MAF - hodnoty vahy vzduchu

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

MAF - hodnoty vahy vzduchu

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ahojte,viete mi poradit,kde najdem hodnoty V versus gr/s?Zial nikde nemozem tieto udaje najst.Je to na fiat coupe 1,8-131PS,99.Diky moc.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Píšeš v úspornom režime ? Bojíš sa písmeniek ?
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Nie,ale myslim si,ze som napisal pointu toho,co potrebujem. Tak,aby som to priblizil potrebujem vediet maf calibraciu resp.aka hodnota mnozstva vzduchu v gramoch za sekundu pripada na danu hodnotu voltov.Napr.pri 3V dava 80gr/s. Pytam sa z toho dovodu, ze hodnota pri cca 6400 ot/min - cca 104g/s sa mi zda trosku malo-vykon auta 131PS. Dakujem za odpovede.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Veríš či nie,ale je to vec charakteristiky konkrétneho čidla.Prevodné tabulky som v prípade potreby vždy vygooglil.Kedže stále sa bavíme o "nejakom" čidle tak tu niet pomoci
Medzi nami,otázka nedáva zmysel. Je úplne k ničomu sa dozvedieť že ...104g/s zodpovedá napätiu 3,28 V
Lebo...
Ak sonda dáva výstup 3,28 V tak z toho napätie si RJ vypočíta prevod a "zverejní" prostredníctvom diagnostiky že tam je prietok 104 g/s
Takže či nameria správne či nie,vždy napätiu priradí hodnotu prietoku.
Dúfam si to pochopil,že potrebuješ úplne iný údaj než to čo riešiš.
Dovolím si ťa upozorniť že riešiš niečo,čo nedáva zmysel.Lebo hodnota váhy vo volnej akcelerácii je hlboko málo výpovedná hodnota a z nej odvíjať úvahu o stave váhy vedie k omylom.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Vonkoncom vobec nie je to tak,ako si myslis/aspon ak som to dobre pochopil/ze na volnobehu napriklad 30 pri 3000 cca 80 a pri 6000 120.Vaha je vzdy najvyssia pri zatazeni,potom klesa na urcitu hodnotu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme,plná hodnota je dosiahnuteľná až v záťaži,to je nutné pochopiť.Preto sa robí logovanie v plnej záťaži,to dáva jedinú šancu vidieť vôbec špičkovú hodnotu
Mimo toho je jediný spôsob diagnostikovania váhy ju merať osciloskopicky na tzv.reprezentatívny výkmit tj reakcia na plný plyn kedy stlačenie plynu na max musí byť nesmierne krátke pár (z hlavy nepamätám hodnotu) milisekund,ak presiahne,test sa robí znovu,sleduje sa výstupná voltáž
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Diky za odpovede.MHlavaty,ano mas pravdu,trosku zle som to pochopil,ak to spravne chapem,potrebujem vediet max.hodnotu prietoku gr/s pri ot.max.vykonu?Ale to asi najlepsie zistim alebo porovnam z datallogu ineho rovnakeho auta. Datallog som robil inak pri zatazeni pocas jazdy az po ot.max vykonu.Kludne poradte ako by som zistil funkcnost maf-u.Dosiahnem hodnoty 4,5V-105g/s-pri cca 6400 ot.Keby bola len vaha spinava nedostal by som sa zrejme na vyssie hodnoty Voltov,ze.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: MAF - hodnoty vahy vzduchu

Príspevok od používateľa seven549 »

Mirec8684 napísal:Ahojte,viete mi poradit,kde najdem hodnoty V versus gr/s?Zial nikde nemozem tieto udaje najst.Je to na fiat coupe 1,8-131PS,99.Diky moc.
hodnoty su v servisnom manuali.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mirec8684 napísal:Diky za odpovede.MHlavaty,ano mas pravdu,trosku zle som to pochopil,ak to spravne chapem,potrebujem vediet max.hodnotu prietoku gr/s pri ot.max.vykonu?Ale to asi najlepsie zistim alebo porovnam z datallogu ineho rovnakeho auta. Datallog som robil inak pri zatazeni pocas jazdy az po ot.max vykonu.Kludne poradte ako by som zistil funkcnost maf-u.Dosiahnem hodnoty 4,5V-105g/s-pri cca 6400 ot.Keby bola len vaha spinava nedostal by som sa zrejme na vyssie hodnoty Voltov,ze.

Myslím že hodnoty budú v poriadku,množstvo váh hodnotu 4,5 V nedosiahne a končia pri 4,2/4,3
Mirec8684
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 30.07.2013 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mirec8684 »

Ahojte,pripajam moj problem k tejto teme,nakolko sa to tyka vahy vzduchu opat(Fiat Marea 2.0 20v 108kw-svieti vstrekovac).Auto nechce nastartovat toci,ale nechyti,resp.chyti az po pridani plynu a udrzi sa len pri mierne stlacenom plyne.Diagnostika hlasi vahu vzduchu.Je tu vaha vzduchu v style vyhrievaneho filmu-4 pin.Ked odpojim vahu vzduchu za jazdy na volnobehu(samozrejme mierne stlaceny plyn je,inak zhasne)tak auto pomaly zdochne.Voltmetrom som nameral 12V stavu,jeden je uzmenovaci,na jednom som nameral napatie,na volnobeh v tomto pripade cca 1200ot.bola hodnota cca 1,5v a narastala so zvysujucimi sa otackami,na stvrtom som na beziacom motore nameral 0,1V(nemalo by byt na jednom aj 5V???).Vstrekovace klepkaju pri teste tie su ok a dieru som nikde v sani nenasiel.Vyzera to viacmenej jednoznacne na vahu vzduchu aj podla vas(aj som ju cistil speci sprejom a nic)?Diky.
lukoluky
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 14.01.2018 12:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukoluky »

Mám otazku z praxe. Kolko ukazuje diagnostika v zivych datach hodnotu MAF len pri zapnutom zapalovani. Nie volnobeh.

Volnobeh aj v plnych otackach to mam podla vyrobcu. No zaujima ma preco nemam nulu ked motor nebezi.

Viem ze MAF casom starne ako vsetko ale zaujima ci je ta hodnota 0.4g v poriadku lebo v sani predsa nejaky vzduch je ktory ochladuje senzor
alebo je to hodnota mimo parametre a potom v celom rozsahu je merany vzduch vzdy nespravne o +0.4g
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Váha by mala vykazovať nulu,je to jeden z kontrolných "bodov" ktorým vlastne diagnostika začína - váha nula,tlaky všetky rovnaké (atmosferický) teploty všetky rovnaké (teplota okolia) až na jeden čo je čidlo teploty č1 ktoré môže mať posunutý bod počiatku,no a tlak v DPF nemusí byť úplná nula (offset)
Je bežné že aj váha ktorá vykazuje nulu má "únavu" a hodnoty potom už nemá v poriadku ale nižšie.U VAG-u si vonkoncom nepamätám iný ako nulový stav zapalovania,čo ale netreba spájať vonkoncom s tým že teda je váha ok,vonkoncom to neplatí tak a môže byť značne unavená
No ale ak sedí nula,príde volnobeh a tam musí byť napr. prietok 450 mg/str (zatv.EGR) alebo 240 mg/str (otvorené EGR)
Ale ani to ešte nie je záruka cekového stavu.Treba zistiť max hodnotu prietoku,ale to ide iba v plnej záťaži,ako píše vyžšie avelmak.Táto hodnota je prítomná iba chviličku a smerom k výžším otáčkám klesá
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní