Klíma do Felicie 1,3MPI r.2001
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 22.02.2014 13:13 Zdieľať na Facebook
Klíma do Felicie 1,3MPI r.2001
Dobrého zdravia vinšujem...
Nemajúc nič múdrejšieho na práci som sa rozhodol vytúzingovať svoju feldu 1,3MPI klimatizáciou. Lenže 1,3-jok s klímou veľa nebolo a originál funkčný komplet je problém zohnať, na rozdiel od 1,6 - preto otázka: dá sa použiť klíma z feldy 1,6MPI do 1,3MPI? Alebo presnejšie čo všetko sa dá použiť? Nejaké informácie som na nete vyhrabal, no je ich málo a ešte si aj navzájom odporujú, tak by som bol rád keby mi niekto z miestnych odborníkov mohol potvrdiť (alebo vyvrátiť):
- celý blok kúrenia spolu s výparníkom klímy a ovládacím panelom by mal byť v 1,3MPI aj 1,6MPI rovnaký
- kompresor spolu s RJ by mal byť rovnaký
- chladič klímy s držiakom by mal byť rovnaký
- držiak kompresora + napínacia kladka sú v 1,3 iné ako v 1,6, ale rovnaké ako pre servoriadenie v 1,3
- remenice na kľukovku a vodnú pumpu treba ako pre servoriadenie (6 drážok)
- alternátor ako pre servoriadenie (90A, remenica 6 drážok)
Je to skutočne tak? Dá sa kompresor z 1,6 namontovať na držiak serva do 1,3? A dá sa ten držiak serva + kladka uchytiť na motor kde pôvodne neboli (bez vŕtania ďalších dier apod.)? Hadice, sušič a podobné drobnosti snáď nebudú problém, zabudol som ešte na niečo?
Vtipy na tému felda+klíma ma vôbec netrápia - kto má nutkavú potrebu sa realizovať nech sa páči , ale potešilo by ma keby sa objavila aj nejaká odpoveď k veci.
Ďakujem.
Nemajúc nič múdrejšieho na práci som sa rozhodol vytúzingovať svoju feldu 1,3MPI klimatizáciou. Lenže 1,3-jok s klímou veľa nebolo a originál funkčný komplet je problém zohnať, na rozdiel od 1,6 - preto otázka: dá sa použiť klíma z feldy 1,6MPI do 1,3MPI? Alebo presnejšie čo všetko sa dá použiť? Nejaké informácie som na nete vyhrabal, no je ich málo a ešte si aj navzájom odporujú, tak by som bol rád keby mi niekto z miestnych odborníkov mohol potvrdiť (alebo vyvrátiť):
- celý blok kúrenia spolu s výparníkom klímy a ovládacím panelom by mal byť v 1,3MPI aj 1,6MPI rovnaký
- kompresor spolu s RJ by mal byť rovnaký
- chladič klímy s držiakom by mal byť rovnaký
- držiak kompresora + napínacia kladka sú v 1,3 iné ako v 1,6, ale rovnaké ako pre servoriadenie v 1,3
- remenice na kľukovku a vodnú pumpu treba ako pre servoriadenie (6 drážok)
- alternátor ako pre servoriadenie (90A, remenica 6 drážok)
Je to skutočne tak? Dá sa kompresor z 1,6 namontovať na držiak serva do 1,3? A dá sa ten držiak serva + kladka uchytiť na motor kde pôvodne neboli (bez vŕtania ďalších dier apod.)? Hadice, sušič a podobné drobnosti snáď nebudú problém, zabudol som ešte na niečo?
Vtipy na tému felda+klíma ma vôbec netrápia - kto má nutkavú potrebu sa realizovať nech sa páči , ale potešilo by ma keby sa objavila aj nejaká odpoveď k veci.
Ďakujem.
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
sbf máš pravdu s tým ako dostať klimatizáciu do starej Felicie 1.3 MPI a tým zvýšiť jej momentálnu cenu na trojnásobok a znížiť jej výkon na polovicu je na zlom fóre s tým by mal ísť radšej na Pokec do miestnosti BDSM
[img]http://img.cas.sk/img/11/gallery/173807 ... -klima.jpg[/img]
[img]http://img.cas.sk/img/11/gallery/173807 ... -klima.jpg[/img]
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 22.02.2014 13:13 Zdieľať na Facebook
prochy: 1,3-jky s klímou sa na Slovensku objavia v ponuke 1-2 do roka, a je otázne v akom stave, takže keď som túto kupoval uvažoval som aj o klíme ale nebola to priorita.
lubos: tých pár kW už nejako oželiem - po diaľnici jazdím 110-120, takže mám dostatočnú rezervu (keď som feldu pred časom požičal známemu zahlásil mi že 'trochu ju prehnal a 160 v pohode'), a keď pôjdem hore Čertovicou klímu kľudne vypnem. Celkovo ju nemienim používať často, na krátkych trasách mi nechýba, no občas jazdím k rodine do Čiech a 5 hodín sa škvariť pri 38 stupňoch je už otrava (ale je fakt že Š1000MB, Š1202STW ani Š120L klímu nemali a prežili sme )
sbf: zaregistroval som sa sem síce len nedávno, ale čítam pravidelne už pár rokov takže viem ako to tu chodí, preto ten dovetok v prvom príspevku
elefant: vďaka za inšpiratívnu fotku - toto ma nenapadlo, a videl som už aj verziu s kolieskami, tak by som ju nemusel ani dvíhať na strechu - stačí pridrôtovať o ťažné a strčiť rúru do pootvoreného kufra.
lubos: tých pár kW už nejako oželiem - po diaľnici jazdím 110-120, takže mám dostatočnú rezervu (keď som feldu pred časom požičal známemu zahlásil mi že 'trochu ju prehnal a 160 v pohode'), a keď pôjdem hore Čertovicou klímu kľudne vypnem. Celkovo ju nemienim používať často, na krátkych trasách mi nechýba, no občas jazdím k rodine do Čiech a 5 hodín sa škvariť pri 38 stupňoch je už otrava (ale je fakt že Š1000MB, Š1202STW ani Š120L klímu nemali a prežili sme )
sbf: zaregistroval som sa sem síce len nedávno, ale čítam pravidelne už pár rokov takže viem ako to tu chodí, preto ten dovetok v prvom príspevku
elefant: vďaka za inšpiratívnu fotku - toto ma nenapadlo, a videl som už aj verziu s kolieskami, tak by som ju nemusel ani dvíhať na strechu - stačí pridrôtovať o ťažné a strčiť rúru do pootvoreného kufra.
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 11.12.2012 22:55 Zdieľať na Facebook
zdravim ta , tvoja problematika respektivne to co chces nieje take jednoduche realizovat , ako prve zabudol si na kabelaz hlavne aby nebola strihana pretoze sa stoho ani diva svina nevysomari , ak ju zozenies klobuk dolu , ako si dalej pisal vymennik tepla cize radiator je jedno ci je z 1,6 alebo 1,3 pri pouzitom davaj pozor aby nebol deravy je velka pravdepodobnost poskodenia pri demontazi ,, dalej potrebujes kompresor s uchytenim , na niektorych boli rozdiely pri 1.6 a 1.3 , aspon ja som sa stym osobne stretol , klima trubky , vysusac , chladic je iny na 1.3 a 1.6
k tym uchyteniam treba remen , Model 1,6MPi ak chces montovat servo tak tam mas tiez par dobrych rozdielov ,ak to ma ABG ina tyc riadenia , riadenie jasne ze servo , kryci plech okolo tyce riadenia iny , drziak servo cerpadla a alternatora , alternator je tiez iny , uz sa presne na vsetko nepametam bolo to pred 8 mimi rokmi ked som to prerabal ale bola to makacka vsetko pozhanat a potom dorabat , odhovarat ta nebudem pretoze sam som prerabal niekolko felicii ci na Laurin Klement alebo servo a klimu
k tym uchyteniam treba remen , Model 1,6MPi ak chces montovat servo tak tam mas tiez par dobrych rozdielov ,ak to ma ABG ina tyc riadenia , riadenie jasne ze servo , kryci plech okolo tyce riadenia iny , drziak servo cerpadla a alternatora , alternator je tiez iny , uz sa presne na vsetko nepametam bolo to pred 8 mimi rokmi ked som to prerabal ale bola to makacka vsetko pozhanat a potom dorabat , odhovarat ta nebudem pretoze sam som prerabal niekolko felicii ci na Laurin Klement alebo servo a klimu
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 27.07.2010 11:40 Zdieľať na Facebook
Tých 160 km čo išiel známy v pohode bolo dole Čertovicou ?jazvec napísal:prochy: 1,3-jky s klímou sa na Slovensku objavia v ponuke 1-2 do roka, a je otázne v akom stave, takže keď som túto kupoval uvažoval som aj o klíme ale nebola to priorita.
lubos: tých pár kW už nejako oželiem - po diaľnici jazdím 110-120, takže mám dostatočnú rezervu (keď som feldu pred časom požičal známemu zahlásil mi že 'trochu ju prehnal a 160 v pohode'), a keď pôjdem hore Čertovicou klímu kľudne vypnem. Celkovo ju nemienim používať často, na krátkych trasách mi nechýba, no občas jazdím k rodine do Čiech a 5 hodín sa škvariť pri 38 stupňoch je už otrava (ale je fakt že Š1000MB, Š1202STW ani Š120L klímu nemali a prežili sme )
sbf: zaregistroval som sa sem síce len nedávno, ale čítam pravidelne už pár rokov takže viem ako to tu chodí, preto ten dovetok v prvom príspevku
elefant: vďaka za inšpiratívnu fotku - toto ma nenapadlo, a videl som už aj verziu s kolieskami, tak by som ju nemusel ani dvíhať na strechu - stačí pridrôtovať o ťažné a strčiť rúru do pootvoreného kufra.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 22.02.2014 13:13 Zdieľať na Facebook
Vojto, slušná cena, nevyzerá zle, ale pre mňa je (ako väčšina tunajších felícií) absolútne nezaujímavá. Feldu podľa svojich predstáv som tu (aj na iných inzertných serveroch) zháňal neúspešne rok a pol - a to som mal len 4 skromné podmienky: kombík, 1,3MPI, slušný stav plechov a LPG s dostupným servisom. Nakoniec som upustil od požiadavky na LPG a nechal si ho po kúpe namontovať nové (má to aj svoje výhody). Teraz vo voľných chvíľach dopiplávam rôzne drobné príjemnosti - automatické svietenie, prídavné zásuvky, keď sa oteplí prídu na rad aj decentné 'neviditeľné' fólie... no a klíma je tiež jedna z takýchto vecí - keď sa pritrafí (a jednu 1,6-kovú práve mám v merku za prijateľnú cenu) namontujem, keď nie tak bez nej prežijem.
Mondeo, vďaka za odpoveď k veci. Servo nechcem, tam pár komplikácií odpadne, kabeláž by samozrejme musela byť pekne vymontovaná (v českých ponukách som pár takých videl, ale tu sú prevádzkovatelia vrakovísk leniví ako vši, keď pýtam diel čo drží na viac ako 2 skrutkách radšej povie že nemá), ale nenapadlo ma že ešte aj v trubkách budú rozdiely... asi sa na ten 1,6-kový komplet nakoniec vykašlem a skúsim predsa len zohnať originál 1,3-jkový, alebo to dať dokopy pomaly po častiach.
Mondeo, vďaka za odpoveď k veci. Servo nechcem, tam pár komplikácií odpadne, kabeláž by samozrejme musela byť pekne vymontovaná (v českých ponukách som pár takých videl, ale tu sú prevádzkovatelia vrakovísk leniví ako vši, keď pýtam diel čo drží na viac ako 2 skrutkách radšej povie že nemá), ale nenapadlo ma že ešte aj v trubkách budú rozdiely... asi sa na ten 1,6-kový komplet nakoniec vykašlem a skúsim predsa len zohnať originál 1,3-jkový, alebo to dať dokopy pomaly po častiach.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 22.02.2014 13:13 Zdieľať na Facebook
Niekde okolo Nitry. Ale tiež si myslím že boli tachometrové, takže reál tak tesne pod 150. Ja keď sa ponáhľam bežne jazdím tachometrových 135 a to nemám plyn na podlahe, motor by ešte potiahol (samozrejme aj spapal - spotreba začína výrazne stúpať nad cca 115) ale nemienim zbytočne platiť pokuty. A tiež netvrdím že tých 135 dám z nuly za 10 sekúnd - rozjazd potrebujem ako boeing. No niektorí hrdí majitelia prémioviek 'po nemeckom dôchodcovi', jazdiaci stovečkou na spotrebu, z toho chudáci aj tak mávajú psychické traumy.Abies123 napísal: Tých 160 km čo išiel známy v pohode bolo dole Čertovicou ?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Šanca by bola,témy si všetky prečítam lebo to spadá pod moderátorské "povinnosti". Ale odpovedám už pomenej z dvoch dôvodov.Prvý a dôležitejší je že otázka je prázdna,neobsahuje ani len nulovú informačnú hodnotu,tam niet čo odpovedať,tam by trebalo pátrať najprv po obsahu otázky,ale najprv sa prehrýsť cez text (to som trochu prehnal) ktorý by nedešifroval ani gen.Lorenc.sbf napísal:to si zabludil na zle forum, tu dostanes skor radu ake auto kupit, nekonecne rady o olejoch, kolko zeru diesle, vybavach, atd. cokolvek technicke na 90% neni sanca (tych 10% ak sa mhlavaty a zopar dalsich dobre vyspi)
Druhý dôvod sú ľudia ako ty,ktorý sa vyjadrujú k tým málo technickým vyjadreniam a osobám čo to ešte tu nevzdali a pod. vždy a náležite tak,že téma začne dozrievať pre smetný koš.
Ten čas ktorý nestratím zbytočne tu,získam pre iné profesné fórum,je síce platené ale úroveň o jednu galaxiu inde. Takže to nie je o vyspatí a nie je to náhoda.
-
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 19.09.2012 15:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 816
- Dátum registrácie: 08.12.2009 05:57
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 22.02.2014 13:13 Zdieľať na Facebook
Najjednoduchšie ako sa dalo - vytiahol som z poistkovej skrinky relé svetiel a zastrčil namiesto neho špeciálne upravené. Keď bolo uzákonené denné svietenie v každej mototechne si mohol kúpiť zariadenie veľkosti krabičky cigariet ktoré zapínalo svetlá po naštartovaní, lenže kvôli jeho montáži bolo treba rozoberať prístrojovku, strihať kabeláž a zapájať 5-6 drôtov. Až istý čech vykoumal, že vo felde stačia 3 drôty a všetky sa dajú pripojiť priamo na kontakty hlavného relé svetiel, takže elektroniku upratal do krabičky cca 2,5x2,5x5cm a prilepil ju na relátko (nad poistkovou skrinkou je dosť miesta aby sa aj s takouto 'nástavbou' dala zavrieť). Funguje to štandardne - 5 sekúnd po zapnutí zapaľovania alebo naštartovaní sa rozsvietia tlmené svetlá, po vypnutí zapaľovania zhasnú (počas samotného štartovania samozrejme zhasnú tiež).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných