MB 124 250d vstrekovacie čerpadlo - tlak

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

MB 124 250d vstrekovacie čerpadlo - tlak

Príspevok od používateľa george2.5 »

Dobrý deň, chcel by som sa vás opýtať, či existuje nejaký spôsob ako na starom radovom čerpadle zmerať tlak paliva, či je to možné jednoducho zistiť, že tlačí dostatočné množstvo, alebo treba na to nejaký špecializovaný servis. Chcel som to totiž zistiť u daného auta tak, ako je to uvedené napr v knižke Jak na to pre MB 124-ky, t.j. spätné vedenie paliva pri podbehu dať do fľaše, stlačiť STOP páku a štartovať. Píše sa v knihe, že ak sú čisté palivové filtre, baterka v dobrej kondícií, tak za 30s štartovania by malo natlačiť cca 150ml paliva. Natlačilo však mi o dosť menej, tak preto by som rád odmeral tlaky, ak je to možné nejakým spôsobom.
Za každú radu vopred ďakujem.
velsatisba
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 06.11.2010 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa velsatisba »

Jednoducho vymontuj vstrek a nahod na trubku a zastartuj, sleduj ci ti bude prasit. Samozrejme za predpokladu , ze vstrek je ok.Chvilku posje na tri valce , ale motor to prezije.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Tak to je dobrý nápad. Asi začnem potom kontrolou vstrekov, a až potom, ak budú v poriadku skúsim tento postup. Ďakujem.
qwertzuiop
Príspevky: 311
Dátum registrácie: 02.06.2009 21:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qwertzuiop »

test pri startovani je velmi relativny. ten starter toci inac ako novy, baterka toci inac ako nova. to su rozdiely v otackach ktore ti sposobia rozdielne mnozstvo nafty z prepadu aj ked je cela palivova sustava dobra
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Filtre boli menené, hrubý aj jemný....ak myslíte prívod paliva od toho hrubého filtra dole pri čerpadle, tak palivo ide cez to "ako voda z kohútika". Takže si myslím, že čerpadlo je dostatočne zásobované.
Tie pomôcky, ďakujem, aj keď tie náradia nemám. Skúsim sa na to bližšie pozrieť zajtra, aj na stav vstrekov.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Nemyslel som pohľadom. Plánoval som urobiť aj test prepadových dávok. Ak test skončí s negatívnymi výsledkami, tak zoberiem do servisu vstreky, aby sa na nich pozreli.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

S trocha oneskorením píšem, čo sa zistilo. Ako som už predtým napísal, akumulátor je o.k., filtre všetky nové, čisté.

1. výkon palivového čerpadla - odmontovaná vrátna hadica z filtra pri podbehu kolesa, nádobka, stlačená STOP páka, štartovanie 15 sek. Výsledok 100ml nafty! Za 30 sek. podľa mojich info by malo dávať 150ml, no u mňa to je 200ml! Nie je to príliš veľa?

2. dávky prepadov - hadičky rovnako dlhé + striekačky 20ml, susedné prepady zaslepené. Výsledok po cca 15min behu motora v poradí od rozvodu približne 2ml, 2ml, 1.7ml, 2.7ml, 2ml. Podotýkam, že nafta vystupovala veľmi pomaly! Tesnené bolo všetko o.k., nafta nikde nepresakovala, tzn. úbytok nebol. Nie je to nejako príliš málo za taký čas behu motora na voľnobehu?

Za vaše názory vám vopred ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celé absolutne zle.Doslova pomiešané jablká a hrušky.
Prepadové dávky pri tomto druhu vstrekovačov sa jednak nemerajú a jednak nedávajú žiadnu použiteľnú informáciu.To nie je prepadová dácka v štýle vstrekovača CR kde to zase má presný význam nakoľko prepadová dávka a otvorenie vstrekovača sú úmerné.
Množstvo merané v prepade počas 30 sec má spojitosť iba z podávacím čerpadielkom samotného čerpadla,tj či ho zásobuje palivom.V tomto prípade proste to iba naznačuje že čerpadlo je tým podávacím čerpadielkom zásobené,punktum..to je vešketá informácia.Aby mala zmysel,je treba ju dať do vzťahu k tlaku,ktorý sa vnútry čerpadla vytvoril,tj systémový tlak (vnútorný) čerpadla.Ten nemá čo do činenia z tlakom na aký sú nastavené vstrekovače,sú to dve rozdielne veci.Tlak vstekovača ide overiť jedine na skúšačke s tlakomerom,čo by myslím v každej dielni mala byť,nie je to nič špeciálne.
Takže,je to naháňanie nezmyslov,a to bez akejkoľvek úrážky,proste to nedáva zmysel a nemá reálnu hodnotu.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Rád sa vzdelávam aj v tejto oblasti, takže ďakujem. Na tlakovú skúšku som myslel hneď potom, ako som spravil dané merania. A čo hovoríte na ten výkon čerpadla, nedávkuje príliš veľa nafty? Ten test výkonu čerpadla som robil podľa príručky Jak na to.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To nie je výkon čerpadla,je to iba objem nafty ktorý prečerpalo podávacie čerpadielko.Nemá to žiadny než informatívny význam že podávacie čerpadlo pracuje.Množstvo ktoré takto pretečie je v prebytku voči reálnej potrebe,tj vždy bude touto cestou istá časť paliva na ceste do nádrže.Či je systém Ok by tu muselo byť ešte meranie vnútorného tlaku v čerpadle,tj pri akom pretlaku dôjde k otvoreniu cesty späť do nádrže.Toto všetko je preto neucelená,ale v domácich podmienkach ľahko dosiahnuteľná informácia.Aspoň čosi,preto slúži účelu.Jak na to nie je pravý dielenský manuál,ale pomocník ako urobiť niektoré úkony bez špeciálneho vybavenia a dokonalej znalosti systémov.Nevedieť nič je rozhodne horšie ako mať hoci aj čiastkové informácie.
K tomu prelevu paliva ...je OK
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

V poriadku, ďakujem za odpoveď. Takže v najbližšej možnej dobe to dám do rúk známemu automechanikovi, aby sa pozrel a zmeral tlaky čerpadla, a takisto aj na vstrekovacie trysky, aby odmeral otváracie tlaky a overil, či rozprašujú správne. Je to síce staré auto, ale pre mňa srdcovka :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných