Mazda 6 kupa LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 02.03.2013 20:23 Zdieľať na Facebook
Mazda 6 kupa LPG
Zdravim chcel by som vas poziadat o rady na kolko som mazdu este nemal a ani nikto s mojho blizkeho okolia.
Styl jazdy je cca mesacne 1500km dialnica , 600 mesto, vidiek
Zvazujem kupu noveho auta uz dlhsie a mazda sa mi paci ci uz po dizajnovej stranke tak aj spolahlivostou tejto znacky. Auto planujem kupit z zahranicia (nemecka) na kolko tu pracujem a nieje problem si ist auto obzriet.
Chcel by som do toho vrazit cca 4000€ r.v(2005-2006) prehodit to na slovenske znacky a dat na LPG. Len neviem ci je to stastna volba na kolko pocuvam ze japonske auta niesu nato moc stavane.
- aky zvolit motor
- naco si dat pri kupe pozor co by som si mal poriadne preverit
- ako je to vlastne s hrdzou ? (resp ktore casti koroduju)
- kolko vydrzi cca benzinove motor (viem ze to zalezi od udrzby a majitela ale ci sa oplati ist napr aj nad 200tisic km)
- naco sa pripravit prevadzkove naklady atd..(nakolko mam teraz skodu feliciu :D).
- resp co by ste mi odporucili ako alternativu
vopred dakujem za vsetky zmysluplne rady...
Styl jazdy je cca mesacne 1500km dialnica , 600 mesto, vidiek
Zvazujem kupu noveho auta uz dlhsie a mazda sa mi paci ci uz po dizajnovej stranke tak aj spolahlivostou tejto znacky. Auto planujem kupit z zahranicia (nemecka) na kolko tu pracujem a nieje problem si ist auto obzriet.
Chcel by som do toho vrazit cca 4000€ r.v(2005-2006) prehodit to na slovenske znacky a dat na LPG. Len neviem ci je to stastna volba na kolko pocuvam ze japonske auta niesu nato moc stavane.
- aky zvolit motor
- naco si dat pri kupe pozor co by som si mal poriadne preverit
- ako je to vlastne s hrdzou ? (resp ktore casti koroduju)
- kolko vydrzi cca benzinove motor (viem ze to zalezi od udrzby a majitela ale ci sa oplati ist napr aj nad 200tisic km)
- naco sa pripravit prevadzkove naklady atd..(nakolko mam teraz skodu feliciu :D).
- resp co by ste mi odporucili ako alternativu
vopred dakujem za vsetky zmysluplne rady...
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Za 4000€ je to nezmysel. Trebárs niečo okolo 5000€ vieš v DE kúpiť Subaru Legacy už rovno s LPG, registráciu by si platil tak či onak, ak by si splašil "social edition" verziu s 2.0i 101kW tak by ťa to ani nejak moc nevyšlo.
Lebo platiť aj registráciu aj LPG je čistý nezmysel, ked tie Mazdy 6 tu za podobný groš zoženieš.
Ale kvoli korozii by som dal od nej ruky preč, u Legacy najdeš hrzdu akurát tak na vyfukovom potrubí
Trebárs http://suchen.mobile.de/auto-inserat/su ... res=EXPORT akurát to určite nie je facelift, ten bol až od 2006
S tým výkonom to ale nebude žiadna hitparáda a čo to s dynamiky zabije 4°automat
Ale celkove vyskakovať pri takom rozpočte by si nemal, možno by ti vystačil kludne nejaký Focus II
Lebo platiť aj registráciu aj LPG je čistý nezmysel, ked tie Mazdy 6 tu za podobný groš zoženieš.
Ale kvoli korozii by som dal od nej ruky preč, u Legacy najdeš hrzdu akurát tak na vyfukovom potrubí
Trebárs http://suchen.mobile.de/auto-inserat/su ... res=EXPORT akurát to určite nie je facelift, ten bol až od 2006
S tým výkonom to ale nebude žiadna hitparáda a čo to s dynamiky zabije 4°automat
Ale celkove vyskakovať pri takom rozpočte by si nemal, možno by ti vystačil kludne nejaký Focus II
-
- Príspevky: 338
- Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56 Zdieľať na Facebook
Ahoj, mal som M6 asi 3ks s Dieslom a momentalne mam M6 2.0 benzin 108kW s LPG rv 2007 (po FL, pred FL mal ten motor myslím že 104kW). S hrdzou (hlavne zadne rantle) bol problem najmä v začiatkoch. Neskôr, myslím že okolo roku 2005 sa to zmenilo, treba pozrieť na Japonec.eu fóre, tam sa o tom dozvieš najviac.
Moja voľba padla na 2.0 benzín práve pre spoľahlivosť a výkon. Je to reťazový rozvod a bez nejakých turbín. Momentálne na tom jazdí drahá a maximálna spokojnosť. Auto má momentálne cca 140tkm a plyn je tam od nova (dovoz IT). Samozrejme hned ako prvé som vymenil filtre a sviečky origo kúpené v Mazde a olej mením každých cca 8000km.
Ak by som sa mal znova rozhodnúť, tak ju kúpim opäť. S autom je maximálna spokojnosť a jediná porucha bola, že mi nejaká kuna prehryzla kábel od ovládania plynu k riadiačke.
Jeden kamarát mal rovnakú motorizáciu a predával ju keď mala cca 210-220tkm, plyn od nova a nikdy s ňou nemal väčší problém, tak tie problémy japoncov s plynom treba brať veľmi s rezervou.
Moja voľba padla na 2.0 benzín práve pre spoľahlivosť a výkon. Je to reťazový rozvod a bez nejakých turbín. Momentálne na tom jazdí drahá a maximálna spokojnosť. Auto má momentálne cca 140tkm a plyn je tam od nova (dovoz IT). Samozrejme hned ako prvé som vymenil filtre a sviečky origo kúpené v Mazde a olej mením každých cca 8000km.
Ak by som sa mal znova rozhodnúť, tak ju kúpim opäť. S autom je maximálna spokojnosť a jediná porucha bola, že mi nejaká kuna prehryzla kábel od ovládania plynu k riadiačke.
Jeden kamarát mal rovnakú motorizáciu a predával ju keď mala cca 210-220tkm, plyn od nova a nikdy s ňou nemal väčší problém, tak tie problémy japoncov s plynom treba brať veľmi s rezervou.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
mazda celkovo nevyniká ochranou proti korózií a je ukážkou toho, ako ušetriť 0,4kg ochranného náteru na auto v hodnote 2 eurá a to všetko krát 3000 tisíc vyrobených áut ročne a ups--- ušetrili sme 600 tisíc eúr za rok.
To bol pohľad manažmentu.
Pohľad zákazníka je zase iný: kaučuková ochrana je na podvozku na nesená v šírke zopár cm a prekrýva len švy a niektoré najviac exponované plechy. Ostatná podlaha je holý nalakovaný plech.
To bol pohľad manažmentu.
Pohľad zákazníka je zase iný: kaučuková ochrana je na podvozku na nesená v šírke zopár cm a prekrýva len švy a niektoré najviac exponované plechy. Ostatná podlaha je holý nalakovaný plech.
-
- Príspevky: 106
- Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11 Zdieľať na Facebook
Nazdar !
Čo sa týka Mazdy 6 tak jednu máme. Je to rok výroby 2006, teda po facelifte (ďalej len FL ). Motor je tam 2.0 diesel, 105 kW. Dosť často ju používam, takže mám relevantné info.
Motor je úžasný, ale na dlhé trate - okresky a diaľnice. Na spotrebu ako pri 1.9 tdi rovno zabudni. Má fantasticky pružný ťah a výkon. Pri kvalitnej údržbe keď sa vymenia rozvody, prevedie sa korekcia vstrekov, vymenia sa podložky pod vstrekovačmi a ventil EGR aj sitko v olejovej vani sa udržujú čisté, samozrejme plus výmena oleja a filtrov ten motor vydrží BEZ PORUCHY cez 500 000 km. A to vrátane DPF filtra. S filtrom nie sú nikdy problémy, pokiaľ je motor tip top a občas ho prebehneš po diaľnici.
Inak mestská prevádzka je pre ten motor a prevodovku vyslovene trápenie. Ak benzínový motor tak vezmi 2.0. Osobné skúsenosti nemám ale odporúčania sú aj od fundovaných. Ohľadom LPG neviem.
Inak Mazda 6 riadenie perfektné, jazdné vlastnosti veľmi dobré, no podvozok má tvrdší charakter a na nerovnostiach najmä v zákrutách je dosť neposedná a rozhádzaná. Na hladkých cestách je to asi to najlepšie čo som z bežných áut riadil. Pokiaľ ale chceš vyslovene komfortné zvezenie tak to radšej nekupuj lebo budeš asi sklamaný.
Čo sa týka korózie tak to čo tu chlapci spomínajú je svätá pravda. Mazda je na tom v tomto smere biedne. Ak chceš kúpiť tak kupuj JEDINE PO FL, inak ti to auto zhnije pred očami. Po FL je ochrana karosérie lepšia. Podvozok hrdzavie celý. Kasňa vôbec alebo len trošku na zadných falcoch.
Inak takisto odporúčam fórum japonec.sk pokiaľ chceš vedieť čokoľvek o Mazdách. Najmä vyhľadaj admina. Je to najväčší odborník na Mazdy a najlepší mechanik akého som stretol bez preháňania. Ja som za ním išiel ku PB až z KE a pôjdem zas keď bude treba.
Snáď ti príspevok niečo dal tak veľa šťastia pri kúpe a pekný deň.
Čo sa týka Mazdy 6 tak jednu máme. Je to rok výroby 2006, teda po facelifte (ďalej len FL ). Motor je tam 2.0 diesel, 105 kW. Dosť často ju používam, takže mám relevantné info.
Motor je úžasný, ale na dlhé trate - okresky a diaľnice. Na spotrebu ako pri 1.9 tdi rovno zabudni. Má fantasticky pružný ťah a výkon. Pri kvalitnej údržbe keď sa vymenia rozvody, prevedie sa korekcia vstrekov, vymenia sa podložky pod vstrekovačmi a ventil EGR aj sitko v olejovej vani sa udržujú čisté, samozrejme plus výmena oleja a filtrov ten motor vydrží BEZ PORUCHY cez 500 000 km. A to vrátane DPF filtra. S filtrom nie sú nikdy problémy, pokiaľ je motor tip top a občas ho prebehneš po diaľnici.
Inak mestská prevádzka je pre ten motor a prevodovku vyslovene trápenie. Ak benzínový motor tak vezmi 2.0. Osobné skúsenosti nemám ale odporúčania sú aj od fundovaných. Ohľadom LPG neviem.
Inak Mazda 6 riadenie perfektné, jazdné vlastnosti veľmi dobré, no podvozok má tvrdší charakter a na nerovnostiach najmä v zákrutách je dosť neposedná a rozhádzaná. Na hladkých cestách je to asi to najlepšie čo som z bežných áut riadil. Pokiaľ ale chceš vyslovene komfortné zvezenie tak to radšej nekupuj lebo budeš asi sklamaný.
Čo sa týka korózie tak to čo tu chlapci spomínajú je svätá pravda. Mazda je na tom v tomto smere biedne. Ak chceš kúpiť tak kupuj JEDINE PO FL, inak ti to auto zhnije pred očami. Po FL je ochrana karosérie lepšia. Podvozok hrdzavie celý. Kasňa vôbec alebo len trošku na zadných falcoch.
Inak takisto odporúčam fórum japonec.sk pokiaľ chceš vedieť čokoľvek o Mazdách. Najmä vyhľadaj admina. Je to najväčší odborník na Mazdy a najlepší mechanik akého som stretol bez preháňania. Ja som za ním išiel ku PB až z KE a pôjdem zas keď bude treba.
Snáď ti príspevok niečo dal tak veľa šťastia pri kúpe a pekný deň.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 29.09.2008 18:25 Zdieľať na Facebook
mazda 6 2,3
Zdravim,
Ja mám mazdu 6, 2004, 2,3 benzín. Treba si dať pozor na karosériu, hrdza je väčšinou na prahoch a zadných blatníkov. Takisto vie hrdzavieť karoséria aj pri uchytení predných tlmičoch. Ale myslím že autá boli zvolávané na hromadnú opravu prahov takže väčšina aut je v pohode. Motorovo mi to auto vyhovuje, má 166 koní, spotreba cca 7,6. Aj keď vynulujem spotrebu vždy sa dostanem na 7,6. Jediná nevíhoda toho motora je, že má len 3,5 litrovú olejovú vaňu, čo je na ten obsah hrozne málo. Takže treba často kontrolovať olej, lebo si ho motor pýta Po dialnici je spotreba cca 6,2 litra pri 110kmh, pri 130 je to asi 7,2. Ja osobne by som pozeral len na facelift od 2005. Ak sa rozhodneš aj pre 2,3 benzín, tak po facelifte už dostala väčšiu olejovú vaňu takže toho by som sa už nebál. Ja osobne by som sa rozhodol pre 2,3 lebo v porovnaní s 2,0 ušetríš možno 0,4 litra na 100km. To je myslím všetko
Ja mám mazdu 6, 2004, 2,3 benzín. Treba si dať pozor na karosériu, hrdza je väčšinou na prahoch a zadných blatníkov. Takisto vie hrdzavieť karoséria aj pri uchytení predných tlmičoch. Ale myslím že autá boli zvolávané na hromadnú opravu prahov takže väčšina aut je v pohode. Motorovo mi to auto vyhovuje, má 166 koní, spotreba cca 7,6. Aj keď vynulujem spotrebu vždy sa dostanem na 7,6. Jediná nevíhoda toho motora je, že má len 3,5 litrovú olejovú vaňu, čo je na ten obsah hrozne málo. Takže treba často kontrolovať olej, lebo si ho motor pýta Po dialnici je spotreba cca 6,2 litra pri 110kmh, pri 130 je to asi 7,2. Ja osobne by som pozeral len na facelift od 2005. Ak sa rozhodneš aj pre 2,3 benzín, tak po facelifte už dostala väčšiu olejovú vaňu takže toho by som sa už nebál. Ja osobne by som sa rozhodol pre 2,3 lebo v porovnaní s 2,0 ušetríš možno 0,4 litra na 100km. To je myslím všetko
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
ak chces nieco za slusnu cenu mas dve moznosti
bud kupit nieco s lpg v nemecku (idealne 1.8 nakolko ta ma mensi vykon a nezruinuje ta cena za zapis a dan z vykonu)
alebo kupit nieco u nas, ponuka je relativne slusna, obcas sa objavi pekny kusok, 1.8 na bezne vozenie staci alebo potom 2.0 bude sviznejsi a ma 6st prevodovku (neviem ako pred faceliftom ale po nom ano) a dat si tam namontovat poriadne lpg, oba su pokial viem spolahlive
co sa tyka km, 200tis km uz bude mat 90% tychto aut takze toto je zbytocne riesit
nejake to euro ak chces pekny kusok by bolo dobre este prihodit, krajsie kusky stoja aspon 5-6 tisic
co sa tyka korozie, boli dve upravy vyrobcu, uplne najlepsia moznost je auto z poslednych niekolkych mesiacov vyroby, tie na tom neboli tak zle
treba si pred kupou pozriet hlavne spodok, zadne lemy aj keby boli skorodovane ich oprava nie je draha, no a preventivne dat nastrek podvozku tiez nie je take narocne
kamarat ma M6 2007 1.8i s plynom, ma tam BRC a je nadmieru spokojny, kolega ma M6 v nafte, tiez je celkom spokojny ale na servis obcas nieco pusti (naposledy spojka a dvojhmota)
na precitanie, recenzia:
http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazden ... kusenosti/
ak by si si tam potom daval namontovat lpg tak nesetrit!!! kvalitna montaz a dobry system su zaklad, par eur hore dole sa ti casom vrati
bud kupit nieco s lpg v nemecku (idealne 1.8 nakolko ta ma mensi vykon a nezruinuje ta cena za zapis a dan z vykonu)
alebo kupit nieco u nas, ponuka je relativne slusna, obcas sa objavi pekny kusok, 1.8 na bezne vozenie staci alebo potom 2.0 bude sviznejsi a ma 6st prevodovku (neviem ako pred faceliftom ale po nom ano) a dat si tam namontovat poriadne lpg, oba su pokial viem spolahlive
co sa tyka km, 200tis km uz bude mat 90% tychto aut takze toto je zbytocne riesit
nejake to euro ak chces pekny kusok by bolo dobre este prihodit, krajsie kusky stoja aspon 5-6 tisic
co sa tyka korozie, boli dve upravy vyrobcu, uplne najlepsia moznost je auto z poslednych niekolkych mesiacov vyroby, tie na tom neboli tak zle
treba si pred kupou pozriet hlavne spodok, zadne lemy aj keby boli skorodovane ich oprava nie je draha, no a preventivne dat nastrek podvozku tiez nie je take narocne
kamarat ma M6 2007 1.8i s plynom, ma tam BRC a je nadmieru spokojny, kolega ma M6 v nafte, tiez je celkom spokojny ale na servis obcas nieco pusti (naposledy spojka a dvojhmota)
na precitanie, recenzia:
http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazden ... kusenosti/
ak by si si tam potom daval namontovat lpg tak nesetrit!!! kvalitna montaz a dobry system su zaklad, par eur hore dole sa ti casom vrati
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
bohuzial to tak celkom byt nemusi, zalezi od systemu a stastia
ak natrafi na nejaky vylietany splynovac so vstrekom kvapalnej fazy tak ho moze oprava vyjst viac ako novy splynovac so zarukou v sr
na druhej strane moze natrafit na nieco plne funkcne
pripadne este moze byt zaujimava volba auto s nefunkcnym lpg za dobru cenu, doviezt a nechat to opravit za par eur tam sa ale clovek musi vyznat trochu viac
ak natrafi na nejaky vylietany splynovac so vstrekom kvapalnej fazy tak ho moze oprava vyjst viac ako novy splynovac so zarukou v sr
na druhej strane moze natrafit na nieco plne funkcne
pripadne este moze byt zaujimava volba auto s nefunkcnym lpg za dobru cenu, doviezt a nechat to opravit za par eur tam sa ale clovek musi vyznat trochu viac
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Páni moja skúsenosť na asi 19tich vozoch čo som osobne vlastnil , je taká , že z talianska a holandska fungujú aj najhoršie dobastlené shity. Kúpiť VW z talianska a s 200t km a v podstate bez údržby mu naložiť ďalších 200 za dva roky. Neviem či by to niektorá montáž zo slovenska s papiermi a atestami prežila. Už keď som ho kupoval tak mal plynové vedenie ponadpájané acetylénovými hadicami , a nejako mu to nevadilo . Umrel na odtrhnuté koleno na vodnej pumpe , ale kupec ho resuscitoval a jazdí niekde v okolí ZC dodnes. Na slovensku doslova každý, od mechanikov cez úrady až po policajtov, hádže plynárom polená pod nohy. V holandsku plyn nahodí ja feťák z ulice a auto jazdí , ešte majitelovi vrátia cestnú daň, lebo je auto ekologické.
Andy: "ak natrafí na vylietaný splynovač s blbými vstrekmi" - to je hlavný dôvod prečo ja verím mixeru - lebo je v podstate "blbuvzdorný" , a napasuješ ho na čokolvek do roku 2005. Po tomto roku to už nie sú autá ale karikatúry.
Andy: "ak natrafí na vylietaný splynovač s blbými vstrekmi" - to je hlavný dôvod prečo ja verím mixeru - lebo je v podstate "blbuvzdorný" , a napasuješ ho na čokolvek do roku 2005. Po tomto roku to už nie sú autá ale karikatúry.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných