Liečenie typických neduhov dízlov.

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Aj vo francuzsku sa predavaju aditiva a tak isto ako u nas niekto dava niekto nie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mastik29 napísal:No, to male balenie robia uz tiez nejaku dobu, ba, da sa kupit aj velky kanister…
Lenze, su ludia, co jazdia viac. Napriklad, ked idem z domu na cestu, tak kym sa vratim domov precestujem aj cez 5000 km, co je nejakych 350 litrov nafty. Preto, ak budem liat ten Vif, tak to budem robit jednorazovo. Obzvlast ked viem, ze ucinok (cistiaci?) to ma aj tak.
Myslím že nebol správne pochopený účinok VIF-u.Nie je určený primárne na čistenie palivových sústav,aj keď má mierne čistiace účinky.Jeho ostatné vlastnosti treba využiť naplno,v tom je jeho zmysel.Myslím že v mnohých prípadoch je jeho účinok zamieňaný.Motor zlepší chod v určitom podiely preto lebo sa očistujú vstrekovacie ultra jemné súčiastky zodpovedné za kvalitné rozprášenie,a v ďalšom pre zkvalitnenie paliva,zmenu mnohých vlastností k lepšiemu.Predávkovanie nedáva zmysel,je opodstatnené v prípade že sa s tým sleduje odstránenie nejakej vady v kultúre motora a robí sa prvý krok ktorý nežiada dielňu ani velké výdaje a vie veľa napraviť.Ale ani tento postup nie správny.Správne by bolo absolvovať intenzívne vyčistenie sústavy zavedením priameho obehu čistiaceho prípravku (nie VIF) ale Delphi alebo LM alebo Tec.Potom už dáva zmysel dávkovanie VIF-u podľa doporučenia.Inak to je len neefektívne míňanie peňazí,síce účinok v určitom rozsdahu sa dosiahne,ale prečo to robiť tak ako sa nemá.
Z počudovaním sledujem počínanie ľudí u nových aut.Ani ich nenapadne že s tým treba začať od prvého km.Potom netreba ani predávkovávať,ani intenzívne čistiť,ani rozlepovať ventily (Toyota) klikaním napriamo 12 V,proste treba pochopiť že si treba chrániť nové a kvalitné ad prvého dňa.Nie zachraňovať to čo sa už ide rozsypať.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Keď čítam túto tému rozmýšlam kam sme to až dostali tie jednoduché spolahlivé dieslové motory? Na x vozoch z 80 a 90tych rokoch som odjazdil mrte km na trafo olej , rôzne mixy pobrané z pizzerií a nikdy ani v zime žiadne problémy. Dnes mám dojem že ak by som túto zmesku dal čo i len do kufra tak najsamodernejší diesel vygrcia dpfko ešte skôr ako ho naštartujem.
Dnes som potreboval premiestniť nejaké veci okolo domu tak som tankoval do traktora. Je v ňom pomaly legendárny 1,9D od PSA a papá teraz v zime hydraulický olej (čistý). lol Ja to volám ekologická likvidácia firemného odpadu. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Matulkoo
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2012 12:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matulkoo »

Prave som to chcel napisat, ze idealnejsie je asi cistenie na priamo ...teda napojenim na vysokotlakove cerpadlo

Ake mate p. mhlavaty skusenosti s LM (ta 2666 spulung ci ine druhy)? Davnejsie ste pisali, ze pozorujete podobne vysledky ako s nedostatkovym Delphi, objavilo sa na trhu este Techron D, vraj rovnako ucinne ako spominane Delphi +...?

A este prakticka otazka... pokial auto pouziva podavacie cerpadlo v palivovej sustave, predpokladam, ze aj to napojenie /na kratko/ potrebuje pocas volnobehu doplnkove cerpadlo... len aky tlak ci prietok by malo mat, kedze kazdy vyrobca ma asi specificke hodnoty na vstupe do vysokotlakoveho cerpadla...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

LM 2666 veľmi dobré,myslím porovnateľné z Delphi.
U systémov kde je podávacie čerpadielko v nádrži sa aj u tohoto uzavretého okruhu použije čerpadielko.Ja ho vlastne použijem u všetkých systémov,teda napr aj u rotačky.Dôvod je jednoduchý,systém sa takto na začiatku aj odvzušní,niektoré systémy musia mať v hlave čerpadla palivo (chladivo) inak odpália elektroniku.Nemusia - môžu.
Čiže okruh tvorí nádobka,z nádobky si čerpá palivo čerpadielko (vhodné je akékoľvek aj z benzínu) a tlačí palivo do filtra z Fabie (na 3 bar) a vyfiltrované do motora.Ten filter obsahuje totiž regulátor tlaku a tak prepustí von max tie 3 bar,ak ich prekročí,bočným vývodom to ide do nádobky.Podla výtoku z tejto hadičky teda viem če je systém už pod tlakom.
Ak sa čístí systém ktorý to nepotrebuje,tak sa čerpadielko po natlakovaní vypne a systém ide samonasávaním.Ak ho potrebuje,nechá sa v chode. Motory PD sa takto napr iba pretlačia,tj z vracačky sa objaví palivo,a potom ho už netreba,tandem si ťahá sám (na krátku vzdialenosť ak je dobre odvzušnený)
CR ide aj čerpadielko.
Vývod (vracačka) ide volne späť do nádobky a takto je vidieť stav čistoty po prebehnutí systémom.Niekdy tečie pekné slabo sfarbené čajovo,niekedy akoby sople,humus
Nestretol som systém ktorý by nešiel na prvý štart týmto spôsobom.
Ja ovšem od prevej sekundy mapujem korečné dávky vstrekov,to dáva najlepší prehlad,no a ešte u PD treba vidieť teplotu paliva.
Matulkoo
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2012 12:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matulkoo »

Dakujem za odpoved. Este by ma zaujimalo kolko toho aditiva pouzijete, balenia su od 350 - 500 ml podla vyrobcu... :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že to má niečo okolo 500 ml
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Ja lejem vif do auta od nova, rocne robim cca 35000 km, zatial bez problemu... Mam v plane natocit cca 2∅0 tkm, tak o cca 3 roky poreferujem, ci to motor neako ocharanilo. Jo, a servisny interval 25 tkm.. :4012:
linuser
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 17.11.2016 14:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa linuser »

Akurat vam naozaj odporucam neprekracovat to odporucane davkovanie aditiv priamo do nadrze (to na vacsine je aj napisane ze pridanim vacsej davky sa ucinok uz nezlepsi). Mozete tym naozaj nieco poskodit. Napr. otravit lambda sondu.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Ja netvrdim, ze mozno pan Hlavaty nema pravdu v tom, ze spravne by sa to malo robit koncentratom a uzavretym okruhom. Lenze ludi, ktori sa tym zaoberaju je na Slovensku malo a u tychto novych aut to nie kazdy vie spravit sam. Naprikad mne sa podarilo znicit system odpadovych hadiciek iba tym ze som si robil test trysek porovnavanim odpadovych davok. Myslel som ze tie hadicky normalne rozpojim ale Volvo ma celu sustavu zalisovanu, takze som musel objednavat novu. Aj tak som nakoniec bez diagnostiky nic nezistil, tie rozdiely v davkach boli take nemastne - neslane, ani pruser, ani excelentne.

Nechem tu kazit biznis niekomu, kto sa tomu poctivo venuje v dielni, ale ak nemam niekoho overeneho v dosahu, tak preferujem, ak sa problem poriesi iba oralne, tabletkami, bez operacie. Po pociatocnom uspechu s Texaco cisticom na Xantii som nasledne prepadol depresii, ked som 15 rokov neskor po nakupe 3 Volvo aut do rodiny a do firmy zistil, ze doba sa posunula a ze z nejakeho dovodu uz overene postupy nie su tak ucinne.

Euforiu som zazil potom, co som objavil ten Bezaromatik. V sucinnosti s normanlou udrziavacou davkou Vifu cisti sice nie behom 20 minut ako uzavrety system, ale povedzme po vyjazdeni cca 4 nadrzi, co je pre mna stale vyborny vysledok. Rozhodne cisti niekolkonasobne leosie ako pripravky Liqui Moly, Deplhi a pod, ktore su originalne urcene v davke flaska na jednucelu nadrz pokial sa tak aj aplikuju. Skratka neporovnavam to s koncentratom v uzavretom okruhu, ale s originalnou aplikaciou tychto intenzivnych cisticov. Bolo pre mna naozaj prekvapenim, ze nejake riedidlo z Baumaxu to zvlada neporovnatelne lepsie, ako na to ureceny vyrobok od specializovanej firmy.

Ani som nedufal, kolko roznych syndromov sa tym da riesit. Dymivost, chod na tri valce, nepravidelnost, ale najnovsie som zisil ze aj kovovoy zvuk, ktory som pripisoval ventilom.

Samozrejme, v servise som sa pytal na ten kovovy zvukmotora. Velmi nevedeli co s tym. Ked som im povedal, ze davam VIF (o Bezaromatiku som radesj uplne pomlcal), tak odpovedou mi bolo: "To tam nedavajte".
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

misoV50 napísal:Preco myslis, ze robim chybu? Jednoducho mam ine financne priority, preto kupujem auta jazdene. Kedze si chcem vybrat cenovo dobru ponuku, kupujem auta, ktore maju mozno najeku drobnu vadu, no zo skusenosti viem, ze ich viem dostat do povodneho stavu a ani ma to nebude stat vela penazi.

...
Ja domov tiež kupujem len jazdenky a väčšina má 150 - 200 000km preto som prekvapený, že 80% Tebou kúpených áut má problém so vstrekovačmi. Ja ani neviem, že také niečo v aute je ;-)
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

misoV50 napísal:V zivote som nevidel predavat VIF do nafty v inom baleni, ako 500 ml.
zvykol som kupovat s kamaratom napol 10l balenie, mimo sezony vysiel zimny v prepocte pod 4ecka za pol liter (zimny som pouzival celorocne)
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ja davam kazdych 6000km techron alebo ten delphi diesel plus ale len do cistej nafty z pumpy.a kazdych 30-35000km menim palivovy filter s tym ze pred vymenou napojim hadice od cerpadla cez filter z mototechny za 3 eura priamo do flasky 7dcl od kompotu a necham motor vyzrat celu stavu z tej plechovky diesel spulung od Liqui Moly.vif automaticky stale ak tam neni ten technron.od 190 000km mam problemy s nepravidelnym volnobehom a zlym spalovanim ranne studene starty smrad nespalenej nafty a biely dym.pri jazde ak pridam klepe ten ford ako crep.dnes ma motor 270 000km.stale vsetko fici vsetko povodne.techron alebo delphi diesel plus musim dodrziavat max 7000km a musi to tam ist lebo sa zacnu tie starty rychlo zhorsovat.ten liqui molly po tom cisteni robi zazraky 3 tyzdne moze byt aj -10 motor natoci ako novy vsetko ide perfektne no klepot je tam stale ale mierny niet divu ford ma uz vymlatene vstreky,no pojdu kym nevydychne.nudzak zatial nikdy nebol cerpadlo ide bez problemov kedykolvek otacky od 2000-4000 pedal na podlahe a taha akykolvek prevod.pod 2000 otacok nikdy nedavam pedal dole aby sa ten tdci netrapil,pod 1800 sa mu dychat nechce tak mam limit ze od 2000 moze.neviem preco to zacalo tak skoro asi moje jazdy.na dialnici to uhanam :2f93: 2700-3500 otacok.za tepla motor lepsie povedane od teploty podla rucicky 60celsia ide perfektne tichucko.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Acon napísal:
misoV50 napísal:Preco myslis, ze robim chybu? Jednoducho mam ine financne priority, preto kupujem auta jazdene. Kedze si chcem vybrat cenovo dobru ponuku, kupujem auta, ktore maju mozno najeku drobnu vadu, no zo skusenosti viem, ze ich viem dostat do povodneho stavu a ani ma to nebude stat vela penazi.

...
Ja domov tiež kupujem len jazdenky a väčšina má 150 - 200 000km preto som prekvapený, že 80% Tebou kúpených áut má problém so vstrekovačmi. Ja ani neviem, že také niečo v aute je ;-)
Tak potom sa tu natíska otázka, aká je naša individuálna citlivosť k neoriginálnemu stavu auta.

Keď som sa išiel pred mesiacom do Volva objednať na výmenu termostatu (jediná "závada na tom XC okrem tych zasratych trysiek), vraveli, že termostat na D5 ešte v živote nemenili, že som prvý. Usmievali sa, a pýtali sa, ako som prišiel na to, že termostat je vadný (keďževedeli, že Volvá už nemajú teplomer motora na palubke). No ja som im povedel, že som si to všimol hneď, lebo si všímam všetky prejavy auta.

Vravím im, že to asi veľa ľudí jazdí s vadným termostatom aj roky nie? Smiali sa, že isto áno.


S tým termostatom ma dokonca manželka presviedčala, že to netreba riešiť, lebo "jej stačí, ako to kúri". Že tam v mraze obiehala cez chladič voda 35 C dokola a bufik isiel v kuse aj ked sme prave vysprintovali na Donovaly jej neprekazalo.

Keď som sa pýtal pred troma rokmi na ten nepravidelný chod motora, mechanik sa bol pozrieť v aute a nič sa mu nezadlo mimo normu.

Teda ak je našim kritériom že "auto ide", tak potom všetky jazdenky sú iste O.K. a liat nieco do nadrze su vyhodene peniaze.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Teda ak je našim kritériom že "auto ide", tak potom všetky jazdenky sú iste O.K. a liat nieco do nadrze su vyhodene peniaze.


ja ti odpoviem ze ano je to tak.kto uz pojde do autorizaku s jazdenkou a nemal ju odnova,nikto.z 20 ludi co poznam hodnotim 2 z tych 20 investuju do auta kazdu drobnost 5 z 20 ludi investuju ak im to vadi a ten zvysok jazdi kym auto ide.neriesia capy tlmice hrdzu olej skratka nic.az ak sa s tym neda hybat daju vymenit len to co je potebne k tomu aby sa s tym dalo na nakupy a do 50km vzdialenosti.nejde regulacia na xenonoch podlozime paraboly.tlmice capy naco auto ma sluzit mne nie ja jemu.termostat ved kuri el ohrev postacuje.brzdy kym nejde zelezo o zelezo sa neriesia.rucna nejde normalka ved jazdene auto.olej menit no tak tak kupime nejaky mogul.toto je moje okolie.jedneho mam takeho ze mu audina 2010 2.0 tdi zerie vodu.ked pocul cenu opravy radsej tu vodu dolieva kupil hlinikovy prasok nasypal to do expansky,pojazdi s tym este 3 roky a preda dalej.ani olej uz nevymeni ked vie co to auto caka.dalsi audi 2008 a6 2.4 benzin zerie olej liter na 500km + automat trha.ale inac ani muk vsetko je tip top ved audina to je strojovna.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných