Komresny tlak vo valcoch a DPF
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 29.08.2008 13:47 Zdieľať na Facebook
Komresny tlak vo valcoch a DPF
Dobry den, mam takyto problem. Mama Skodu Octavia 1.6 Greenline 77kw a strasne casto svieti DPF. Pred nim som mal leona s dpf-kom ale ked zacal nahodou sem tam svietit filter siel som ho prebehnut a zhasol. Na octavii svietil uz casto preto som filter vybral a dal vycistit. Mesiac dva v pohode a vcera zas blikol. Siel som auto prebehnut a nezhasol tak som ho dal na diagnostiku a regenerovat. Ale uz to nieje normalne tak hladam problem inde. Turbo je OK. Ale skusil som zmerat komresiu vo valcoch a vysli my hodnoti 12 11 12 12 a to asi nieje v poriadku nekde som sa docital ze min hodnota ma byt 19. Viete poradit co stym alebo co dalej. Dakujem
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 29.08.2008 13:47 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
19 je dolná hranica.Vidím to na chybu merania,ten motor by bol celý jeden skapatý prispatý stroj z problémami zo štartom atd a o tom niet zmienky.
Príliš častá regenerácia nemusí priamo súvisieť z chybou motora ani z chybou samotného DPF ale takpovediac obslužného personálu.Myslím že k tejto téme tu bolo popísané km textu
Ale zase obvyklá bolesť témy a otázky.Veľa je omáčky ale v nej minimum použitelných informácií.Toto je tak ku pivu ale nie na riešenie techniky.Ani len ten hlúpy kód motora,km,spôsob získania tých hodnôt,čo tu človek do vás búši každý deň nie ste schopný zadať.Akú chcete hernajs odpoveď na takéto otázky ? To môžete adresovať rovno do astrologického štúdia Teodóri
Príliš častá regenerácia nemusí priamo súvisieť z chybou motora ani z chybou samotného DPF ale takpovediac obslužného personálu.Myslím že k tejto téme tu bolo popísané km textu
Ale zase obvyklá bolesť témy a otázky.Veľa je omáčky ale v nej minimum použitelných informácií.Toto je tak ku pivu ale nie na riešenie techniky.Ani len ten hlúpy kód motora,km,spôsob získania tých hodnôt,čo tu človek do vás búši každý deň nie ste schopný zadať.Akú chcete hernajs odpoveď na takéto otázky ? To môžete adresovať rovno do astrologického štúdia Teodóri
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 29.08.2008 13:47 Zdieľať na Facebook
Pardon pisem prvy krat temu, neviem co vsetko treba preto som napisal tak ako som vedel a stacilo napisat ze co clovek este potrebuje ja som do toho blbec a nie hnet cloveka zvozit.... Vybrali sa zhavice namontoval sa merac (kupeny orig len bol kratky nadstavec tak sa vyrabal) a pretocilo sa motorom hodnoty odcitane z meraca. Jedna sa o motor 1.6 tdi 77kw, kod motora CAYC, auto ma nabehane 142 000 km.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Zvozenie si plne zaslúžiš,lebo neriešiš nič viac ani menej než technické veci a tie poznajú iba parametre,miery,údaje inak sú k ničomu.To už z logického myslenia vychádza že tieto veci sa kvákaním o ničom neporiešia.Prvé čo musím vedieť ak sa mám niečomu venovať je absolutné jasno vo veci,čo sa rieši,prečo sa rieši,aké má problémy,čo sa už skúšalo,čo je jasné,čo nie atd
Žeby nelogické ? Zle položená otázka je zbytočne položená otázka.To nie je na urážanie,ale uvedomenie základných vecí.
K téme...tu je konkrétny motor
[img]http://2i.sk/2i/t/e24d6b4192.jpg[/img]
Kompresný tlak 11/12 bar sebou nesie už problémy ktoré som písal.Pre istotu napíšem že aj meranie kompresie má svoje podmienky,teplota,otvorené sanie pri nejasnosti opakované z nastreknutím oleja do valca.Tu sa kdesi urobila chyba
Žeby nelogické ? Zle položená otázka je zbytočne položená otázka.To nie je na urážanie,ale uvedomenie základných vecí.
K téme...tu je konkrétny motor
[img]http://2i.sk/2i/t/e24d6b4192.jpg[/img]
Kompresný tlak 11/12 bar sebou nesie už problémy ktoré som písal.Pre istotu napíšem že aj meranie kompresie má svoje podmienky,teplota,otvorené sanie pri nejasnosti opakované z nastreknutím oleja do valca.Tu sa kdesi urobila chyba
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 29.08.2008 13:47 Zdieľať na Facebook
No motor startuje dobre, pri jazde sa sprava normalne a nevnimam nejaky pokles vykonu ani trasenie. Neviem ale meranie bolo prevadzane ked som mal motor zohriaty na 70 stupnov vybrali sme vsetky zhavice napojili meter sanie a ten vstrek oleja do valcov sme nerobili. Ma sa to robit tak ze tocim auto az kym nestupa pretoze ja som len brnkol 2x.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Určite tušíš že to je slepá ulica.Problém ktorý máš súvisí (teoreticky) zo zvýšenou tvorbou sadzí.Tie spôsobujú že sa filter neprimerane často zaplní na mieru ktorá spúšta očistný proces.Čiže musia byť splnené podmienky.Ale spúšťať sa to môže aj pre chybu údajov ktoré sú RJ ponúkané.Ona nevie nič kontrolovať fyzicky,je odkázaná na signály,hodnoty ktoré jej menežment poskytne.V tomto prípade zrejme rozhoduje na základe nesprávnych údajov.Je to ekológia,na tom sa zhodneme.A komu by to nebolo jasné,to je dôvod úplne prvý a najdôležitejší prečo vôbec OBD diagnostika vznikla.Z toho tiež pramení že tejto problematike sa venuje maximálne a teda VAG špeciálne má tieto veci prepracované asi vôbec najlepšie na svete.Preto v tomto prípade vedie cesta práve tadiaľto.Sú to stovky parametrov hodnôt,treba v nich hladať odpovede,garantovane tam sú.Za túto mieru pomoci sa už ísť nedá.Ak niekto problém vyrieši zaslúži si z toho mať benefit a to by bolo príkro v rozpore z tým že tí čo nič neporiešili si už odmeny vybrali.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
pozri, po 142.000km ti proste skapalo DPFko - to je uplne prirodzene. Kupit nove za 1400eur v autorizaku, to predsa nebude problem ked si doteraz setril na palive. A este si mozes gratulovat ze tak dlho vydrzalo, lebo su DPFka ktore veselo umru natrvalo po 60.000km hlavne v mestskom rezime.
Keby si mal na DIESLOVOM motore tlaky 12 (coho ? barov ?) tak by ti uz nefungoval. Rozhodne chyba merania pripadne nespravna stupnica na meraku. NEdokazem si predstavit sposob ako by si dokazal zhovadit motor po 142.000km tak aby nemal tlaky - auta co maju nagulanych milion kilometrov maju tlaky daleko viac ako dvojnasobne.
Mas pokazene dpf. Sups vymenit za nove.
Keby si mal na DIESLOVOM motore tlaky 12 (coho ? barov ?) tak by ti uz nefungoval. Rozhodne chyba merania pripadne nespravna stupnica na meraku. NEdokazem si predstavit sposob ako by si dokazal zhovadit motor po 142.000km tak aby nemal tlaky - auta co maju nagulanych milion kilometrov maju tlaky daleko viac ako dvojnasobne.
Mas pokazene dpf. Sups vymenit za nove.
-
- Príspevky: 106
- Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11 Zdieľať na Facebook
DPF ti neskape len tak. Problém bude niekde inde v tom komplikovanom systéme.
Príklad: Mazda 6, 2.0 diesel, 2006, DPF, cca 190 000 km. Problém bol v častých regeneráciách a začínala už v podstate pri každej reg. svietiť kontrolka DPF. Bolo treba vybehnúť na dlhšiu, rovnú trasu a držať rýchlosť, kým nezhasla. Išiel som za chlapíkom kvôli tomu z KE až do PB, keďže viem, že tu by si neporadili.
Riešenie: výmena podložiek pod vstrekmi, čistenie EGR, čistenie sacieho koša v olejovej vani. Čuduj sa svete, problémy s častými regeneráciami zmizli. Vieš čo by spravili chlapci v Mazde ? Ja ti napoviem: vymenili by DPF. A vieš čo by sa vyriešilo ? Napoviem: NIČ! Bol by som ľahší o 2000 EUR.
Príklad: Mazda 6, 2.0 diesel, 2006, DPF, cca 190 000 km. Problém bol v častých regeneráciách a začínala už v podstate pri každej reg. svietiť kontrolka DPF. Bolo treba vybehnúť na dlhšiu, rovnú trasu a držať rýchlosť, kým nezhasla. Išiel som za chlapíkom kvôli tomu z KE až do PB, keďže viem, že tu by si neporadili.
Riešenie: výmena podložiek pod vstrekmi, čistenie EGR, čistenie sacieho koša v olejovej vani. Čuduj sa svete, problémy s častými regeneráciami zmizli. Vieš čo by spravili chlapci v Mazde ? Ja ti napoviem: vymenili by DPF. A vieš čo by sa vyriešilo ? Napoviem: NIČ! Bol by som ľahší o 2000 EUR.
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 29.08.2008 13:47 Zdieľať na Facebook
tak ako pise kolega hore chyba musi niekde byt. Tam vysie to pisal nejaky borec servismen pretoze pri 140 000 dpf odidene nemoze byt. Nie nejazdim len mesto a nie nejazdim na 1500 otackach. Leon ma nabehane 180 000 a dpf funguje ok, altea to iste .... A co je hlavne bol spraveny repas dpf robil to chlap co robil aj znamemu jemu auto v pohode beha uz rok mne to vydrzalo mesiac takze tam musi nieco byt. Musi byt nieco s tou regeneraciou alebo zlimi signalmi pre spustanie regeneracie. A dlhsie trasy ci dialnice su pravidelne....
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ale jasne ze moze - X kamaratov mam co mali problemy s DPFkami na trosicku inych autach ako je Okkktavia daleko predaleko pred dovrsenim 100.000km, ba dokonca mam troch co im skapalo DPF pred 70.000km. BMW330d 2011, audi a6 3.0d, audi a4 2.0d, vsetko mestska prevadzka.
Tym autam nic nie je, netreba im menit egrko, netreba im menit vstrekovace ani podlozky ani absolutne nic. Akurat ich pouzitie proste bolo nespravne pre danu technologiu : ked pojdes s Audi A8 Quattro orat na pole, jasneze mozes. Ale to auto pokazis po 40 motohodinach.
Ked budes na DPF verklikoch jazdit po meste, kratke studene jazdy, SAMOZREJME ZE DPF SKAPE VESELO PRED 140.000KM - na akomkolvek aute. Na tom nie je nic zvlastne.
Niekde na anglickych strankach som videl temu ze feši si kupil Renauoldt Megane, 1.5dci samozrejme s FAPom a v Londyne [zapchy !!] zabil DPFko po 6600 milach. Uplne nove auto. Chces mi povedat ze mal problem so vstrekovacmi ? Kedze to mal v zaruke tak samozrejme to otrepaval o hlavu firme, a ti riesili a riesili a riesili a nevyriesili. Slovom necelych SEDEM TISIC mil cize DESAT TISIC kilometrov.
Regeneracia alebo nie, nech sa vam to paci alebo nie, DPF ma jednoducho limitovanu zivotnost a 800.000km nevydrzi aj keby si menil vstrekovace a podlozky kazdy tyzden. To je cele. Zmier sa s tym.
Tym autam nic nie je, netreba im menit egrko, netreba im menit vstrekovace ani podlozky ani absolutne nic. Akurat ich pouzitie proste bolo nespravne pre danu technologiu : ked pojdes s Audi A8 Quattro orat na pole, jasneze mozes. Ale to auto pokazis po 40 motohodinach.
Ked budes na DPF verklikoch jazdit po meste, kratke studene jazdy, SAMOZREJME ZE DPF SKAPE VESELO PRED 140.000KM - na akomkolvek aute. Na tom nie je nic zvlastne.
Niekde na anglickych strankach som videl temu ze feši si kupil Renauoldt Megane, 1.5dci samozrejme s FAPom a v Londyne [zapchy !!] zabil DPFko po 6600 milach. Uplne nove auto. Chces mi povedat ze mal problem so vstrekovacmi ? Kedze to mal v zaruke tak samozrejme to otrepaval o hlavu firme, a ti riesili a riesili a riesili a nevyriesili. Slovom necelych SEDEM TISIC mil cize DESAT TISIC kilometrov.
Regeneracia alebo nie, nech sa vam to paci alebo nie, DPF ma jednoducho limitovanu zivotnost a 800.000km nevydrzi aj keby si menil vstrekovace a podlozky kazdy tyzden. To je cele. Zmier sa s tym.
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 04.03.2013 12:14 Zdieľať na Facebook
Ak mu svieti DPF na budikoch, znamena, ze nebolo uspesnych NIEKOLKO regeneracii DPF.. Greenline je start-stop verzia nie?
Predpokladam, ze fesak nenechal dokoncit regeneraciu na volnobehu (start-stop sa deaktivuje, otacky zvysene na 1000-1100) pocas toho mesiaca, vsak naco.. a ked jazdi kratke trasy po meste, tak je to o to dolezitejsie!
Potom nech sa necuduje, ze mu DPF nevydrzi..
Ak "borec" repasoval DPF (aj ked pochybujem o ucinnosti takeho "cistenia", ale budiz), dal to na vedomie aj riadiacej jednotke, aby ocakavala prazdne/nove DPF? Pred "vycistenim" skontroloval namerane hodnoty DPF - kolko popolceka je v DPF, kolko km/casu uplynulo od poslednej uspesnej regeneracie, pocet uspesnych/neuspesnych regeneracii, ake su diferencialne tlaky snimacov? Asi nie.. ked to po mesiaci svieti
Aj v meste sa da pouzivat diesel s DPF, ale treba respektovat jeho vlastnosti - a teda obcas postat po zaparkovani, kym neklesnu otacky na 780-800, vtedy je regeneracia ukoncena! Pri mestskej premavke sa casto neda urobit regeneracia pocas jazdy..
Diagnostika nie je len mazanie chybovych hlasok..
Predpokladam, ze fesak nenechal dokoncit regeneraciu na volnobehu (start-stop sa deaktivuje, otacky zvysene na 1000-1100) pocas toho mesiaca, vsak naco.. a ked jazdi kratke trasy po meste, tak je to o to dolezitejsie!
Potom nech sa necuduje, ze mu DPF nevydrzi..
Ak "borec" repasoval DPF (aj ked pochybujem o ucinnosti takeho "cistenia", ale budiz), dal to na vedomie aj riadiacej jednotke, aby ocakavala prazdne/nove DPF? Pred "vycistenim" skontroloval namerane hodnoty DPF - kolko popolceka je v DPF, kolko km/casu uplynulo od poslednej uspesnej regeneracie, pocet uspesnych/neuspesnych regeneracii, ake su diferencialne tlaky snimacov? Asi nie.. ked to po mesiaci svieti
Aj v meste sa da pouzivat diesel s DPF, ale treba respektovat jeho vlastnosti - a teda obcas postat po zaparkovani, kym neklesnu otacky na 780-800, vtedy je regeneracia ukoncena! Pri mestskej premavke sa casto neda urobit regeneracia pocas jazdy..
Diagnostika nie je len mazanie chybovych hlasok..
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
guadra2030 zo všetkým sa súhlasiť určite dá,len niektoré veci treba dva razy podtrhnúť nech ich ľudia čítajú z porozumením.Nie raz som písal,celá diagnostika je vlastne o ekológii,čo znamená že (a duplom VAG) sa jej venuje úplne maximalisticky.
Ak niekto problémy má podobného rázu,je akosi predpokladané že si pozrie vstupný stav hodnôt.Presne to čo píšeš.Stav zaplnenia,popolčeka,km od poslednej,uspešne vykonané cykly,rozdielový tlak,múdrejší aj lambdu atd.Až potom prípadne spúšťa umelú vynútenú regeneráciu ale po nej opäť úplná kontrola všetkých parametrov.Asi sa ľudom veľa premýšlať nechce,lebo keby mali pred sebou vytlačené vždy parametre ktoré rozhodujú,prišli by na mnoho triviálnych až idioticky jednoduchých zákonitostí ktoré platia.Celé je to choré.Robiť tu siahodlhé školenia a učiť zákazníka si servisovať vlastnú techniku na vyžšej úrovni než ju robia vo výkladných skriniach za neuveritelné čiastky hodinovej práce ?
Ak niekto problémy má podobného rázu,je akosi predpokladané že si pozrie vstupný stav hodnôt.Presne to čo píšeš.Stav zaplnenia,popolčeka,km od poslednej,uspešne vykonané cykly,rozdielový tlak,múdrejší aj lambdu atd.Až potom prípadne spúšťa umelú vynútenú regeneráciu ale po nej opäť úplná kontrola všetkých parametrov.Asi sa ľudom veľa premýšlať nechce,lebo keby mali pred sebou vytlačené vždy parametre ktoré rozhodujú,prišli by na mnoho triviálnych až idioticky jednoduchých zákonitostí ktoré platia.Celé je to choré.Robiť tu siahodlhé školenia a učiť zákazníka si servisovať vlastnú techniku na vyžšej úrovni než ju robia vo výkladných skriniach za neuveritelné čiastky hodinovej práce ?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 34 neregistrovaných