Lancia Phedra 2.2 jtd - skúsenosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Lancia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

a co Ta stve?ved ja myslim, ze si velmi spokojny...cize nie je dovod, aby Ta nieco stvalo..ja by som na Tvojom mieste ani neriesil, a vsetkym pochybovacom by som sa usmieval do tvare...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ten prispevok bol napisany fantasticky.
Kacenka.Kacenka
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 17.08.2009 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kacenka.Kacenka »

Ahojte chlapci, mám dotaz: čo znamená, keď mi na displei napíše "Riziko zanesenia filtra"? V servise Fiat mi povedali, že to je filter pevných častíc a vraj sa to dá odstrániť vytočením do vysokých otáčok aby vyhorela špina, alebo tam treba naliať nejakú tekutinu. V inom servise povedali, že to treba napichnúť na počítač, lebo to môže byť aj iná závada (nejaký magnet na nejakej nádrži). Je pravda, že my to auto moc nevytáčame ani nejazdíme dlhé trate... Môžem s tým jazdiť, alebo to radšej mám dať rýchlo spraviť? Vďaka za odborné rady.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kacka vitaj naspat, maju pravdu malo by to byt spojene s tym nestastnym DPF = FAP filtrom.

doporucujem spravit specialnu jazdu po dialnici, na tretom prevode aspon 3000, lepsie 3500 otacok za minutu nech to auto ide cojaviem 100km/h s VRESTIACIM motorom. Aspon tych 50km, nech sa poriadne zvysi teplota vyfukovych plynov a nech prebehne regeneracia.

pri priznakoch regeneracie NIKDY NEVYPINAT motor. Priznaky mozu byt divny hruby zvuk, praskanie rozzeraveneho kovu spod auta ("vypaluje sa zelezny vyfuk"), nadmerna spotreba (na volnobehu namiesto 0.6l/hod kludne aj 4 litre/hod), prudko zvysene volnobezne otacky (zostanes stat na mieste a auto huci 1400rpm bez plynu namiesto normalnych 800).

ucelom je aby regeneracia VZDY USPESNE DOBEHLA DO KONCA. V meste sa ti moze stat kludne aj kazdych 300kilometrov ! Pri dlhych jazdach po dialnici by ste si ju ani nemuseli vsimnut lebo zmena spravania pocas rychlej jazdy je velmi mala.

V pripade ak viacero regeneracii prerusis, moze dojst k neodvratnemu ucpaniu tohoto hnusneho filtra a jeho totalnej destrukcii s naslednou EXTREMNE DRAHOU vymenou v servise. Pre ilustraciu:

http://forum.autobazar.eu/prispevok299030.html

PS: toto plati pre vsetky vozy, niektore su sice menej nachylne na problemy s dpf ale proste kazde jedno dpf je hnusna svina na penazenku a ekologii ani trochu, ale fakt ze ani trochu neprospieva (co dokaze usetrit na znecisteni sadzami dobehne vyssou tvorbou kvoli tomu ze motor ma vyssiu spotrebu s dpf ako bez neho - to je proste neodvratitelny fyzikalny princip lebo mas ucpavku vo vyfuku, mas ine naladenie riadiacej jednotky - motory su priskrtene dole kedy dobre nespaluju a produkuju nadmerne mnozstvo COx a NOx len v zaujme znizenia tvorby popolceku sadzi plus milion dalsich veci ktore nestoja za zmienku).
Kacenka.Kacenka
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 17.08.2009 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kacenka.Kacenka »

Ahoj, veľmi pekne ďakujem za odpoveď. Toto nechápem:
pri priznakoch regeneracie NIKDY NEVYPINAT motor
= mám zostať stáť niekde na voľnobehu?
ucelom je aby regeneracia VZDY USPESNE DOBEHLA DO KONCA. V meste sa ti moze stat kludne aj kazdych 300kilometrov ! Pri dlhych jazdach po dialnici by ste si ju ani nemuseli vsimnut lebo zmena spravania pocas rychlej jazdy je velmi mala.
= ako viem, že regenerácia prebehla úspešne do konca?
Sakriš, nemáme ani diaľničnú známku. Asi sa pôjde muž povoziť niekedy večer po obchvate.
Ten filter je len rok a pol starý.
Pa pa K
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> pri priznakoch regeneracie NIKDY NEVYPINAT motor = mám zostať stáť niekde na voľnobehu?

ano presne tak. Ba dokonca doporucujem drzat naprazdno otacky niekde okolo 2000 alebo kusok nad. Dovod bol uvedeny = aby dobehla regeneracia. Setri sa tym filter samotny a tym prenesene majitelova penazenka.




> ako viem, že regenerácia prebehla úspešne do konca?

samozrejme nijako. To je jedna megaperfektna vec od vyrobcov aut. Pred 20timi rokmi [!!!!!!!!!!] malo bmw taky specialny ukazovatel "kolko este zostava do vymeny oleja", dnes nie su tito barbari schopni urobit jeden posraty par-diodovy ukazovatel "kolko zostava zivota DPFku" pritom tie udaje v diagnostike maju resp. na zaklade niecoho ich odhaduju - pisu napriklad percentualne zanesenie tohoto filtra! takze spravit 5 diod ktore by ukazovali ako dobre alebo ako zle je na tom filter zase naozaj nie je az taky problem... alebo asi je.

Navyse, nielen toto ale aj daleko jednoduchsie veci im utekaju : co takto jedna posrata kontrolka PRAVE PREBIEHA SRACKOVA REGENERACIA KTORA VAM AJTAK Z DLHODOBEHO HLADISKA NIC NEPOMOZE A KURNIK NEVYPINAJTE MOTOR ???

To je fakt taky problem?

Namiesto toho ti budu vyblinkavat ikonou "zhavenia" ktora uz teraz ma asi tak desat zdruzenych chybovych hlasok.

Hotovi tupci. Skoro vsetci doradu.



Ze je filter rok a pol stary bohuzial nic nehovori. Niekto najazdi 30.000km v meste za rok a je v prdeli, hlavne ked sa jazdi v zime kratke jazdy (=extremne studeny motor vytvara extremne mnozstvo splodin a bordelu) plus ked sa pouziva nespravny olej (velmi bezne) plus ked sa tankuje nespravne palivo.


PS: tie ukazovatele oleja BMW:
[img]http://www.qualityimportservice.net/ima ... ghtweb.jpg[/img]

[img]http://netisak.lpru.ac.th/bmw_e34_diy/r ... ice27a.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v128/ ... rBarsA.jpg[/img]


no ale ako hovorim to by som od tych dnesnych deb1lnych auticok uz vela chcel...
Kacenka.Kacenka
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 17.08.2009 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kacenka.Kacenka »

Ahojky, ďakujem pekne za podrobnú odpoveď (aj pre nás blondínky). Je pravda, že tí úžasní výrobcovia super áut by mali myslieť trochu praktickejšie. Nie s každou kravinou treba letieť do autorizovaného servisu (aj keď práve o to im ide).
My síce moc nejazdíme dlhé trate, po diaľnici vôbec, ale zase skoro nikdy neštartujeme studený motor, lebo autíčko si hovie v garáži. Dám vedieť, ako to dopadlo.
Teraz plánujeme dať urobiť komplet brzdy a muž vymení olej. Chystáme sa v lete autom do Chorvátska, tak musí byť fit. Pa pa
xpetrix
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 28.06.2008 22:15
Bydlisko: Stara Lubovna
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xpetrix »

Zdravim

Nema tu niekto doma aj benzinovu Phedru s V6 trojlitrom?Riesim uz par mesiacov jeden problem,ktoreho pricinu neviem odhalit.Na drazkovom remeni nieco hrkoce ako kravsky zvonec,trocha hrubsi zvuk.Nie je pravidelny,nie je okamzite po starte,nie je rovnakej intenzity.Remen je novy,napinacia kladka je nova,napinak-tlmic vibracii v jednom,je novy.Ostava vodiaca kladka,alternator,klimakompresor a servo.Najvacsi problem je pristup,pretoze zvrchu nie je ziadny,jedine zdola na zdvihaku,inaksie by musel ist prec mozno aj chladic.Neviem,ci niekde po zahriati zadrhava lozisko alebo...?Ziadne piskanie,ci kvilenie akoby som ocakaval od loziska.Dost sa to prejavuje,ked je v zabere servo,teda pri pohybe volantom,kedy sa remen viac napina.Ale zvuk sa objavuje aj v klude,na volnobehu.Ale opakujem,nie je to pravidelne a ani permanentne.Uz som minul stovky € a problem sa vzdy objavi.Vdaka za rady.
xpetrix
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 28.06.2008 22:15
Bydlisko: Stara Lubovna
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xpetrix »

Tak nakoniec pricinu mojich problemov som objavil sam,ked uz 2 servisy zlyhali.Dnes som bol na navsteve,hrkotanie bolo pocut uz od startu,bez prestavky,pridalo sa aj popiskovanie.Otvorim kapotu,chytim do ruky tlmic vibracii,ktory sa trepal ako pri zimnici,dobre popozeram po remeni a uplne dole,posledne koleso sa netoci.Uplne zablokovane a remen sa cez neho iba presmykal.Servo mi fungovalo,alternator dobijal,tak dedukciou a hladanim po internete som dospel k zaveru,ze je KO cely klimakompresor alebo jeho lozisko.V stredu idem do servisu,uz sa tesim na dalsiu fakturu.Byvaly majitel mi pripravil tolko prekvapeni zanedbanim udrzby... :suicide:
xpetrix
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 28.06.2008 22:15
Bydlisko: Stara Lubovna
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xpetrix »

Dnes som si bol vyzdvihnut moju Phedru zo servisu.Klimakompresor je nakoniec OK,vycistila,vydezinfikovala a naplnila klima.To hrkotanie sposobovala uvolnena remenica na servocerpadle.Dvaja majstri to riesili,davali dole remen a ani jeden pricinu nenasiel.Takze oprava bola podstatne lacnejsia,na moje stastie :coffe:
Kacenka.Kacenka
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 17.08.2009 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kacenka.Kacenka »

Ahojte chlapci, jazdenie po obchvate nijako nepomohlo. Pípalo nám to tam naďalej. U známeho v servise sme dali vymeniť filtre, lebo už boli hrozné a akýsi magnet ktorý dávkuje nejaké aditívum do nafty v nádrži, lebo bol vraj tiež zlý. Hláška si pípala naďalej. Dnes nám robia filter pevných častíc. Vraj bol úplne upchatý. Nechápem, ako to chúďa auto mohlo jazdiť. Nechceli sme ho meniť (moc drahé), tak ho len vykuchajú, aby tam bol-nebol a preprogramujú počítač. Vraj nebudeme mať žiadny problém pri STK a EK. Je to pravda??? A ešte nám vraj klesne spotreba. To je paráda, ušetríme! Dám vám potom vedieť ako to nakoniec dopadlo.
Kacenka.Kacenka
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 17.08.2009 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kacenka.Kacenka »

Ahojte, takže vec dopadla takto: problém robil filter pevných častíc. Bol síce menený, ale katalizátor pred ním sa rozbil a bordelom upchal krásny nový filter pevných častíc, ktorého oprava stojí cca 500E. Zvolili sme teda plán B a milý filter sme zrušili. Spolu s preprogramovaním to stálo 320E. Teraz už sa žiadny filter meniť nemusí a vraj nám klesne spotreba. Sranda bude asi na EK, lebo teraz auto fičí namiesto dvoch katalizátorov a filtra iba na jednom katalizátore. Inak brzdy sme nemenili, lebo vraj sú OK, takže autíčko je redy na dovolenku. Budem rada, ak mi tu niekto hodí nejaký názor, či sme spravili dobre, alebo zle. Pa pa
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Dobre ste spravili, nemáš filter, nemáš problém.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

je tam jedine riziko - ze ta uprava softu nebola realnou upravou softu ale len vypnutim varovania pochadzajuceho z udalosti ktora sa stala.

Nehovorim o vymazani chyby v diagnostike, hovorim o tom ze KED dojde k danej chybe, tak sa proste neukaze. Ak by to bolo tak, v pozadi bezi zopar dalsich counterov, pocitadiel, ktore rataju zopar parametrov na zaklade ktorych sa bude riadiaca jednotka opakovane snazit robit regeneracie. To sa jej samozrejme nemoze podarit a potom...

pride velke prekvapenie. Po odjazdeni 15 az 35 tisic kilometrov, zavisi od stylu jazdy, poctu studenych jazd atd, motor natrvalo padne do nudzoveho rezimu a bude sa dozadovat vymeny filtra za odstranenie ktoreho... si zaplatila.

A az potom nastavaju REALNE PROBLEMY. Dovtedy je to len sranda velika. Aj s peniazmi, aj s technickym riesenim.

Velmi ti prajem aby si nebola v tejto situacii, ale neda sa povedat nic ine ako - UVIDIME O ROK.
Kacenka.Kacenka
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 17.08.2009 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kacenka.Kacenka »

Preprogramovanie softvéru robili v špecializovanom servise, nie v nejakej garáži. Sľubujem, že keby niečo - dám sem info. Inak, spotreba nám klesla asi o 0,5l
PS: Nedávno sme spravili cca 2000 km a autíčko šlapalo ako hodinky. V takomto aute je radosť cestovať na veľké vzdialenosti. Bolo nás 6, boli sme riadne napakovaní, vrátane strešného kufra a pohodička.

Návrat na "Lancia fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní