Mazda 3 2004 1.6 benzin+LPG Tartarini-problem so startovanim
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 12.08.2014 09:27 Zdieľať na Facebook
Mazda 3 2004 1.6 benzin+LPG Tartarini-problem so startovanim
Ahojte, mam namontovane LPG od Tartarini do Mazdy 1.6 benzin cca.od zac. augusta a v poslednej dobe co to sledujem tak 5 dni za sebou mi rano a po praci ked idem domov vznikaju problemy so startovanim. Vzdy na 1.krat mi auto nenastartuje resp. nastartuje a okamzite do 2-3 sekund klesnu otacky auto sa zatrasie a motor zhasne a potom uz bezproblemov nastartujem na 2. krat vzdy. Viete mi poradit co to moze znamenat a ci to sposobuju sviecky, mam tam namontovane BOSCH na LPG. Startujem vzdy na benzin a na LPG sa prepina az pocase automaticky. Pred 2 tyzdnami na diagnostike kde mi montovali plyn na nic neprisli lebo nebol problem so startovanim pretoze uz som ho mal rano nastartovane(s problemami) a na druhy krat som vzdy nastartoval ale napr. po praci po cca. 8 hodinach co je auto na parkovisku tak znovu ked idem domov tak ten isty problem motor na 1.krat nabehne ale hned klesnu otacky a chcipne a potom uz na 2.krat nastartujem vzdy a je to ok.
Dik
Dusan
Dik
Dusan
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Problem može byt uplne v inej veci ako je lpg-zariadenie
Včera sa mi stalo to iste čo opisuješ na Ch-Orlando
auto skapalo a vysvietilo mi kontrolku "zabezpečenie vozidla"
code 89
može to suvisiet s imobilizerom,
ked som vypol motor a z DO zamkol a odomkol a potom naštartoval , motor bez problémov chytil
a žiadnu kontrolku nevysvietilo
mam tiež tartarini a štartoval som na lpg poloteply motor
stalo sa mi to len teraz prvy x
Včera sa mi stalo to iste čo opisuješ na Ch-Orlando
auto skapalo a vysvietilo mi kontrolku "zabezpečenie vozidla"
code 89
može to suvisiet s imobilizerom,
ked som vypol motor a z DO zamkol a odomkol a potom naštartoval , motor bez problémov chytil
a žiadnu kontrolku nevysvietilo
mam tiež tartarini a štartoval som na lpg poloteply motor
stalo sa mi to len teraz prvy x
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 12.08.2014 09:27 Zdieľať na Facebook
Hmm, ta kontrolka check engine mi pri LPG svieti stale uz par krat mi to nastavili ale znovu po par dnoch sa rozsvietila. Ja som nevytahoval ani kluc zo zapalovania len som ho motor vypol a znovu otocil klucom a nastartoval a uz bezal na 2. krat. Hej je to zvlastne. Nerobilo mi to prvy mesiac na LPG ale potom nieco nastavovali na nom a opravili sa mi ine nedostatky ale zase toto ma hneva lebo to zacalo robit.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 450
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: LH Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Presne tak to robím, manualne prepínam na benzín a štartujem len na benzín, ked sa pohne ručička teploty prepnem do lpg
a sviečky musia byť určené priamo pre konkretny motor, neznamená to,že ak niekomu napr.sviečky denso dobre fachčili trebars vo felicii,že budu rovnao dobre aj
pre fiat
je to každeho osobna skusenost , ja pri motoroch od GM nedam dopustit na NGK
a sviečky musia byť určené priamo pre konkretny motor, neznamená to,že ak niekomu napr.sviečky denso dobre fachčili trebars vo felicii,že budu rovnao dobre aj
pre fiat
je to každeho osobna skusenost , ja pri motoroch od GM nedam dopustit na NGK
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 13.04.2010 15:43 Zdieľať na Facebook
Podobny problem mam aj ja na octavke 1.6.
Motor hned naskoci ale trasie sa, ide zdochnut, niekedy aj zdochne, ale ked mu pridam 3-4 krat tak sa ustali a je to lepsie, nie idealne. Niekedy aj pocut akokeby taku slabsiu ranu aleb tlakovu ranku do vyfuku ci sania neviem. Cim vacsia zima, mraz, tym sa tie problemy znasobuju. Plus kolisu mi otacky na neutrale stahuje prud, osvetlenie pristrojovky aj svetla kolisu. Alternator?
Motor hned naskoci ale trasie sa, ide zdochnut, niekedy aj zdochne, ale ked mu pridam 3-4 krat tak sa ustali a je to lepsie, nie idealne. Niekedy aj pocut akokeby taku slabsiu ranu aleb tlakovu ranku do vyfuku ci sania neviem. Cim vacsia zima, mraz, tym sa tie problemy znasobuju. Plus kolisu mi otacky na neutrale stahuje prud, osvetlenie pristrojovky aj svetla kolisu. Alternator?
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
vidim tam 2 problemy...
hlavny ! nema co svietit check engine pri jazde na plyn, mas spatnu zmes, najskor volaco oddrbes, lambdu, kat, ventily, pri chudobnej zmesi rastie prudko teplota spalovania !!! ziadaj vyriesenie problemu, toto neni OK !!!
dalsia vec su starty, skusim si tipnut problem s benzinovou castou, sekundarne po montazi vznikol v dosledku maleho jazdenia na benzin...proste benzin v nadrzi starne, treba ho obmienat a minat , prve priznaky "stareho" benzinu su presne blbe startovanie, nakolko lahkoodparitelne zlozky sa stracaju, benzin navyse ma tendenciu polymerizovat v dosledku pridanej biozlozky, moj recept je :
1. vyskusaj dotankovat cerstvy benzin doplna a vyjazdit ho, mozes pridat benzinovy VIF, kludne vo vyssej koncentracii, dvojnasobok kludne, normalne je 1:1000 riedenie...
2. uz brutalnejsia metoda zohnat E85, alebo technicky lieh a namixovat s benzinom 1:1, rozpusta to bordel, ale paradoxne moze narobit aj vela problemov, pokial nevies v akom stave je nadrz, cerpadlo atd. toto som sam urobil, ale az po otvoreni nadrze a vymene cerpadla...pokial motor nema upravu pre E85, hrozi tiez riziko jazdy na chudobnu zmes, takze pouzivat s rozumom
kurna nehovor, ze sa jedna o nemenovanu montaznu dielnu v Pk zase
hlavny ! nema co svietit check engine pri jazde na plyn, mas spatnu zmes, najskor volaco oddrbes, lambdu, kat, ventily, pri chudobnej zmesi rastie prudko teplota spalovania !!! ziadaj vyriesenie problemu, toto neni OK !!!
dalsia vec su starty, skusim si tipnut problem s benzinovou castou, sekundarne po montazi vznikol v dosledku maleho jazdenia na benzin...proste benzin v nadrzi starne, treba ho obmienat a minat , prve priznaky "stareho" benzinu su presne blbe startovanie, nakolko lahkoodparitelne zlozky sa stracaju, benzin navyse ma tendenciu polymerizovat v dosledku pridanej biozlozky, moj recept je :
1. vyskusaj dotankovat cerstvy benzin doplna a vyjazdit ho, mozes pridat benzinovy VIF, kludne vo vyssej koncentracii, dvojnasobok kludne, normalne je 1:1000 riedenie...
2. uz brutalnejsia metoda zohnat E85, alebo technicky lieh a namixovat s benzinom 1:1, rozpusta to bordel, ale paradoxne moze narobit aj vela problemov, pokial nevies v akom stave je nadrz, cerpadlo atd. toto som sam urobil, ale az po otvoreni nadrze a vymene cerpadla...pokial motor nema upravu pre E85, hrozi tiez riziko jazdy na chudobnu zmes, takze pouzivat s rozumom
kurna nehovor, ze sa jedna o nemenovanu montaznu dielnu v Pk zase
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 26.07.2008 16:16 Zdieľať na Facebook
Bajo, check engine je dost bezne, ze svieti, ked jazdi na lpg. Hlavne u Tartarini. Lambda dava zle info, kedze nema poriadne co odmerat. Takze nema co oddr... Vobec nevidim ziadnu suvislost so zlym startovanim studeneho motora a lpg. Max tie sviecky. Neznamena, ze chalan ma lpg a ked sa stane daky problem, okamzite to pripisujem tomu plynu.
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
romco sorry, lambda vie kulove na co jazdis, jedine co mera je kyslik vo vyfuku ! pokial je mimo uzavretu slucku je zle !!! motor nejde na spravnu zmes a to nemoze byt !
vymena plynara je fajn, ale on to ma kratko a v zaruke, tak nech mu to naladia poriadne, alebo nech idu sadit kruple
volneho kyslika nema byt preco viac pri jazde na LPG, kedze mame katy, jazdime kvoli tomu na stechiometricku zmes
vymena plynara je fajn, ale on to ma kratko a v zaruke, tak nech mu to naladia poriadne, alebo nech idu sadit kruple
volneho kyslika nema byt preco viac pri jazde na LPG, kedze mame katy, jazdime kvoli tomu na stechiometricku zmes
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Bajo , ja som z týmto dosť dlho laboroval a skúšal . Takže odskúšané je ak svieti check jazdíš na chudobnú zmes ale s menšou spotrebou . Ano plynári vedia zrovnať motor aj na stav že nič nesvieti a lambda je spokojná ale to som zase nebol spokojný ja ako majitel.Ja som laik ale ja situáciu vnímam tak že lambda je nastavená na hodnoty kyslíka , ktoré vzniknú pri spalovaní benzínu. Lenže ten má inú energetickú hodnotu ako plyn, teda táto hodnota nemôže byť rovnaká , lebo spaluješ dve rôzne palivá. To by museli byť v RJ motora priamo mapy na spalovanie LPG a to sa nerobí, teda pokial viem.
Ja túto dilemu riešim tak že pre mňa osobne si vyberám autá ktoré nemajú podobné elektronické "k.urvítka", no a manželke tú kontrolku jednoducho odpojím a je pokoj. Mal som Favorita, ktorý aj napriek varovaniu plynárov jazdil len čisto na LPG a nakrútil takto štvrť miliona , potom umrel na hrdzu.
Ja túto dilemu riešim tak že pre mňa osobne si vyberám autá ktoré nemajú podobné elektronické "k.urvítka", no a manželke tú kontrolku jednoducho odpojím a je pokoj. Mal som Favorita, ktorý aj napriek varovaniu plynárov jazdil len čisto na LPG a nakrútil takto štvrť miliona , potom umrel na hrdzu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Zlé štarty studeného alebo chladného motora spôsobuje zle naladený lpg systém. Skus jazdiť dva tri dni na benzín a uvidiš. Ak bude dobre štartovať nieje o čom. Nedobré nastavenie rozhádže dlhodobé korekcie, s blížiacou sa zimou a klesajúcou teplotou tie ranne štarty budu stále horšie a horšie. Ak sa po par dňoch jazdenia na benzín štarty neupravia hľadaj chybu v aute nie v lpg. Predpokladám že máš bohatú zmes, poliaci tomu hovoria bogata miešanka Čo trošku novšie alebo technicky lepšie auto treba prestavať systémom s OBD adaptáciou, nieje to však všeliek, treba povedať že nie každý výrobca to má zvládnuté. No nezávidím ti, raz ti regulátor drnčí a vybracie sa šíria karosériou, potom toto. Ale držím palce, máš to v záruke tak nech sa pezinský majsterko snaží.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
To stagba : si si naozaj istý že novšie znamená aj technicky lepšie?? myslím tým smerom k zákazníkovi.
Ja si naopak myslím že taký karburátorový P205 alebo R5 , alebo hociktorá amerika z 90tych rokov prerobený na najjednoduchšý podtlakový plyn , bude majitela stáť na prevádzkových nákladoch ďaleko menej než najnovšie modely 0,5triturbo vozítok.
Totiž mám to už aj čiastočne vyskúšané.
Ja si naopak myslím že taký karburátorový P205 alebo R5 , alebo hociktorá amerika z 90tych rokov prerobený na najjednoduchšý podtlakový plyn , bude majitela stáť na prevádzkových nákladoch ďaleko menej než najnovšie modely 0,5triturbo vozítok.
Totiž mám to už aj čiastočne vyskúšané.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní