MB 190-nedrzi volnobeh studeny start

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

MB 190-nedrzi volnobeh studeny start

Príspevok od používateľa icefiresr »

Ahojte,

mam mensi problem s MB 190 1.8E (W201).

Objavil sa iba tento tyzden a prejavuje sa tak, ze ked je teraz chladnejsie a ja nastartujem auto (bez plynu), tak mi postupne volnobezne otacky padnu az zadusi motor (padnu cca 8 sek po nastartovani po sytici). Doteraz som v zime startovaval bez plynu cez najvacsie zimy a vzdy vsetko ok. Po zahriati motora to ide ok, i ked posledne dni som spozoroval i pokles otacok na volnobehu pri zahriatom motore (trosku sklbe, ale vazne len trosku).

Co som skontroloval:
1. vsetky sviecky, kabelaz k nim, ok
2. mikrospinac pri plyne, ok
3. vaha vzduchu, ok (po jej odpojeni auto ani nenastartuje, usudzujem ze je dobra, tiez spina spravne po nastartovani)
4. netesnost v systeme, nic som nenasiel
5. vzduchovy filter novy, skrtiaca klapka uplne cista po skontrolovani
6. zajtra skontrolujem vyfuk na netesnosti, vsetko ale bude asi ok, kedze na jesen som ho na komplet pod autom nechal spravit

Nejake napady, co by to mohlo byt? Vopred vdaka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to už dnes neznámy systém Jetronic a tak je potrebné aby sa nerobili laborácie.Každopádne je to nesmierne spolahlivý systém a očakával by som iba niejakú vyslovenú blbinu,čidlo teploty,drobná netesnosť v saní (brzd.posilovač) a pod. Už si iba matne vybavujem že sa tam meria systémový tlak nad membránou a pod a má tam byť rozdiel x číslo.Skúsim niečo popozerať vo svojom archíve lebo som niečo podobné neriešil už aspoň 14-15 rokov.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Vdaka chlapi za prispevky.

Zistil, ze na pripojeni baterie bolo riadne svinstvo pod tymi plastovymi ochrannymi krytmi... Ocistene. Uvidime, co to spravi zajtra rano.

Tiez som pridal na bowdene pred mikrospinacom plynu viac plynu otocenim. Moze to nieco pokazit? Skrtiacu klapku a podobne? Otacky sa nemenili.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Ono je to uplne jednoduche dat spat - pootocenim o pol otacky je to spat, toho rozladenia sa nebojim. Silno dufam, ze to mala na svedomi bateria, uvidime zajtra rano.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

cviro, no pozrem to v tej mojej hrubej knihe Jak na to :300f:

Inak riadiaca je na blatniku na lavej strane pod kapotou, baterka na opacnej strane.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Pozeral som na to cez vikend, dokonca som cistil kontakty na RJ :) (ako aj baterke).
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Odfotim to, aby sme sa chapali :D
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

No odfotim neskor, nebol cas.

Co sa tyka mojho problemu, nevyriesil sa zial.

V teme vedla som uvidel toto:
Za prvé - mas tam SPODNY DORAZ SKRTIACEJ KLAPKY ( Neviem ako je to spisovne ale je to proste tam - to su tie srubky pod klapkou( vidis volnym okom) - pravdepodobne mas vybehany zavit - preto ti to skape - RIESENIE - kup srubku v zeleziarstve a zašrubuj + naladit klapku. DRUHA VEC - POZOR AK SI NEMENIL SVIECKOVE KABLE - asi budu zoxidovane - kup rovno nove( 60 EUR - najlepsie BOSCH) - obdobne by som vymenil uz aj sviecky ( najlepsie NGK na ten model auta) - TO JE VSETKO OHLADOM ZDOCHYNANIA ( ja som to riesil rok rovnaku poruchu). Ak by si mal este problem ozvi sa - mame rovnake auto a asi aj rovnake problemy s tym autom
Tej prvej veci moc nechapem. Svieckove kable boli u mna menene 45t km dozadu. Idem este pre istotu kupit nove sviecky, kedze mi mechanik nevedel potvrdit, ci ich v septembri pri velkom servise menil alebo nie. Ak to neprestane, asi ma pozari. Sice ten vacsi plyn zabranuje skapinaniu teraz pri rannych startoch, ale chcem to opravit cim skor.
curillub
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 10.05.2010 15:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa curillub »

No ako mas vzduchovy filter tak tam je skrtiaca klapka...ale nepotrebujes rozoberat nic lebo tie srubky je vidno volnym okom lebo su vonku, nie pod krytom)... POD FILTROM JE SKRTIACA KLAPKA (Ked sa postavis pred auto tak z pravej strany na skrtiacej klapke dole najdes sruby(srubuju sa vertikalne)...a moze byt jedna alebo druha vybehana...pozri to...ak je vybehany zavit tak klapka nedrzi na urovni ako ma a pravdepodobne ti uz potom do nej nejde vzduch a preto ti to kape. Ja som mal tento problem a od vtedy nemam problem so zdochynanim. PS - skontroluj kable lebo zvyknu praskat ako su sviecky ( ak nevedu dobre elektriku tak ti to auto skace na nizkych otackach(pokial mas aj takyto problem), ked napriklad zaradis štvorku pri 60 km/h)
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Ahojte,

takze kable k svieckam su ok. Mal som sice deravy vyfuk, ale to uz je spravene. Auto stale skapina rano pri studenych startoch.

V tejto teme som nasiel este moznu vymenu baterie:
http://forum.autobazar.eu/fiat-panda-pr ... 33-15.html

Ta moja ma uz vyse 8 rokov. Este skusim pozriet tie sruby na skrtiacej klapke.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Takze auto je uz 3 dni v servise a nevedia si tam s tym dat rady.
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Auto zo servisu, iba odskusali cidla. Ide to este horsie ako predtym, uz to skapina aj pri 90 stupnovom motore. Musel som pridat plyn na tom bowdene pri vzduchovom filtre, inak by som sa nedostal ani domov. Tiez som si vsimol, ze auto uz nestartuje tak skoro ako predtym, dlhsie to trva nez sa chyti motor. Cize dalsi experti servis, co viac rozladili ako spravili.

Tymto vas chcem poprosit, ci nepoznate niekoho, kto sa do tychto aut vyzna a vedel by to spravit. Idealne zapadne Slovensko. To auto mi prirastlo k srdcu a nerad by som sa ho zbavoval kvoli takejto moznej prkotine.
curillub
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 10.05.2010 15:28
Zdieľať na Facebook

MB 190

Príspevok od používateľa curillub »

No tak keby som ti mohol poradit, tak skoc do najblizsieho mercedesu a opytaj sa na starych mercedesakov. Mne poradili jeden kontakt v mercedese v Presove, ze na zapadnom Slovensku je jeden pan z prvych mercedesakov na Slovensku, ktory uz fusoval do mercedesov aj v 70 tych rokoch. Sorry ale napametam si na meno a ani odkial je. V Mercedese ale ho maju za nieco ako za Ikonu Mercedesu, tak predpokladam ze ho budu poznat. Nezufaj, ludia ktori sa tomu rozumeju existuju. Ale ja som z vychodneho Slovenska a vedel by som ti odporucit kontakty na vychodnom Slovensku. Este ak by som ti mohol poradit tak si stiahni PRIRUCKY zo stranky
http://sonypolicka.webgarden.cz/w201.
curillub
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 10.05.2010 15:28
Zdieľať na Facebook

Startovanie

Príspevok od používateľa curillub »

Ak uz ale startujes pri teplom motore tak treba trosku pridat plyn. To sa docitas v tych priruckach. Nechapem preco to tak je ale funguje to :D
icefiresr
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa icefiresr »

Volal som do dalsich 3 servisov v BA, podla referencii. Nikde to nechceli vziat, ze s tym nemaju skusenosti, stare auto, blablabla.

A co sa tyka toho posledneho prispevku: ten motor bez pridavania plynu skape. Ja nemozem stale pridavat plyn pri soferovani, urcite pochopite preco. Akonahle dam nohu z plynu zacne sklbat motorom az skape. Tiez som si vsimol, ze ako som ho vcera zobral zo servisu, tak z vyfuku ide dym len prerusovane. Predtym isiel aspon normalne. Cize tam sposobili este jeden problem navyse.

Nechcem to brat do Motor-caru na Tuhovsku, lebo tam ma spoplatnia sialene... Len pruziny tam stoja 300 Euro na zadnu napravu, neviem si predstavit, co bude stat servis a oprava.

Ak by niekto mal kontakt na niekoho, bolo by to super.
Napísať odpoveď

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných