Lambda sonda ako na to
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 24.02.2009 19:50 Zdieľať na Facebook
Môžem otázku ?
Mám problem s relé vyhrievania lambda sondy, ak sa auto trochu zohreje tak pri pridaní plynu to relé cvakne, to robí za každým keď sa pridá následne po cvaknutí ma auto nepravidelný chod a dusí sa nechce zrýchľovať až dokiaľ sa úplne nezahreje. V článku spomínaš že to relé je zapojené s relé palivového čerpadla, kde v takom prípade hľadať chybu? Auto je na lpg a problém robí aj na benzín aj na plyn. Jedná sa o auto audi S6 c4 4.2 v8
Mám problem s relé vyhrievania lambda sondy, ak sa auto trochu zohreje tak pri pridaní plynu to relé cvakne, to robí za každým keď sa pridá následne po cvaknutí ma auto nepravidelný chod a dusí sa nechce zrýchľovať až dokiaľ sa úplne nezahreje. V článku spomínaš že to relé je zapojené s relé palivového čerpadla, kde v takom prípade hľadať chybu? Auto je na lpg a problém robí aj na benzín aj na plyn. Jedná sa o auto audi S6 c4 4.2 v8
-
- Príspevky: 1721
- Dátum registrácie: 28.11.2010 20:11 Zdieľať na Facebook
Hodím sem tento link http://www.autorubik.sk/technika/ako-fu ... bda-sonda/ a zaujímal by ma tvoj názor na spodný odstavec o poruchách.Tvoj názor,že lambda nemá vplyv na spotrebu a kludne ju mám rozbiť kladivom je mi známy.Problém je ten že spodný opis splňa do bodky príznaky ktoré mám na Felicii 1,3 MPI.Je to druhé auto v rodine určené iba na presúvanie na mešie vzdialenosti takže to riešim asi pol roka a nejak extra ma to ani netrápi.Predtým to mal sused a dal mi ju za pár drobných,ale nech je ako má byť.Problém je nasledovný.Auto studené zle chytá ale po zohriatí cca 3 min.ide dobre.Ak by som hned po studenom štarte pridal plyn tak zdochne prípadne striela do výfuku nemá žiadny výkon.Spotreba zvýšená.Ćidlo teploty nové originál takisto filtre,sviečky atď.Na PC vyhadzuje jedinú chybu "lambda sondu".Po odpojení lambdy sa príznaky vobec nezmenia je to to isté ako pri zapojenej lambde.Pozeral som ceny a originál 80 eur sonda sa blíži dramaticky k cene celého auta,takže by som kúpil tzv.univerzálnu sondu aj keď so zježenými chlpami,pretože všetko univerzálne vo mne budí dojem nefunkćnosti.Aby som to zhrnul zaujíma ma Tvoj názor na popísanú diagnózu,čiže či to fakt može byť tá lambda a názor na funkčnosť univerálnej sondy.Ďakujem.
-
- Príspevky: 1721
- Dátum registrácie: 28.11.2010 20:11 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1721
- Dátum registrácie: 28.11.2010 20:11 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1721
- Dátum registrácie: 28.11.2010 20:11 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Okamih štartu.už neviem ako to viac po lopate vysvetliť...
RJ vie že bude teplý alebo studený štart,na zistenie má svojich špionov.Ak bude studený,tak v okamih štartu plus doba X bude ignorovať že nedostáva (ani nemôže) signál zo sondy a v takejto situácii musí štart prebehnúť.
Preto do spôsobu štartu,že ako prebehne,lahko či ťažko niet čo zapletať funkciu lambdy.V tom režime je ešte mrtva.V okamihu štartu je celá lambda RJ ukradnutá.
Toto som sa snažil vysvetliť od začiatku.Lambda je závislá na pracovnej teplote,je to kyslíková sonda a pracuje v úzučkom pásme v okolí ideálneho zloženia,ak sa toto všetko splní,žačne meniť napätie z nízkeho na vysoke,kde jedno je malo kyslíka,druhé je vela kyslíka,čomu mi zneuživame lebo to je zároveň aj akože chudobná a bohatá zmes aj keď múdrejšie uvažuje ten čo nadalej uvažuje o kyslíku.Ak Lambda dokáže stav periodicky meniť nazývame to a v niektorých diagnostikách sa to objaví ako uzavretá slučka.
RJ vie že bude teplý alebo studený štart,na zistenie má svojich špionov.Ak bude studený,tak v okamih štartu plus doba X bude ignorovať že nedostáva (ani nemôže) signál zo sondy a v takejto situácii musí štart prebehnúť.
Preto do spôsobu štartu,že ako prebehne,lahko či ťažko niet čo zapletať funkciu lambdy.V tom režime je ešte mrtva.V okamihu štartu je celá lambda RJ ukradnutá.
Toto som sa snažil vysvetliť od začiatku.Lambda je závislá na pracovnej teplote,je to kyslíková sonda a pracuje v úzučkom pásme v okolí ideálneho zloženia,ak sa toto všetko splní,žačne meniť napätie z nízkeho na vysoke,kde jedno je malo kyslíka,druhé je vela kyslíka,čomu mi zneuživame lebo to je zároveň aj akože chudobná a bohatá zmes aj keď múdrejšie uvažuje ten čo nadalej uvažuje o kyslíku.Ak Lambda dokáže stav periodicky meniť nazývame to a v niektorých diagnostikách sa to objaví ako uzavretá slučka.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 08.03.2009 14:21 Zdieľať na Facebook
zdravim. mne zacnu kolisat otacky ked sa auto zohreje na teplotu pri ktorej vypina "sytic". ked mu trosku pridam plyn, tak sa to ustali, chvilu poklepe a znova. ked sa auto zohreje na prevadzkovu teplotu tak je to v dobre, ale stane sa, ze ked vyradim rychlost pri nizkych otackach, tak otacky spadnu na cca 500, trosku pokolisu a potom sa to ustali. bola vymenena skrtiaca klapka, cievky, kable, sviecky, snimac tlaku v sani, snimac kluky. examiner vo fiate neukazal nic, fiatecuscan ukazal raz chybu bohatost zmesi, ale odvtedy nic. ak mate niekto skusenost prosim o radu. dakujem
-
- Príspevky: 337
- Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Správa sa presne tak ako prvá sonda,iba rozkmit je maličký a v podstate tu niet čo primotávať tému o nultej spotrebe.Predpokladám stav núteného brzdenia motorom a dočasné zastavenie paliva.Treba vychádzať z faktu,že lambda je kyslíková sonda,tj meria zbytkový kyslík,v tomto je zakliata každá odpoveď.Je v prúde ktorý popri sonde prúdi kyslík,alebo nie je,.Žiadnu inú odpoveď vlastne necia dať.Je už na človeku,aby z takto danej odpovede o zbytkovom kyslíku si odvodil inú potrebnú informáciu.Podla kvality spálenia zmesy sa logicky mení objem kyslíka a preto sa dajú odvodiť aj iné odpovede,napr o bahatej a chudobnej zmesy.Ale lambda vždy meria kyslík.
Prvá sonda velké vlnovky,druhá sonda malé vlnovky,tak sa dá odpovedať v najjdnoduchšej forme.Pozor na meranie,multimetrom to nejde,resp ísť ide ale informácia je k ničomu
Prvá sonda velké vlnovky,druhá sonda malé vlnovky,tak sa dá odpovedať v najjdnoduchšej forme.Pozor na meranie,multimetrom to nejde,resp ísť ide ale informácia je k ničomu
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 13.07.2007 11:30 Zdieľať na Facebook
Lambda
Dobrý deň,
mám otázku ohľadom ohrevu, je zapnutý stále počas chodu motora? Ak áno, mal by som namerať na konektore od RJ napatie 12V?
Ďakujem.
mám otázku ohľadom ohrevu, je zapnutý stále počas chodu motora? Ak áno, mal by som namerať na konektore od RJ napatie 12V?
Ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 22.08.2012 21:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 08.02.2015 19:34 Zdieľať na Facebook
Problém s otáčkami
Zdravím, hneď po naštartovaní mi otáčky vyletia na 3000 a späť na 1000 a späť na 3000 a dole... stále dookola ani po zohriatí sa nič nezmení. Problém bude asi v lambde no bol by som vďačný za váš názor. Spotreba nehorázna kedže si stále sám pridáva a na semafóroch pôsobím ako "pretekár" ;) :D
Dik
Dik
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný