407 094
inzerátov
392 532
registrovaných
Pridať inzerát

LPG vs Diesel vs CNG

   Obsah fóra Auto Fórum LPG, CNG - Hybrid

Prevadzkove naklad.. co je najlacnejsie na 100km?
diesel
 15%  9
benzin+lpg
 84%  49
Celkom hlasov : 58

Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
jansimo
Založený: 28 júl 2010
Príspevky: 2
Nabehané: 0 min
Predmet: LPG vs Diesel vs CNG PríspevokZaslal: 31.07.2010 14:02   
zdravim pani...
potreboval by som rad...
co myslite ktore auto ma najlacnejsiu prevadzku?
byvam v ZILINE takze tu mame vsetko aj LPG aj CNG aj klasicke cerpacky
jeprevadzka na diesel lacnejsia ako lpg alebo sa viac oplati lpg?
vsade sa porovnava LPG s benzinom ale s naftou nikde.
v bazaroch je vela aut s LPG ktore su lacnejsie ako diesel ale ci bude lacnejsia aj ich prevadzka .... poradte. ide mi cisto o ekonomicku zalezitost. auto by malo byt pre mladu rodinku ktora najazdi cca 20000km/rok, 70-80% v meste.

pocitajme spotrebu vo vseobecnosti (alebo ma opravte):
6L/100km diesel
10L/100km benzin
Citovať
kidrock77
Nová tvár - Trabanto (11)
Založený: 01 december 2009
Príspevky: 537
Nabehané: 2 dní 7 hod 39 min
Bydlisko: Trencin/Astana/Budapest
PríspevokZaslal: 31.07.2010 15:28   
zdravim, no v bazaroch je vela aut na LPG ale v akom su stave to nevie nikto. ked jazdis 80% po meste tak nad dieslom ani neuvazuj lebo ti ho tie starty a kratke vzdialenosti kedy sa ani nezohreje na prevadzkovu teplotu odfajcia a nedoplatis sa :)

LPG nema problemy ked ho mas v spravnom motore a je spravne nastavene, klasika menis len olej o trochu skor a dbas na sviecky. raz za rok kontrola nikoho nezabije. a po desiatich rokoch vymenit nadrz :)

k spotrebe neviem ktory diesel ma spotrebu 6 litrov ale ani neviem ktroy benzin ma spotrebu 10l
mal som:
lagunu 1,9dci a mal som priemer 6,5l nafty

Honda Prelude 2,0i 98kw benzin priemer okolo 8,5l

Kia Soul 1,6 cvvt 92kw benzin priemer okolo 7,5l

Toyota corolla 1,4 vvti 71kw benzin priemer cca 7l

to su moje osobne skusenosti.
prerataj ze pri motore napr. Prelude 2,0 pri jazde na plyn jazdis ako keby za 4l/100km !!!
tod MOJ NAZOR a skusenosti! prajem stastnu ruku pri vybere.
Citovať
peto103
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 28 jún 2007
Príspevky: 1177
Nabehané: 1 dní 20 hod 4 min
PríspevokZaslal: 31.07.2010 18:19   
tú spotrebu čo si uviedol že diesel 6l a benzin 10l je podľa mňa dosť mimo.
6 litrov zajazdiš v meste s ľahkou nohou a na benzíne s porovnateľným autom a objemom motora to bude nejakých 8l. 10l je dosť prestrelené. Ano, možeš aj za 10 kľudne, ale s ťažšou nohou, alebo s ľahšou nohou, ale vo veľkom a ťažkom aute.

k tomu, že každy rok kontrola: to už je zrušené pokiaľ viem

prevádzka.: benzin+LPG je vo všeobecnosti lacnejší na prevádzku.

CNG by som neriešil absolutne
Citovať
80marek
Založený: 03 marec 2006
Príspevky: 9
Nabehané: 4 min
PríspevokZaslal: 31.07.2010 18:53   
Ak jazdis malo km, kup si benzin. Nevymyslaj s LPG a CNG. Nikdy to nebude fungovat poriadne a vzdy s tym budu mensie ci vacsie problemy, na ktore si zvyknes, naucis sa s tym jazdit a mozno sa budes tesit, ze lacnejsie jazdis. Pisem ti z vlasnej skusenosti.

Este by som opravil jedneho prispievajuceho, ze sa moze pri LPG interval vymeny oleja predlzit a nie skratit ako uviedol, pretoze pri spalovani LPG nevznika karbon.
Citovať
frage
Založený: 20 jún 2009
Príspevky: 54
Nabehané: 3 hod 51 min
PríspevokZaslal: 01.08.2010 08:08   
Zdravím, nedávno som kúpil auto na LPG a má to ešte manuálne prepínanie benzín-plyn. Viem, že štartovať mám vždy na benzíne, ale otázka je kedy mám potom prepnúť na plyn? Môžem niečo poškodiť, keď to prepnem na plyn priskoro? Ďakujem
Citovať
patotn
Založený: 26 december 2008
Príspevky: 408
Nabehané: 3 hod 13 min
PríspevokZaslal: 01.08.2010 11:46   
nic neposkodis
maximalne ked mrzne ti skape motor lebo
zamrzne lpg v sacom potrubi
inak v tychto teplach mozes aj startovat iba na lpg
na benzin ti staci startovat ked je okolo nuly
a menej stupnov c

80marek mas pravdu ze s lpg su problemy
ale iba ak to namontuju idioti alebo
to nevedia dobre nastavit.
ale ak mas lpg dobre namontovane a zoradene
nebude to robit problemy
mam s tym skusenosti.idioti mi to zle nastavili
a furt to strielalo a trhalo sacie
stacilo najst dobreho manika a ten to za polhodku
perfektne nastavil ze do lpg nebolo treba sahat
160000kilometrov
ake si mal s lpg problemy?
Citovať
staxo
Založený: 10 máj 2006
Príspevky: 23
Nabehané: 9 min
PríspevokZaslal: 01.08.2010 13:29   
ja mam problem s LPG v cordobe 1.4 MPi...akonahle prepne na LPG tak zacne jemne triast a po case ide len na 3 valce..akonahle restartujem auto zas ide normalne a po case 3 valce..a pri vyradeni obcas zdochne..ale len na LPG..na benzine beha v pohode..sviecky som menil, kable tiez..neviem cim by to mohlo byt..vie niekto?
Citovať
ldcentrumlh
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 27 február 2009
Príspevky: 192
Nabehané: 7 hod 43 min
PríspevokZaslal: 01.08.2010 19:22   
ak mas sekvencne vstrekovanie, tak si daj vymenit vstrekovace, stoja vsetky styri mozno 50 EUR...asi tak ma to stalo...mal som taky problem, ked som na DE dialnici siel na LPG 180-200kou vela vela km...po vychladnuti a restarte RJ (odpojenie baterie, vymaz chyby) to slo zas na 4 valce...vymenou vstrekovacov sa to vyriesilo...to su tie cvrcky pod kapotou, inak zistis aj dotykom ktory cvrka a ktory nie, alebo cvrka inak...moja skusenost je, ze po 60000km na LPG a tejto jedinej kvaziporuche a vela usetrenych prachoch mozem doporucit LPG. Diesele som z firmy predal, vsetko mame benzin-plyn. Ked porovnas prevadzkove naklade + servis benzin vs. diesel tak absolutne nie je o com rozmyslat. Jedine ak mas rad turbo vybuchy a male spektrum vyuzitelnych otacok a cierny dym z vyfuku. Pripadne si masochista a chces si skusit co obnasa udrzba commonrailu startovaneho na kratke trasy a ziveneho naftou z sk cerpaciek.
Citovať
jansimo
Založený: 28 júl 2010
Príspevky: 2
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 01.08.2010 23:04   
diky chlapy toto som chcel vediet. viem ze oprava diesla je drahsia hlavne ak je to CRail.

Konkretne pokukujem po Fiate Multipla a neviem sa rozhodnut medzi 1,6 16V benzin a dat tam LPG (alebo ak uz bude mat) alebo 1,9 JTD.

Na druhej strane viacery moji znami maju diesly napr OPEL Vectra r1998 (alebo 1999?), Hiunday Satelite, VW Golf a ziadne problemy s dieslami nemaju a to jazdia takmer 100% iba po ziline uz niekolko rokov....
Citovať
zoleeka70
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 05 február 2008
Príspevky: 698
Nabehané: 10 dní 19 hod 41 min
PríspevokZaslal: 02.08.2010 11:12   
Nechaj si to poriadne nastaviť a skús sa pozrieť po sviečkach, najdi nejaké ktoré sú odporúčené na LPG ...BOSCH ich má nejaké, nechce sa mi ich teraz vymontovávať, takže Ti neviem pozrieť typ...a sú za rozumné peniaze
Citovať
roman66666
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 26 november 2008
Príspevky: 631
Nabehané: 7 hod 55 min
PríspevokZaslal: 02.08.2010 12:51   
no spotreba v meste u mna mondeo 2,0 diesel cca 8,5L/100km, BMW 2,0 benzin cca 14L/100km , takze ked do mesta urcite nieco s mensim motorom inak su to zruti oba
Citovať
Acon
Vážený člen - Gallardo (231)
Založený: 25 január 2009
Príspevky: 4435
Nabehané: 5 dní 20 hod 4 min
Bydlisko: Corgoň je sused ;-)
PríspevokZaslal: 02.08.2010 14:24   
najlacnejšia prevádzka je na CNG, LPG, nafta, benzín. No do nákladov treba započítať aj nadobúdaciu hodnotu. Ak je KPG už v cene, tak potom je to najlacnešie. No platí, čo už bolo povedané, musí to fungovať ako má. Pri malom km výkone by som sa tým nezaoberal a volil by som základné palivo, či už ben alebo die.
Citovať
peto103
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 28 jún 2007
Príspevky: 1177
Nabehané: 1 dní 20 hod 4 min
PríspevokZaslal: 02.08.2010 20:20   
roman66666 napísal:
no spotreba v meste u mna mondeo 2,0 diesel cca 8,5L/100km, BMW 2,0 benzin cca 14L/100km , takze ked do mesta urcite nieco s mensim motorom inak su to zruti oba


dvojlitrovy benzin so spotreobou 14 litrov? však na do riadne dupeš, že? inak si tu spotrebu neviem rozumne vysvetliť
Citovať
drozdm
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 21 november 2007
Príspevky: 910
Nabehané: 4 mes 28 dní 18 hod
Bydlisko: havaj
PríspevokZaslal: 02.08.2010 21:57   
peto103 napísal:
roman66666 napísal:
no spotreba v meste u mna mondeo 2,0 diesel cca 8,5L/100km, BMW 2,0 benzin cca 14L/100km , takze ked do mesta urcite nieco s mensim motorom inak su to zruti oba


dvojlitrovy benzin so spotreobou 14 litrov? však na do riadne dupeš, že? inak si tu spotrebu neviem rozumne vysvetliť

Lada Niva 1,7i ............14l/100km.
Citovať
ilem11
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 2
Nabehané: 0 min
Predmet: naklady PríspevokZaslal: 03.08.2010 12:04   
nezabudni si do prevadzkovych nakladov zapocitat aj zvysenu cenu STK a EK prehliadky - navyse nie vsetky pracoviska maju opravnenie na kontrolu LPG, pravidelnu kazdorocnu kontrolu v LPG systemu v specializovanej dielni, castejsiu vymenu sviecok, znizenie zivotnosti vyfukoveho potrubia, pri klasickom splynovaci zohladni priblizne 20% znizenie vykonu motora a vseobecne 20% navysenie spotreby LPG oproti benzinu, to vsak neplati pri sekvencnom LPG
su tam dalsie nevyhody: nesmies parkovat v podzemnych garazach, zmensis si batozinovy priestor o nadrz, niekomu vadi zapach plynu (plyn nezapacha ale z bezpecnostnych dovodov sa tam dava nejaky sajrajt aby si ho citil keby unikal), nezabudni nosit doklad o absolvovani kazdorocnej povinnej prehliadky ale v Tvojom pripade az po roku ak sa jedna o legalnu montaz
budes mat aj vela vyhod: ked minies plyn pokracujes na benzine, mas vacsi akcny radius
ja sam som absolvoval na Daewoo Leganza okolo 250000km na LPG, teraz mam aj Fiat Doblo 1,9 JTD. Mal som aj Subaru Justy s dobrou spotrebou benzinu ale dal som ho prec, lebo bolo male Mne to vychadza, ze lacnejsie je diesel na prevadzku ale nemam ho dlho. budu Ti radit mnohi pseudoodbornici na teoretickej urovni, nic ale nie je jednoznacne. Ak si auto chces nechat dlho, dozijes sa vykyvov cien na trhu, lebo za 8 rokov co mam LPG sa vymenieli vlady aj predpisy, cena LPG kolisaly od 14,50 Sk/L po 22,50 Sk/L a teraz je okolu 0,51 az 054 EUR/L,
momentalne je diesel velmi lacny takze ekonomicky radit je velmi tazko z hladiska dlhodobosti. Ak si chces nechat auto kratko, prestavba je blbost, lebo pri predaji Ti nikto nezohladni LPG - precitaj si nazory v prispevkoch
Ak pozeras na ekologiu, potom jednoznacne LPG - priklad Holandsko, kde nehladia az tak na uspory ale udajne 80% uzivatelov LPG u nich kladne hodnoti, ze prevazna vacsina exhalatov je vodna para
Zaverom: neviem ci by som volil LPG alebo diesel, z ekonomickeho hladiska urcite nie iba benzin (ale ja urobim 50000km/rok). Ak zoberies LPG, daj si velky pozor na vyber montaznej dielne! Hore uvedene prispevky hodnotia vselico - jesitnost, reklamu, skryvaju sa za predpisy a vselico ine, ale ide tam asi iba o reklamu. Osobne som si dal montovat LPG v legalizovanej dielni a draho, posrali pri tom velmi vela, napriek tomu sa mi vsetky investicie vratili. Porad sa skamaratmi, alebo s kolegami. V sucasnosti sa pomenilo vela predpisov, chalani, ktori mi opravili auto po fuseroch museli ukoncit cinnost napriklad pre taku blbost, ze nove predpisy predpisuju o 20 cm dlhsiu garaz, cim ich uplne zrusili a boli to spickovy odbornici. Odporucam Ti osobne referencie a urcite neplati, ze cim drahsia montaz, tym lepsia kvalita. Ak chces vediet viac, nehladaj na internete, ale medzi tymi, ktori jazdia. Minimalne si s nimi odkonzultuj info z internetu, ci Ti nepisu bludy.
Ahoj, prajem uspesnu volbu
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto Fórum LPG, CNG - Hybrid