Kratke starty, prevadzkova teplota, jazda v meste
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 921
- Dátum registrácie: 27.11.2013 17:59 Zdieľať na Facebook
Kratke starty, prevadzkova teplota, jazda v meste
Vopred sa ospravedlnujem ale nazory na tuto problematiku sa rozchadzali, jak v diskusiach tak v clankoch a nazoroch znamych a odbornikov.
Nie som automechanik ani fyzik ani odbornik, a kedze nie je hanba priznat si ze nieco neviem, preto sa pytam
Ako moc poskodzuju kratke starty motor resp. auto ako take?
Jedna sa o tieto dva hladke benzinove motory a prevodovka:
Mercedes-Benz 3.5 L V6 (M272) 200 kW
Mercedes-Benz 5.461 L V8 (M273) 285 kW
7G-Tronic AT
Mam na mysli nasledovne situacie:
1) Kratke starty
Pridem na parkovacie miesto a cakam na pasaziera.
Ma prist za 5 minut tak vypnem motor. Aha, ale v momente ako som vypol motor otvoril dvere na baraku. Takze v podstate znovu startujem.
Cize vypnem motor, prejde desat sekund a znovu ho startujem.
Je to dobre, skodi to?
Ako velmi je to ovplyvnene prevadzkovou teplotou motora?
Je v tomto pripade rozdiel medzi 40 stupnov a povedzme idealnou prevadzkovou teplotou 80-90 stupnov?
2) Volnobeh.
Co je lepsie, radsej nechat auto bezat na volnobehu par minut?
Pri akom case pocas statia sa oplati nechat volnobeh a kedy sa uz oplati vypnut motor?
Znamy mi vravi ze do ak budem stat do minuty mam nechat volnobeh, ak dlhsie tak nech vypnem motor. (spotreba, setrenie motora)
Je to pravda?
Viem ze sa to neda pausalizovat, takze nejake konkretne priklady.
Zase ma napada ta nestastna situacia ked po minute volnobehu vypnem motor a jak naschval za par sekund startujem.
Preto sa pytam ci je lepsie radsej nechat minutu-dve volnobeh ako vypinat-zapinat motor.
3) Prevadzkova teplota.
Teplomer prave dosiahol 80 stupnov (motora, nie vonku )
Je ten motor spravne, dobre, rovnomerne rozohriaty, napriklad na kickdown?
Teraz nemyslim preteky po dialnici ale dajme tomu nutnost prudkeho, rychleho predchadzania, cize kickdown, 2-4 sekundy pedal na podlahe a potom uvolnenie pedalu a brzdenie motorom na povolenu rychlost.
4) Vykon v meste ohladom horeuvedenych motorov.
Neviem ci sa mi to zda, ale mam pocit ako keby tie motory v meste trpia.
Neviem to presne specifikovat ale zvuk, kultura a reakcia motor je diametralne odlisna v meste pri rychlosti 40-55 km/h a na dialnici 120-130 km/h.
Je mi jasne ze su to velke kubatury ktore su "kalibrovane" na konstantnu rychlost na dialnici, prudku akceleraciu a nie cukacky v zapchach a od semaforu k semaforu ale aj tak
Aby sme sa rozumeli, nejedna sa o ziadne skucanie, dym, skripot ani nic podobne, je to skor take nespecifikovatelne, pocitove.
Mechanik vravi ze to je normalne, ze tie velke kubatury sa "trapia", tak ako sa male kubatury "trapia" na dialnici.
Prevodovka je automaticka takze auto je stale v optimalnych otackach, nejazdi sa plyn-brzda ale s inteligentnou davkou predvidania a rozumu, brzdi sa motorom, plyn sa pridava s rozumom a citom - ked je potreba.
Zrychlovanie je plynule, cize ziadna F1.
Prudke akceleracie, kickdowny su minimalne, v podstate iba ak si to plynulost a bezpecnost cestnej premavky vyzaduje.
Pre rypalov - nie som automechanik ani samozvany odbornik na motory, poznatky s fyziky su na urovni strednej skoly.
Nesnazim sa usetrit kazdy cent na spotrebe, len sa chcem spravat k autu tak ako je v ramci moznosti najlepsie a zbytocne ho nenicit.
Auta su v stopercentnom stave (po jarnom servise a prehliadke), v rodine v podstate od nova.
Dakujem.
Nie som automechanik ani fyzik ani odbornik, a kedze nie je hanba priznat si ze nieco neviem, preto sa pytam
Ako moc poskodzuju kratke starty motor resp. auto ako take?
Jedna sa o tieto dva hladke benzinove motory a prevodovka:
Mercedes-Benz 3.5 L V6 (M272) 200 kW
Mercedes-Benz 5.461 L V8 (M273) 285 kW
7G-Tronic AT
Mam na mysli nasledovne situacie:
1) Kratke starty
Pridem na parkovacie miesto a cakam na pasaziera.
Ma prist za 5 minut tak vypnem motor. Aha, ale v momente ako som vypol motor otvoril dvere na baraku. Takze v podstate znovu startujem.
Cize vypnem motor, prejde desat sekund a znovu ho startujem.
Je to dobre, skodi to?
Ako velmi je to ovplyvnene prevadzkovou teplotou motora?
Je v tomto pripade rozdiel medzi 40 stupnov a povedzme idealnou prevadzkovou teplotou 80-90 stupnov?
2) Volnobeh.
Co je lepsie, radsej nechat auto bezat na volnobehu par minut?
Pri akom case pocas statia sa oplati nechat volnobeh a kedy sa uz oplati vypnut motor?
Znamy mi vravi ze do ak budem stat do minuty mam nechat volnobeh, ak dlhsie tak nech vypnem motor. (spotreba, setrenie motora)
Je to pravda?
Viem ze sa to neda pausalizovat, takze nejake konkretne priklady.
Zase ma napada ta nestastna situacia ked po minute volnobehu vypnem motor a jak naschval za par sekund startujem.
Preto sa pytam ci je lepsie radsej nechat minutu-dve volnobeh ako vypinat-zapinat motor.
3) Prevadzkova teplota.
Teplomer prave dosiahol 80 stupnov (motora, nie vonku )
Je ten motor spravne, dobre, rovnomerne rozohriaty, napriklad na kickdown?
Teraz nemyslim preteky po dialnici ale dajme tomu nutnost prudkeho, rychleho predchadzania, cize kickdown, 2-4 sekundy pedal na podlahe a potom uvolnenie pedalu a brzdenie motorom na povolenu rychlost.
4) Vykon v meste ohladom horeuvedenych motorov.
Neviem ci sa mi to zda, ale mam pocit ako keby tie motory v meste trpia.
Neviem to presne specifikovat ale zvuk, kultura a reakcia motor je diametralne odlisna v meste pri rychlosti 40-55 km/h a na dialnici 120-130 km/h.
Je mi jasne ze su to velke kubatury ktore su "kalibrovane" na konstantnu rychlost na dialnici, prudku akceleraciu a nie cukacky v zapchach a od semaforu k semaforu ale aj tak
Aby sme sa rozumeli, nejedna sa o ziadne skucanie, dym, skripot ani nic podobne, je to skor take nespecifikovatelne, pocitove.
Mechanik vravi ze to je normalne, ze tie velke kubatury sa "trapia", tak ako sa male kubatury "trapia" na dialnici.
Prevodovka je automaticka takze auto je stale v optimalnych otackach, nejazdi sa plyn-brzda ale s inteligentnou davkou predvidania a rozumu, brzdi sa motorom, plyn sa pridava s rozumom a citom - ked je potreba.
Zrychlovanie je plynule, cize ziadna F1.
Prudke akceleracie, kickdowny su minimalne, v podstate iba ak si to plynulost a bezpecnost cestnej premavky vyzaduje.
Pre rypalov - nie som automechanik ani samozvany odbornik na motory, poznatky s fyziky su na urovni strednej skoly.
Nesnazim sa usetrit kazdy cent na spotrebe, len sa chcem spravat k autu tak ako je v ramci moznosti najlepsie a zbytocne ho nenicit.
Auta su v stopercentnom stave (po jarnom servise a prehliadke), v rodine v podstate od nova.
Dakujem.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
ako taxi je lepšie vačšie auto, ja radšej sedím na gauči ako na stoličke. Kolega má V8 Hemi a jemu sa to zohreje skoro. Pre taxi je veľký objem výhoda, natočí na ňom nespočetne viac kilometrov ako na 1,6. Len tá spotreba je raz taká, ale nato tu máme LPG.seven549 napísal:Velkoobjemaky su do mesta nanic.dlho sa to zahrieva a produkuje zbytocne vela emisii a je to neobratne.do mesta su lepsie mensie auta ktore su zive.ty nemyslim htp fobiu ale napr taky vw polo 1.6i je auto do mesta ako stvorene.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
tak taxi je ina vec,taxik nataha 300km denne ako nic,ale ako sukromne auto na jazdenie po meste do prace na nakup a tak je to nanic.uz sa mi neraz stalo za som sa koli velkemu autu nezmestil medzi auta,preto ja mam 2-3 auta bezne doma.uzivaju sa podla potreby.na dlhe cesty potrebujem auto ktore bude uhanat 200fkou a nic mu nebude ani po 200 000km a hlavne nevplyva nan silny vietor nechyti aquaplaning na kazdej mlake.ale uz som bol na dovolenke v taliansku aj obycajnou ibizou 1.4i.klasicke sedadla 4 dospeli kazdy mal prikazane ziadne blbosti len par handier ved ideme k vode neteba brat polovicu satnika.a bola pohodicka.aj som bol prekvapeny auto ficalo 180tkou aj so zapnutou klimou a sedadla boli schopne dalo sa v tom sediet 10 hodin.dovod bol parkovanie.v taliansku preferuju male skatule s ktorymi clovek sa votrie vsade.dalsia partia sla 5 bmw 530d.ja som sedel uz 2 hodiny na plazi a oni hladali miesto na zaparkovanie 5 km od plaze kedze hotel mal uz svoju kapacitu plnu no moj seat sa tam este vosiel.FERO 321 napísal:ako taxi je lepšie vačšie auto, ja radšej sedím na gauči ako na stoličke. Kolega má V8 Hemi a jemu sa to zohreje skoro. Pre taxi je veľký objem výhoda, natočí na ňom nespočetne viac kilometrov ako na 1,6. Len tá spotreba je raz taká, ale nato tu máme LPG.seven549 napísal:Velkoobjemaky su do mesta nanic.dlho sa to zahrieva a produkuje zbytocne vela emisii a je to neobratne.do mesta su lepsie mensie auta ktore su zive.ty nemyslim htp fobiu ale napr taky vw polo 1.6i je auto do mesta ako stvorene.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Nerieš zbytočne veci ktoré aj tak nemáš ako porovnať. Stačí meniť častejšie olej a opraviť čo prdne...skorej môže prdnúť štartér, alebo nejaké kontakty v spínačke alebo dajaké relátko ktoré bude častejším štartovaním viac namáhané. Ale kovbojku by som z toho nerobil . Ak naštartuješ teplý motor tak to nezničí motor skorej....motoru škodia krátke jazdy nastudeno a hlavne veľa štartov z nízkej teploty a potom vytáčanie studeného motora ...Auto má slúžiť .
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 31.12.2008 15:58
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
ine veci su podstatne a nie ci auto vrci na volnobeh minutu alebo dve a podobne. niektory sa tusim k autu spravaju lepsie ako k ludom okolo. auto je len stroj. ja nastartujem kedy chcem nastartovat a zhasnem tiez kedy chcem a urcite pritom nebudem rozmyslat ze ci tym autu pomozem a vydrzi mi o 100km viacej ako keby startujem inak. mozes sa spravat k autu najlepsie ako vies, staci ze mas smolu a..
-
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32 Zdieľať na Facebook
Vstrekujeme tlakmi 2500 barov, vrstvíme zmes, všetko simulujeme na počítačoch, dokážeme robiť autonómne systémy riadenia... ale na voľnobehu nevieme dosiahnuť vhodný tlak oleja už od čias koňských povozov a autá sa zadierajú a zadierajú K tomu by bodla nejaká poviedka o mimozemšťanoch, ak by chcel niekto vedieť, kde tie zadreté autá a ich majitelia zmizli.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Už nastúpili riadené čerpadlá oleja.Tlak oleja na volnobehu dosiahnuť vieme bez väčších problémov.Ono to ale kedysi skutočne bolo,že Mercedes,dieslové piano napr malo tlakomer na nule vo volnobehu,a až po zdvihnutí otáčok nabehol.Ak ručička ukazovala hoci len minimálnu hodnotu,motor sa rátal za výborný.Ale dnes si myslím že nič podobné vonkoncom nehrozí,hoci aj tu je zaujímavá situácia že aj pracovisko celkom solidne vybavené kadečím,často nevie tlak oleja odmerať...lebo nemá obyčajný manometr z redukciami,a spolieha sa iba na informáciu čidla.Potom to dopadne zle,lebo sa vychádza z predpokladu že je vadné čidlo.Ale keď sa stane že nie,je úplne elegantne zarobené.
Ondrejgti zabudol jednu skutočnosť.Ak máme problém s tými tisícmi baru vstrekovania,tak ideme za odborníkom.Ak zasvieti olej,ideme do roboty a riešime si to potom doma a sami..
Ondrejgti zabudol jednu skutočnosť.Ak máme problém s tými tisícmi baru vstrekovania,tak ideme za odborníkom.Ak zasvieti olej,ideme do roboty a riešime si to potom doma a sami..
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
Tie motory su nadpriemer na nase pomery. Ale napr. v D jazdia vela aj v meste, nie len dialnice a vydrzia. Ako bolo spomenute, radsej nech 5 min. hrkoce, ako ho na 1 min.vypnut. A zalezi od teploty. Ked predtym presiel 50 km, tak je to uplne jedno, ci ho na 20 sek. vypnes, alebo nie, ale len pre motor. Starter je nieco ine. Ine je vynut ho studeny. A studene starty a nasledne otacky motora a kolko potom este tocit na volnobeh je uplne ina kapitola/tvoje auta maju na to riadiacu jednotku a autom.prevodovku/. Prevadzkova teplota - voda a olej nie je to iste. Teplotu oleja povazuje za prevadzkovu vacsina vodicov az za cca 5-7 min. po dosiahnuti prevadzkovej teploty chlad.kvapaliny. Ja by som doporucoval max zataz motora az potom.Aj ked pri 80 stC vody je premazanie motora dostatocne na vydrzanie kickdownu na 5 sekund.Dolezite je dorziavat interval vymeny oleja a pri mest. prevadzke interval skratit. K poslednemu bodu - to je logicke, ze zvuk motora a cistota vyfukovych plynov pri jazde po dialnici 130-kou je iny ako v meste.Motory do aut nie su navrhovane ako stabilaky, ale aby v danom rozsahu otacok mali najoptimalnejsi vykon a spalovanie paliva- to znamena, ze nie je optimum pri volnobehu. Auta s motormi ktore uvadzas mozu ist na volnobeh aj hodinu a ani si to nevsimnu.A zvuk sa vzdy spontanne upravi podla rezimu jazdy.
-
- Príspevky: 921
- Dátum registrácie: 27.11.2013 17:59 Zdieľať na Facebook
Spotreba je prekvapivo dost dobralubos zimovcak napísal: Našťastie, nemáš aspoň turbo, ale spotrebu máš zato "parádnu".
Bol by si prekvapeny, zahrievaju sa rychlo, v inej teme som pisal za kolko mam v kabine prijemne teplo.seven549 napísal:Velkoobjemaky su do mesta nanic.dlho sa to zahrieva a produkuje zbytocne vela emisii
Teplota chlad. kvapaliny je na 80 stupnoch po par minutach.
Emisie mam uplne u prdele.
Interval mame skrateny z povodnych 30 000 na 15 000 km.FERO 321 napísal:Základ dobrý servis, v meste skrátiť interval výmeny motorového oleja + nezabudni aj na prevodový
Prevodovky maju servis kazdych 50-60 tisic kilometrov.
Kvalitne oleje a filtre su samozrejmost.
Auticka chytaju na "brnk" zima-leto ci uz cez keyless alebo standardne klucomlaco1871 napísal:podĺa mňa to znamená,že motor hned chytí "na brnk"
lorak777 - dakujem za jasnu a zrozumitelnu odpoved. Uz v tom mam jasno.
Aj ostatnym dakujem za odpovede.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty a 69 neregistrovaných