Kúpa Jaguar XJ 98-01

Diskusia ohľadne vozidiel značky Jaguar

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

thiogioc
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 21.08.2011 20:37
Zdieľať na Facebook

Kúpa Jaguar XJ 98-01

Príspevok od používateľa thiogioc »

zdravim, zaujimam sa o Jaguar XJ, priblizne v rokoch 98-01, mate s nimi niekto skusenost? mam trocha chaos v tom znaceni, troska som browsoval ale stale viem len to, ze maju spolocne pismena XJ, ...teda neviem aky je rozdiel medzi XJ8 XJ6 XJR atd ..a viem ze sa robili z rokov 1995 az 2003

dalej neviem aky motor, zaujimaju ma hlavne 4,0 a 3,2, myslim ze 3,2 by stacil ale neviem absolutne ako su spolahlive, predsalen takych aut je v nasich koncinach menej, ani tu na autobazare moc inzeratov nieje (oplati sa ist do nemecka pren), tu napr. http://jaguar-xjr.autobazar.eu/40-v8-id1888657.html nieco taketo mam namysli, akurat som si vsimol ze XJR ma masku vo farbe, asi to teda bude nejaky sportovejsi typ

spotreba tych dvoch motorov tiez neviem presne aka je, ale tak predpokladma ze 13 litrov u 3,2 motora ..na kazdodenne jazdenie to nieje, ale ja ajtak osobne nejazdim vela kilometrov, tak 10tisic rocne by som povedal co predstavuje cca 2000 eur cisto na benzin

dalej viem ze cca od rokov 1998 bol nejaky facelift ..oble smerovky, no viac neviem, a este som si vsimol ze na zadnych svetlach tie novsie modely nemaju ten nevkusny chrom, lebo na tych zadnych svetlach je to celkom hnusne, neviete od coho to zavisi? alebo to bolo vramci toho faceliftu? ..aj ked vymenit svetla neni problem asi ale keby som mal jazdit s tymi chromovymi lemami okolo svetiel tak ma asi slahne od hanby, by som vypadal jak skodovkarsky tuzer

cenove rozmedzie vidim na 5000-8000 evri ..bude to stacit na slusny kus? alebo sa mam pozerat po inom aute za tie peniaze?

dakujem za rady
topspeedsk
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 22.09.2008 11:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa topspeedsk »

bez urazky, ale chystas sa kupit haraburdu. Ak chces velku limuzinu ktora je aj spolahliva tak sa obzeraj po benzinovom bmw alebo lexus LS...
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

chlapci on chce JAGUARA ,velkých limuzín tu behá hafo ale jaguar je len jeden lol lol lol lol lol prečo sa stále pozeráte očami ,kuknite sa raz aj srdcom lol lol lol lol každý máme svoj sen
Maxono
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 17.08.2009 21:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Maxono »

Ahoj. Jaguare o ktore sa zaujimas su typy X300, X305, X306 a X308. Su to kvalitne a zaujimave auta, pohodlne a vykonne, urcite to niesu ziadne haraburdy ako pisal pan nadomnou. Je treba kupit auto o ktore sa majitel staral, ale to je dolezite u vsetkych aut ak s nimi nechces mat problemy.
Rozdiely v motoroch: X300 pouziva radove sestvalce 3,2 a 4,0 litra (XJ6), rozdiel je v podstate len vo vykone. X308 (modernizacia) pouziva osemvalce rovnakych objemov (XJ8). XKR (X306) pouziva 4,0 litrovy motor preplnany kompresorom.
Ako si spravne poznamenal, civilne verzie maju chromove ozdoby, XKR ma chromove diely vo farbe karoserie. Zadne svetla s chromovym lemom maju myslim len verzie X300 Sovereign a Daimler. X308 maju chromovy lem na zadnych svetlach vo vsetkych verziach okrem XKR.
Hlavny rozdiel medzi X300 a X308 je v exteriery v detailoch ako predne smerovky, zadne svetla, pozicne svetla a podobne detaily. Hlavny rozdiel je v uplne inom interiery.

Viac info o tom co ta zaujima: http://cs.jaguar-club.net/
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Predpokladám teda že vieš čo chceš, pretože keď na konci píšeš že teda ak nebudú stačiť peniaze, tak niečo iné.
Takže sa treba jasne rozhodnúť čo vlastne chcem a na čo mi to bude a potom za tým ísť.
Jaguár je noblesné auto, nie zlé, ale zase je to hlavne o o dojmoch.
Pre praktickú prevádzku a bežné jazdenie je určite mnoho iných áut praktickejších a omnoho výhodnejších.
Jaguár napriek svojim rozmerom neposkytuje v kabíne nijaký zvláštny priestor, kufor tiež by mohol byť väčší. Jazdné vlastnosti dobré, ale dnešné autá majú lepšie.
Je ale fakt, že kde dôjdeš, tak druhý Jaguár tam takmer isto nebude.
Tu je odkaz na modely radu XJ:
http://www.eurooldtimers.com/cze/histor ... r-xj-.html
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že to je velmi nešťastná volba ktorá bude v budúcnosti velmi olutovaná.O tých chromoch.........no to je škoda komentovať.Jaguár je auto (ktorýkolvek model) ktoré je a nádherné jedine tak ako ho vypustila fabrika.Ja som neznačkový ale nikdy v živote by som sa nestal majitelom tejto značky a to je pritom môj dávny sen.Tento ostane proste nesplnený a pokojne to prežijem.
rangerover876
Príspevky: 191
Dátum registrácie: 22.01.2009 15:50
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rangerover876 »

Zdravim,

zopar tychto aut mi uz rukami preslo,
preto ak ti mozem poradit zo svojich skusenosti tak sa vyhni 3.2. Tento motor ma totiz velky problem s uchladenim dvoch poslednych valcov a vysledkom su neskutocne drahe opravy, ktore ti tu v SR asi malokto vykona.

Treba hladat slusny 4.0 pokial mozno aj so servisnou historiou. Pri kupe tohto motora si treba pripravit cca 1500 eur na nove rozvody. " It's better to be safe than sorry" Ano mas tam retazovy rozvod ale su tam plastove klzaky na retaziach a ten ked sa ulomi tak cely motor ide do prec. Dalej tu mame chladiaci system, komplet skontrolovat, vymena termostatu - zvyknu sa zapiect. No a potom tu mame prevodovku - to je kapitola sama o sebe. Ked budes skusat auto tak ta prevodovka NESMIE cuknut pri preradeni z 1-tky na 2-jku. Ak sa to stane tak od toho auta utekaj co najdalej lebo do 3000km budes ty ten stastny co bude platit opravu.

Su to nadherne kusky, ak natrafis na slusny 4.0 tak budes velmi spokojny a budes si vozit prdel ako kral. Hlavne si potom najdi slusny servis kde sa ti o to aj budu vediet postarat aby si to auto uzival a netrhal si vlasy.
Range Rover je ako nadherna zena...ale ked sa naserie tak sa nedoplatis.
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

hlavne mat rezervu na prevadzku a servis toho auta, premiova limuzina do 8 000,- , super kupna cena, ale servis je ronvaky ako na aute za 80 000,- tak s tym treba pocitat :coffe:
marko583
Príspevky: 232
Dátum registrácie: 11.01.2008 19:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko583 »

pre ujasnenie, kedze tu kazdy splieta piate cez deviate...

jaguare xj, ktore teba zaujimaju, tj. karseria z rokov 1994 az 2002 najdes nasledovne.

z rokov 1994 az 1997, model x300, s oznaceniami XJ6 (radovy sestvalec, objem 3,2 a 4,0 l), XJ12 (vidlicovy dvanastvalec 6,0 l), XJR (radovy sestvalec preplnovany kompresorom 4,0 l)
z rokov 1997 az 2002, model s x308, oznacenia XJ8 (vidlicovy osmvalec, objem 3,2 a 4,0 l) a XJR (vidlicovy osemvalec preplnovany kompresorom 4,0 l).

V roku 1997 prebehol facelift, ktory spoznas podla osemvalcoveho motora pod kapotou, modernejsou palubnou doskou, cirymi prednymi svetlami, zmenenym dizajnom chromov na prednom narazniku (x300 mala po celej dlzke naraznika chrom, x308 ma len na rohoch naraznika).

Co sa motorizacie tyka, urcite 4 liter, ako u sestvalca, tak u osemvalca, kedze naklady budes mat takmer take iste ako u 3,2 s tym rozdielom, ze budes mat aspon ako taku vykonovu rezervu... ak chces nieco sportovejsie XJR, ktore ma raz taku spotrebu vsetkeho spotrebneho ako nepreplnovane XJ.

na slovensku slusne auto najdes velmi tazko.. tie co su na autobazare, mal na par vyniimiek "milion" majitelov a isli z ruky do ruky... jazdia, ale do top stavu kazde potrebuje balik penazi...

co sa prevadzkovych nakladov tyka, ako kazde auto, ktore nove stalo vela a dnes stoji par susnov... realna spotreba u nepreplnaneho xj v meste z lahkou nohou sa da zajazdit za 10-11 litrov, s xjr nerataj pod 14... mimo mesto to samozrejme klesa. nahradne diely, ak si vies poriesit jazdene z UK (nemyslim spotrebne veci) tak su za par drobnych (svetla, narazniky a ine hluposti), nove su origo primerane cene noveho auta... druhovyroba v pohode. servisovat to tu nikto nechce, lebo to neni koncernove tdicko, ale je to tiez len auto, takze kto rozmysla by nemal mat problem, i ked ma to svoje specifika...

a rataj s tym, ze je to stare auto, kedze uz aj tie najmladsie maju skoro 10 rokov, takze preventivna vymena vselicoho ta neminie tak ci tak... na druhej strane aj buchotajuci jaguar s rozbitymi napravami este dokaze co to odjazdit.

nasledny predaj, viac menej na slovensku utopia, takze pokial niesi fanusik znacky a nechces to dako dlhodobo, poobzeraj sa radsej po dakej mrdke z nemeckej trojky, pripadne po dakom sikmacovy s podivuhodnym dizajnom.... rozhodne vsetky auta v tejto triede budu mat toho za sebou pozehnane a budu bez adekvaneho servisu vacsinou na konci zivtnosti. preto si radsej priplatit za kus s dolozenou historiou a menej kilometrami ako daku lacnu vseliak latanu stocenicu...
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

problem vsak je, ze take auto nebude stat 7 tis eur..

ale kludne aj raz tolko...
marko583
Príspevky: 232
Dátum registrácie: 11.01.2008 19:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko583 »

od tych 8000 euro uz kupis slusny voz s rozumnymi, aj ked nie nizkymi kilometrami bez vybavy...
camry
Príspevky: 604
Dátum registrácie: 27.04.2007 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa camry »

Neviem či by som sa takéhoto autíčka až tak bál. Dôležité je zohnať pekný kúsok a aby všetko bolo funkčné, lebo potom sa to zbiera po 1000 eurách a ak to chce mať človek v TOP stave tak ho bolí srdce potom.
Skôr ma tu zaujíma poznámka jedného pána, že pri radení z 1 na 2 ak to trhne tak je to v riti ? neviem..ale takéto kúsky automaty práve na týchto dvoch prevodoch robia na starších autách ,ale napriek tomu jazdia s týmto roky v pohode a dokonca podľa nálady to niekedy robí a niekedy nie. Alebo bolo myslené nejaké výrazné trhnutie automatu pri radení ?
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Uf pri takom aute by som skôr čakal niečo také. Chlapci chcem si spraviť radosť a kúpiť si Jaguar XJ? Cena by bola okolo 7000 € a dodatočný servis ani nič iné neriešte mám kopec love, len si chcem spraviť radosť. Lebo ak to má byť jediné auto do rodiny za posledné prachy, tak je to likvidačné pre majiteľa, ak teda nemá kopec love v kašienke, len nechce ich vyhodiť hneď naraz ale postupne :-)


Za tú sumu môžeš mať podstatne mladší jaguár S-type a asi aj v lepšom stave ako XJ-čka v tej istej cene.
thiogioc
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 21.08.2011 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa thiogioc »

dakujem vsetkym za odpovede

TopSpeed.sk: momentalne mam e39, ma perfektny dizajn (e38 mi moc oku nelahodi) ale dnes ma e39 uz naozaj kazdy fagan (v okruhu 100 metrov mojho domu mozno vidiet parkovat niekolko e39 ci e36, jaguar je predsalen o nieco exkluzivnejsie a to ze sa niekomu pacia Skodovky, Alfy Romeo, Hondy, Toyoty ci Renaulty, to nikomu nevycitam a nekecam im ze su to haraburdy (ak tak v duchu pre seba si mozno myslim) ..ako povedal oco13, toto je Jaguar, nie "bavorak" ci "audina" ..to nevravim o Lexusoch, umela znacka bez duse, modely RX ktore maju dizajn obludy bez zmyslu pre eleganciu, pre mna su to Toyoty pre ludi bez vkusu ktorym sa pacia japonci no toyota je pre nich nizky level , sorry ak som ta urazil

nemci sa mi vzdy pacili, no Audi ma o moc mensi smrnc nez bmw a Mercedesy su pekne od 15k eur hore (napr. w211) - no kazdopadne to ajtak spada do kategorie BMW, teda je ich na ceste skoro jak skodoviek,

nejake peniaze este v rezerve samozrejme bude mat, ale od Jaguara budem musiet odstupit ak za 8tisic kupim len naozaj haraburdu do ktorej by som musel vlozit 10k eur rocne len na opravy

mhlavaty: zadne svetla s chromovym lemom su naozaj hnusne, takyto "styl" maju dotuzene oktavky a volkswageny a je mi jedno ze je to takto z fabriky, bmw e90 je predface tiez z fabriky ale niektore detaily dizajneri nedomysleli takze mi tu nenahovaraj ze ludia su neomylni

marko583: vdaka ti, tak uz mam jasno, cize hladam x308 4,0 osemvalec, aj som si myslel ze rozdiel v spotrebe nebude velky medzi 3,2 s 4,0, XJR s preplnovanym to uz nieje naozaj pre mna

auto chcem na stylove vozenie, nie na prevazanie stavebneho materialu, kedze mi bmw e39 stylom nepostacuje (mam sice predface 528i ale v solidnom stave a vzhlade)

ako vidim budem sa musiet obzerat po zahranici, cesko nemecko rakusko ..lebo na slovensku moc naozaj vyber nieje

este raz dakujem za vsetky vase rady a nazory
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

v prvom rade - palec hore za vyborny vyber! :300f:

Jag XJ je naaaaadherne auto, osobne budem len a len rad, ak v SR dalsi pribudne.

Myslim, ze by ti dost pomohlo nasledovne:
1. ak vies AJ - potom to riesit priamo na ostrovoch.. Na co dat pozor, co a ako menit, posielanie dielov a tak

a/alebo

2. sk a cz fora? urcite nejake su a myslim, ze tam sa asistencie dockas a radi ta privitaju medzi aristokraciou

drzim palce pri vybere

Návrat na "Jaguar fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných