kvapka olej z intercooleru = poskodene turbo?

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

aladin2
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 20.01.2009 22:53
Zdieľať na Facebook

kvapka olej z intercooleru = poskodene turbo?

Príspevok od používateľa aladin2 »

Ahojte, nedavno som kupil Touareg 2009/3.0 TDI/176KW motor CASA (nalietanych cca 100k) a hoci pri kupe bolo ciste, zacal mi slabo kvapkat olej z prveho chladica intercoolera. Turbo inak ide velmi dobre, ti na fore som cital aj nazory, ze to nemusi, ci priam nemoze byt poskodenim turba, ale nejakym odvetranim klukovej hriadele??? Tak ako to je? :38eb: Ktora firma (ak je tu povolena reklama) alebo sposob opravy je najistejsi? Autorizovanych "odbornikov" mam uz dost.....Vdaka velakrat za kazdy nazor!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To že olej presakuje von je neklamný dôkaz že je netesný.Veľkosť tejto netesnosti môže byť tak isto v hraniciach že nikdy z tohoto nevznikne reálny problém okrem mastnoty.To bývajú spoje komôr,ale rozsah môže byť aj zanedbateľný.Olej hlavne v teplom stave vie zmastiť nesmierne veľké okolie,ale okrem tejto nepríjemnosti nie je v ničom inom problémom.
Tu by sa žiadalo skôr overiť množstvo oleja ktoré sa "vyzbieralo" v IC aby dalo odpoveď na zásadnejšiu otázku..riešiť/nie unik oleja z turbíny.
Úplne čisté dýchacie cesty pri turbíne neexistujú,mastnota tam bude vždy.Ide o mieru.Ako najreálnejšie by som videl to,že sa do IC nazrie,aby sa dal posúdiť stav.Príp.ho celkom demontovať a vyliať.Možno 90 % IC po otvorení obsahuje len do 1-2 dcl oleja ktorý sa reálne vyleje.Ak je to dlhodobo zbieraná zásoba,hlboko doporučujem iba vyčistiť a neriešiť.Až po nábehu min. jednej výmeny oleja ten stav znova overiť a to dá definitívnu odpoveď.
Čo sa týka odvetrania,to je určite vec ktorá vie pomýliť a vie posielať zaujímavé množstvá oleja do turbíny.
Často nemusí byť problematický samotný systém odsávania,ale výdatne mu pomôže netesnosť.Kdekoľvek,ale najskôr na nálevnom mieste a kontrolnej tyčke.Ak sa tu nachádza netesnosť,tak sa odsávaním do sania umožní určitý väčší pohyb množstva vzduchu z vysokým obsahom oleja v parách.Proste vzniká istý ťah skrze priestor.Tesný priestor sa dostane do meličkého podtlaku tým odsávaním,ale hlavne vzduch vnútry "stojí" a do sania sa takmer nič nedostane.Predpokladám som to nepodal nezrozumitelne.
aladin2
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 20.01.2009 22:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aladin2 »

vdaka moc za vycerpavajucu odpoved, tak nejako som si to aj predstavova, teda ze nie je dovod na velku paniku.....realne mi odkvaplo mozno 10 kvapiek, co hlupo vyzera v hlavne na cistom betone pod autom :)
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

omg kvoli tomuto novy IC nekupuj, ak si nerobis manikuru tak dierku ocisti a zalep epoxidom, z auta nema kvapkat nic, 1-2 dcl oleja sa mi zda moc, 1/4 dcl mozno ale aj to nie je najmenej na 5-rocny stroj
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných