Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

durin
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 07.12.2019 13:48
Zdieľať na Facebook

Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa durin »

Nazdar, mam (asi) problem s vybíjanim batérky na Mazde 6 2.2D z roku 2011.

Dám moju otázku hneď sem aby ste nemuseli čítať všetok (možno zbytočný) text:
Koľko mA by malo takéto auto spotrebovať keď stojí a aké napätie by mala mať baterka po povedzme 2 dňoch na približne nulovej teplote?
(má alarm s vnútorným senzorom pohybu, imobilizér, keyless - neviem čo ešte môže "tiahať" elektrinu keď to auto "spí")

Najprv sa mi vybila baterka po cca 5. dňoch statia, to bolo ešte v oktobri tak ešte nebolo fest zima (vtedy som naštartoval pomocou iného auta a skontroloval či alternator správne dobíja, a dobíjal), odvtedy som prešiel asi 4t km čiže alternator ani regulator to asi nebude.

Staru baterku (rv 2019) som zapojil na 2 testery - jeden ukázal že je životnosť 50% a druhý že je tam jeden alebo viacero mŕtvych článkov.

Ešte som na tú starú batérku (70Ah, 630A) sériovo zapojil multimeter na záporný kábel & terminál a po dobe asi 20 minút auto konštantne trovilo 50mA (zo začiatku to bolo viac ale možno minútu max a potom spadlo na 50mA tak si presné čislo nepamätám) - toto všetko s uzamknutým autom a zapnutým alarmom, jedine kapota bola otvorená a aj keď som rukou stlačil úchytku kapoty sa meranie nezmenilo tak si myslím (možno mylne) že toto auto nijak nevie zistiť či je kapota otvorená alebo nie.

No a teraz dôvod prečo toto všetko píšem - kúpil som novú batérku (70Ah, 640A) a po cca 2 dňoch statia som zo zvedavosti skontroloval napätie - 12.37V.
Auto síce stojí vonku a v tie dni a noci bola temperatúra okolo a pod 0 ale nemala by (nová) batéria aj vtedy držať napätie približne 12.5V?

Budem vďačný za každú odpoveď/radu kedže sa mi na internete zatiaľ na tú otázku ohľadom mA nepodarilo najsť konkrétnu odpoveď.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa fzubaty »

A dal si ju pred montazou plne nabit?
durin
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 07.12.2019 13:48
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa durin »

Skontrolovali ju na predajni a povedali že je plne nabitá. A potom som najazdil asi 70km predtým ako som odstavil auto na 2 dni, nenabila by sa počas tej jazdy?
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ja neviem. 70 km na jeden start, ano nabila by sa.

Ja som este nikdy nekupil plne nabitu bateriu. Kazda jedna je aj pol dna na nabijacke. (4A)
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa Moonshine »

Asi na GH sa ešte nekóduje baterka po výmene, či?

https://www.mazdaclub.cz/forum-tema/maz ... rie-191818
durin
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 07.12.2019 13:48
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa durin »

Moonshine-
Nie, to som kontroloval predtým než som namontoval novú.

Vďaka ale za ten link, prejdem to detailnejšie zajtra, zrejme tie hodnoty mA vedia byť aj nižšie, o tej poistke ROOM som už čítal na anglíckych fórach ale vždy spomínali väčšiu spotrebu (niečo cez 150-200mA). Ak je to ono čo to spôsobuje v mojom prípade tak to bude poriadna sračka, myslím že väčšina elektroniky v kabíne je napojená na ňu.

Vraj najlepšie scenáre s tou ROOM poistkou končili tak že sa vyviedol kábel z poistky v kabíne na ktorom bol spínač a majiteľ ho vypol keď zaparkoval - nevybijalo viac batériu ale nemal viac funkčný alarm, diaľkové ovladanie, keyless, atď.

Tu je jeden príklad toho "workaroundu":
https://www.cargurus.com/Cars/Discussio ... 1_ds621829
tuninka
Príspevky: 895
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa tuninka »

skús ešte napísať, že aké trasy denne dávaš a koľkokrát denne štartuješ..... aj napriek tomu že máš 12,37 V má auto problémy naštartovať? Zdá sa ti, že štartér pomalšie točí?
pjetro
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 08.01.2009 13:44
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa pjetro »

Mazda 6 GH 2010 - u mna to vyriesil repas alternatora. Slabo dobijal a ked sa zahrial, tak uz takmer vobec. Tiez som najprv riesil mozne potiaze na strane akumulatora, ale problem bol nakoniec v alternatore.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa ivko1 »

Nejak chýba základná informácia - štartuje to auto po výmene baterky? Stále sa vybíja baterka?
Inak 70Ah na 2.2D(všeobecne veľký diesel) mi príde ako minimum, vždy sa snažím dať väčšiu ako predpisuje výrobca ak tam vojde a tých 630A štartovací prúd tiež žiadna sláva.
Ja mám v benzíne 64Ah 640A.

Za mňa nie ideálny výber batérie - Exide robí 72Ah 720A a mať štartovací prúd 630A alebo 720A je dosť rozdiel, niekedy je aj tento údaj predpísaný
durin
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 07.12.2019 13:48
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa durin »

Tuninka -
cca 10-20km týždenne do obchodu a podobne a potom ešte cca raz mesačne 600km na otočku. Teraz ho štartujem a odjazdim minimalne 10km okolo BA aby sa baterka nevybila. Nezdalo sa mi že malo problem naštartovať ani keď som nameral 12.10V na starej batérky.

Pjetro -
keby to bol alternátor tak by sa vybila zase baterka, od prvého vybitia na starej batérky som prešiel na ňom už viac než 4000km bez vybitia. + alternátor preverovali dvaja mechanici, ukazuje cca 14.20V na novej batérky, čiže dobíja fajn.

Ivko1 - štartuje v pohode, a zrejme sa vybíja, podľa mňa nová batérka nema dôvod ukázať 12.25V po 3 dňoch státia keď bola plne nabitá keď som auto odstavil (viem lebo som meral napätie keď som zaparkoval).
70Ah bola aj stará batérka, keď som sa v autoobchode opýtal na to povedali že 70Ah je fajn na ten typ motoru tak som to moc neriešil, teraz som to dal do googlu a pre tento typ (120kw) sú na niektorých spec stránkach uvedenné aj 60Ah so 640A. Viem že predtým to nebol problém lebo auto bolo odstavené aj po 2 týždne bez vybitia.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa ivko1 »

6GH je ešte stále primitívne auto, teda tam nie sú rôzne ko****ny ako v dnešných moderných autách.
Každopádne nová baterka by si mohla udržať o nejakú desatinku viac, ale tiež to nevidím ako problém, kedže to bolo po troch dnoch. Svetlo v kufri? Ak by si mal sedan a nevidíš že svieti...
Dorábané tam nie je dačo?
Viem že občas blbne zosilovač BOSE (neviem či máš), ale či to vtedy vybíja baterku netuším

K baterke : ja nikdy neriešim čo odporúča výrobca, lebo výrobca sa vždy snaží ušetriť.
Ked tam vojde baterka s viac Ah, tak tomu len prospeješ, pretože ak príde zima a baterke poklesne hodnota, tak silnejšia baterka bude mať stále rezervu na bezproblémový štart.
Tak isto po štarte sa silnejšia baterka menej vybije a teda menej trpí, pretože jej menej poklesne napätie.

Teraz si predstav že máš slabú (starú) baterku, kedy ledva naštartuješ, velá krát už ani nechce a ked ju človek nechá oddýchnuť chvílku a znova skúša, tak taká baterka dostáva riadne zabrať.
Takže tak, vždy je lepšie ked to tá baterka naštartuje s prstom v nose.

Ja mám predpísanú 52Ah a mám už druhú 64Ah, jedna vydržala 7 rokov a teraz mám druhú.
Pochybujem že by mi tolko vydržala nejaká 52Ah
durin
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 07.12.2019 13:48
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa durin »

Svetlo v kufri (aj tie v kabíne) som hneď vypol pre istotu keď sa vybila batérka, ale nie, nezostane svietiť, je to hatchback tak som skúšal.
Nieje v ňom nič aftermarket, je tam BOSE zosilovač v kufri, ešte že si mi to pripomenul, ten konektor som plánoval preveriť už pár dní ale vždy zabudnem (začiatkom septembra som upratoval kufor a aby som sa dostal k spodku kufra je potrebné odpojiť konektor z toho zosilovača). Možno kvôli zlému spojeniu na tom konektore ju vybíja?

Každopádne zajtra ráno to pozriem a budem zase sledovať napätie, ak to bude ono tak máš pivo že si mi to pripomenul.

Ak to nebude ono tak skúsim to zaviesť autoelektrikárovy ktorý už vyriešil nemožné veci ohľadne elektroniky na kamaratovej Mazde 3.

Zatiaľ toto nechám otvorené a dám update keď tak.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa ivko1 »

Viem že ten zosilovač BOSE odchádza a potom to nehrá, ale či tam býva v dôsledku jeho počiatočnej poruchy napríklad odber netuším
tuninka
Príspevky: 895
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa tuninka »

10-20km týždenne je málo, pričom povedzme že naštartuješ 4-10x, na to aby sa baterka nabila a motor zahrial na tvojom diesláku. Mal by si ju doplna nabiť, a potom znova začať merať, aby ti to pred tou 600km cestou nabudúce naštartovalo. Podľa mňa každé naštartovanie potrebuje aspoň 10-15km jazdy na to, aby nabilo baterku na stav aká bola pred štartovaním. Jasné že aj skrytý odber treba nájsť, ale aj takéto skoro žiadne jazdenie hlavne v zime baterke neprospeje. Sleduj a dobíjaj nabíjačkou, keď to pri malom nájazde nestíha alternátor.
vykopanafosilia
Príspevky: 372
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Baterka musí vydržať ďaleko ďaaaaleko viac, ako len niekoľko dní... Batérie urobili veľký pokrok oproti dobám dolievania elektrolytu. Motorku naštartuješ na jar po celozimnom státí bez problémov na prvý pokus a to sú prťavé baterečky, hoci v garáži. Keďže máme viac áut ako členov domácnosti, stáva sa pravidelne, že nejaké auto dlho stojí - zimné autá v lete, kabrio a splnený sen cez zimu. NIKDY nebol problém s vybíjaním baterky, s výnimkou auta, ktoré má namontované sledovanie, ktoré si z baterky niečo scucne.

Máš tam niekde problém v elektrike, toto nebude vec alternátora. Alternátor nemá nič spoločné s tým, že sa baterka vybije po týždni státia.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných