MB 124 250d vstrekovacie čerpadlo - tlak
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
MB 124 250d vstrekovacie čerpadlo - tlak
Dobrý deň, chcel by som sa vás opýtať, či existuje nejaký spôsob ako na starom radovom čerpadle zmerať tlak paliva, či je to možné jednoducho zistiť, že tlačí dostatočné množstvo, alebo treba na to nejaký špecializovaný servis. Chcel som to totiž zistiť u daného auta tak, ako je to uvedené napr v knižke Jak na to pre MB 124-ky, t.j. spätné vedenie paliva pri podbehu dať do fľaše, stlačiť STOP páku a štartovať. Píše sa v knihe, že ak sú čisté palivové filtre, baterka v dobrej kondícií, tak za 30s štartovania by malo natlačiť cca 150ml paliva. Natlačilo však mi o dosť menej, tak preto by som rád odmeral tlaky, ak je to možné nejakým spôsobom.
Za každú radu vopred ďakujem.
Za každú radu vopred ďakujem.
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 06.11.2010 18:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 311
- Dátum registrácie: 02.06.2009 21:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Filtre boli menené, hrubý aj jemný....ak myslíte prívod paliva od toho hrubého filtra dole pri čerpadle, tak palivo ide cez to "ako voda z kohútika". Takže si myslím, že čerpadlo je dostatočne zásobované.
Tie pomôcky, ďakujem, aj keď tie náradia nemám. Skúsim sa na to bližšie pozrieť zajtra, aj na stav vstrekov.
Tie pomôcky, ďakujem, aj keď tie náradia nemám. Skúsim sa na to bližšie pozrieť zajtra, aj na stav vstrekov.
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
S trocha oneskorením píšem, čo sa zistilo. Ako som už predtým napísal, akumulátor je o.k., filtre všetky nové, čisté.
1. výkon palivového čerpadla - odmontovaná vrátna hadica z filtra pri podbehu kolesa, nádobka, stlačená STOP páka, štartovanie 15 sek. Výsledok 100ml nafty! Za 30 sek. podľa mojich info by malo dávať 150ml, no u mňa to je 200ml! Nie je to príliš veľa?
2. dávky prepadov - hadičky rovnako dlhé + striekačky 20ml, susedné prepady zaslepené. Výsledok po cca 15min behu motora v poradí od rozvodu približne 2ml, 2ml, 1.7ml, 2.7ml, 2ml. Podotýkam, že nafta vystupovala veľmi pomaly! Tesnené bolo všetko o.k., nafta nikde nepresakovala, tzn. úbytok nebol. Nie je to nejako príliš málo za taký čas behu motora na voľnobehu?
Za vaše názory vám vopred ďakujem.
1. výkon palivového čerpadla - odmontovaná vrátna hadica z filtra pri podbehu kolesa, nádobka, stlačená STOP páka, štartovanie 15 sek. Výsledok 100ml nafty! Za 30 sek. podľa mojich info by malo dávať 150ml, no u mňa to je 200ml! Nie je to príliš veľa?
2. dávky prepadov - hadičky rovnako dlhé + striekačky 20ml, susedné prepady zaslepené. Výsledok po cca 15min behu motora v poradí od rozvodu približne 2ml, 2ml, 1.7ml, 2.7ml, 2ml. Podotýkam, že nafta vystupovala veľmi pomaly! Tesnené bolo všetko o.k., nafta nikde nepresakovala, tzn. úbytok nebol. Nie je to nejako príliš málo za taký čas behu motora na voľnobehu?
Za vaše názory vám vopred ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Celé absolutne zle.Doslova pomiešané jablká a hrušky.
Prepadové dávky pri tomto druhu vstrekovačov sa jednak nemerajú a jednak nedávajú žiadnu použiteľnú informáciu.To nie je prepadová dácka v štýle vstrekovača CR kde to zase má presný význam nakoľko prepadová dávka a otvorenie vstrekovača sú úmerné.
Množstvo merané v prepade počas 30 sec má spojitosť iba z podávacím čerpadielkom samotného čerpadla,tj či ho zásobuje palivom.V tomto prípade proste to iba naznačuje že čerpadlo je tým podávacím čerpadielkom zásobené,punktum..to je vešketá informácia.Aby mala zmysel,je treba ju dať do vzťahu k tlaku,ktorý sa vnútry čerpadla vytvoril,tj systémový tlak (vnútorný) čerpadla.Ten nemá čo do činenia z tlakom na aký sú nastavené vstrekovače,sú to dve rozdielne veci.Tlak vstekovača ide overiť jedine na skúšačke s tlakomerom,čo by myslím v každej dielni mala byť,nie je to nič špeciálne.
Takže,je to naháňanie nezmyslov,a to bez akejkoľvek úrážky,proste to nedáva zmysel a nemá reálnu hodnotu.
Prepadové dávky pri tomto druhu vstrekovačov sa jednak nemerajú a jednak nedávajú žiadnu použiteľnú informáciu.To nie je prepadová dácka v štýle vstrekovača CR kde to zase má presný význam nakoľko prepadová dávka a otvorenie vstrekovača sú úmerné.
Množstvo merané v prepade počas 30 sec má spojitosť iba z podávacím čerpadielkom samotného čerpadla,tj či ho zásobuje palivom.V tomto prípade proste to iba naznačuje že čerpadlo je tým podávacím čerpadielkom zásobené,punktum..to je vešketá informácia.Aby mala zmysel,je treba ju dať do vzťahu k tlaku,ktorý sa vnútry čerpadla vytvoril,tj systémový tlak (vnútorný) čerpadla.Ten nemá čo do činenia z tlakom na aký sú nastavené vstrekovače,sú to dve rozdielne veci.Tlak vstekovača ide overiť jedine na skúšačke s tlakomerom,čo by myslím v každej dielni mala byť,nie je to nič špeciálne.
Takže,je to naháňanie nezmyslov,a to bez akejkoľvek úrážky,proste to nedáva zmysel a nemá reálnu hodnotu.
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
To nie je výkon čerpadla,je to iba objem nafty ktorý prečerpalo podávacie čerpadielko.Nemá to žiadny než informatívny význam že podávacie čerpadlo pracuje.Množstvo ktoré takto pretečie je v prebytku voči reálnej potrebe,tj vždy bude touto cestou istá časť paliva na ceste do nádrže.Či je systém Ok by tu muselo byť ešte meranie vnútorného tlaku v čerpadle,tj pri akom pretlaku dôjde k otvoreniu cesty späť do nádrže.Toto všetko je preto neucelená,ale v domácich podmienkach ľahko dosiahnuteľná informácia.Aspoň čosi,preto slúži účelu.Jak na to nie je pravý dielenský manuál,ale pomocník ako urobiť niektoré úkony bez špeciálneho vybavenia a dokonalej znalosti systémov.Nevedieť nič je rozhodne horšie ako mať hoci aj čiastkové informácie.
K tomu prelevu paliva ...je OK
K tomu prelevu paliva ...je OK
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných