: ktore z tychto TAZKYCH HAVARII by neodhalila KontrOrig? :

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

: ktore z tychto TAZKYCH HAVARII by neodhalila KontrOrig? :

Príspevok od používateľa mp3turbo »

odbornici klampiari, ktore z nasledujucich tazkych zasahov do vozu by NEODHALILA kontrola originality a preco?

http://www.youtube.com/watch?v=7NX3766a ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=S5-8GfpO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=rjhKEQFH ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=2JIDNzLvjzE



som zvedavy ake pridu odpovede a ake ponaucenie (ak vobec) si z nich zoberu laici a pouzivatelia aut teda predovsetkym zaujemci o kupu ojazdeneho auta a hlavne osoby ktore nerozumeju autochlebicku a ako to chodi...

nediskutujme o tom ze KO je podplatitelna a ze "som pocul o tom ze v okrese XY sa deju zazraky". Nie, nedeju. Nediskutujme o KO, ale o technickom vysledku ktory KO poskytuje.

Tak podme na to, mame tu styri tazke zasahy do vozov... ktory z nich neodhali kontrola originality a preco?
drawen
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 08.05.2007 14:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drawen »

Tak toto je fakt dost huste....Ja sa teda tomu nerozumiem, ale po tomto co som teraz vydel som zmenil nazor na kupu ojazdeneho auta.....DOBRA TEMA....som zvedavy kto z panov najmudrejsich co sem pisu na toto forum zadre volaku picovinu ako prvy ....
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

ford a octavia by teoreticky mali prejst...aj ked po spravnosti by podla mna nemalo ani jedno prejst...do vsetkych boli robene "mierne" konstrukcne zasahy...ale teda stale nechapem zmysel takychto oprav..a neverim,ze je to kupovane normalne..lebo to by sa neoplatilo...ktovie kolko zmiznutych aut je takto zlegalizovanych?... :d :D
tam tie dve, ten passat a ta audi, to je fakt sila,aj ked teda uz som nieco podobne videl aj ja nazivo...len teda ta odvaha potom to auto predavat..a nasledna buracka takehoto auta...kks...to musi byt ina j.e.b.a...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

drawen, keby si tak este mal ponatie o tom KOLKO TAKYCHTO AUT NA SLOVENSKU BEHA...

taketo buracky sa robia uplne bezne, aby si si nemyslel ze je to nieco vynimocne. Preto som naschval linkoval aj tych slovenskych opravarov. Im nedavam absolutne ziadnu vinu, proste prisiel zakaznik a toto si zelal, tak to spravili a dostali za to peniaze. To je uplne v pohode podla mna. Uplne ina rozpravka je ked dovozca dovezie takuto "vec", posklada ju a potom predava nic netusiacemu amaterovi ako nikdy nehavarovane. To je oyeb uplne inej kategorie, ze...

poprosim dalsie nazory, ktore z tych aut by nepreslo alebo preslo cez KO a dovod preco...

hlavne ma zaujima nazor M.H. z Novych Zamkov.
rudolfo63
Príspevky: 9947
Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudolfo63 »

...aaaa...uz sa pojavilo jeho meno na skle...som zvedavy...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ano lebo medzi pokrcenymi plechmi sa uz pohybuje desatrocia na rozdiel od nas sopliakov... len neviem ci ma dostatocne skusenosti s KO, kontrolou originality.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

posuvam nazor odbornika:

------------------------------------------
Z môjho pohladu bežné,ja svoje opravy mám iba nafotené a sú aj ďaleko ťažšie kde už je ťažké rozlíšiť typ auta.K videám,v druhom a treťom prípade absolutne nevhodne volený rez a velmi nekvalitná práca.Z pohľadu KO je prvý prípad absolutne v poriadku a niet čo vytknúť,tú opravu KO z najväčšou pravdepodobnosťou ani nezistí.Na druhú a tretiu asi prídu velmi rýchlo pre zle vedený rez (aj z hladiska technického a pevnostného).Tak sa to robiť nemá.Štvrtá oprava je technicky urobená tak ako to má byť,všetky zásahy sú povolené a KO s tým problém mať nemôže,maximálne pre velký počet rezov to dosť lahko odhalí ale autu nemá čo vytknúť.Z hladiska bezpečnosti a pevnosti prvý a posledný sa javí ako dobrý a pokojne by som z oboma jazdil.Osobný názor je taký,ak je pri oprave dodržaný správny technologický postup a práca je kvalitná,auto má všetky parametre ktoré má mať na 101 %. Opravoval som autá sám po sebe,čiže nová búračka presne do miesta kde už bola jedna robená,môžem pokojne prehlásiť,naložím do takého auta celú svoju rodinu s tým najčistejším svedomím.
------------------------------------------


este sa tento tyzden pojdem opytat dvoch skupin na KO ze ci by odpalena strecha z oktavie nebola dovodom na expertizu auta (vzhladom na podozrenie o neexistencii autorizovaneho zasahu a uz vobec nie dokladu o takejto praci, o povode strechy radsej nerozmyslajme)... cize zistim co na to povedia.

Mondeo je jasne najlahsia oprava z tych styroch, bezna tukacka. Tuk tuk, bum, bum, mam zohnute plechy no dame to opravit no....

Podla mna Oktavka neprejde cez KO, ani nie z dovodu technickeho ale skor z dovodu "odkial si kurwa zobral tu strechu ktoru si tam navaril". Ukaz papiere o kupe a povode.

Zistit, dam vediet.

stale prosim ostatnych o vyjadrenie nazoru a skusenosti...
mhnat
Príspevky: 537
Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhnat »

podľa mňa na KO prídu na každú opravu z týchto aut.
pretože merajú aj hrúbku laku.

Osobne by som neopravoval ani jedno.
Niečo mi preplatí poisťovňa niečo za súčiastky sa vráti a
už len doložiť nejakých 2000€ a mám druhé dovezené zvonku.
Tie opravy boli stopro drahšie ako 2000€
:40bd:
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

neviem na co mieris Lubo, ale vsetky styri vozidla su bezne identifikovatelne ako buracky nie lahkeho charakteru behom 5-10 min...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zatial ziadne, bohuzial, predstieram chorobu a utieram soplik, nikam nechodim.

kam mierim? chcel som ludom ukazat ake su tie nikdy neburane auta... po dochodcovi...

a hlavne som im chcel nasadit chrobaka do hlavy : KTORE Z TYCHTO BURACIEK BY KONTROLA ORIGINALITY NEODHALILA?

NO KTORE... ROZMYSLAJME SPOLU.

SPEKULUJME, POTRAPME SI TROSICKU HLAVICKU MAKOVICKU.

A PRIDEME MOZNO NA TO, ZE TIETO BURACKY BY NEODHALILO PREDOVSETKYM TO, KED CLOVEK --VOBEC NEPOJDE NA KONTROLU ORIGINALITY--

inak povedane, nabadam ludi aby pri kupe auta predchadzali kupe takychto "tazko" buranych zlepenic tym, ze POJDU NA KONTROLU ORIGINALITY a tam si nechaju auto preverit. Pretoze ani jednu z tychto oprav nikto laicky nezisti.



KO ale ano. Ja tvrdim ze vsetky styri ZISTIA. Urcite minimalne tri. A to je parada. Namiesto posrateho auta kupit normalne slusne.

Nie?

Nestoji to za tych par šušňov?


vies co, normalne sa tesim ked sa snad v priebehu tohoto roku zavedie POVINNA KO pri KAZDOM prepise. Fakt sa tesim.

auto kupujem raz za dva alebo tri roky, takze ma tych 2500 korun o zem nehodi. A nebude kradnute, manipulovane atd.

Podla mna superkseft pre kupujuceho!

ŠTÁBNA KULTÚRA SA TO VOLÁ. VIEŠ AKO SA PRERIEDIA AUTOBAZARE OD SRACIEK ??
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

Lubo, pytal som sa za to, lebo viem co obnasa KO a cely proces...Viem vsetky ukony a postupy a poznam vsetky meradla, ktore nedestrukciou zasahu meraju a vyhodnocuju celkovy stav identifikatorov a konstrukcnych zasahov do karoserie...preco?robim to...a plne s Tebou suhlasim...ludia su proti-vacsina, ale ma to presne ten vyznam ako obsirne popisujes...KO ma vyznam, nie je tu pre srandu a v tychto pripadoch je absolutne opodstatneny. Vobec nie je stanovene, kedy bude KO povinne aj pri prepisoch v ramci SR, podla mojich info nie je zatial rozpracovany ani zakon, ani vyhlaska, ktora bude tento postup legislativne upravovat. Ale tych 69€, ktore su u nas, nie je vobec vela na to, aby som vedel, na com jazdim...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

robis KO? super, lebo ja neviem ako to konkretne prebieha... tak prosim povedz tvoj nazor... keby k tebe dosli tri auta z tych vsetkych videi, okrem mondea, urcite zistite ze su riesene.

Hovorim spravne?


A keby k tebe prislo to Mondeo, tak to MOZNO nezistite pretoze predny stlpik sa NEMERIA. Je to tak? Pokial by mondeo nemalo riesenu strechu, nezistis to lebo to nie je v rozsahu cinnosti ktore mate spravit.

Hovorim spravne?


edit : vlastne houby, teraz pozeram... lepsie... ved to mondeo ma zvlnenu strechu jak hovno v trave... to by sa urcite na KO zistilo. Ze?
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

Lubo, na tom Mondeu je lahko zistitelna ta vymena skoro stvrtky prednej pravej casti, s castou podlahy, B stlpika, cela spodna cast A stlpika az po polovicu vrchnej casti stlpika v hrane celneho skla, nosni a podblatnik ako aj podbeh/prah do 1/3. Je na to pristroj, vola sa GapPointer, ide o meracie prístroje schopné nedeštruktívnym spôsobom vyhodnocovať zmenu kvality magnetického materiálu karosérie pod povlakovou vrstvou na zaklade virivých prúdov spôsobené rezaním,zváraním, letovaním,lepením, vypĺňaním, tmelením a pod.. Takže po analyze/odskusani povrchu stlpika, A, B, prahu dveri, atd...by sa zistilo, ze v castiach rezov a naslednych zvarov doslo ku konstrucnym zasahom a zmenam. Pristroj v tychto castiach vydava vysoky signalizacny ton....Dalsou metodou je meranie povlakovej vrstvy karoserie. Meradla su schopne nedeštruktívnym spôsobom zmerať a vyhodnotiť hrúbku povlakovej vrstvy ocelovej a hlinikovej karoserie, v rozsahu cca 0-500 mikronov. Cize v miestach tmelenia a nastreku by meranie vykazovalo velke hodnoty hrubky laku, pocitam aspon 280-400 mikrometrov.Nanos laku rucnym sposobom na novy diel je cca 140-220, niekedy aj viac...Takze toto by sa vsetko odhalilo a zapisalo v prokole ako zavada, resp.chyba.Kym by malo vozidlo v poriadku identifikatory a nebolo by v patrani, mohlo by KO absolvovat s pozitivnym vysledkom.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

o tom hrubkomeri vsetci (snad uz) vedia, to je jasne.

ze by preslo cez KO je tiez viacmenej pochopitelne - nebolo ukradnute, bolo proste opravene. To je tiez akceptovatelne inak by musela stvrtina aut na nasich cestach zmiznut :) Co akceptovatelne samozrejme nie je... taketo auto by bolo typickymi aspon 95% predavajucimi ci uz bazarom alebo sukromnou osobou vydavane za nikdy nehavarovane, samozrejme. A o tom to cele je...


z tvojho prispevku som si odniesol dve veci:

1) ze KO proste treba robit aby clovek vedel co kupuje - toto mi bolo jasne uz predtym a doporucujem to kazdeho pri kupe akehokolvek auta. O TOM JE CELY TENTO PRISPEVOK.

2) vysvetlenie o magnetickej "rezonancii"... mam sice doma celu tu metodologiu z ministerstva ale kedze KO nevykonavam a henten pristroj a cely technologicky postup som nikdy nevidel v praxi, je to pre mna novinka. A velmi pozitivna samozrejme. Som rad ze taketo veci sa lavou zadnou ukazu.






ludia, doporucenie este raz : ked chcete kupit nejake drahsie auto, povedzme od 5000eur vyssie, nebudte lakomi a dajte tych pokakanych 80eur za KO aj ked auto ma slovenske znacky. Mate 100% istotu ze auto nie je nahlasene ako kradnute (to si amatersky nemate ako overit) a mate 99.999999% istotu ze auto nebolo tazko havarovane, lepene dohromady atd.

Aj ked bolo auto len LAHKO havarovane, aj to KO odhali. Milujem ten pohlad hajzlov ked si objavis PRED KUPOU ze "nikdy neburane auto po dochodcovi" ma polovicu dielov striekanych.

Dovolim si priklad, priama citacia z protokolu kontroly:


------------------------------------------------------------------------
Poznámky z kontroly originality:
VIN ok
Lakovaný pravý zadný blatník,pravé predné dvere.

Nameraná povlaková vrstva:
Miesto merania: Hrúbka laku:
Predná kapota: 73 - 81 µm
Ľavý predný blatník: 68 - 75 µm
Ľavé predné dvere: 71 - 83 µm
Ľavé zadné dvere: 86 - 106 µm
Ľavý zadný blatník: 63 - 82 µm
Zadná kapota: 100 - 168 µm
Pravý zadný blatník: 186 - 395 µm [bez diskusie rieseny diel]
Pravé zadné dvere: 156 - 179 µm
Pravé predné dvere: 205 - 228 µm [bez diskusie rieseny diel]
Pravý predný blatník: 56 - 73 µm
Strecha vozidla: 69 - 72 µm
VIN kód, iden. kód: 1 - 72 µm


Hrúbka povlakovej vrstvy nanesená výrobcom vozidla sa pohybuje spravidla v rozmedzí 40μm (mikrometrov, 1mm=1000μm), najčastejšie v hraniciach 90-130μm. Pokiaľ je na vozidle hodnota blízka alebo vyššia ako 200μm, dá sa predpokladať, že vozidlo alebo časť vozidla boli opravované, tmelené a prelakované.






cize... chodte na tu KO. Oplati sa to. Nic lepsie, hodnovernejsie, exaktnejsie a presnejsie v dnesnej dobe nezozeniete.
runda
Príspevky: 260
Dátum registrácie: 03.08.2006 19:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa runda »

ja som takto bol dobrovolne na KO v case ked este bola u nas KO v plienkach,este nebola povinna(december 2007).kupoval som z bazaru dovezene GIII tdi variant.auto tam mali 3 hodiny,stalo to 3000sk.kupoval som prve drahsie auto-vtedy 156000sk tak som sa nechcel oklamat a tie 3 tisicky som obetoval...zistili mi akurat co bolo striekane a ze vozidlo nieje v patrani...ale bol som spokojny... :)

...ze malo stocene km som zistil az potom obtelefonovanim autorizovanych servisov...
...ale s autom som spokojny...
vw

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69, Google [Bot] a 46 neregistrovaných