krivé hliikové disky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 24.02.2014 13:56 Zdieľať na Facebook
krivé hliikové disky
ako si mozem byt istý že keď kúpim použité disky na internete na dobierku tak su v poriadku a nie sú krivé
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 24.02.2014 14:12 Zdieľať na Facebook
v kúpe hliníkový alebo plechových diskov na dobierku sa mozes spoliehat len na serioznost predávajuceho. ja so sa tiez raz takto ofajcil takze ostá len zariskovat alebo kupit na nejakom vrakáci. ja som si kúpil pri martine, isiel som osobne aby som ich videl, je to tam dost seriozne aj so zárukou. Je to proste kamenna predajna a maju aj vyfotené http://www.kupispredas.sk/auto-moto/nah ... pneumatiky
-
- Príspevky: 9941
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
tak z tohoto by ma urcite hlava nebolela,tiez som odkazany na internet a kuriera,viac-menej s tym ratam,ze nejaky bude aj krivy...Kazdy pneuservis sa ti na to mrkne zadara a potom sa na mieste rozhodnes,ci ho nechas narovnat,stoji to len 14 eur,takze skoro zadara...Skor mi vadia disky zvarane,prisli mi v sade az 2,AMG-ckove,volam mu naspet,nechcel ani pocut,tak som zasiel za nim...Ked ma zbadal,privitanie nemalo konca-kraja,poolizoval ma pritom az za usi,dokonca aj na benzin mi dal,tak ma biedacisko lutoval...
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 14.03.2014 09:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Čiste štatisticky je viacej oceľových diskov pokrivených, ako hliníkových.lukas-v napísal: a môžu byť aj oceľové disky pokrivené?
Ale keď sa disk rozkrúti na vyvažovačke, tak je stav jasný, či je centrický alebo nie.
Ide len o to, aby to urobil predávajúci pred odoslaním diskov a nie až kupujúci po vyplatení zásielky.
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 24.12.2008 13:00 Zdieľať na Facebook
jazdým na zvaranom disku už 4 roky a bez problemou, všetky kolesa už boli aj valcovane, na vyvažovačke poznat na 2 ks ženiesu uplne na 100 percent, ale po vyvaženy je to v poriadku, z 0 na 200 ani volantom ani autom nezatrasie, nazor ako bol kusviššie že zvarane disky niesu dobre je blbost, to je ako keby som niekomu povedal niekomu nech si nekupuje auto lebo po buračke bolo tiež zvarane, kto stým nema skusenosti tak nech nepiše blbosti otom že zvaranie diskou je zle, jedine čo je natom zle, že treba zvarane miesto zakryt , prestriekat a pod. , a su kolesa ktore su pekne hlavne velke rozmery kde cena noveho je dost vysoka, vtedy sa oplaty dat si disk zavarit za 20 eur plus striekanie, ako kupit disk za 200 eur jeden, a to taky isty ani človek nekupi , iba celu sadu , o pre 20 eur nebudem kupovat kolesa za 1000 eur len preto že niekto je hlupak a nema tušenie čo je to zvaranie ...
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
No nie je zváranie ako zváranie, tobôž zváranie hliníkových zliatín.
Po prvé nejaké drobné odlúpnutie z ráfika, alebo prasknutie na mieste ktoré nie je namáhané, tak to obvykle naozaj nie je bezpečnostný problém a netreba mať obavu jazdiť na takom disku.
Ale situácie, keď sú dovárané celé časti disku, prípadne je zvar na namáhanom mieste, tak to už musí posúdiť a urobiť niekto kto sa vyzná a vie presne čo a ako treba urobiť, lebo inak je to lotéria.
Totiž pri nesprávnej voľbe technológie zvárania a nevhodnom prídavnom materiali môže dôjsť na hranici zváranej oblasti k vyvolaným poruchám v štruktúre materialu a potom už aj pri malom namáhaní (impulze) môže vzniknúť nová prasklina na okraji zvaru.
Preto nie každý kto udrží v ruke zváračku, je kompetentný zvárať disky. Nie pre srandu je na každom zliatinovom disku vyznačené zloženie materialu, z ktorého bol disk vyhotovený, to je informácia pre zvárača, či a ako môže disk zvárať.
No a keď je disk treba zvárať, tak obvykle ho treba ešte aj vyrovnať aby bol súmerný, veď tá prasklina vznikla obvykle po nejakom náraze, takže disk sa aj pokrivil. A preto sa mi javí tých 20 Euro, čo básni jayo, v dnešnej dobe len ako spodná hranica veľmi jednoduchého zvárania.
Po prvé nejaké drobné odlúpnutie z ráfika, alebo prasknutie na mieste ktoré nie je namáhané, tak to obvykle naozaj nie je bezpečnostný problém a netreba mať obavu jazdiť na takom disku.
Ale situácie, keď sú dovárané celé časti disku, prípadne je zvar na namáhanom mieste, tak to už musí posúdiť a urobiť niekto kto sa vyzná a vie presne čo a ako treba urobiť, lebo inak je to lotéria.
Totiž pri nesprávnej voľbe technológie zvárania a nevhodnom prídavnom materiali môže dôjsť na hranici zváranej oblasti k vyvolaným poruchám v štruktúre materialu a potom už aj pri malom namáhaní (impulze) môže vzniknúť nová prasklina na okraji zvaru.
Preto nie každý kto udrží v ruke zváračku, je kompetentný zvárať disky. Nie pre srandu je na každom zliatinovom disku vyznačené zloženie materialu, z ktorého bol disk vyhotovený, to je informácia pre zvárača, či a ako môže disk zvárať.
No a keď je disk treba zvárať, tak obvykle ho treba ešte aj vyrovnať aby bol súmerný, veď tá prasklina vznikla obvykle po nejakom náraze, takže disk sa aj pokrivil. A preto sa mi javí tých 20 Euro, čo básni jayo, v dnešnej dobe len ako spodná hranica veľmi jednoduchého zvárania.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 11.08.2014 16:51 Zdieľať na Facebook
zváranie diskov
Na rozdiel od vačšiny druhov ocele sa hliník pri vysokých teplotách neoslabuje, naopak jeho pevnosť sa zvyšuje. hustota hliniku je 2,7 g/cm3, po zváraní ma hustotu okolo 5 g/cm3.
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
Re: krivé hliikové disky
odpoved na moju otazku ma stale zaujima, pretoze kupil som pouzivane alu disky, nove gumy premiovej triedy a hlad nad 110kmh citim jemne vibrovanie auta (ani nie volantu)..
pneuservisak ich vyvazil na 0 a vravel ze su rovne, tak teda ?
mam 4x4 haldex, podla clanku
https://www.auto.cz/vyvazovani-kol-se-c ... cne-128939
moze byt krivy naboj, poloosa, kardan... vie sa niekto vyjadrit ako tieto veci dokazem izolovat ci su dobre alebo zle ?
pneuservisak ich vyvazil na 0 a vravel ze su rovne, tak teda ?
mam 4x4 haldex, podla clanku
https://www.auto.cz/vyvazovani-kol-se-c ... cne-128939
moze byt krivy naboj, poloosa, kardan... vie sa niekto vyjadrit ako tieto veci dokazem izolovat ci su dobre alebo zle ?
-
- Príspevky: 829
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: krivé hliikové disky
stačí vyzuť pneu.a dať disk na vyvažovačku.inak ked vyvažuje pneu.tak je vidieť ako hádže disk,len sa treba lepšie pozerať.
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: krivé hliikové disky
Asi tak, ked sa to roztočí tak je vidieť okom či to nejak hádže alebo nie. Vyvažovačka nevie hlásiť krivé disky.
Nejaké vibrácie môžu byť na poloosiach, tak isto neočistené náboje, bordel pod dosadou plochou disku = mierne hádzanie čo sa môže prejaviť pri jazde a určitej rýchlosti, tak isto kardan
Nejaké vibrácie môžu byť na poloosiach, tak isto neočistené náboje, bordel pod dosadou plochou disku = mierne hádzanie čo sa môže prejaviť pri jazde a určitej rýchlosti, tak isto kardan
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
Re: krivé hliikové disky
tak pneuservisak vravel ze nic zle nevidel.. takze musim verit, aj ked mne sa z dialky videlo ze jeden disk nejako lieta, ale tak ked vyvazovacka ukazala po vyvazeni NULY tak je to dokaz ze disk je rovny ci, moze byt disk krivy ale zaroven vyvazeny na nulove odchylky ?
Take narocnejsie a preciznejsie vyvazenie moze vyjst aj pekne draho, takze necudujem sa ze servisy nedisponuju vyvazovackou s pritlacnym valcom https://www.asteel.sk/diagnostika-kolies-hunter-gsp9700
kazdopadne citam ze zdrojov vibracii moze byt fakt vela vratane mnou a vami vymenovaneho, alebo kludne aj capy a silenbloky, ktore mi vsak boli skontrolovane a udajne su tiez dobre.
chcelo by to niekoho s diagnostikou typu https://www.picoauto.com/products/nvh-a ... carry-case , kde na zaklade vibracnej analyzy sa urci povod problemu, predtym ako sa vymeni pol auta
Take narocnejsie a preciznejsie vyvazenie moze vyjst aj pekne draho, takze necudujem sa ze servisy nedisponuju vyvazovackou s pritlacnym valcom https://www.asteel.sk/diagnostika-kolies-hunter-gsp9700
kazdopadne citam ze zdrojov vibracii moze byt fakt vela vratane mnou a vami vymenovaneho, alebo kludne aj capy a silenbloky, ktore mi vsak boli skontrolovane a udajne su tiez dobre.
chcelo by to niekoho s diagnostikou typu https://www.picoauto.com/products/nvh-a ... carry-case , kde na zaklade vibracnej analyzy sa urci povod problemu, predtym ako sa vymeni pol auta
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: krivé hliikové disky
Narazený disk z boku napríklad o obrubník "osmuje",ale na vyvažovačkre ho kludne vyváži na NULU. Stačí že axialna hádzavosť je 1mm, to pri vysokej rýchlosti jemne rozvibruje celé auto
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných