Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Zdvihak napísal:Chrysler 180 (1970 - 1982) 288 294 kusov

.......
U nás v bývalom Československu sa toto auto v 70-tych a 80-tych rokoch vyskytovalo tiež a tak trošku "narušovalo" uniformitu vozového parku tých čias. Bolo to auto lekárov, ale aj mäsiarov či pumpárov, 70-tych a 80 tych rokov. Vlastniť toto vozidlo koncom 70-tych rokov v ČSSR vyšlo, podľa mojich zistení, na cca 100 000 Kčs.
.......
poznal som dvoch majitelov, jeden bol zviera v celostatnom ROH, volajaky predseda ?, druhy casnik :2f93:
a potom ze tu bolo zle za komancov :d :D
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Čašník z filmu "Vrchní prchni" ma tiež Chryslera :d :D

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

fakt, to som uplne zabudol, Abrham mal ale zigulu na tajnasa :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
dzurek
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 11.10.2005 11:38
Zdieľať na Facebook

Prihlasenie registracia vozidiel.......

Príspevok od používateľa dzurek »

Prihlasim zaregistrujem Vasu Motorku Stvorkolku Traktor Auto na Slovenske SPZ... Prihlasim aj odhlasene vyradene vozidla.. napr. staci aj stary odhlaseny vyradeny zruseny kludne aj poskodeny Technicak ..

volat na 0903 392 244

..
Podmienkou je cisty povod vozidla a originalne cisla na karoserii.

.. Prihlasim na original BIELE SLOVENSKE znacky... Aj dovoz USA. Canada ...... aj Veterany. od roku 1900 - 2015....
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

TOYOTA Corona (1964-1970) tretia generácia vyrobené viac ako 1000000 kusov

Corona bola výnimočným autom. Bola prvým japonským autom na našom trhu a predstavovala výrazný posun v kvalite a spoľahlivosti. Túto vlastnosť si Toyoty zachovali ešte dlhú dobu.

Toyota Corona bol úspešný model, ktorý sa vyrábal od roku 1957 (prvá generácia). Tretia generácia s kódovým označením T40,T50 a T60 sa predstavila v septembri 1964. Model s motorom vpredu poháňali zadné kolesá a okrem limuzíny sa vyrábalo aj kombi, úžitkový pick-up a kupé. Táto Toyota bola jedným z áut, ktoré sa tiež predávali aj na našom trhu.
Do Československa sa Corony dostali vďaka bartrovému obchodu. My sme na ďaleký východ poslali traktory Zetor a Japonci nám za to dodali Toyoty. Tento obchod bol dohodnutý na strojárskom veťrhu v Brne. Zástupcovia zahraničného obchodu podniku Motokov mali za úlohu vytipovať niektorý japonský automobil. Rozhodovalo sa medzi autami Datsun 1000, Datsun 1600, Toyota Corolla 1100 a Toyota Corona 1500. Nakoniec padľa voľba na Coronu.

V roku 1970 sa doviezlo do Československa 402 kusov týchto vozidiel. Asi 300 sa predalo prostredníctvom predajní Tuzex, 100 sa rozdelilo medzi pražské a brnianske hotely, taxislužbe a do autopožičovní. Údajne dve skončili ako služobné autá na ministerstve vnútra.

Toyota sa najprv predávala len v Tuzexe, ale neskôr sa objavila aj v Mototechne ako novinka roku 1970. Jej cena bola 110 tis. Kčs, čo bola na tú dobu veľká suma. Po roku sa jej cena znížila na 79 tis. Kčs, toľko stál približne aj Fiat 125p.

Auto malo štvorvalcový motor s rozvodom OHV 1.5L s výkonom 61 KW/82 koní, pri 5200 ot/min. a 122Nm pri 2800 ot./min., ktorý sa vyznačoval neobvykle tichým chodom. Mximálnu rýchlosť výrobca udával 145km/h. Dobový test popisuje interiér ako prekvapivo veľkorysý. Ani vyššie postavy nemajú problém s miestom na zadných sedadlách. Podvozok tvoria vpredu lichobežníkové závesy, zadnú hnanú nápravu nesú listové pružiny. Jazda je pohodlná a dostatočne eliminuje nerovnosti terénu. Na svoju dobu mala Corona veľmi dobrú sériovú výbavu. V porovnaní s vtedajšími americkými autami obsahovala až 50 prvkov výbavy, za ktoré si detroidské koncerny pýtali extra peniaze.
V sériovej výbave bol aj automatický sitič. Na výber boli štyri farby karosérie svetlomodrá, sivá, biela a červená. Autá mali v základnej výbave aj rádio Hitachi.

Servis zabezpečovali automechanici preškolení v Belgicku, ktorí pracovali v servisoch v Hradci Králové a v Hlučíne. Toyoty už vtedy prekvapovali svojou spoľahlivosťou. Servis kvôli opravám nebol nutný a náhradné diely dodávané cez belgické zastúpenie značky sa dodávali rýchlejšie ako na škodovky.
Motory: R4 1,2L/55PS, 1,3L/65PS, 1,5L/82PS, 1,6L 90/110PS, 1,9L/110PS
Prevodovka: 3st. automat, 4st. manuálna, pohon zadných
kolies
Brzdy: vpredu kotúčové, vzadu bubnové
Top speed: 1,2L/120km/h, 1,3L/140km/h, 1,5/145km/h, 1,6/160km/h, 1,6GT/175km/h, 1,9/180km/h





Toyota Corona (1967):
[img]http://imageshack.com/a/img538/3456/A8lCI4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/4610/Yc2V6k.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/1968/ajR9XH.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/2932/7mi9kZ.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/3604/K0fPe0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img903/32/NVCand.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/961/gB8Es6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/1407/ZMPmgI.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/3263/auXT0L.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/6677/4tsSSa.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/5268/5hMFYC.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/1358/wu3e7e.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 125 (1967-1972) počet kusov vyrobených automobilkou FIAT - 603 877 kusov

v Argentíne sa vyrábal až do roku 1982 a v Egypte do roku 1983. V Poľsku sa do roku 1991 vyrábal ako Poľský Fiat 125p. Niekoľko exemplárov talianskeho Fiatu 125 bolo vyrobených aj v Columbii, ktoré boli rýchlo nahradené poľským 125p, ktorý sa lepšie hodil pre miestny trh. Juhoslávska Zastava produkovala Zastavu 125 zhodnú s pôvodným modelom a tiež bola k dispozícii verzia Giardinetti. K dispozícii boli verzie známe ako "125 PZ", s motormi o objeme 1295 a 1481 cm³.
V Čile bolo auto vyrobené takmer rovnaké ako Fiat 125 "Osobitný" restyling dostal v roku 1970.
Iste by sa našli miesta na tejto planéte, kde sa tento Fiat objavil a kde sa priamo nevyrábal, ale vyvážal či upravoval napríklad Nový Zéland. Je to ďalší svetobežník, ako megaúspešný Peugeot 504 .

Napriek všetkým tým Ferrari, Lamborghini na výstavách klasických áut od výmyslu sveta, ma to vždy ťahalo k tým najobyčajnejším autám. Takým ako Fiat, Lancia, Renault, Citroen či Peugeot. V tej dobe bolo zjavné, že autá navrhovali ľudia, ktorí ich mali radi...

Tento taliansky originál ponúkal oveľa viac šarmu aj kvality a výrazne vyššiu technickú úroveň, ako u nás známy Fiat 125p.
Za príplatok bolo možné získať tiež otáčkomer, vyhrievané zadné okno a elegantné disky z ľahkej zliatiny. Verzia Special mala koženkové čalúnenie sedadiel kombinované s látkou, stredovú konzolu prístrojovej dosky, účinnejšiu protihlukovú izoláciu motorového priestoru a chrómované lišty na lemoch blatníkov.

Vo svojej dobe bol tento Fiat považovaný za temperamentné auto. Mal veľmi vydarený motor. Jednalo sa o štvorvalec, ktorý mal "dvojvačkový" rozvod. Prvýkrát sa tento motor objavil v roku 1966 vo Fiate 124 Spider, 124 Special a v roku 1967 vo Fiate 124 Сoupe. Pre 125-ku bol jeho objem zväčšený z pôvodných 1438 na 1608 cm3. Základný Fiat 125 mal výkon 66 kW, ostrejšie prevedenie Special dávalo vďaka upravenému saniu, vačkovým hriadeľom s odlišným časovaním a inému karburátoru rovných 100 koní. Navyše sa táto špičková verzia mohla chváliť tiež päťstupňovou prevodovkou. Tento Fiat produkoval krásny zvuk vychádzajúci z jeho výfuku. Navyše ďalším jeho vylepšením boli kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Majitelia tvrdia, že auto dosahuje "tachometrovú rýchlosť" 200km/h. Jeho facelift bol predstavený na turínskom autosalóne v roku 1970.

Pravý Fiat 125 Special sa v malých počtoch predával aj u nás prostredníctvom obchodov Tuzex. V rokoch 1969 až 72 bolo dovezených 1275 kusov Fiatov 125. Cena v základnej verzii bola 16900 TK (1TK-5Kčs) a vo verzii Special 18200 TK (Tuzexových korún.

Motor: 1608cm3, 66 - 73,5kw -verzia special, ventilový rozvod 2xOHC-ozubený remeň, dvojitý karburátor Weber alebo Solex, ventilátor chladenia ovládaný elektromagnetickou spojkou,
Prevodovka: 4st. neskôr 5st. pohon zadných kolies
Brzdy: kotúčové
Top speed: 170km/h



FIAT 125 Special (1969):

[img]http://imageshack.com/a/img905/2289/GU5DwV.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/9272/Co9Xlq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/3221/ptM70D.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/9961/8yBGlZ.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/2537/0MIjg8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/4435/LSehD5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/4981/lcctku.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img905/1625/aFL71e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img901/5845/WPQ4b7.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Fiat 125 Special Coupé 'Samantha' Vignale (1967-71) okolo 100 kusov

Klasické talianske autá, a nie len Ferrari či Lamborghini, boli pre mňa vždy mimoriadne zaujímavé. Potreboval snáď svet Fiat 125 Coupé, starú päťstovku od Abarthu, či Fiat X1/9 ? Práve takéto modely áut tak ako aj Alfa Romeo Montreal, Lancia Fulvia , Alfa Romeo 2000GT , Fiat 124 Spider , spolu s Coupé Fiat 124 a nespočetné množstvo ďalších, v 60tych až 80tych rokoch boli stelesnením snov. A mnohé dosiahnuteľných snov.

Jednou z najviac preslávených talianskych "karosárskych" firiem, bola firma Carrozzeria Vignale. Firma bola založená v roku 1948 Alfredom Vignale, ktorého kariéra začala pred vojnou úspešným návrhom FIAT-u Topolino. Bol tiež obľúbeným dizajnérom Enza Ferrari. Carrozzeria Vignale tiež navrhla a postavila autá pre Lanciu a Maserati, okrem iných. Pre Fiat, Vignale postavil niekoľko modelov v obmedzenej sérii. Samantha bola postavená v malej sérii v neskorých 60 tych rokoch.

Počet vyrobených kusov modelu Samantha 125S sa odhaduje na približne 100 kusov a tieto vozidlá neboli distribuované prostredníctvom hlavných predajcov FIAT, ale prostredníctvom nezávyslých predajcov. K dnešnému dňu sa zachovalo len málo kusov. Samantha 125S je jeden z najvzácnejších twin-cam Fiatov z tohto obdobia.

Motor: 2xOHC, 1608cm3/74KW
Prevodovka: 5st. manuál, pohon zadných kolies
Brzdy: kotúčové na všetkých kolesách
Top speed: 180km/h

[img]http://imageshack.com/a/img538/5435/M6YU4R.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/9229/5gj9wP.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/1156/8H77mv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img905/6432/CXVSHc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/8961/wRLt4p.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/6537/ZMTgFu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/5043/7zER7m.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Volkswagen T1 Transporter (1950-1966) v Brazílii až do roku 1975, do roku 1967 vyrobené 1 800 000 kusov.

Legendárny Hippie Van model nemeckej automobilky Volkswagen, auto, ktoré sa stalo kultovou záležitosťou. Áno, ide o legendárny mikrobus Volkswagen Typ 2 Transporter.

Volkswagen po druhej svetovej vojne začal s výrobou modelu Type 1, ktorý je známejší pod menom Beetle, alebo Chrobák. Type 2, ktorý neskôr získal označenie Transporter T1 však nestvorila automobilka sama.
Najväčšiu zásluhu na ňom má holandský importér Ben Pon, ktorý si v roku 1946 pri preberaní Chrobáka vo Wolfsburgu všimol upravenú verziu na prevážanie materiálu.

V apríli 1947 navrhol, že auto odvezie 690 kilogramov a vodič bude úplne vpredu. Základ z Type 1 však nevyhovoval, pretože bol príliš slabý, preto Volkswagen použil rámovú konštrukciu. Pôvodný návrh mal problém aj s aerodynamikou. Koeficient 0,75 však upravili v tuneli rozdelením čelného skla a zmenou tvaru strechy na 0,44.

Prvý kus Type 2, alebo Transportera T1 vyšiel z liniek fabriky 12. Novembra 1949. Necelý rok na to sa k nemu pripojili verzie Microbus a neskôr aj Microbus Deluxe.

K štedro pochrómovanej verzii De Luxe pribudla aj svetovo najznámejšia, zvaná Samba. Tá mala plátenú otváraciu strechu a malé okienka po bokoch pre lepšie presvetlenie interiéru.

Hnutie hippies v polovici 60. rokov - deti kvetov často brázdili cesty naprieč Amerikou práve týmito dodávkami. Boli pomerne lacné a mali prijateľnú spotrebu. Dalo sa v nich prechodne aj bývať. Tejto myšlienky sa v Nemecku chytila spoločnosť Westfalia-werke, ktorá začala Transportery prerábať na kempingové dodávky. Pribudli postele, záclonky, umývadlo a hlavne charakteristická dvíhacia strecha, ktorá umožnila lepší pohyb vo vnútri.

Medzi najvzácnejšie patria modely originálnej T1 Samba, ich cena dosahuje dnes už astromomické rozmery. Omnoho prijatelnejšie ceny majú modely druhej genrácie T2, ktorá sa vyrábala do roku 2013 v Brazílii !!!

Motor: vzduchom chladený 4 valec Boxer umiestnený vzadu, 1131 cm³/25PS(18,4kW)/3300ot, 1192 cm³/30PS(22kW)/3400ot, 1192 cm³/34PS(25 kW)/3600ot, 1493 cm³/42PS(30,9kW)/3800, 1493 cm³/44PS(32,3kW)/4000ot
Prevodovka: 4 st. manuálna, pohon zadných kolies
Brzdy: bubnové na všetkých štyroch kolesách
Top speed: 85-110km/h





Volkswagen T1 Samba Bus (1967) 1500cm3/44PS:

[img]http://imageshack.com/a/img540/9809/rQmXrs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/1373/UUyozV.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/7913/44hljz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/1340/zhXe2J.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/7344/SetvYS.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img905/8962/38rye3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/903/qrWWYx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/2898/y0IB6T.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/3307/GuNOLg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/3298/LZPNx6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/9823/x8PbsR.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

ZASTAVA 101 (1971-2008) 1 273 532 kusov

V Egypte, získalo auto popularitu ako taxi.

Juhoslávia bola v minulosti tak na pol ceste medzi kapitalistickým a socialistickým svetom.
Automobilka v Kragujevaci mala dlhoročnú spoluprácu s talianskym Fiatom. Fiča ako hovorili Zastave 600, ktorá postupne narástla na 750 a nakoniec na Zastavu 850 bola už zastaraná. V 70-tych rokoch čoraz viac automobiliek prechádzalo na predný pohon tak ako aj Fiat a jeho model 128.
Vzťahy zo Zastavou boli vynikajúce. Prvá Zastava 101 zišla z výrobnej linky 15.10.1971, teda dva roky po zahájení výroby talianskeho Fiatu 128. Juhoslovanská Zastava nebola vernou kópiou Fiatu 128. Najmarkantnejší rozdiel bol v zadnej časti. Zastava 101 mala vzadu výklopné dvere, čím bola pokrokovejšia ako Fiat 128. Päťdverové kompaktné rodinné auto bolo v tom čase v Európe niečim novým.

Vzhľadom na menej kvalitné cesty nielen na Balkáne, ale aj vo východnej Európe mala Zastava o niečo vyšší podvozok. To bol ťažiskovým teritóriom exportu nových Zastav. Bola to aj obchodná politika Fiatu, ktorý sa cez Zastavu chcel dostať na trhy socialistických krajín. Zastava 101 mala moderný štvorvalcový motor OHC s objemom 1116cm3 a výkonom 55 koní. Najslávnejšie obdobie Zastava zažila v 70-80tych rokoch.

Do Československa sa sa začala Zastava s označením 1100 dovážať koncom roka 1974. Podľa zistených údajov sa v Československu predalo v 70-tych rokoch asi 10000 vozidiel Zastava. Na jar 1999 boli silne poškodené výrobné haly počas náletov NATO na Juhosláviu, ale už krátko potom z brán závodu znovu vycestovali nové autá.
S viacerými inováciami sa vyrábala až do roku 2008, teda neuveriteľných 37 rokov.

Motor: OHC R4 1116 cm³/40,5 kW/6000 ot., 1116 cm³/44 kW/6000 ot., 1116 cm³/47 kW/6000 ot., 1290 cm³/53,5 kW/6000 ot.
Prevodovka: 4 st. manuálna od roku 1988 5 st. manuálna
Brzdy: vpredu kotúčové, vzadu bubnové
Top speed: 1,1L 40,5KW - 135km/h, 1,1L 44KW - 146km/h, 1,1L 47KW - 148km/h, 1,3L 53,5KW - 150km/h

Zastava 101 (1976)1,1L 40KW:

[img]http://imageshack.com/a/img661/3961/0S6fdH.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/7208/qKpw9H.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img905/4258/4ZVbYg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/2583/5Oz0av.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/3480/Zmo6lD.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/5265/XKuR9j.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/5672/fpzj0F.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Lada (VAZ) 21059 (1980-1995 ??) počet vyrobených kusov nie je možné zistiť

KGB svojho času disponovalo špeciálne navrhnutými automobilmi a jedným z nich bol aj VAZ 21059. Nazval by som ho "vlkom v baraňom rúchu". Keď sa na nejaké auto západnej produkcie tých časov zavesil, bolo ťažké striasť ho... Pod kapotou sa neskrýval V8 ani žiadny iný monštruózny motor, skôr napak. Malý, ľahký a pokrokový. Veľké prekvapenie, ktoré by sotva niekto čakal a najmä nie pod kapotou vozu LADA (VAZ) 2105 s ktorým bol tento automobil navonok identický, a tak dobre známy aj u nás.

Pre KGB bol svojho času vyvinutý a vyrábaný tento zvláštny automobil. Z vonku sa ničím nelíšil od bežných áut tých časov v Sovietskom zväze, mal však lepšie technické charakteristiky. Pod kapotou sa totiž skrýval dvojrotorový Vankelov motor s obsahom 1200cm3 (niekde sa uvádza aj 1300cm3). Podľa mojich zistení výkon motora sa uvádza aj 120PS ale väčšinou 103Kw (140PS) pri 6000ot/min. Max. točivý moment 186Nm pri 4500ot/min. Auto malo pohon zadných kolies a päťstupňovú manuálnu prevodovku. Dynamické parametre sa udávajú 0-100km/h za 9s a maximálna rýchlosť 180km/h. Považujem tento automobil, za zberateľsky atraktívny, aj keď sa to možno na prvý pohľad nezdá, ale nie je až také bežné mať v zbierke špeciálne vozidlo KGB. Auto spĺňa atribút výnimočnosti ako technickej tak aj svojim príbehom, to je to čo taký automobil má mať, a o čom som písal v jednej z predošlých tém. Funkčné auto je cenovo dostupné cca 1000-2000Eur.

Technické údaje: Lada (VAZ) 21059





[img]http://imageshack.com/a/img661/1280/8ZLIwj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/9152/rg19iA.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img908/5807/RyAp85.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img913/5345/6TWNMZ.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/8366/wlPOZc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/7185/zhAKap.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/3402/RCfqah.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/9199/RQ7WUZ.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Matra-Simca Rancho (1977-1984) neskôr ako Talbot Matra Rancho (1980-1984) počet kusov 57 792

Matra-Simca Rancho je predchodcom dnešných SUV resp. crossoverov. Ako základ poslúžila pick-up verzia Simci 1100. Karoséria bola vybavená rôznymi ochrannými doplnkami , vozidlo disponovalo zväčšenou svetlou výškou a motorom 1.4 s výkonom 59 kW (80k). Poháňaná zostala iba predná náprava. Nadstavba vozidla bola vyrobená zo sklenných vlákien a polyesteru.

Z dôvodu zachovania nízkych výrobných nákladov, automobil nebol nikdy vybavený pohonom všetkých štyroch kolies.
Išlo o praktické každodenné auto a auto na voľný čas za prijateľnú cenu. Bolo to niečo čo dnes nazývame kompaktné SUV.

Automobil bol navrhnutý desingérom menom Antonis Volanis, Rancho bol založený na pick-up verzii populárnej Simci 1100, s využitím jeho predných štruktúr a podvozku. Zvyšok karosérie bol vyrobený zo sklolaminátu a polyesteru, vrátane líšt a ochranných plastov a lemov blatníkov karosérie. Vďaka čomu bola pohotovostná hmotnosť 1130 kg. Táto technológia bola neskôr použitá aj pri výrobe vozidla Renault Espace, prvého MPV v Európe.

Počas svojho života, bol Rancho ponúkaný v niekoľkých verziách. Okrem základného Rancho, existovala aj verzia Grand raid, ktorá bola vybavená "off-road" doplnkami ako elektrický navijak na prednom nárazníku a rezervné koleso upevnené na streche - rovnako ako diferenciál s obmedzenou svornosťou. Verzia Rancho X bola vybavená štandardnými položkami ako sú kolesá z ľahkých zliatin a metalickým lakom. V modeli "Découvrable" bolo možné úplne otvoriť zadnú časť karosérie. Vozidlo teda mohlo slúžiť ako otvorené auto pri dobrom počasí. Verzia Rancho AS bola komerčná verzia, bez zadných sedadiel.

Automobil sa objavil aj vo filme La Boum (Večierok) v hlavnej úlohe zo Sophie Marceau.

Motor: R4 OHV 1442cm3 59Kw (80PS)/5600, 119Nm/3000ot. min
Brzdy: vpredu kotúčové, vzadu bubnové
Prevodovka: 4 st. manuálna, pohon predných kolies
Top speed:145km/h



Matra Rancho (1981):
[img]http://imageshack.com/a/img540/7381/WlXxNr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/3640/Em9k4U.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/4743/FFW1EM.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/4374/6i1lHd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/6970/8TtkRC.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/2066/xbBOm4.jpg[/img]

Otvorená verzia Découvrable:
[img]http://imageshack.com/a/img540/2505/cKUWX1.jpg[/img]

Verzia X:
[img]http://imageshack.com/a/img673/2507/7Hbke8.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Fiat X1/9 (1972-1989) počet kusov 200 000

V dobe keď sa predával úspešný FIAT 124 Sport Spider sa dostal na trh aj smelý pokus v podobe neortodoxného Fiatu X1/9. Pri svojom zrode bol X1/9 najskôr prototypom Autobianchi Runabout, ktorý predstavili v roku 1969. Odozva bola taká povzbudivá, že Fiat sa poponáhľal s jeho sériovou výrobou. Motor z Fiatu 128 a prevodovku určenú pre hnanie prednej nápravy uložili medzi nápravy, čím vytvorili jedinečnú konštrukciu, ktorá umožnila vznik dostupného športového auta s motorom v strede. Ovládanie auta bolo presné a vzhľad príťažlivý pre športovo ladených vodičov.

Automobil hranatých línií s výklopnými svetlometmi, za jeho dizajnom stálo štúdio Bertone. Dvojmiestny športový voz s odnímateľnou strešnou časťou, majúci vynikajúce jazdné vlastnosti sa stal okamžite "klasikom" medzi športovými modelmi.

Pôvodne bol k pohonu použitý 1,3l radový štvorvalec o výkone 75 koní, ten bol v roku 1978 nahradený motorom z typu Ritmo o objeme 1,5l. Zároveň bola nahradená 4st. prevodovka 5st. prevodovkou. Kvôli predpisom v USA boli nahradené a zvýraznené nárazníky čo veľmi neprospelo jeho čistým líniám, ktorými disponovala pôvodná verzia. V roku 1983 Fiat ukončil výrobu X1/9, lenže pre neutíchajúci záujem ho až do roku 1989 vyrábala firma Bertone.

Odnímateľný strešný diel, umožňujúci zmeniť kupé na spider, sa dal umiestniť nad batožinu pod prednú kapotu. Typickou farbou prvých Fiatov X1 / 9 bola svetlozelená. Karosérie vrátane interiéru sa vyrábali u Bertoneho a potom boli prevážané do továrne Fiat, kde boli zostavené montážou mechanických dielov podvozku a motora.

Podvozkové skupiny vychádzali z typu Fiat 128 a čiastočne aj Lancia Stratos. Obe nápravy mali vzpery McPherson s vinutými pružinami. Dvojokruhové hydraulické kotúčové brzdy na všetkých kolesách mali plávajúce strmene a priemer kotúčov 227 mm. Voz poháňal radový štvorvalec s rozvodom OHC, umiestnený naprieč nad zadnou nápravou.
K najväčším zmenám typu X1 / 9 došlo v roku 1978, kedy bol na autosalóne v Birminghame predstavený Fiat X1 / 9 1500 "Five-Speed" . Tou najvýraznejšou zmenou, ako vyplýva aj z názvu, bolo použitie hnacieho agregátu z Fiatu Ritmo a päťstupňovej prevodovky. Radový štvorvalec s objemom 1498 cm3

Riadiť X1/9 prinášalo radosť, mnohí nadšenci si v ňom ladili a upravovali motory a montovali silnejšie brzdy, aby mali ešte viac potešenia z jazdy. Vzhľadom na typ auta je počet vyrobených 200tis kusov pomerne veľký, čo by nebolo možné dosiahnuť, keby na tomto aute nebolo niečo veľmi príťažlivé.

Označenie X1/9 pôvodne nemalo byť a auto sa malo dostať označenie Fiat 128 spider. Namiesto toho však niekto rozhdol, že vývojové označenie X1/9 znie oveľa lepšie (X1=osobné auto, 9=deviaty projekt šesťdesiatych rokov).

Majitelia sa museli pri údržbe potýkať s malým motorovým priestorom, ochrana proti korźii karosérie tiež nebola nejlepšia, hlavne u prvých modelov. U prevodovky zase občas vypadávala spiatočka. Napriek tomu sa ich dodnes zachovalo pomerne veľké množstvo.


Motor: R4 1290 cm3/55 kW (75 koní) 6000/min, verzia Abarth 1840 cm3/147 kW (200 k), 1498 cm3/62,5 kW (85 k)/6000/min /118 Nm/ 3200/min.
Prevodovka: 4st. po roku 1978 5 st., pohon zadných kolies
Brzdy: kotúčové
Top speed: 1,3L - 170km/h, 1,5l-180km/h







[img]http://imageshack.com/a/img913/3210/R0q46B.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img912/8973/TRwSwE.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/1888/CCVU2u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/1599/Iuwkbx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/1699/4dIpqw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/6906/TRXVM0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img912/1673/os5UBR.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/3950/CcAk44.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img911/1336/UF94vT.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/2039/L16JtF.jpg[/img]
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Ahoj Zdvihak :), kamarat mi poslal tento skvost, mohol by si zaradit do databazy ? :3035:

http://de.wikipedia.org/wiki/Borgward_Hansa_2400

inak pocujem o tejto znacke prvy krat priznavam...[/img]
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Borgward Hansa 2400 (1952–1958) počet kusov 1388

Spoločnosť Borgward bola priekopníkom technických noviniek na nemeckom trhu (vzduchové odpruženie a automatická prevodovka), spoločnosť mala problémy s uplatnením na trhu. Zatiaľ čo väčšie firmy, ako je Opel a VW dokázali udržať nízke ceny, Borgward tejto cenovej politike nemohol konkurovať, aj z dôvodu existencie štyroch nezávislých pobočiek, kedy neexistoval napríklad spoločný vývoj. K finančným problémom sa pridali aj problémy technické, ako bolo pri koncepčne vyspelom modeli Lloyd Arabella, s vodou chladeným motorom typu boxer a s predným náhonom, úniky vody a závady na prevodovke.

V roku 1961 bola spoločnosť veriteľmi donútená k likvidácii aj napriek tomu, že firma Carl Borgward bola stále solventná. Čo bolo dokázané aj 100% uspokojením veriteľov. V roku 1963 boli všetky výrobné zariadenia pre typ Borgward Isabella a P100 predané do Mexika. Zakladateľ Carl Borgward zomrel v júli 1963, dva roky po tom, čo firma skrachovala. Nemecký časopis Der Spiegel v roku 1965 uviedol, že s malou finančnou pomocou mohla spoločnosť Borgward prekonať finančné problémy z roku 1961. Vzhľadom na to, že všetky pohľadávky veriteľov spoločnosti boli nakoniec vyplatené, je zrejmé, že likvidácia bola zbytočná.

Produkcia presunutej výroby do Mexika sa oneskorila a bola zahájená až v auguste 1967. Podnikateľ miestnej firmy, Gregorio Ramirez Gonzalez však výrobu udržal iba do roku 1970.

V roku 2005 Christian Borgward, vnuk Carl FW Borgward (terajší prezident Borgward AG) spolu s Karlheinz L. Knosse (generálnym riaditeľom a podpredsedom dozornej rady) začali uvažovať o obnove značky Borgward. Spoločníci založil 21. mája 2008 v Luzerne spoločnosť Borgward AG vo Švajčiarsku.

Borgward Hansa 2400 predstavoval vrchol ponuky. Išlo o nezvyčajný hatchback tých čas, ktorý bol vyrábaný do roku 1955 a potom bol nahradený sedanom 2400 Pullman pričom sa predĺžil o 15 cm (celková dĺžka 481cm) a výkon motora sa zvýšil na 100 koní.

Konštrukcia: samonosná oceľová karoséria, motor uložený vpredu
Motor: R6/2.337 ccm/60 kW (82 PS)/4500ot.min, 2.240 ccm od marca 1957/74 kW (100 PS)/5000ot.min
Prevodovka: 3st. od roku 1953 4st. man. alebo 3st. automat, pohon zadných kolies
Top speed: 150-155km/h

History of Borgward





Borgward Hansa 2400 Pullman
[img]http://imageshack.com/a/img912/7627/YnQyMK.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img911/3408/FKiZLx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/4149/8uSnfi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img633/2493/lNHrfe.jpg[/img]

Borgward 2400S Fastback Sport
[img]http://imageshack.com/a/img633/2185/glVtYH.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img912/9905/3atg4f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img909/6858/cUv5Cr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img909/3411/wqKYL7.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

bajo777 napísal:Ahoj Zdvihak :), kamarat mi poslal tento skvost, mohol by si zaradit do databazy

inak pocujem o tejto znacke prvy krat priznavam...[/img]
Ahoj, tých automobiliek ktoré zmizli do zabudnutia a mnohé z nich už nikomu nič nehovoria je dosť. Napr. Austin, DeLorean, Monteverdi, ISO, Facel, De Tomaso, De Soto, Glas, Ghia, Stutz, Triumph, Talbot, Reliant, Aero, atď. ..Boogward sa tuším pokúša o návrat na scénu a predstavili aj nejaký nový koncept.

Skúsim dať hádanku. V klipoch nižšie sa objavia zaujímavé autá. O akú značku a typ sa jedná? To prvé je pomerne jednoduché. A to druhé bude asi trochu zložitejšie, je to značka ktorá tiež zanikla a málo známa u nás, existovala od roku 1906...Tak skúste uhádnuť čo to je.

Klip č.1 hádanka,o akú značku a model automobilu sa jedná v klipe?


Klip č.2 hádanka,o akú značku a model automobilu sa jedná v klipe?

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní