Lexus IS

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Stale dokola to iste.
Chces image a najmodernejsiu techniku? -- kup si MB, Audi, BMW
Chces vysoku spolahlivost, image a nevadi primitivnejsia technika? Kup si Lexus.
Chces vysoku spolahlivost a nevadi primitivnejsia technika? Kup si Toyotu.
Chces image vynimocnosti a nevadi nepraktickost a hrdza? Kup si Mazdu
Chces spolahlivost a nevadia vyssie naklady na prevadku? Kup si korejca
Chces dizajn, dobru spotrebu a neriesit spolahlivost? Kup si pezota
Chces dobru cenu a neriesis zostatkovu hodnotu a spolahlivost? Kup si Opel.
atd, atd.

Su to predsudky, iste.
Ale tie predsudky sa formovali roky a vychadzaju zo skusenosti tisicov motoristov a zo skusnenosti.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa peterson999 »

Neviem ci by som pouzival pojem primitivnejsia technika v spojitosti s hybridom :40bd:

Ak si myslel OSVEDCENU a SPOLAHLIVU techniku, to by som suhlasil, tiez by som suhlasil s terminom bez modnych vystrelkov ktore neboli este vyskusane... Hladal som na 15 rocnom Lexuse LS600H primitivnost ale nenasiel som :-) Neviem co viac ponukla konkurencia. Vidim tam TV DVD Navi Bluetooth, vzadu dalsia TV, LED natacacie svetla, adapt.tempomat, sledovatel unavy vodica, masazne sedadlo, ventilovane klimatizovane odvetravane vyhrievane vsetky sedadla, vyhrievany volant ci stierace, elektricke rolety, dovieranie vserkych dveri aj kufra + el.otvaranie/zatvaranie, pamatove sedadla vsetky, chladnicku, najlepsie HiFi na svete, 4x4 s nast.vyskou, tuhostou a v neposlednom rade primitivny hybrid ktory funguje 15 rokov 480.000km a ani jeden mech nebol vymeneny ani tlmic ani vyfuk proste vaetko povodne okrem tyciek prednej napravy. Tak teraz som zmäteny co ma 15 rocne audi bmw mercedes navyse. Fontanu ci farebnu hudbu ? Alebo myslis biturbo ci kompresor ? Ja sa stracam. A ak si niekto mysli ze zabudovat elektromotor, menic napatia a vsetko toto funguje spolahlivo tak ja neviem co je to primitivne.
Azda mechatronika je ta topka ?
Primitivny mi prisiel najviac Trabant ktory je vlastne 2T motorka cize taka Jawa 350
Neviem posudit.
Ale rad zistim co je to moderne.
Uz viem. Svetielka kadejake co potom nevymenis primitivnu ziarovku ale cele svetlo :-)
Spravne ? Zadne svetlo myslis ?
Jednoducha je Dacia, mozno az primitivna na dnesnu dobu a to je vlastne dobre lebo Francuz pri zlozitejsom rieseni sa straca a skromny zakaznik dacii odpusti vsetko - ved lacna bola...
Ale asi rozumiem ako si to myslel, len primitivna nie je spravne slovo podla mna.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa fastcharge »

YxoYpsilono napísal: 10.02.2022 22:37 Stale dokola to iste.
Chces image a najmodernejsiu techniku? -- kup si MB, Audi, BMW
Chces vysoku spolahlivost, image a nevadi primitivnejsia technika? Kup si Lexus.
Chces vysoku spolahlivost a nevadi primitivnejsia technika? Kup si Toyotu.
Chces image vynimocnosti a nevadi nepraktickost a hrdza? Kup si Mazdu
Chces spolahlivost a nevadia vyssie naklady na prevadku? Kup si korejca
Chces dizajn, dobru spotrebu a neriesit spolahlivost? Kup si pezota
Chces dobru cenu a neriesis zostatkovu hodnotu a spolahlivost? Kup si Opel.
atd, atd.

Su to predsudky, iste.
Ale tie predsudky sa formovali roky a vychadzaju zo skusenosti tisicov motoristov a zo skusnenosti.
Uz tomu chyba len to aby si tie tisice motoristov uvedomili, ze technika sa vyvija :-)

Moderne Mazdy uz napriklad s hrdzou zasadnejsie problemy nemaju a napriek tomu, ze doma stale pocuvam o spolahlivosti TDIciek, lebo 1.9 TDI, o kazdom modernom naftaku koncernu to asi tiez povedat nejde :)
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa peterson999 »

1.9tdi je dobra prvych 250.000km

V tych km sa zoserie dvojhmota turbo hydrostely rozvody caka tretia vymena PD vstreky zacinaju kolabovat, na niektorych je vyrazne opotrebena vačka a pri BXE streli ojnica cize KO cely motor. Detaily ze 2x sapokazi vaha vzduchu a starter je KO to su len detalily. Ludom zatemlo mysel to, ze ma o liter nizsiu spotrebu ako japonsky benzinak. Ak je rec o Honde 1.5vtec alebo Mitsubishi 1.8gdi tak ani ten liter neplati. Ale v krcme rozpravaju ze jeden ma spotrebu 3.9, druhy 4.3. Svojho casu mi dokonca ludia posielali fotky z palubaku. Odpisal som im nech to porovnaju s realitou a nie to co tam svieti a uz ostali ticho. Dobre ich VW ojebal, nastavil palubak aby ukazoval 20% menej a ovce na to skocili. VW je podvodna dobre organizovana skupina. Predvadzaju to vsade a potom su kayzy svetoveho formatu. Dieselgate :-) Taky skvely motor to je :-)
1.9tdi je vsetko len nie spolahlivy motor. Staci sa opytat co sa casto vozi na odtahovke. Najcastejsie su to TD motory - odpali turbo a je to. Dokonca ked zlyha jediny vstrek PD siemens, auto rovno pocas jazdy VYPNE a aj skuseny vodic ma co robit aby sa rychlo zapichol na krajnicu. Spolahlivy. Prisiel 2.0tdi a ten ukazal ze predchodca bol na tom este dobre, tu uz praskali hlavy, klukovky, vysadil spominany vstrek a krajnica. Olejove cerpadlo malo stvorhran ktory sa obrusil na kruh a tym presmykovalo olejove cerpadlo, motor DLHODOBO slabo mazal. Jasne ze ked pridali vykon, situacia sa este zhorsila. Bolo umenie najst jeden dobry model kod pri 2.0tdi. Nesmel mat to, musel mat hento aby dosiahol aspon na 1.9tdi. Vela ludi nadavalo a zaplakalo. Ale vacsinou nie verejne len ma poznali tak vedeli ze ja ich nevysmejem ze sa nechali ojebat, skor som im pomohol.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa fastcharge »

Akoze na inych autach zotrvacniky neodchadzaju, rozvody sa nemenia a vstreky nezanasaju ?

Ked som riesil auto, bol som aj na Mazda fore a bavil soms a s majitelom GHcka 2.5. Poslednu dobu sa im stavalo, ze mali vymlatene ojnicne loziska nasledkom coho mnohi menili cely motor, pretoze to bolo lacnejsie.

Klasicky, nie dvojhmotovy zotrvak stal viac nez dvojhmota na 2.0 TDI, ale 250 000 s tym neurobis. Atd.

Japonske benziny su nepochybne spolahlivejsie nez akekolvek naftaky, ale niektore diely na to tiez stoja rance, takze sa tu zase hrat, ze udrzba je zdarma mi pride ako ulet. K tomu vyssia spotreba a casto nizsi komfort.

A potom ... su tu ine auta nez japonske a nemam pocit, ze by koncern vyznamne zaostaval za Fordom/Oplom, pripadne francuzmi. V niecom ano, v niecom nie. Ako vsetko.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa peterson999 »

Mazda je u mna od roku 2002 NAJHORSI Japonec. Ford ich kupil, dosrali co sa dalo a dodnes hovorim treba vediet ktoru Mazdu lebo sa clovek popali. Dosrali este aj tu cervenu metalizu - lupala sa
Nissan odkedy je pod Renoltom je na tom podobne, mozno este horsie hlavne elektronikou a motorklmi ako Mazda
U mna je top Toytota / Lexus a kto hlada lacnejsie (ale menej kvalitne riesenie) nech ide do Suzuki.
Hondu vylucujem pre zlozitu dostupnost dielov a siet servisov cize ju NEDOPORUCUJEM, tiez jej dalsia predajnost ide na nervy okrem mozno Civicu.
Subaru bola legenda, uz to nie je ono ale ak sa clovek vyhne dieslu a neoriginalnemu LPG bude vysmiaty ako lečo. Ale tiez siet je slabsia ale zas ma 4x4 aj u prditka do mesta co niekomu vyhovuje.

Japonci mali urobit pre EU auta na LPG z vyrobi ako Dacia a na diesle sa mali vystrat. Jedine Subaru tu predal par Forestrov original LPG, inak nikto nic. Dacia ukazuje ze sa to da a oplati. Japonci podcenili fakt ze Europan nerozmysla ako usetrit 50.000km rocny najazd ale ako usetrit par centov na palive. Japonci to nepochopili. Oni si myslia ze pre uzivatel chce spolahlive auto bez nutnosti drahych oprav. Nie Europav chce usetrit 2 eura na 100km a potom dat do auta 5.000 eur na servis nevadi. Nespocita si ze onych 5000 eur mohol mat na ten rozdiel v cene paliva na 250.000km a ani raz by nebol necakane v servise...
Ina kultura :-)
Japonci nechapu ze si ty rakovinotvorne auta prevadzkujeme v meste. Japonec urobi hybrid aby v meste vypustil ani nie polovicu emisii a my Europania riesime ze hybrid pri 170km/h zerie o par deci viac ako TD motor a zabudneme ze bezne jazdime po dialnici 120 :-)
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa fastcharge »

Dacia skoro nic ine nema v ponuke. Koncern ma v ponuke CNG auta ktore stoja v podstate rovnako ako naftaky, ale proste sa nepredavaju. Bohuzial, co sa bude predavat urcuje trh, nie automobilka.

Hybrid dlhodobo vyraba len Toyota, tak z toho zase nerob nejaky japonsky standard. Proste je to ina kultura, ludia tam funguju inak a u nas sa zase presadili naftaky. Ono to nie je len kvoli deci spotreby, ale aj kvoli prejavu ktory ja subjektivne nemusim, ale mnoho ludi naopak ano.

Lenze ono asi nema velmi zmysel sa o tom s tebou bavit, pretoze ty budes nepochybne jeden z tych ktori veria, ze je len to co je dolezite pre nich je to na com zalezi :)
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa peterson999 »

Skor ukazujem ludom ze je aj ina cesta ako ta ich.
Kedze som mal skoro vsetky bezne auta v roznych verziach tak viem POROVNAT.
Skoro vsetky znacky, benziny diesle LPG aj wankel.
Clovek co z Favorita presadol do Octavie 1.9TDI si mysli ze toto je najvyssi level
Kamarat mal novsiu Octaviu ako ja Mazdu 626 a hovori - fiha ty mas take ciste prahy, ja ich stale musim umyvat. Proste aj laik videl ze ta Mazda ma nieco do seba a vsimol si dvojite tesnenie. To ticho v aute z roku 1994 a ked sa uz ozval motor lebo so mu nalozil tak to bola radost. A nie krochkanie traktora.
Dal som si LPG kedze som robil 50tkm rocne a jazdil lacnejsie ako TDi.
Pri mensich najazdoch som plyn nedaval.
A ze 2.5iV6 v dalsej 626 bola radost este vacsia asi netreba vysvetlovat... Nenapadna stara babicka vedela pekne vycerit zubky. Dodnes nie je bezne zrychlenie za 8.5s, dodnes vie ukazat ze nepatri este do železa :-)
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa fastcharge »

Tak sme si zaspominali. A presne aku relevantnost ma toto dnes ?

Mam si kupit japonca lebo v 1994tom robila Mazda tiche auta ?

A teda to s tym LPG ... to je na pobavenie. Takze TDIckari su idioti lebo pozeraju na spotrebu, ale ty si velky frajer lebo si das do auta kvoli spotrebe plyn.

Napriklad ja TDI vlastnim, ale skor kvoli nedostatku moznosti nez ze by ma nejak nadchynal prejav (spotreba je skvela), ale LPG by som teda do auta nedal.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa peterson999 »

Zakazal som ti tvojho klepača ?
Nie
Ze mas na LPG iny nazor ?
To ma NEZAUJIMA
Mna zaujima kupit TICHE auto s pruznym motorom, ked vela jazdi zvazujem LPG
Kedze jazdim na vela autach a nie az tak vela tak uz LPG neriesim aj ked jedno prave mam...
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa fastcharge »

Nie, to je len na margo toho ako mas potrebu kazdemu vysvetlovat, ze existuje len jedine spravna spravna znacka, alebo auto :)

To, ze mas tichy motor neznamena, ze mas tiche auto. Ano, naftak chrochta, ale akonahle to dostanes na dialnicu, je to uplne jedno. A prave dialnicna jazda je hodne silna stranka koncernu aj v porovnani s Toyotou :)

Takze dospej a uvedom si, ze kazdy ma ine preferencie :)
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa peterson999 »

Myslim ze vo veku 12r som bol viac dospely ako dnesni mamkachlapci co maju 30.

Ked vidim ceny ktore si pytaju za opravy TD motorov a ako placu ludia ktori daju za beznu opravu viac ako mesacnu vyplatu, tak sa snazim otvorit ludom oči.
Niektori otvoria rychlo, ini neskor a niekto sprosty zomrie.

Mam vela aut a mal som este viac, viem porovnat a viem ako čo huči a ake ma silne aj slabe stranky.

Ja som si auto vytlmil sam za 300 lebo som bol zvedavy ako mi to pojde. Kto je nezrucny za 1000 to da urobit. Auto je tichucke, s vysledkom som spokojny.
Ano na dialnici ani v Mondeu td sa necitim zle. Zle mi je az ked treba cloveku medzi 270 a 330tkm polozit do auta cca 5000 eur pricom hodnota auta je 2500 ked je tiptop ;-)
A tu nechapem ze ludia nerozmyslaju
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa fastcharge »

Neviem aky si bol ked si mal 12r, skor ma desi co vidim teraz :)

Ano, opravy naftakov dnes mozno nie su lacne, ale myslim, ze opravy tych koncernovych patria k tym lacnejsim. V skutocnosti je prave to dovod, preco mam koncern. Nie nejake presvedcenie o ich technologickej, alebo kvalitativnej nadvlade.

Lenze ani servisovat bezninoveho japonca nemusi byt uplne zadarmenko. Navyse to mnoho ludi skratka odmieta, pretoze nie kazdy chce tocit auto nad 4000rpm aby sa to pohlo.

A servisovat naftoveho japonca ? Na to by si musel byt brunejsky sultan.

Vytlmenie auta pomoha viac alebo menej. V zavislosti od modelu. Nie vzdy staci len naplacat comformat na holy plech.

To kolko clovek do toho auta vrazi zalezi hodne od toho ake auto clovek kupi (v pripade jazdenky) a ako sa k tomu clovek chova. Ked som pozeral jazdene auta, videl som 2.0TDicka ktore mali cez 300k a motor bol v podstate v povodnom stave. Jeden chlapik dokonca predaval A4 ktora mala nalietanych 360 000 s povodnym EGR, Turbom, DPFkom, vstrekmi atd, navyse podla diagnostiky este stale s dobrymi hodnotami. On akurat hovoril, ze ich nechaval preventivne cistit.

A pozriem sa na to objektivne. Asi ziadnych motorov na cestach nenajdes viac nez TDiciek a ja teda fakt neviem o nikom koho by to financne zruinovalo.

Samozrejme to, ze si to ludia casto kupuju ako pre nich nevhodnu motorizaciu je dalsi fakt. Lenze motor nie je jediny parameter ktory rozhoduje o tom kto si ake auto kupi.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa peterson999 »

Ja netvrdim ze vsetky TDi su zle !!!
Kto je šikovny, vycaruje kombinaciu ktora sa spolahlivostou a trvacnostou priblizuje takmer proemernemu benzinovemu japoncovi.

Ale ma to strasne vela podmienok vratane medzikusu, servisaka, podmienkou su dlhe trate. A ktory Slovak s vydojeninou jazdi dialnicne km ???
Jeden zo 100 ?
Ktory Slovak vie ze ktory presne 2.0tdi ma kupit aby bolo dobre ? A co ma urobit aby fungoval ?

Na temu koho polozilo TDI ?
Jednoducho KAZDEHO kto si kupil 3.0tdi v okoli 300tkm a sucasne nebolo este nic urobene.
Ten ligol tycku, prave je tu tema Phaeton 3.0tdi tak mozes nakuknut.
Kto vydoji 3.0tdi a odovzda v spravny cas (najcastejsie je to pred 300tkm) tak on povie SUPER MOTOR JE 3.0TDI nic som do neho nedal,len som sa vozil !!! A ma pravdu. Cierneho Petra chyti dalsi majitel a ked vymeni : trysky turbo kllapky rozvody automat podvozok a par serepeticiek tak jeho sa prosim ta opytaj AKY SI SPOKOJNY s tymto superautom 3.0tdi V6 ? A mozno ti od zlosti jednu rovno jebne :40bd:
A kto ma "spravne cerpadlo", tomu pri 300 urobi piliny a ked ho odtiahnu do autorizaku a povedia - nie je problem, opravime, tu je kalkulacia a rozpocet, bude to 9.000 eur uz aj s DPH, tak vtedy pan zakaznik pocita ci dobre vidi desatine miesta na rozpoctovom papieriku... A to je len jedna zavada - cerpadlo urobilo piliny ...
A ak nedavno "vyhodne" kupil tuto Audinku za 7.000 eur tak zacina chapat ze to asi bude drahy špás.
Vyplati 150e za odtah, 100e za diagnostiku a potom vola napr. mne a doporucim mu riesenie za 2.000 eur komplet, cize usetril 7.000 eur na dalsiu kofotinu pre manzelku.
Ale pribeh nekonci. Mechanik mu pri rieseni problemu naznaci ze dobre by bolo tie hrkotajuce rozvody vymenit (1200-1700)... A nekonci to ani tym .... Caka este vela kurvitok ....
A kto si mysli ze aha Peterson tu vytahuje extremne pripady s Audinkami inej ligy, tak nesiem zle spravy, ani majitelia 1.6tdi nie su nadseni ked okrem rozvodov (300) cvaknu hned EGR (500) este 4ks vstreky (700-1700) a to sa na budiku nerozsvietilo ani 200.000km...
Opat obcan kupil "vyhodne" auto ved malo len 150.000km a na fore cital ze to jazdi zadarmo a najazdi milion km lebo je to DIESEL ....
Ak kupil Fabiu II za 5000 z posledneho nebodaj na pozicku tak mu z tych cien nie je do smiechu....
A to este nema vyriesene NIČ len zakladne kazitka, cize pneu brzdy podvozok spojka atd ho caka len ako mala perlicka.
A inak co tak pocuvam ani ked je tato 1.6tdi v Superbe II v plnej vybave pri 180tkm KO tak majitelia nejasaju radostou ze im piliny z cerpadla odpalili vsetko kde je nafta a aj oni sa nezdrzia reci ako to chcu lacnejsie vyriesit. Ani jeden mi nepovedal ze dajte mi radsej nove vsetko, ja mam penazi dost. A to auto kupil za 15.000 a nie 5.000 Fabia, tiez obracia a spekuluje aby ho to nestalo 3000 ale "iba" 1700 co je oproti autorizaku zadarmo (tam je cena 6.000)....
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus IS

Príspevok od používateľa Acon »

FunThomas napísal: 09.02.2022 19:12 .....

Se.ie ma iba jedna vec - na 1 nadrz na dialnici nespravim ani 500 km. Na druhej strane, kolko masochistov je ochotnych v aute sediet bez prestavky viac ako 5 hodin..?
Ja :d :D Mám, už je to 15r deduško, P407SW 1,6HDI. Máme ho od nova no m,á 75l nádrž a dojazd na dlhú cestu 1300km. Ak idem cez Balkán, tak už som pár krát prešiel aj 1500. Z tohoto pohľadu, auto mne na mieru.
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných