LPG - výmena nádrže po 10-tich rokoch

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

makrodrummer
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 05.08.2009 14:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrodrummer »

dodržiavať predpisy - to musíš!

§ 21 Povinnosti prevádzkovateľov vozidliel

Prevádzkovateľ vozidla, ktoré je v premávke na pozemných komunikáciách, je povinný
a) udržiavať vozidlo v riadnom technickom stave podľa pokynov na obsluhu a údržbu vydaných výrobcom.

myslí sa tým výmena oleja, filtrov, servisné prehliadky a iné.. všeobecne to platí aj na lpg/cng systémy avšak nie je to povinná ročná prehliadka aká bola pred rokom 2009 pri týchto systémoch...

zodpovednosť za vozidlo má jeho prevádzkovateľ (starám sa tak aby jazdilo a bolo bezpečné, neznečisťovalo...) ale ročná prehliadka povinná nie je (to, že si dám skontrolovať systém lpg nie je povinnosť ale moja ochrana a nikto to nemôže podľa tohto predpisu vyžadovať)

peace!
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

To makro:
Je to odcitovane uplne presne, vidim, ze si si dal namahu to najst (nic tazke :-)

V kazdom pripade mi neda nereagovat. Tuto zalezitost sme v ramci stretnuti Zdruzenia LPG Slovensko vs. Ministerstvo dopravy riesili x-krat a musim konstatovat nasledovne:
1.: Pokial nemas navod na obsluhu nezbavuje Ta to zodpovednosti akozto prevadzkovatela vozidla. Pravdou je, ze pokial na to nepride nik kompetentny (v horsom pripade-pokial sa nic nestane) mas pokoj. Horsie vsak bude, ak nahodou vznikne (aj cudzou vinou) nehoda s nasledkami na zdravi alebo nedajboze zivote a znalec sa vyjadri, ze expirovana nadrz mohla nestastiu zabranit- zial, mas smolu (to s tym navodom beriem tak, ze akoze si kupis v polovnictve "jazdenu" pistol, niekoho s nou trafis a povies-ved som nemal navod. Jednoducho neznalost zakona neospravedlnuje. A kazdy vyrobca nadrze deklaruje jej zivotnost max.10 rokov, je to na kazdej aj vyrazene kedy bola vyrobena (tu je ten Tebou spominany pokyn vyrobcu).
2.: Tlakove skusky nadrzi po zivotnosti Slovenska legislativa NEDOVOLUJE. Uz sme sa na to pytali ministerskych velakrat a vzdy nam bolo odpovedane- citujem: "Nemame na SVK predpis, ktory by to umoznoval". Je faktom, ze bratia Cesi ho maju a niektore nadrze (Stako, VWM a mozno este nejake ine) sa daju v akreditovanych strediskach overit a este nejaku dobu (vyznaci kontrolor) pouzivat. U nas to vsak mozne nieje, verte mi, keby sa to dalo uz by sme to davno robili.
Naposledy upravil/-a MayoZVOLEN v 07.05.2014 20:20, upravené celkom 1 krát.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

MayoZvolen - dúfam, že v poslednej vete si len srandoval.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

King Diamond napísal:Dobrý deň prajem,
tejto téme a problému som sa venoval dlhší čas. Nakoniec sa mi nepodarilo kúpiť nádrž STAKO aj s čerpadlom Vialle, bola to len kusovka na ebay.de od nemeckého predajcu, skôr ako som sa rozhýbal už bola predaná. Problém s platnostou nádrže STAKO s čerpadlom Vialle som nakoniec riešil vykonaním tlakovej skúšky u Fedor Auto Prostejov CZ, kde mi vykonali tlakovú skúšku nakoľko na Slovensku to nikto nerobí a predlžili tým platnosť nádrže Stako o 5 rokov aj s certifikátom (STAKO nádrž sa dá predlžiť žiaľ len 1x o 5 rokov , potom výmena) . Pred mesiacom som absolvoval TK aj EK , na môj údiv sa na platnosť nádrže LPG ani nepozreli. Teraz ma čaká další problém ktorý postihne každého s nádržou a čerpadlom Vialle, čerpadlo začalo riadne hučať, to znamená že už nieje ani kvapka oleja v čerpadle takže každú chvíľu hrozí zadretie a môžem si pripraviť min. 500 eur na nové čerpadlo. Kedže jediný kto je ochotný doliať olej do daného čerpadla je servis LPG vo Zvolene, asi zamierim k nim ak už nieje neskoro. Čo sa týka nádrže Vialle, aj čerpadla, odporúčam polské Allegro.pl, teraz tam je jedna platná nádrž Vialle na predaj aj jedno čerpadlo vo vraj dobrom stave kto by mal záujem a potrebuje to riešiť urgentne.
Co sa tyka oleja v cerpadle Vialle, vyrobca odporuca doplnat olej a vymienat filter v nasledovnych intervaloch:
-krajiny zapadnej Europy.....70.000 km
-krajiny byv.vychodnej Europy..50.000 km (ktovie preco ? :-)

Kazdopadne sa neodporuca jazdit na LPG s cerpadlom bez olejovej naplne, hrozi poskodenie lozisk ktore nieje jednoduche zohnat a riesi sa to vymenou cerpadla ako takeho (a nieje lacne). Odporucam prepnut do B a navstivit servis.

LPG zdar !
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Sliedic napísal:MayoZvolen - dúfam, že v poslednej vete si len srandoval.
Sliedic, samozrejme.
cccp
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 05.02.2009 14:23
Zdieľať na Facebook

nadrz

Príspevok od používateľa cccp »

Tak ja mám nádrž z roku 1990 cize má 24 rokov. Pre porovnanie: benzínova nádrž je plastová takmer nechránená a pri prerazení sa často vznieti a dojde ku katastrofe ale ziadne trapne skušky nepotrebuje. Plynova tlakova nadoba je vyrobena aby vydrzala ovela väcsi tlak ako tam vytvori tekuty propan butan, je ocelova, pri naraze sa vačsinou len zdeformuje a plyn unikne cez poistny ventil: to znamena ze aj horenie je regulovane a nedojde k explozi. co s toho vyplýva kde ty odbornici prisli s tvrdenim ze presne po 10 rokoch je nutne ju vymenit alebo predlzit jej zivotnast o 5 rokov. Vysvetlenie je jednoduche vsetci potrebujú z niecoho zit. LPG mám BRC na typovo neschvalenom type vozidla cize nemám ho zapisane v TP a nesere ma to uz 10 rokov.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

..

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

To cccp:
Nechcem tu virit prach, ale mam k Vasmu prispevku par faktov.
Benzin je v nadrzi nestlaceny. Pri pripadnom poskodeni sa vyleje objem nadrze a zhori (pokial dojde k iniciacii ohna). Bavime sa o objeme cca 50 litrov, podla druhu vozidla.
LPG je v nadrzi skvapalneny a stlaceny, priemerny objem cca 45 litrov. Z jedneho litra kvapalnej fazy sa odpari cca 250 litrov plynneho skupenstva. Cize 45x250=11.250 litrov 100%-neho koncentrovaneho plynu. Vcelku slusny objem.
Stale mate pocit ze mozu vyrobcovia nadrzi nechat bezpecnost na laikoch ? Myslim si, ze otazku bezpecnosti je dolezite nepodcenovat a mat na pamati najma prevenciu. Je to rozumnejsie ako riesit nasledky.

LPG zdar !
Naposledy upravil/-a MayoZVOLEN v 24.07.2014 11:15, upravené celkom 1 krát.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Sliedic napísal:MayoZvolen - dúfam, že v poslednej vete si len srandoval.
S odstupom casu:
Zial, nesrandoval som. U nas dodnes legislativa jasne nestanovila podmienky, za ktorych akceptuju tlakovu skusku na nadrze LPG. Mal som uz minimalne troch zakaznikov-reviznych technikov tlakovych nadob, ani jeden vsak nemal opravnenie na reviziu nadrzi v mot.vozidlach. Pokial ma niekto nejake info ako na to privitame to tu asi vsetci, ja zatial neviem o tom, ze by sa to u nas dalo.

LPG zdar !
dubacikzh
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 21.09.2010 16:38
Zdieľať na Facebook

vymena nadrze po 10 rokoch

Príspevok od používateľa dubacikzh »

zdravim chlapi...chcem sa opytat idem menit nadrz na LPG..nadrz chcem objednat od bratov poliakov kedze fajn cena a je k tomu samozrejme aj certifikat..otazka znie staci mi to vymenit si doma a ten certifikat ukazat na STK alebo to musim dat do servisu vymenit a tam mi daju este nejaky iny certifikat k tomu??ak ano kolko ma to bude cca stat..dakujem za odpovede
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Výmena nádrže má stále ešte množstvo nejasností a podotázok.Nevedia alebo nechcú na ne odpovedať ani oficialne servisy, ani úradníci zo SEKA . Napríklad , viete že ak máte na nádrži starý typ multiventilu , ktorý nemá elmg ventil , tak by sa mal meniť aj ten?? ALE - vie technik na STK rozoznať typy multiventilov??
Ďalej - je akceptovatelná aj výmena za "jazdenú" nádrž , napríklad z búračky??
Samozrejme otázka KTO môže nádrž meniť a ako to dokladovať? Týmto narážam na možnosť zastaviť sa v PL vo firme STAKO a dať si nádrž vymeniť tam. Najlacnejšia čo som zistil je za 80eur aj s robotou.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
dubacikzh
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 21.09.2010 16:38
Zdieľať na Facebook

Vymena nadrze lpg

Príspevok od používateľa dubacikzh »

Velmi pekne dakujem za reakciu...no samozrejme na STK neni problem prejst nekontroluju to u nas ja to chcem skor kvoli svojej bezpecnosti vymenit nerad by som niekomu ublizil..ak budete ochotny napiste mi spravu ze kde v PL by mi to spravili a tak..dakujem pekne
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

ja som to našiel klasicky na Autfra a potom cez Alegro. Nikdy som to ďalej neriešil , lebo v pohode prevádzkujem aj 20 ročnú nádrž.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

oco13, prevadzkuj si aj 30 rocnu nadrž len si uvedom ze sa jedna o tlakovu nadobu a jej tlakovu stalosť garantuje po dobu desať rokov jej výrobca. po tejto dobe ak ju prevadzkuješ v aute preberaš vsetky dosledky ty. na kazdej tlakovej nadobe je privareny taky stitok, pasport kde je vyrazena jej zivotnost alebo v diskovych je to vnutri kde je multiventil vyrazene priamo na nej. preto bacha, daj sa pripojistit na vsetky moznosti co sa pri pripadnej autonehode mozu stat. nedajboze ak sa niekomu nieco pri tej nehode stane. bude sa to vysetrovať a lahko zistia zivotnosť nadrže.
Ja som si vo firme zavesil na retiazku jednu diskovu nadrž aby sa s nou dalo točiť. bola vo fabii, z jednej strany, zvrchu ako nova, a z druhej, tej ktoru nevidieť totalne hrdzavu. to uz zakaznicka stale citila plyn, bola taka hrdzava ze uz prepustala. stoji za to vozit v aute staru nadrž? hrdzavie aj z vnutra.
Naždiar
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

Plny suhlas so stagba.
Dovtedy sa chodi s krcahom po vodu, az sa ucho utrhne. To riziko mi za tu cenu nadrze nestoji...
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Chlapci ja tu nikoho nenahováram aby nemenil nádrž to si uvedomte. Lenže všetko musí byť "primerané" . Investovať do auta cca 200 eur ak jeho trhová hodnota je (v prípade dobrého stavu) 300 eur je nerentabilné Rovnako dávať nádrž s životnosťou 10 rokov do auta ktorého životnosť je v najlepšom prípade niekolko mesiacov je tiež nerentabilné. :3020: Je super ,že ma neohrozí nádrž po dobe životnosti , len škoda že ma zabijú brzdy , nápravy tlmiče pneumatiky. lol lol
Ja viem , že to myslíte dobre , ale presviedčate človeka , ktorý pneumatiky vyhrabáva na zbernom dvore a na brzdové platničky chodí do smetí v autoservise. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
Tá 20 ročná vydrží do decembra a potom pôjde na diely spolu s autom . Napustím do nej beton a použijem ju ako závažie na traktorčeku.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných