Liečenie typických neduhov dízlov.

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

misoV50 napísal: Teda ak je našim kritériom že "auto ide", tak potom všetky jazdenky sú iste O.K. a liat nieco do nadrze su vyhodene peniaze.
No neviem ja mám potom asi blbé kriteria - chcem aby práčka prala , trúba piekla,vysávač vysával a auto išlo. Nefunguje mi akurát telka - lebo tá nejde bez rekamy. :40bd: :40bd Pokial naštartujem a prejdem z bodu A do bodu B tak je to super , ak ešte aj bez pokuty tak je to 2x super. A ak sa ozývajú blbé zvuky (motor, manželka) pridám na radiu . :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

misoV50 napísal:..
Tak potom sa tu natíska otázka, aká je naša individuálna citlivosť k neoriginálnemu stavu auta.

..
Tak tu Ti celkom nerozumiem. Moje autá vždy fungovali ako mali. Tzn. všetko muselo byť funkčné a mám doma 17r. hobbycar do terénu a jediná vec čo na ňom nefunguje je zadný stierač a to ma pekelne serie len počkám do jari, lebo auto sa mi nezmestí do garáže a vonku to robiť nebudem. Autá dostavájú primeranú starostlivosť, tzn. keď tzreba mením olej, filtre, sem tam niečo premažem ak treba no kupujem autá zásadne v dobrom stave a doteraz som asi dieťa šťasteny keď čítam toto fórum, no nikdy som neriešil motor, palivový systém, prevodovku, spojku ... skrátka nič čo sa netriafa do bežnej údržby. Okrem hobby caru, tam som už riešil prevodovku, inak bežné veci, no pri tom čo s tým autom robím by ma neprekvapil totálny rozpad ;-) Takže nemyslím, že naša "individuálna citlivosť k neoriginálnemu stavu auta" je rozdielna. Ak by vynechávalo alebo šlo na menej ako plný počet valcov, to by ma chladným nenechalo.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

oco13 napísal: Pokial naštartujem a prejdem z bodu A do bodu B tak je to super , ak ešte aj bez pokuty tak je to 2x super. A ak sa ozývajú blbé zvuky (motor, manželka) pridám na radiu . :40bd: :40bd:
Ja travim v aute prilis vela casu na to, aby som si pustal z radia nejakeho Rytmusa nato, aby mi prehlusil zvuky rozpadajuceho sa auta. Ja naopak ten cas, ak to trasa dovoluje, pouzivam na relax a oddych, pustim si Mozartove Requiem, alebo Bachovu omsu h-moll, a k tomu potrebujem uplne ticho. Ak hore Donovalmi predbieham dva kamiony za sebou, tak tym 220 konom musim samozrejme podkurit a pritom si rad vychutnam dravy zvuk zdraveho motora...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Akurat vam naozaj odporucam neprekracovat to odporucane davkovanie aditiv priamo do nadrze (to na vacsine je aj napisane ze pridanim vacsej davky sa ucinok uz nezlepsi). Mozete tym naozaj nieco poskodit. Napr. otravit lambda sondu.
V živite som do auta nedával nič podobné. Jedine raz som kúpil auto s jedným baleném aditíva od Millers oils tak som ho minul ale inak len čisté palivo z čerpačky. A nikdy, podotýkam NIKDY som nemal s palivovým systémom najmenší problém. A nehovorím ao nových autách. Aditíva sú v palive od výroby. Prídavné aditíva nie sú nič iné, len biznis a sposob ako dostať peniaze od tých, pre ktorých je auto viac ako auto. Napriek testom ktoré kolujú internetom. To je len moj názor a keďže som ako užívateľ doteraz necítil potrebu na také niečo míňať prachy, aditivujem za tie prachy sám radšej seba :-) ;-)
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

AjbW.Churchill hulil jednu cigaru za druhou a chlastal whisky bol tlsty a nikdy nikdy nedostal infarkt ani rakovinu pluc. Ani neviem naco zomrel ale prezil mnohych mladsich. Aditivoval seba.
Ale to neznamena ze niekomu to aditivovanie biednych slovenskych paliv nepomoze oddialit nakladne opravy.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

MišoV50 ono to bude asi tým že 220koní som nemal dokopy vo všetkých autách ktoré som vlastnil. Nepotrebujem to, lebo môj najväčší miláčik aj tak stále bude Slavia 1D80 z roku 1961. lol
P.S.: Na mojom aute asi najviac buchoce rozvodová reťaz , aj po 650t km je tam stále originálna. Už čakám na nejakú fatálnu chybu aby som Felde vystrojil dôstojný pohreb , ale ani po 8ich rokoch sa nejako neviem dočkať. :40bd: :40bd:
A kedže Ramstein počúvam stále ,tak neviem prečo by som si ich namal s patričným volume vychutnať aj v aute. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som celý život neslopal a som tu,iný slopal a už tu nie je.To ako nie celkom rozumiem podobným argumentom typu nikdy som nedával a aj tak som nemal problém.Ani ja ho nemám a neslopal som,ale ako uvažujem čo chcel básnik povedať podobným argumentom.Čo nebolo,ešte môže byť.Tieto témy skôr neskôr skončia že človeka ide jednúť z tých argumentov a dá si odtialko pokoj zopár dní.Slovensko - 5 milionov špičkových odborníkov od automotive,a kde človek ide..samý manták
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Rád by som si vypočul aj viaceré skúsenosti čo sa týka benzínových motorov, ja sám mám pod rukou 4 autá, asi 3 mesiace dozadu som začal s VIF super benzin aditiv, autá majú 150tkm MPI, 15tkm MPI, 40tkm MPI a 45tkm karburátor.....takže typujem že by im to mohlo pomôcť udržať stav.... chcem sa opýtať či je ten VIF dobrý aj na LPG v zmysle že benzín tam tankujem tak raz za 3mesice pár litrov či je vhodný na zabránenie degradácie....? Skúsenosti reálne nepoviem, nakoľko v podstate s autami problém nemám, resp. nesúvisiaci s palivom a pod.... nuž budúcnosť ukáže či to nejaký význam malo....
kakafko
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 30.05.2008 07:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kakafko »

Vrátim sa len k debate o "problematickom" dávkovaní VIFu. Ja sám ho používam už 8my rok a dávam ho do auta od nova. Účinnosť teraz riešiť nebudem, ale dávkovanie som vyriešil veľmi jednoducho hneď po kúpe prvého 500ml balenia. Do nádrže ho lejem z obalu od šumivých vitamínových tabliet, taká tá vysoká plastová nádobka kde ich je tuším 20ks. Má zhodou okolností priemer rovnaký ako tankovacia pištoľ do dieselu, takže sa krásne zmestí do hrdla nádrže, aspoň na mojom aute to tak je. Pri vsunutí vám odistí aj klapku, keďže je dostatočne dlhá. Ďalšou výhodou je, ze jej objem dokáže aditivovať asi 70 litrov nafty na jeden raz. Ja mám na nej dokonca fixkou nakreslenu mierku 10, 20, 30...litrov paliva. Takže viem ísť presne podľa potreby. Robím to tak už 8 rokov s jednou a tou istou nádobkou, nikdy som nepolial seba ani auto, nič nekvapká, nič netečie, po vytiahnutí z nádrže ju len utriem servítkou čo je pri každom tankovacom stojane a dam do kufra. Hotovo. Doslova pár sekúnd. :2f93:
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

mhlavaty napísal:Ja som celý život neslopal a som tu,iný slopal a už tu nie je.To ako nie celkom rozumiem podobným argumentom
Milan ale ak by si to mal prirovnať k človeku tak by to bolo skôr - kto bude na tom lepšie ten čo si dáva denne 10 vitamínov alebo ten čo nie?? Ono tu sa Mišovi niektorí snažia naznačiť že starostlivosť a prehnaná starostlivosť nie je to isté. Staráte sa doma rovnako aj o iné spotrebiče?? Calgon po každom treťom praní??? Kolko z vás obnovuje Inkrustop v kúrení??? A kolko z vás chodí na preventivky k doktorovi rovnako často ako rieši svoje auto ???Ak aj idete, lebo musíte kolko z vás dodržiava jeho rady????
Už máme autá ,ktoré nedokážu jazdiť na bežné palivo , potrebujú ho vylepšovať (preventívne) Ako takúto požiadavku vyriešime u elektromobilu??? :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
s2pi
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa s2pi »

misoV50, dakujem ti velmi pekne za temu a tvoje skusenosti, celkom ma to zaujalo. Hlavne co sa tyka toho znizenia dymivosti - mam 2.0HDI RHR s DPF. Pokial by to vylepsilo naftu a neznizilo zasadne ostatne parametre, tak by to bolo super - uz mam objednane 6006D.
Naftu davas obycajnu neaditivovanu, alebo uz aditivovanu? Skusal si aj ine koncentracie(napr mensiu, dokial je viditelny efekt). Ta 6006D vylepsi spalovanie, alebo cisti palivovu sustavu + vsetreky? Ako je to s vyjazdenim nadrze, ci sa nevyzraza po dlhsej dobe na spodku/vrchu v nadrzi a potom je problem s koncentraciou.


Ostatnych poprosim spat k teme znamena ze sa rozpravame o vylepseni paliva, resp riesenie neduhov vznetovych aut.

A hlavne aky zmysel ma diskutovat na fore ked sa tu clovek k teme uz po druhej strane dozvie velke H a male o. Clovek tu prida zaujimavu temu a vy sa tu viete akurat dristat, ja nic do auta nedavam a nikdy nebudem, lebo ze pracka pere a truba pecie, idem len z bodu A do bodu B? Kua naco mi to je v teme o tom ze chcem vylepsit palivo a vyriesit napr spominanu dymivost? Mna to vobec ale vobec nezaujima a skodi to celej tejto diskusii.
Ja chcem svoje auto optimalizovat a misoV50 tu dal celkom slusny napad a dokonca aj so skusenostami.

Samozrejme cest vynimkam.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

S23pi: vidím že si nepochopil. Tým ostatným odpovediam v tejto téme ide o to ,že žiadne palivo netreba vylepšovať a ak by bolo tak to vymyslia už vo výrobe. Alebo mišoV50 strčí do vačku všetkých konštruktérov a inžinierov? Proste hodne ludí čo tu píše vie že vylepšovať to čo už bolo vymyslené s vedomosťami ktoré nesiahajú ani len po členky konštruktérovi je hlúposť.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokojne si dovolím tvrdiť že nikto z vás tu nemá také kvantum skúseností z aditiváciou alebo čistením.
Pokojne napíšem aj to že je to jedna z najrozumnejších vecí ktoré človek pre svoj diesel urobiť môže,hlavne ak začne včas.
každý sa zariadi podľa vlastného úsudku
slaja
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaja »

MisoV50 v akom pomere si dával Vif a bezaromatik 1:1 ???
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Ja som tu tu uz pisal, do 0.5 l flasky davam poldecak VIF a zvysok Bearomatik, teda 1 . 10, resp spravne 1:9. Ale nemam priestor na kompletny vedecky vyskum vsetkych eventualit.

Vychadzal som z clankov z ceskeho internetu. Tam nedavnu vlnu zaujmu o Bezaromatik spustil nejaky majitel starsej dodavky, ktory napisal ze aby mu nemecki policajti nezobrali papiere, vzdy pred hranicou do nadrze prskne plechovku Bezaromatiku. Je to myslim 0,7 alebo 0,8 litra na "nadrz dodavky".

Ine som teda neskusal, ale mne sa najviac osvedcilo iesanie s malym mnozstvom VIFu. Uz len z toho dovodu, ze ak by mal niekto obavy z toho, ze Bearomatik riedi naftu, tak VIF naopak zas zlepsuje mazivost. Ale ukazalo sa, ze ta kombinacia ma aj cistiace ucinky niekde inde.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných