Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jozef2100
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25
Zdieľať na Facebook

Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa jozef2100 »

Ahojte, ti co ste mali viac aut, pripadne vela srobujete rozlicne znacky a auta. Ake auta su najlepsie na udrzbu? Nemyslim lacne diely. Myslim tym ktore sa najlahsie aj pre domaceho kutila opravuju a udrzuju v prevazke a su dajme tomu po roku 2010?
Napriklad take kde netreba lozisko lisovat ale predava sa vcelku a da sa vymenit aj doma, napriklad take kde netreba odmontovat tisic veci aby si vedel clovek vymenit starter a pod.

Z obsahu internetu som sa najviac dopocul o wrangleri pripadne toyotach, lada niva je to pravda?

zacnem tym co viem ja:
renault thalia 2 1.2 55kw 2012 rv - auto jednduche na udrzbu, nehrdzavie, nekazi sa, pod kapotou relativne vela miesta, nepriamy vstrek, atmosfericky benzin, manualne nastavenie ventilov.
S inym autom po rv 2010 nemam priame skusenosti :).

Dakujem za nazory a napady.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa ivko1 »

Divná otázka....
Ked ti niekto povie že Lada Niva tak si ju kúpiš?
Asi by som začal tým že chcem nejaké auto, mám také a také požiadavky a potom sa dá o niečom hovoriť...

Lebo v Lade Nive by som nechcel denne jazdiť do práce, pokial teda nepracujem v lesoch
A tak isto je trochu asi aj rozdiel v cene baviť sa o Nive a o Wrangleri
jozef2100
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa jozef2100 »

Ja si nechcem nic kupit :). Ja sa pytam ci mate skusenosti niekto s tym ako sa servisuju nove vozidla 2010+ a ktore su najlepsie na domacu udrzbu bez nutnosti vlastnit vsetky pripravky sveta, bez nutnosti rozobrat polku motoroveho priestoru aby som sa dostal k alternatoru a podobne.

Ide o vseobecnu diskusiu ako v krcme pri druhom pive. Nech sa paci :).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Téma ktorá nemôže skončiť inak ako bitka v krčme.Darmo je otázka zrozumiteľná ak naráža na spoločenstvo ľudí schopných trepať dve na tri hoci aj o vesmírnom programe.To čo sa pýtaš môže zodpovedať človek ktorý sa denne v tej technike hrabe a rozdiel medzi jednotlivými autami značkami a modelmi dobre pozná.Také veci sa tu prejednávať nedajú,jednoducho pre totálnu absenciu mechanikov,už to tu všetci čo niečo vedeli zabalili a prenechali priestor všemúdrym všadebolom.Veď to napokon zistíš.Tu sa diskutovať kultivovane z rešpektom k inému názoru nedá.
Ja si idem pre pukance
jozef2100
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa jozef2100 »

mhlavaty ved vy mate servis tak mozete napisat co sa chalanom najlepsie robi a v com su veci usporiadane najprijatelnejsie a na skrutky je dosah a vsetko je viac menej logicky usporiadane. Su to japonci? Alebo je to amerika? Alebo korejci?
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa ivko1 »

jozef2100 : a čo také by si chcel počuť?
Mám Subaru s 2.5i a ked ti poviem že to je jednoduché auto, kupil by si ho?
No nekúpil lebo 2.5i a ešte k tomu 2005...

Ja som to tu písal milion krát, všetko podstatné je dostupné z vrchu, alternátor, klima, servo aj štartér a to čo nie je z vrchu, je zo spodu = výfuk - nemusím sa vešať niekde cez celý motor aby som demontoval sanie či výfuk, nemá to variabilné časovanie, nemá to priame vstrekovanie, nemá to turbo, nemá to výrivé klapky...
Ani tie poondiate zapalovacie sviečky nie je problém vymeniť, nie je to turbo, tak je tam miesta akurát.
Nekazia sa na tom zámky vo dverách, nestrielajú na tom sťahovačky okien, neserú sa na tom klapky v kúrení, neserie sa na tom spínačka - elektrická šachta, neserie sa na tom elektrická ručná, lebo ju to ani nemá...
Všetko na podvozku je symetrické, neexistuje že pravá strana má niečo inak ako lavá strana, poloos viem vymeniť za hodinu úplne s prehladom. Také veci mám kúpené do rezervy a ked treba tak to viem okamžite vymeniť, trvá mi to menej akoby sa nejaký servisák vôbec vykoktal z termínu, lebo za hodinu sa mu ani nedovoláš, pretože ti nezdvihne

Presne ti napíšem kolko krát som musel navštíviť servis za 12 rokov vlastníctva, 1x ked som menil čelné okno, 2x ked som potreboval geometriu, kurwa neviem či som na niečo nezabudol je to velmi dlhá doba...

Ale aby som nepovedal, tak tesnenia pod hlavami som si robil sám a dokonca 2x lebo som to urobil zle, repasoval som si štartér - tak isto sám, to isté alternátor (ten som si nachystal popredu a potom len vymenil, robota na 20min).
Ked som kedysi dávno chcel repasovať podvozok, tak som navštívil jedného pána čo mal rečí viac jak koza bobkov a po hodine sračiek z neho vyšlo že auto tam bude minimálne, opakujem minimálne dva dni a to bez toho že to auto vôbec videl... (prehánal ma jak keketa, bol som tam 2x a on nebol schopný dať auto na zdvihák a pozrieť sa do čoho idem)
Tak som si to urobil sám bez jeho sprostých rečí. Prípravok na stiahnutie pružín som si vyrobil v robote, lis na prelisovanie mám tak isto vyrobený, prípravky na prelisovanie silenblokov mám tiež vyrobené.
Výfuk už mal svoje za sebou, robil som si komplet nerez...
Všetko si viem urobiť sám, rozvody sám, brzdy sám (predné som kúpil použité za facku, dal opieskovať zadarmo a zinkovanie + chromátovanie si vypýtal 10€), sada prachoviek, valčekov okolo 30€, mohol som kúpiť repasované za 100€ kus...
Pred STK ich vymením

Ja vlastne ani nemám čas a hlavne chuť riešiť autodielnu a doprosovať sa "nejakého" navyše neurčitého termínu, doviezť auto, ktoré tam tri dni bude stáť, lebo sa niečo iné posralo a potom dalšie tri dni čakať až mi zavolá prídi si zobrať a k tomu ma riadne oyebe, pretože nakupuje predražené diely a ani o tom nevie, respektíve mu to je jedno - využíva len "pohodlný servis" dodávateľa.
To som tu písal tiež milion krát že ten istý tlmič s tým istým objednávacím kodom, viem kúpiť aj za 75€, ale aj za 130€. V prvom prípade na tovar čakáš 2 dni , v tom druhom za 130€ ti ho dovezú kludne za 2-3 hodiny a ja mám zaplatiť za ten komfort?
V prípade že si dáš vymeniť predné tlmiče + horné uloženia + pružiny, tak len za material zaplatíš kludne 200€ navyše a k tomu práca, kde ti naúčtuje dalších 50€ ako nič a ešte geometria...
Obrázok
Porovnanie dvoch obchodov s ND, v tom lavom stlpci je uvedená cena po zlave, ale taká cena je aj ked si neregistrovaný, skrátka pre každého, druhý stlpec je LKQ normálna cena.
Dal som si teda námahu, rozdiel na tlmiči 52,55€ (budú 2, teda 105,1€), rozdiel na pružine 28,50€ (budú 2, teda 57€), horné uloženie rozdiel 48,25€ (budú dve, teda 96,5€), prachovky sa dodávajú ako set, teda rátaš len rozdiel 10,15€. Celkove rozdiel 268,75€....
Odberatelia majú v tých obchodoch napríklad zlavu 20%, takže tak či tak ako som napísal ťa oyebe len na cene dielov o 200€ + k tomu práca.
Ked si to urobím sám, tak to mám material za 315,15€ + 30€ pýta za geometriu, v servise zaplatíš orientačne diely po zlave 450€ + 50€ robota + 30€ geometria

PS: aby si tomu rozumel, servis / údržba auta je tak drahá ako je majitel schopný si veci vyriešiť sám...
Ked nevieš, tak zaplatíš (aj zaplačeš), bárs to bude tebou spomínaná Thália 1.2i...

Tu kamoš si nedal povedať a kúpil 320D a teraz plače že DPF 1600€, ale benzín nechce, lebo však jazdí do Brna, nech 3-4 do mesiaca a preto potrebuje diesel aby sa vozil "lacno" .
Ešte mu nevychladol techničák po kúpe a už 1600€. Pri 1000km mesačne čo on vždy neurobí a rozdiele 3l/100km by to bolo 30lx1,5 = 45€ mesačne navyše. Za rok 45€x12 = 540€
Takže tri roky "šetrenia po slovensky" v p<>i len za DPF a to sa možno ešte zistí že je problém inde a kvôli tomu inému problému sa odyebalo DPF...
Ale na druhú stranu ten Brambor vyzerá "cool", celý čierny, tmavé folie, zatmavené zadné svetlá, na predných zatmavujúca folia, kúpený z BN...
Naposledy upravil/-a ivko1 v 31.12.2022 09:47, upravené celkom 2 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pekný príklad.Tých príkladov je dosť,ale jedna vec akosi uniká pozornosti a to je rok.A dopad emisných noriem ktoré do absolutna techniku zmenili.A inak to byť ani nemôže,rozdiel je už iba v pododtieni tej istej farby.Napriek tomu aj v skupine po 2010 existujú mašiny jednoduché (relatívne).Podmienkam jednoduché,nenáročné,lacné ale pritom krásne,imidžové a aby bolo hneď jasné že to nie je staré,aby bolo nabombované všetkymi (nepotrebnými) hlúpostami dneška...to ozaj také neexistuje.Niečo zo zoznamu treba vymazať.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa oco13 »

jednoduché (relatívne).
Toto treba podčiarknuť - technika sa, tipujem tak od roku 2000, začala výrazne deliť na mechanickú časť a elektroniku s diagnostikou. A okruh ludí ktorí zvládnu dobre obidve časti sa zužuje až tak že chýbajú aj v samotných dielňach.
Čo mám z toho, že mám doma vybavenú dielňu a mechanicky zvládnem všetko, je jama aj zdvihák, ak ma elektronika a diagnostika vypráši ešte aj na tej Thalii. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Isteže,slovo relatívne je nutné.A do všetkého treba započítať,že pohľad na tú istú vec je jednému primitívne jednoduchá,druhému neprekonateľne záhadná.Také bude aj posudzovanie toho čo je aké.Ak je niekde problém,tak je v samotnom národe ako takom.U nás je tak akosi zažitá neskutočná nechuť platiť iného.Mení sa to k lepšiemu hlavne zásluhou lepších príjmových skupín.To sú vzdelaný ľudia ktorý sú zvyknutý že za ich rozum platia veľmi slušne a teda aj oni musia slušne zaplatiť ľudí od ktorých požadujú nejaký slušný výkon.Ale všeobecne sme jeden z najskúpejších národov sveta ktorý kolobeh peňazí v spoločnosti dokázal uzavrieť tak,že nikto nechce zaplatiť druhého a vidí iba svoje požiadavky.Pritom normálne vo vyspelom svete je,že ty zaplatíš mňa,ja zaplatím teba atd a nie silou mocou svojpomocou si všetko urobiť len nech nemusím zaplatiť nikoho.V reálii je to ešte zložitejšie pretože do toho vstupuje spústa ďalších negatívnych vlastností ktoré sú pre slovákov doslova charakteristické.Nádej dáva jedine budúcnosť,pretože aj keď slimačím tempom,ale pribúdajú nám aj neskutočne dobrý a rozumný a rozhladený mladý ľudia.Len je ich málo aby vytvorili prevažujúcu skupinu.Navyše si všetko komplikujeme volbou najväčších grázlov,hňupov a truhlíkov do kľúčových (vzorových) inštuitúcií.A vzor je vzor.Je to smutné,ale celé to všetko závisí od pochopenia že všetko zo všetkým súvisí a ak sa bavíme o dôsledkoch,nemôžme ostať sprostý nevedieť že riešiť treba príčinu.
jozef2100
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa jozef2100 »

ivko1 - robim to tak isto, hlavu som uz robil, alternatory startery vsetko vymenim doma, diagnostiku originalnu renault mam, dokonca aj na lpg. To mi je jasne co sa deje v servisoch preto tam nechodim - iba na prezutie gum.

Poslal si tri diely, posielam ceny za ktore ich viem ja cez net kupit, su este nizsie ako tvoj eshop nalavo :)

KYB 334372 Excel-G - Tlmič pérovania - 69.4eur s dph
KYB RC3443 K-Flex - Pružina podvozku - 35.20eur s dph
KYB SM5797 - 38.6eur s dph
KYB 910093 - 15 eur s dph.

Subaru je velmi dobry priklad presne take nieco som myslel, len skoda ze to nie je novsie auto.
Musime si uvedomit ze mame 2023 a 2010 su uz 13 rokov stare auta a bude este horsie. :) Cele sa to posuva a ochvilu budu tie pod 2010 ako maximalne stariny.

oco13- presne ako hovoris tiez mam naradie na takmer vsetko, ale elektroniku a diagnostiku robim rad pretoze mam original diagnostiky :).

mhlavaty - ludia by dali kludne do servisu auto, pripadne si dali spravit kupelnu original majstrovi ale co z toho ked to uz spravili raz a videli ze tu kupelnu spravil za 5 dni a ked to rozratali ze material nemusel kupovat a aj tak ma 500 euro za den zarobene. Potom budu ludia skupi dovtedy dokym sa tieto rozdiely aspon troska nevyrovnaju.. Nie je normalne ze niekto zarobi 300 euro za den a druhy 30 euro a mas ho zaplatit.

A podalsie v servisoch ta porobia aj na materiali aj na robote a potom za vymenu filtrov zaplatis 150 euro namiesto toho keby si to doma vymenil za 30 eur. DOkonca na niektorych autach vymenis pelovy a vzduchovy filter dokopy asi do 1 minuty a aj tak su schopni zobrat si na filter prirazku 5 eur a na robotu 10eur/ks. To aj ja chcem 20eur za 2 minuty roboty :).

Spat k teme. Hovoris spravne po 2010 tazko najst jednoduche auto na udrzbu a zaroven niecim zaujimave (ci uz kw, vybavou, dizajnom a pod). vacsinou tie jednoduche auta budu typu citroen c1, dacia logan a pod. (ja osobne som fanusik dacii ale povedzme si narovinu nie je to komfortne ani dobre odhlucnene ani najlepsie vybavene auto)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odpoviem iba na stať ktorá sa ma týka.Súhlasím a viem aké pomery v servisoch vládnu.Divný typ nenažranosti alebo ani neviem ako to nazvať,špinavosti nepoznať mieru.Jedna katastrofa je ešte zakontrovaná že zákaznícka strana je +- tiež akosi pozbavená rozumu.Absolutne sa neriadi potrebou.Tak ako stačí obyčajný barák a netreba zrovna bojnický kaštieľ,tak stačí spoľahlivé auto hoci aj 20 ročné a netreba sa posrať zo žiadneho SUV ani nabombeného fetišu.
Užitná hodnota a jasne hranica potreby je väčšine úplne neznámy pojem.Samozrejme že potom nie je krytie na potreby nutné danej technike.Len a len prvý majiteľ môže tvoriť výnimku,to čo nastúpi po ňom kupujúc tú techniku za 5-10 % jej pôvodnej hodnoty je schopná a ochotná pokrývať potreby viac výnimočne než aby to bolo bežné.To sa už iba lepí,samorezkuje a špekuluje.No a nadáva na dielne,čo si síce z obrovskej miery aj zaslúžia,ale je tam to "aj"
Pokiaľ niekto kúpy staršiu jazdenku a ešte primeranú jeho možnostiam je úplne iná katagória.Ak ale aj v tejto triede vlastníkov niekto musí všetko samo doma,ešte stále prestrelil vo výbere.Potom je kategória ktorá to má doslova za hobby sa starať,a nemá to čo do činenia z jeho možnosťami.Ale doslova vždy je vo vlastníctve viac aut,s tým sa stretám bežne.Jedno auto na to,iné na tamto.Tam je bežné vlastníctvo "obyčajného" auta ktoré je akousi stálou garanciou pojazdnosti,pre každý prípad.Starý spoľahlivý autiak zabezpečuje že rodina má pekné a moderné nové,a je to akási poistka.V mojej rodine to tiež takto funguje,staré je poistka nových.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa ivko1 »

jozef2100 : ja kupujem z viacerých obchodov, vyberiem si tam kde to vychádza lepšie, to bol len náhodný príklad...

Mna o tých šialených cenách presvedčil kolegov sused automechanik...
Pri objednávke som si zabudol objednať odvzdušnovacie skrutky na brzdy a hovorím si že nebudem objednávať skrutky po 0,54€ kus ked za dopravu dám 5€.

Nejak mi to nehorí a ked ten jeho sused bude objednávať tak nech mi to prihodí...
Behom týždna som to mal, že nič nechce, lebo som mu robil prípravky ked potreboval, že však to stálo aj tak iba 2€ kus...
Iba 2€/kus??? Ked treba 4ks tak to je 8€, ale tiež 4x 0,54€ čo bola cena ktorú som videl ja je 2,08€, no a potom som si to porovnal a padol na zadok. Príplatok 100% nie je nič neobvyklé...
Jedna vec je zarobiť na nejakom diely viac o 1-2€, ale druhá vec je ked ťa doslova oyebe , pretože diel, čo stojí 300€ ti predá za 500€ a pritom on z toho nemá v podstate nič, "nažere" sa obchod a odberatelovi potom dáva akože vybavenie so zlavou

No a z kolegovho rozprávania viem, že sused si kúpil nový zdvihák, pretože ho mal za nazbierané body a niečo si doplatil, že aké je to super, že si takto "za lacno" nakúpil rôzne vybavenie...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ivko presne o tej primeranosti je reč.Nemáme pojem o význame toho slova.ja zaplatím denne kopec blbo a drzo predražených vecí (veď všetko ide hore !) žena že máslo a vajcia atd atd. svietiš drahšie,kúriš za trojnásobok predošlého roka a to môžeš písať týždeň čo všetko je násobéné.Nejaký idiot tu občas niečo tlácha o 10-15 % ale zrejme prepadal z matematiky,a klobásová vysoká mu rozum nenaliala..Že si toto svinstvo robíme sami je isté,a kontúry celého debilného slovenského sveta už jasne vidieť,sme najhorší v EU prakticky vo všetko.Až bude mať špinavosť svoju kategóriu,budeme prvý.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa Acon »

jozef2100 napísal: 30.12.2022 17:51 Ja si nechcem nic kupit :). Ja sa pytam ci mate skusenosti niekto s tym ako sa servisuju nove vozidla 2010+ a ktore su najlepsie na domacu udrzbu bez nutnosti vlastnit vsetky pripravky sveta, bez nutnosti rozobrat polku motoroveho priestoru aby som sa dostal k alternatoru a podobne.

Ide o vseobecnu diskusiu ako v krcme pri druhom pive. Nech sa paci :).
Myslím, že základná info bola povedaná. Ročník 2010+. To nespĺňa žiadne auto a nie 10+ ale 05+ A ak mám byť realista, tak jednoduché autá skončili s E2
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Lahke auta na urzbu/servis/opravy

Príspevok od používateľa Moonshine »

Ložisko nieje na výmenu každý rok, že???
Alternátor tiež.

Som s manželkou na pochybách, čo s peniazmi a prišli sme k záveru, že sme chceli novú i30 kvôli kufru ale jej sa zdá 23t za to moc a keďže sa nadžgáme do swifta čo má 7 rokov a to auto miluje, lebo nás všade odviezlo a nemá za sebou ani jednu poruchu a na STK prešlo bez jedinej chyby, tak budeme fungovať takto. Iné je to o bezpečnosti.
Na dvore som na nový rok vymenil olej za 30min, interval resetneš za 2 minuty cez kolíčky.
To auto nič nechce, jazdím na tom ako prasa a technika som poprosil nech zo spodu riadne pozrie auto, lebo ja nemám kde na to kuka a vraví, že paráda a to mixoval s ním 10 minút na plošinkách.
Sám si nadávam, že jedno som mohol kúpiť do foroty pod plachtu lebo bolo končiaci ročník modelu a motora.

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 89 neregistrovaných