Lepenie Hagusov - strešných lyžín

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

maceno
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 29.08.2006 19:11
Zdieľať na Facebook

Lepenie Hagusov - strešných lyžín

Príspevok od používateľa maceno »

Chlapi, mozno ma uplne poslete ze ci mi uplne netoto.

Kupil som si Ignis, a je bez stresnych lyzin.

Z bazaru som si zohnal ignisacke lyziny. No a ked prisli zacal som teda rozmyslat ako ich tam dam. Zistil som ze ich je nutne navrtat, lebo ziadna predpriprava pod tymi gumami nebola. Narovinu povedane nemam gule nato zobrat vrtacku a prebehnut strechu vrtakom :)

Otazka je ako ich tam teda dat. Da sa to niecim pripepit? Ak hej co by ste navrhovali? Nebudem na tom nic vozit, ziadnu zahradku cize ziadna zataz, mne sa to proste iba paci ako to vyzera.

Diky moc
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

navrtat a zalepit - nemal by to byt nejaky extra problem.
soto19
Príspevky: 657
Dátum registrácie: 23.09.2008 15:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soto19 »

Sprav si to poriadne - teda vrtaj a miesto okolo zalep.
Aj ked to tam chces len na okrasu (tiez sa mi paci Ignis viac s lyzinami) nikdy nevies ci to nahodou aj nevyuzijes.

Moj pripad - pokazene "hlavne" auto tesne pred dovolenkou. Nalozil som na Ignisa truhlu a isli sme piati v pohode na tyzdnovu dovolenku :4012: .
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Bežne dorábali hagusy na Felicie Combi...

MUSÍ sa prevrtať a ukotviť NAPEVNO

Ani si nechcem predstaviť ,čo by sa mohlo stať ak by sa utrhol náklad zo strechy za jazdy... :3020:
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Neviem ako dnes ale dakedy mali v autorizakoch na vrtanie sablonu. Pamatam si ako kolega spominal ked niekedy v 90tych rokoch navrtali feliciu ci octaviu naopak :40bd:
Vrtat budes musiet lebo ani THULE nema v ponuke patky na klasicu strechu.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Lenže ak tam nemá prípravu, tzn, žiadne zpevnenie tak potom budú aj tak len na okrasu a to ich može rovno prilepiť. Ak ich chce používať a bude to mať len priskrutkované k tomu tenkému plechu tak spánombohomzostávajte
wilz
Príspevky: 3694
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

V tejto zblbnutej dobe, keď naviac ľudia majú čím ďalej tým menej technických vedomostí, je celkom možné že niekomu napadne také strešné nosiče na strechu prilepiť.
Ako písali predo mnou, ten spoj musí byť pomocou skrutiek, veľkoplošných podložiek a matíc, nič iné neprichádza do úvahy a ako spomenul Acon, nie je v žiadnom prípade vhodný ani taký spôsob že len na ten tenký strešný plech bez úpravy to primontovať.
Keďže takmer isto nemáš prípravu na montáž nosiča (privarené spevňujúce plechy alebo profily), tak to sa dá vyhovujúco poriešiť tak, že z aspoň 2 mm oceľového plechu vystrihneš obdĺžiky aspoň 10 x 15 cm, vytvaruješ ich do tvaru strechy v mieste upevnení mosičov, vyvŕtaš do nich diery a kvalitným lepiacim tmelom ich zospodu prilepíš na plech strechy. Potom môžeš skrutkami pripevniť nosiče.
Ešte lepšou alternatívou je spevňujúci pás z oceľového plechu aspoň 2 mm x cca 5 cm, zospodu strechy pod celou dĺžkou nosiča. Tiež vyvŕtať diery a prilepiť zospodu na plech strechy, potom montovať nosič.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

obyčajná pásovina je škoda práce. To musí byť profil
wilz
Príspevky: 3694
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Sám som si to na dvoch mojich autách takto urobil (s 3 mm pásovinou) a nosil som na tom teda dosť, napríklad na dovolenky som mal 1,4 m široký a 2,5 m dlhý box, do neho sa teda dalo natrepať neskutočne veľa vecí, aj čo sa týka na váhu.
Nikdy nebol problém, ani stopy po tom že by tie hagusy na plechu strechy boli nestabilné.
Samozrejme čím vyššia tuhosť toho podloženého materialu, tým lepšie. Takže profil je samozrejme z tohoto pohľadu lepší ako pásovina, pokiaľ sa tam zmestí. Ale dôležitá je hlavne dostatočná šírka toho pásu alebo profilu.
Tam sa totiž jedná predovšetkým o to, aby pri bočnom tlaku na nosič nedošlo k vyhnutiu plechu strechy v mieste upevnenia nosiča, v pozdĺžnom smere nie je problém a okrem toho sa tie nosiče montujú na kraj strechy, tam už je plech spevnený ohybom a je tam vystužený spojom s rámom dverí.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Ak tam nieje origo zosilnenie , tak ja osobne ak by som také riešil systémom, že by som tam podložil z 2mm plechu nejaké podložky vhodného rozmeru podľa toho jak je tam miesto ale aby boli aspoň 50x100 mm a pod ...skrátka aby tam bola nejaká plocha (a nie že len veľkoplošná podložka z obchodu 30ka priemer) a tie plechy by som ešte prilepil nejakým 2-zložkovým lepidlom aby som vytesnil nerovnosti a až následne vrtol diery z hora strechy a dal šrouby. Prípadne pred tým pozrieť niečo na inšpiráciu možno nejaké video alebo auto dakde na vrakovisku , jak to zvykne byť riešené z fabriky.Skrátka ale roboty tam bude asi dosť dať dole tapacír zo strechy....pomerať vyrobiť z plechu podložky vytvarovať ak treba....
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

No to je fajn, ze ty tam nechces nic vozit. Ale raz asi to auto budes asi aj predavat a este aj ten novy majitel ho moze nova predat. Boh ochranuj kupit taketo auto, to sa clovek moze dostat do riadnych problemov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24985
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi elegantne sa to dá pripevniť vyvrtaním a vložením lisovacej matice,tj presne tak ako aj výrobca rieši maticovanie v karosérii.Sú na to také pákové klište na spôsob trhacích nitov,iba tu sa do otvoru zalisuje matica,a od tej chvíle je to demontovatelný spoj.Lahké,rýchle,elegantné,a pokiaľ sa natočí skrutka namočená v Resistine tak aj doživotné bez šance na koróziu.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

no hej, ale čo na to nosnosť? Ak to nalisuje do 0,4mm plechu.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nebude v strešnom boxe nosiť 100 kg, le len 40 kg :40bd:
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

citroenc3v6"]Neviem ako dnes ale dakedy mali v autorizakoch na vrtanie sablonu. Pamatam si ako kolega spominal ked niekedy v 90tych rokoch navrtali feliciu ci octaviu naopak :40bd:
Vrtat budes musiet lebo ani THULE nema v ponuke patky na klasicku strechu

http://www.autoboxy.sk/kategoria-stresn ... recha.aspx[/quote]

Sorry na thule.com je to pod rocnikom 01-05 objednacie cisla su spravne takze je riesenie aj bez vrtania. Priecniky sa daju zvolit aj ine ako tie obyc.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 141 neregistrovaných