Longlife interval
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 27.10.2010 19:52 Zdieľať na Facebook
Longlife interval
https://youtu.be/nhxYLPvTQOo lepsie raz vidiet ako 100 krat pocut
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
uprimne, co cakas ze sa stane ? Ze vsetky firmy prestanu menit oleje po 30.000km respektive podla toho ako vyrobcovia krakaju, napriklad ked sa rozozvuci pocitac pri 25.800km ?
Nie, ani jedna jedina firma to nespravi. Na zaklade tohoto videa ani jedina.
Ze sa nejaky cloviecik trpacik spamata ? Nespamata. Vies preco ? Mam v zaruke == mam v p...azi, je to problem vyrobcu, ked skonci zaruka, auto ide z domu prec alebo si ho este chvilu necham a potom doriti s nim.
Preco to plati pre VSETKY auticka v cenovke zhruba do 25.000 eur nove ? No preto, lebo pokles ich hodnoty je relativne maly, za par rokov - aj po zaruke - to vyborne predas pretoze je to kupene na Slovensku, servisovane len s peciatkami, prvy majitel, setrne jazdene, ziadny pochybny dovoz na kseft. Cele.
Ti ktori nedrzia oleje 22.000km alebo viac, ti nepotrebuju taketo videa. Tych par ludi... a ze sa k nim niekto prida na zaklade tohoto videa ?
Nie, neprida.
Musela by sa zdvihnut revolucia v automotive, museli by ludia a firmy masivne tlacit na automobilky ze 30.000km long-life intervaly su strasna kravina. A kedze netlacia doteraz 10 rokov, tak uz teraz nebudu - ludia si zvykli. Namiesto toho aby sa zle nezmyselne praktiky vyrobcov zmenili, ludia si zvykli.
A dnes ich ukrutne zaujima 9" diplejicek namiesto olejov. 99% truhlikov co kupuju nove vozy nezaujima ci ma motor vyvazovaci hriadel alebo nie - dokonca ani nevedia co to je, nevedia ci ich motor ma tri valce alebo viac, netrapi ich ci je motor ulozeny na metrovom zeriave zlava-zprava, zaujima ich ci ma internet pre posadku, ci su mapy updatovane na dialku a v cene, ci chodi facebook.
Toto dnes zaujima ludi pri autach. Smutne ? Hej. Velmi.
No a co ? A koho to zaujima ?
Nie, ani jedna jedina firma to nespravi. Na zaklade tohoto videa ani jedina.
Ze sa nejaky cloviecik trpacik spamata ? Nespamata. Vies preco ? Mam v zaruke == mam v p...azi, je to problem vyrobcu, ked skonci zaruka, auto ide z domu prec alebo si ho este chvilu necham a potom doriti s nim.
Preco to plati pre VSETKY auticka v cenovke zhruba do 25.000 eur nove ? No preto, lebo pokles ich hodnoty je relativne maly, za par rokov - aj po zaruke - to vyborne predas pretoze je to kupene na Slovensku, servisovane len s peciatkami, prvy majitel, setrne jazdene, ziadny pochybny dovoz na kseft. Cele.
Ti ktori nedrzia oleje 22.000km alebo viac, ti nepotrebuju taketo videa. Tych par ludi... a ze sa k nim niekto prida na zaklade tohoto videa ?
Nie, neprida.
Musela by sa zdvihnut revolucia v automotive, museli by ludia a firmy masivne tlacit na automobilky ze 30.000km long-life intervaly su strasna kravina. A kedze netlacia doteraz 10 rokov, tak uz teraz nebudu - ludia si zvykli. Namiesto toho aby sa zle nezmyselne praktiky vyrobcov zmenili, ludia si zvykli.
A dnes ich ukrutne zaujima 9" diplejicek namiesto olejov. 99% truhlikov co kupuju nove vozy nezaujima ci ma motor vyvazovaci hriadel alebo nie - dokonca ani nevedia co to je, nevedia ci ich motor ma tri valce alebo viac, netrapi ich ci je motor ulozeny na metrovom zeriave zlava-zprava, zaujima ich ci ma internet pre posadku, ci su mapy updatovane na dialku a v cene, ci chodi facebook.
Toto dnes zaujima ludi pri autach. Smutne ? Hej. Velmi.
No a co ? A koho to zaujima ?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Smutne. No a ?
Koho to zaujima ?
Seriozne to je ta ista otazka, ta ista problematika znovu a znovu. Aj z tohoto dovodu mam rad americke tragace, tam vyrobcovia DRTIVOU VACSINOU vynucuju vymenu oleja v novom voze po 5.000 milach pri beznej prevadzke, v stazenych podmienkach co je aj prevazna cast jazd v meste dokonca po 3.000 milach...
To je 4.800 kilometrov.
Kajnšmetke !
Neexistuje ze novucicky motor kde este dochadza k prirodzenym mikrooterom sposobenym zapracovanim sa materialu voci sebe dokaze drzat olej 30.000km, to je prachsprosty nezmysel, technologicke grobianstvo a keby si vytrhol Ferdinanda Porscheho z hrobu a toto mu povedal, tak ta vlastnymi rukami zavrazdi.
Koho to zaujima ?
Seriozne to je ta ista otazka, ta ista problematika znovu a znovu. Aj z tohoto dovodu mam rad americke tragace, tam vyrobcovia DRTIVOU VACSINOU vynucuju vymenu oleja v novom voze po 5.000 milach pri beznej prevadzke, v stazenych podmienkach co je aj prevazna cast jazd v meste dokonca po 3.000 milach...
To je 4.800 kilometrov.
Kajnšmetke !
Neexistuje ze novucicky motor kde este dochadza k prirodzenym mikrooterom sposobenym zapracovanim sa materialu voci sebe dokaze drzat olej 30.000km, to je prachsprosty nezmysel, technologicke grobianstvo a keby si vytrhol Ferdinanda Porscheho z hrobu a toto mu povedal, tak ta vlastnymi rukami zavrazdi.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Treba pochopiť prislušnikov bežneho slovenskeho národa ,
ktorí dávaju si vymeniť olej v autoterorizovanom servise , tak zaplatia zhruba 6-nasobne vyššiu cenu za vymenu oleja
ako ja ked menim olej pred EDIT... GARAŽ-ou ..EDIT
s tým, že ten olej som zakupil v TESCU 4ltr za 18,50 v akcii
Pričom qualitativne je to TAKY ISTY OLEJ ako im leju v servise a učtuju si za jeden liter 26 euro
norma VW 505.01 /dexos 2/
tak samozrejme za takých podmienok sa oplatí držať ten olej v motore čo najdlhšie..
Len ide o to, že títo krepí ľudkovia o tom NEVEDIA , že možu do svojich tragáčov liať olaj z TESCA a nič sa nestane , dokonca častejšia vymena z týmto olejom z TESCA pomože aj ich motoru aj ich penaženke.
.............................................................
(EDITOVANE na vyzvu samozvaneho overseer-a tohto fora )
Aj tak si myslim,že sem chodia prispievatelia, ktorých treba viac kritizovať sa spisovnosť jazykoveho prejavu..
či napíšem "pred garážom" alebo "pred garážou" pochopenie predkladanej myšlienky to nijako neovplyvňuje
Nespisovný tvar "pred garážom" vychádza z mojej nárečovej prislušnosti, nie z toho,že by som mal medzery vo vzdelaní v Slovenskom Jazyku.
ktorí dávaju si vymeniť olej v autoterorizovanom servise , tak zaplatia zhruba 6-nasobne vyššiu cenu za vymenu oleja
ako ja ked menim olej pred EDIT... GARAŽ-ou ..EDIT
s tým, že ten olej som zakupil v TESCU 4ltr za 18,50 v akcii
Pričom qualitativne je to TAKY ISTY OLEJ ako im leju v servise a učtuju si za jeden liter 26 euro
norma VW 505.01 /dexos 2/
tak samozrejme za takých podmienok sa oplatí držať ten olej v motore čo najdlhšie..
Len ide o to, že títo krepí ľudkovia o tom NEVEDIA , že možu do svojich tragáčov liať olaj z TESCA a nič sa nestane , dokonca častejšia vymena z týmto olejom z TESCA pomože aj ich motoru aj ich penaženke.
.............................................................
(EDITOVANE na vyzvu samozvaneho overseer-a tohto fora )
Aj tak si myslim,že sem chodia prispievatelia, ktorých treba viac kritizovať sa spisovnosť jazykoveho prejavu..
či napíšem "pred garážom" alebo "pred garážou" pochopenie predkladanej myšlienky to nijako neovplyvňuje
Nespisovný tvar "pred garážom" vychádza z mojej nárečovej prislušnosti, nie z toho,že by som mal medzery vo vzdelaní v Slovenskom Jazyku.
Naposledy upravil/-a laco1871 v 13.08.2019 23:45, upravené celkom 3 krát.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Pre debilkov čo nevedia po slovensky: https://slovnik.aktuality.sk/pravopis/k ... 3%A1%C5%BE
-
- Príspevky: 519
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Ale čo nové autá zbehnuté z linky? By sa vám panenky pretočili, keby ste videli akými podmienkami prejde motor, kým sa dostane na salón. To by sa mal olej meniť už v jame pred predajňou po odovzdaní.
A ludia ako si ešte krochnia, keď si kúpia predvádzačku v dnešnej dobe.
Majitel zoberie auto a prvý servis 2 roky/30t km. A môže sa starať o to ako chce. Už je neskoro.
Ja už som proste za elektro s vysokým dojazdom.
Toto je trápenie automobilizmu so spalovacím motorom posledného desaťročia.
A ludia ako si ešte krochnia, keď si kúpia predvádzačku v dnešnej dobe.
Majitel zoberie auto a prvý servis 2 roky/30t km. A môže sa starať o to ako chce. Už je neskoro.
Ja už som proste za elektro s vysokým dojazdom.
Toto je trápenie automobilizmu so spalovacím motorom posledného desaťročia.
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37 Zdieľať na Facebook
zbytočne sa nad tym vzrusovat. Ani jedno firemne auto ktore som zažil nemalo nikdy problem koli oleju a to sa olej menil vzdy podla vyrobcu. Tj. po 30-40-50 tisic podla auta.Firme to je nerentabilne menit olej kazdych 10tisic ked tie auta aj tak aj tak idu prec ked to ma 400tisic pomaly nalietane. Ten co potrebuje vela jazdit kupi aj tak nove, zanovne.Su ludia co ani olej nemenia, len dolievaju, sem tam filter vymenia a auta im funguju..... zase nekonečná tema . Na to ci auto vydrží je evidentne vela faktorov za to zodpovednych, len olejom to nebude....ano niektore motory s tým mali problem, ale neplati to pre všetky, inak pri tych katastrofickych scenároch by tu nejazdilo nič.... a predsa jazdí
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
práveže motory maju velké problémy pri preťahovaní vymenného intervalu oleja
argumentovať tým , že predsa funguju lebo ich ešte nezadrelo
je nepochopenie tejto problematiky
Ano predražené vymeny mot. oleja SÚ neekonomicke , ale pričiny tejto neekonomickosti, su niekde inde,
nie v tom,žeby 30-50 000 interval bolo niečo fantasticke pre maly motor v osobnom aute
argumentovať tým , že predsa funguju lebo ich ešte nezadrelo
je nepochopenie tejto problematiky
Ano predražené vymeny mot. oleja SÚ neekonomicke , ale pričiny tejto neekonomickosti, su niekde inde,
nie v tom,žeby 30-50 000 interval bolo niečo fantasticke pre maly motor v osobnom aute
-
- Príspevky: 122
- Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01 Zdieľať na Facebook
Absolútne nie som zástancom natiahnutých výmien čohokoľvek v aute, na druhej strane môj starý PD tragač pred kúpou jazdil prvých firemných 145tkm na predĺžené intervaly, dokonca prvá výmena bola až v 45tkm!
Ja vtedy ako zánovný chalanisko som nevenoval pozornosť serviske, hlavne že to "podívej mámo dyť jak to tahá vodspoda ty vole" . O tom potom
Ja už som menil olej 15tkm/1rok , od nájazdu 250tkm potom každých 10tkm/1rok až kým v 292tkm nešiel z domu. Filtre takisto skrátil výmeny na polovicu oproti plánu výrobcu...
Čo tým chcem povedať, ten verkel si zomňa robil prdel snáď každé tri mesiace, kedy bolo nutné niečo robiť, to bol ukážkový kus, čo sa môže na dvojkovej Octe pokaziť, to sa pokazilo
Ale ani jedna jediná súčiastka , s výnimkou termostatu a rozvodov, nebola na tom motore menená , pokazená, spotreba oleja (5W40 50501) v čase predaja na ryske ubudol rozsah od max po min za 7500km . Spotreba stále rovnaká, štartoval na drc, ťahalo stále rovnako.
Čo bolo horšie, to boli mierne vyššie emisie, podľa mechanika za to mohol jednak VIF v každej nádrži + nájazd + veľmi krátke jazdy po meste posledné 3 roky (čomu zodpovedal klesajúci trend pri každom pokuse na EK, ale do normy myslím že 1.5 sa to nakoniec ani po 20 pokusoch nevošlo, skončili sme na 1.9 z pôvodných 3.2). A ja si ešte myslím , že keby sa robili tie preventívne údržby, čo tu niekde niekedy popisoval pán Hlavatý, tak nemusel byť problém ani s tým (tuším sa spomínali hydroštely atď.). Vtedy som to nevedel, dnes by som to bol pri 200tkm dal všetko robiť.
Toľko moja skúsenosť s predĺženými intervalmi oleja.
Ja vtedy ako zánovný chalanisko som nevenoval pozornosť serviske, hlavne že to "podívej mámo dyť jak to tahá vodspoda ty vole" . O tom potom
Ja už som menil olej 15tkm/1rok , od nájazdu 250tkm potom každých 10tkm/1rok až kým v 292tkm nešiel z domu. Filtre takisto skrátil výmeny na polovicu oproti plánu výrobcu...
Čo tým chcem povedať, ten verkel si zomňa robil prdel snáď každé tri mesiace, kedy bolo nutné niečo robiť, to bol ukážkový kus, čo sa môže na dvojkovej Octe pokaziť, to sa pokazilo
Ale ani jedna jediná súčiastka , s výnimkou termostatu a rozvodov, nebola na tom motore menená , pokazená, spotreba oleja (5W40 50501) v čase predaja na ryske ubudol rozsah od max po min za 7500km . Spotreba stále rovnaká, štartoval na drc, ťahalo stále rovnako.
Čo bolo horšie, to boli mierne vyššie emisie, podľa mechanika za to mohol jednak VIF v každej nádrži + nájazd + veľmi krátke jazdy po meste posledné 3 roky (čomu zodpovedal klesajúci trend pri každom pokuse na EK, ale do normy myslím že 1.5 sa to nakoniec ani po 20 pokusoch nevošlo, skončili sme na 1.9 z pôvodných 3.2). A ja si ešte myslím , že keby sa robili tie preventívne údržby, čo tu niekde niekedy popisoval pán Hlavatý, tak nemusel byť problém ani s tým (tuším sa spomínali hydroštely atď.). Vtedy som to nevedel, dnes by som to bol pri 200tkm dal všetko robiť.
Toľko moja skúsenosť s predĺženými intervalmi oleja.
-
- Príspevky: 183
- Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Celý život robí každý veci správne aj nesprávne.Niečo správne sa mu vráti z odmenou,niečo nie a niečo zlé nie je potrestané a iné zlo je.Takže záver že nikdy som niečo nerobil a tu som,alebo vždy som robil a nič som z toho nemal,je iba jeden názor jedneho konkretneho človeka.Jeden sa nedožije tridsiatky,iný v zdravý dožije deväťdesiatku.Ktorý z tých dvoch je ten,koho treba kopírovať ?! Voda v koši je menšia hlúposť ako téma na podobnú tému,ale na vine nie je téma.Stále viac ľudí jednoducho neurobia rozumnej veci dovtedy,kým je ešte šanca urobiť hlúposť.Treba nechať ľudom slobodnú volbu,ako s ňou naložia je len jedna z vecí ktorá triedi ľudí na múdrych a hlúpych,na poučiteľných a nepoučiteľných.A s tým nič neurobí nik ako sám každý jeden konkrétny človek.Byť hlúpym celý život má svoju formu odmeńovania presne tak,ako sa odmeňuje rozumnosť.Na konci každého jedného života je jasné kto ktorou cestou išiel.Netreba sa nad tým vzrušovať,komu odmena a komu trest určuje si každý sám a je vyjadrené jediným slovom - spokojnosť so svojim životom.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
mhlavaty , robiť veci správne zaleží od množstva správnych informacií
to platí vo všetkých otázkach života ako v stravovanní, tak v preferencii vzdelania, vo vybere zábavy skratka vo všetkom
Len treba najsť zdroj tých správnych informacií, vedieť kde ich hĺadať..
Ďalšia vec je zahmlievanie ,nezverejňovanie a utajovanie správnych informacii,
za účelom manipulacie más , ich ovladania a zotročenia aj v ekonomickej oblasti.
to platí vo všetkých otázkach života ako v stravovanní, tak v preferencii vzdelania, vo vybere zábavy skratka vo všetkom
Len treba najsť zdroj tých správnych informacií, vedieť kde ich hĺadať..
Ďalšia vec je zahmlievanie ,nezverejňovanie a utajovanie správnych informacii,
za účelom manipulacie más , ich ovladania a zotročenia aj v ekonomickej oblasti.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
U mňa práve prebieha olejový pokus - Flcka končí a tak namiesto predposlednej výmeny dostala starý hydraulický olej. Zatial 25t a žije. Poslednú výmenu plánujem celkom vynechať.
Takže pokus má dokázať (ak sa podarí), že motor staršej konštrukcie vydrží aj viac ako 40t km na oleji ktorý nie je určený na mazanie motorov.
V decembri vypustím olej a pôjdem celkom bez neho - po kolkých km sa zadrie.
Za komunistov bol takýto pokus v časopise STOP a 100vka dala vyše 200km do zadretia.
Takže pokus má dokázať (ak sa podarí), že motor staršej konštrukcie vydrží aj viac ako 40t km na oleji ktorý nie je určený na mazanie motorov.
V decembri vypustím olej a pôjdem celkom bez neho - po kolkých km sa zadrie.
Za komunistov bol takýto pokus v časopise STOP a 100vka dala vyše 200km do zadretia.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 4903
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných