Liečenie typických neduhov dízlov.

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

mhlavaty napísal:Často a dosť bežne sú ľudia náchylný veci povyšovať na zázrak alebo zatratiť.Ani jedno nie je pravda,len ich uvažovanie je zjednodušené.
Ja sa priznam, ze na mna to skutocne plati, povazujem to za zazrak, preto som aj napisal tu temu. Zatial som mal stastie, ze som asi este nenatrafil na auto, ktore by malo uz mechanicky poskodeny vstrekovaci system, takze asi preto mi to vzdy vsetky problemy zazracne poriesilo. Ale aj tak sa mi nepodarilo vypatrat a vyriesit najvacsiu zahadu: Kto prisiel po prvy raz s napadom liat do nadrze riedidlo a hlavne - preco ten Bezaromatik, ked to vobec nie je bezne pouzivany vyrobok. Je do nejakych "bezaromatovych" farieb, no ja som este nenatrafil na farbu alebo nater, ktory by vyzadoval taketo riedidlo. Tiez sa mi nepodarilo zistit, aky rozdiel je medzi normalnou 6006 a tou Bezaromatik...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja si nemôžem dovoliť bezaromatik ani skúsiť u zákazníckeho auta to proste nejde.Priznám že že mi vzhladom na to čo to je, dáva iba slabo tušiť že ide o čistiace schopnosti ktoré má,a ktoré sa občas aj použijú pri čistení dielov.Ale do paliva si netrúfnem,ja si môžem dovoliť iba 100% garantovanú a tisíc krát overenú vec.
s2pi
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa s2pi »

Ahojte,
tak ja uz som dal tretiu nadrz do Citroena C5 2006 2.0 RHR a minimalne podla zvuku ide lepsie. Taktiez lepsie startuje. Spotrebu a dymivost neviem teraz povedat, pretoze pocasie je momentalne vrtosive a neviem zmerat. Dymivost, lebo FAP filter :), ale regeneracia prebieha v dlhsich intervaloch, aj napriek tomu ze sa cez sviatky robili kratke trasy.

Pri audi C5 2.5tdi vidno ze menej dymi, lepsie startuje v mrazoch ale spotreba taktiez este nic koli tomu istemu aku u C5.

Takze za mna kludne moze byt.
seven
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 26.01.2008 14:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven »

misoV50 napísal:... Tiez sa mi nepodarilo zistit, aky rozdiel je medzi normalnou 6006 a tou Bezaromatik...
nech sa páči na strane 3 : http://www.severochema.cz/files/bezpecn ... S_6006.pdf
http://www.severochema.cz/files/bezpecn ... omatik.pdf
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

s2pi napísal:Ahojte,
tak ja uz som dal tretiu nadrz do Citroena C5 2006 2.0 RHR a minimalne podla zvuku ide lepsie. Taktiez lepsie startuje. Spotrebu a dymivost neviem teraz povedat, pretoze pocasie je momentalne vrtosive a neviem zmerat. Dymivost, lebo FAP filter :), ale regeneracia prebieha v dlhsich intervaloch, aj napriek tomu ze sa cez sviatky robili kratke trasy.

Pri audi C5 2.5tdi vidno ze menej dymi, lepsie startuje v mrazoch ale spotreba taktiez este nic koli tomu istemu aku u C5.

Takze za mna kludne moze byt.
A co davas?
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

seven napísal:
misoV50 napísal:... Tiez sa mi nepodarilo zistit, aky rozdiel je medzi normalnou 6006 a tou Bezaromatik...
nech sa páči na strane 3 : http://www.severochema.cz/files/bezpecn ... S_6006.pdf
http://www.severochema.cz/files/bezpecn ... omatik.pdf
Aha, diky, tak je tam predsa len zda sa podstatny rozdiel. Hoci mne ako laikovi stale nie je jasne, kto mohol prist na to, ze do nafty patri zrovna Bezaromatik a nie nejake ine riedidlo. Bezaromatik napokon je jedno z najmenej rozsirenych riedidiel, ani ho vsade nedostat. Podla mna to musel byt clovek, ktory sa extra vyzna v chemii a v palivach.
dany01
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dany01 »

zdravím Vás, dnes som dal do rotačky AHF na tacho 355 tis. km / v skutočnosti možno viac, neviem/ "Mišovu bombičku", tak uvidím či niečo postrehnem. Dal som ale viac VIF - pre istotu. Nemal som dosial nejaký problém, VIF davam stále, možno niečo vyčistí v systeme, poteší tiež. Sem tam som dal STP na čistenie , nepostrehol som nič, tak uvidím čo bude po tomto roztoku.
Chcem sa spýtať či ste to niekto dal do PD? Mám BJB origo 284 tis. km , dal som pred casom Techron, sem sa tam STP. Otázka na p. Hlavatého , ked to Miso dal do CR , myslíte si že by to PD vydržala? Ide mi o prevenciu , ako aj pri AHF.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

PD je moja parketa,takže popíšem skôr vlastný postup.Nelaborujem zo značkami,dávam to,čo garantuje výsledok a kde mám aj ja čisté svedomie že som urobil urobiteľné.U PD je velký kilometrický zlom 200 tis km.Tu sa menia rozvody,tu sa menia hydroštely a šálky vačky,tu sa čistí komplet celá sacia sústava,A tu sa náramne hodí urobiť aj intenzívne vyčistenie vstrekovačov,kedže tento motor nič viac nemá kde sa ukladá "sliz" z nafty.Ibaže intenzívne čistenie sa robí priamo,tj motor papá 45-50 min iba prípravok.Treba u toho sledovať teplotu paliva,ideálne je sledovať korekcie a samozrejme tlak tandemu.Kedže palivo (aditiv) ide v okruhu,musí sa pred opätovným vrátením do obehu prefiltrovať.Tu som to niekomu robil

https://youtu.be/gBlHuwYYj7Y
Na čistenie používam Delphi diesel plus,ked sú výpadky a ho niet tak ho nahradí LuquiMolly číslo z hlavy neviem.Od tej chvíle sa používa VIF vždy pri tankovaní na udržanie čistého stavu.Viac sa pre kondíciu drahých vstrekovačov urobiť nedá.
Počas čistenia je vidieť že pozerám palivo z prepadu.To je niekedy čierne od bordelu,niekedy pekné čisté.
bildo
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 18.11.2014 11:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bildo »

@mhlavaty pekna praca ako postup eno nuno a ani som nevedel jak to vlastne je az pokial si to sem takto nerozpisal
krajcer22
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 08.01.2018 18:33
Zdieľať na Facebook

Delphi diesel + vs TECHRON D concentrate

Príspevok od používateľa krajcer22 »

MIsoV50 alebo niekto iny. Mate tu realnu skusenost niekto alebo viete aspon vyjadrit svoj nazor aky je momentale rozdiel medzi Delphi diesel + TECHRON D concentrate. Pripadne ktory je lepsi ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

VidĂ­m to ako 1 : 1
krajcer22
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 08.01.2018 18:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krajcer22 »

Cize ak tomu spravne rozumiem z toho co som sa docital. Idealne je raz za 6000km Dat ten diesiel+ na vycistenie ( vpripade nejakych problem aj viacej flias do nadrze) a potom pri kazdom tankovani davat VIF ? a vstrekovace vycistim a vyrazne predlzim ich zivotnost?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to velmi účinné,ak sa použije v priamom okruhu z palivovým čerpadlom,tak stačí pokojne použiť raz za 50 tis km a následne iba do nádrže patričnú dávku VIF- u na udržanie čistoty.
valerx
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 11.05.2007 22:31
Zdieľať na Facebook

Re: Delphi diesel + vs TECHRON D concentrate

Príspevok od používateľa valerx »

krajcer22 napísal:MIsoV50 alebo niekto iny. Mate tu realnu skusenost niekto alebo viete aspon vyjadrit svoj nazor aky je momentale rozdiel medzi Delphi diesel + TECHRON D concentrate. Pripadne ktory je lepsi ?

Uplne totozne... Delphi diesel plus vyrabal Chevron-texaco pre spolocnost Delphi, teraz je tento vyrobok na trhu uz pod vlastnym oznacenim a to Techron D.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

misoV50 napísal:
seven napísal:
misoV50 napísal:... Tiez sa mi nepodarilo zistit, aky rozdiel je medzi normalnou 6006 a tou Bezaromatik...
nech sa páči na strane 3 : http://www.severochema.cz/files/bezpecn ... S_6006.pdf
http://www.severochema.cz/files/bezpecn ... omatik.pdf
Aha, diky, tak je tam predsa len zda sa podstatny rozdiel. Hoci mne ako laikovi stale nie je jasne, kto mohol prist na to, ze do nafty patri zrovna Bezaromatik a nie nejake ine riedidlo. Bezaromatik napokon je jedno z najmenej rozsirenych riedidiel, ani ho vsade nedostat. Podla mna to musel byt clovek, ktory sa extra vyzna v chemii a v palivach.

neni v tom nic zlozite, 6006-BA patri do white spirit, konkretne tento je typ3. vyssej cistoty , hydrogenovany. aromaty <2%. zapach minimum.
nizky obsah aromatov-by mohol zhoriet bez zbytocnych sadzi.
vidim ze petrolej (nie technicky), je to iste s vyssim bodom varu....

existuje aj klasicky typ1, odsireny. aromaty<25% a stopove mnozstvo toluenu. bude mat mierne vyssi cistiaci ucinok.
http://www.severochema.cz/files/bezpecn ... benzin.pdf
Obrázok

https://en.wikipedia.org/wiki/White_spirit bod varu je nizsi ako u nas znamy "petrolej", ktory sa pouzival na cistenie.
white spirit rodina sa velmi casto pouziva ako zaklad v aditivach paliv (benzin + nafta), aj ako kratkodoby vyplach motora.
vyuzitie je siroke.. staci si prejst zlozenia vyrobkov, a porozmyslat nad tym.

obycajna 6006 je silny kaliber, white spirit1 + xylen + toluen. http://www.severochema.cz/files/bezpecn ... S_6006.pdf lol
rozne cistice autospreje bezne obsahuju aceton, toluen, xylen. velky problem by to nemal byt, na prilezitostne pouzitie... cistenie egr...

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní