Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Ďakujem vám páni veľmi pekne, vážim si to a som rád, že sa sem občas pozriete.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

BMW E28 M535i (1985-1988) 10 335 kusov

Celkom zaujímavá zbierka áut zn. BMW. V jednej suchej garáži, v rohu pod plachtou, stojí jeden výnimočný kus, ktorý je najzaujímavejší, hoci garáž obsahuje skutočne zaujímavé autá zn. BMW ako 745i Turbo cez E34, 6-kové kupé po zaujímavé BMW trojkovej rady.
Keď sa jemne skĺzla z karosérie plachta, objavil sa M535i v pôvodnom fantastickom stave. Takmer 30 ročný baworák v továrenskom stave, dnes už tak ľahko nenájdete. Okrem M5 sa vyrábal aj krotkejší M535i s agregátom M30, radový šesťvalec o objeme 3430 cm3 s výkonom 160 kW, a točivým momentom 310Nm. Auto malo samosvorný diferenciál. Tento žralok, ako ho volajú, sa prvýkrát objavil na autosalóne v Paríži v roku 1984. M535i sa vyrábal od roku 1985–1988. Oproti M5 (1985–1988) to bol sériový model, ktorý sa navyše vyrábal spolu s bežnými päťkami v Dingolfingu. Od nich sa odlišoval aerodynamickým kitom M-Technic, o 20 mm zníženým športovejším podvozkom a špeciálnymi kolesami. Celkovo vzniklo do roku 1988, 10 335 áut z celkového počtu 722 328 kusov E28. Prvá čistokrvná M5 sa objavila v BMW v type E28 v roku 1985 a disponovala výkonom 210 kW (286 k)/6500 min-1.

V našej garáži pod plachtou stál konkrétne E28 M535i z roku 1985 vo farbe BMW-delphin metalic. Dizajn tohto päťkového baworáka považujem za jedno z vrcholných diel geniálneho francúza Paula Bracqa, ktorý navrhnol tento ušľachtilý, elegantný a nadčasový dizajn. Paul Bracq, ktorého dielom je Mercedes-Benz W114-115, Pagoda a iné. Nezameniteľný dizajn, ktorý dal týmto dvom značkám koncepciu, ktorá sa stala výnimočnou, originálnou a neustále sa rozvíjajúcou.



Neďaleko Budapešti, na ideálnom mieste v suchej garáži parkujú výnimoční youngtimeri. Na proti stojí E23 745i Turbo, a vzadu vľavo pod plachtou M535i:
[img]http://imageshack.com/a/img912/963/0w8Sia.jpg[/img]

Dnes je už ťažké nájsť E28 M535i v takom skvelom stave ako je tento konkrétny kus.
Zatiaľ len dvaja ľudia viedli toto auto. Majiteľ a jeho otec:
[img]http://imageshack.com/a/img673/5049/aMaVqb.jpg[/img]

Bez škrabancov a poškodení, krásne auto, ale ja sa otočím aj za obitým a poškrabaným...
[img]http://imageshack.com/a/img661/7153/cMNbLw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img904/2778/PYABKr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img746/6294/SdH1Rk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/4016/AUbsAc.jpg[/img]

Od roku 1981 do roku 1988 bola vyrábaná s kódovým označením E28 séria 5. Základná verzia bola 518, špičkový model bol prvý M5:
[img]http://imageshack.com/a/img901/8554/lBepMp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img911/7914/PJYXNH.jpg[/img]

Výborný zvuk, silný motor, čistá sila, rýchla odozva motora na zošliapnutie plynového pedálu, zaručený adrenalín. Voz je vybavený samo svorným diferenciálom:
[img]http://imageshack.com/a/img910/2450/9usfgf.jpg[/img]

V dobe produkcie E28 neboli žiadne požiadavky na ochranu chodcov bolo možné uviesť na trh autá podobnej konštrukcie. Žraločí nos je paráda:
[img]http://imageshack.com/a/img912/6264/iCkiOV.jpg[/img]

Diskrétny znak. Kto to pozná vie, že je to 218 konských síl, ale úplme iných ako poznáme dnes:
[img]http://imageshack.com/a/img633/5776/KZL1nO.jpg[/img]

Pneumatiky 225/45 R17 Bridgestone:
[img]http://imageshack.com/a/img743/5915/ha2NeK.jpg[/img]

Ak sa trochu pokrútite na dvore tak vám palubný PC ukáže takéto číslo. V skutočnosti je spotreba medzi 12 až 16 litrami. Palubný počítač je schopný písať aj množstvo paliva v nádrži:
[img]http://imageshack.com/a/img537/7848/RwCJbO.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/6479/SV1iMI.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img742/5280/LzeyBQ.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img631/4968/swRqUY.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/1918/QoRGtK.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/6127/Ae17gN.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/7750/Jgjjpj.jpg[/img]

Tieto motory BMW sú skvelé. Šesťvalec 3,4 litra s atmosférickým nasávaním, žiadny doping vo forme turba a pod., „čistá sila“ motora a 218 koní, ktoré sú dostatočne divoké. Sila, hladký chod a príkladná odolnosť:
[img]http://imageshack.com/a/img540/8229/prn01C.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/7361/uAXkh1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img912/230/l2IMi1.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MGB (1962-1980) 512 243 kusov

[img]http://imageshack.com/a/img908/2609/TfGxjz.jpg[/img]

Model MGB sa pre spoločnosť British Motor Company stal jedným z mála jej mimoriadnych úspechov. Toto vynikajúce športové auto s čistými líniami sa vyrábalo takmer dvadsať rokov. Za ten čas vyrobili viac než pol milióna áut MGB a jeho odvodenín. MGB sa stalo najlešpšie predávaným anglickým športovým autom všetkých čias.
Dvojmiestny kabriolet uviedli v roku 1962. Úhľadné autíčko, neskôr v roku 1973, doplnilo kupé MGB GT so šikmou zadnou časťou, ktoré bolo formálne označené ako 2+2, ale miesta na zadných sedadlách bolo málo. Táto verzia sa prakticky v nezmenenej forme vyrábala do roku 1974, keď ju pozastavili, pretože ponuke od roku 1973 do roku 1976 kraľoval predovšetkýmm veľký motor V8.
Kabriolet mal podobný interiér, vysúvacie okná a odkladaciu policu za prednými sedadlami. Poháňal ho štvorvalcový 1,8 litrový motor a na rozdiel od MGA, ktorý nahradil, a od Triumphu TR, s ktorým súťažil, nemal karosériu na podvozku, ale samonosnú škrupinovej konštrukcie. Umožnilo to znížiť hmotnosť a výrobné náklady modelu MGB, takže sa predávalo za viac než priaznivú cenu.
Kabriolet vylepšili v roku 1967, keď vznikol MK2, s plne synchronizovanou prevodovkou a možnosťou automatickej prevodovky. Nekôr vykonali množstvo ďalších, prevažne kozmetických zmien, až v roku 1972 uviedli verziu MK3. Išlo o konečnú verziu s vylepšeným kúrením a novou palubnou doskou. Posledné MGB vyrobili v roku 1980 a zastavením výroby tohto modelu sa skončila éra masovej výroby britkých športových áut.

Nadčasovo dobre vyzerajúci a nesmierne vrtký MGB bol predmetom širokého obdivu pre svoj nekomplikovaný chrakter. A keď v roku 1962 spôsobil pravú senzáciu, obľúbený slogan znel: "Vašej matke by sa nepáčil", bol celkom vedľa. K MGB by vaša matka prilipla celým srdcom a zamilovala by sa do jeho spoľahlivosti, praktickosti a celkovo dobrého dojmu.

MGB to boli chrómové nárazníky, kožené sedadlá, drôtené kolesá, čierny kovový panel, maličké ciferníky rozhodené po prístrojovej doske, veľký volant. Keď v roku 1974 v snahe o modernizáciu auta a o vyhovenie americkým bezpečnostným predpisom, vybavili voz gumenými nárazníkmi, krikľavými sedadlami z nylonu a zvýšili svetlú výšku, autu to veľmi na kráse nepridalo skôr naopak. Preto sú najvyhľadávanejšie MGB MK1 a MK2. Pre fanúšikov MGB je posledným rokom rok 1973 ktorý sa ráta. Je to rok keď sa voz vyrábal s tradičnými chrómovými nárazníkmi.

Typ karosérie: Oceľový dvojsedadlový automobil s hliníkovou kapotou a motorom vpredu
Konštrukcia: škrupinová, samonosnoná
Motor: radový štvorvalec 1798cm3
Prevodovka: štvorstupňová s rýchlobehom
Zavesenie kolies: vpredu nezávislé, vynuté pružiny,vzadu poloeliptické listové pružiny
Brzdy: vpredu kotúčové Lockheed, vzadu bubnové
Top speed: 171km/h

Obnovený MGB,z roku 1972 ako dar pre otca od svojich synov. Rovnaký ako ten posledný, ktorý vlastnil v roku 72. Nemal tušenie, že to príde!


MGB (1965):

[img]http://imageshack.com/a/img911/8530/ZPyNt5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/2365/mHkbcM.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/3978/vn5pLn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/1711/2TCL8M.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/1108/8cF4P2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img633/3065/stiV7i.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img746/6613/AOEcoF.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/1706/CR9y9n.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/3082/sZAans.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/9396/e61dSB.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img742/4679/rB3icl.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Mercedes W201 190 (1982-1993) 1 879 629 kusov

Dnes už "moderná klasika", ktorá vznikla začiatkom 80-tych rokov a kde okrem W124 by som zaradil aj W201 označovaný ako 190 a predchodca rady "C".
Na začiatku 80-tych rokov minulého storočia ponuka áut značky Mercedes-Benz podstúpila radikálny facelift. Výsledkom boli dve rady moderných a inovatívnych modelov a to rada rada W124 a W201.
Energetická kríza a následná ekonomická recesia viedli k obrovským zmenám v produkcii automobilov po celom svete. Dokonca aj spoločnosť Daimler-Benz, ktorá vždy vyrábala autá špičkovej kvality, sa musela vyrovnať s touto zložitou situáciou. Kým modely v druhej polovici sedemdesiatych rokov boli vybavené inovatívnymi prvkami zameranými na zníženie spotreby paliva a vylepšenie mechanickej spoľahlivosti, nová generácia áut v ďalšej dekáde priniesla radikálny obrat. Tým bol v podstate - model 190 (W 201), ktorý sa v mnohých aspektoch nadobro rozišiel s minulosťou.

Doteraz nevídaný klinový tvar zastihol konkurenciu s "nohavicami na kolenách". Hodnota súčiniteľa odporu vzuchu (cx = 0,33) pomohla W201 k titulu nejaerodynamickejšieho sériovo vyrábaného štvordverového sedanu vo vtedajšej NSR. Okrem estetického hľadiska však skvelá aerodynamika prispela k výraznému zníženiu spotreby a napomohla k vynikajúcim jazdným vlastnostiam - prísne neutrálnemu chovaniu vozidla pri vyšších rýchlostiach. V tých tiež dodáva cestujúcim väčší pocit bezpečia vďaka menšiemu aerodynamickému hluku. W201 do značnej miery dala slovám "kultúra cestovania" nový význam. Samonosná karoséria ukrývala okrem mnohých iných noviniek prepracovanú zadnú nápravu, ktorej geometriu možno kvôli neobvyklému systému zavesenia piatimi nezávislými ramenami (pružiace rameno, ťažná vzpera, šmyková vzpera, torzná tyč a tyč kontroly zbiehavosti) k mostu nápravy a odpruženiu merať len v špecializovanom servise, ale poskytuje takú stabilitu a komfort, že jej koncepcia nebola dodnes prekonaná a s menšími úpravami a s doplnením o pneumatické alebo hydraulické (ABC) pruženia s elektronickou reguláciou býva vo vozidlách Mercedes-Benz používaná dodnes (prvýkrát ju automobilka použila v štúdii superšportu C111, predstavenej v roku 1970). Stodeväťdesiatka však napriek svojej veľkosti prekvapila aj vynikajúcou mierou pasívnej ochrany cestujúcich pri náraze.

Na trh sa W 201 dostala koncom roku 1982 a vstúpila do sektora konpaktných vozidiel strednej triedy, v ktorom spoločnosť už dlhší čas nepôsobila. Model 190 sa dizajnovo líšil od predchádzajúcich modelov na celej čiare. Pod jeho svieži, inovatívny a elegantný tvar sa podpísal dizajnér Bruno Sacco. Nepoužil prehnane veľa chrómu, sústredil sa na čisté línie, auto dostalo zabudované plastové nárazníky. Mechnanické komponenty neprešli síce výraznou zmenou, boli však doplnené novými technológiami ako ABS a viacprvková zadná náprava. Nové auto bolo sprvu vyrábané vo verziách 190 a 190E, na jeseň sa k nim pridali dieselová verzia 190D a výkonnostný model 190E 2,3-16 s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valcov a štyrmi ventilmi na valec. Úspešný rad W 201 sa v nasledujúcich rokoch rozšíril o modely 190 D 2,5 s atmosferickým motorom a Turbo a 190 E 2,3 a 2,6.
Model 190 bol taký prelomový, že významne ovplyvnil ostatné modely značky Mercedes-Benz, ktoré sa postupne zosúlaďovali s novými dizajnovými parametrami. Sedan W 123, ktorý v roku 1984 nahradil W 124 sa štýlovo podobal na model 190 bol však samozrejme väčší.

Motory (niektoré): Benzín a typ:R4 190/1996cm3/105PS/158Nm, 190E/1997cm3/118PS/172Nm, 190 E 1.8/1737cm3/109PS/150Nm, 190 E 2.0/1996cm3/122PS/175Nm, 190 E 2.3/2298cm3/136PS/200Nm, R6 190 E 2.6/2597cm3/160PS/220Nm, R4 190 E 2.3-16/2299cm3/185PS/235Nm, 190 E 2.5-16/2499cm3/204PS/240Nm, 190 E 2.5-16 EVOLUTION/2463cm3/204PS/240Nm, 190 E 2.5 16V EVOLUTION II/2463cm3/235PS/245Nm, R6 190 E 3.2 AMG/3199cm3/234PS/305Nm
Diesel:R4 190 D/1997cm3/75PS/126Nm, R5 190 D 2.5/2497cm3/90PS/158Nm,R5 190 D 2.5 Turbo/2497cm3/126PS/231Nm
Typ karosérie: sedan
Prevodovka a pohon: 4st. automat, 4-5 st. manuál, pohon zadných kolies
Top speed: 190E 1,8 - 185km/h, 2,0 - 195km/h, 190 E 2.3-16 - 230km/h, diesel 190D - 160km/h, 190 D 2.5 - 175km/h, 190 D 2.5 Turbo - 195km/h

podrobné technické údaje: Mercedes W 201



Mercedes-Benz 190 E 1.8 (1990):
[img]http://imageshack.com/a/img661/6668/xsjWT9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img911/9950/cMeAhD.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img904/3209/dERMeC.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/9120/7CTqY9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/3909/oFlGIb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/119/IFYFfh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/7159/sJduFU.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/2849/RJNM44.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/618/ht7P1E.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/9676/jHiRlf.jpg[/img]

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 (1990):
[img]http://imageshack.com/a/img540/4683/l4dCae.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/3269/HRjpua.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/7108/8P4eg9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/7879/6rSLR2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img631/4562/CFu2kx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img911/3138/y2O4Ku.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/5125/2tLy9s.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/9519/9OUTFg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/6773/g36PoI.jpg[/img]
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Jako fanúšika vzpínajúceho sa koňa ma početné zastúpenie teší. Aj keď mám rád mnohé iné, aj neexistujúce, značky
http://autobild.cas.sk/galeria/17194/21 ... ias?foto=0
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FERRARI 330 GT (1964-1967) 1080 kusov

Úžasné Ferrari, kto by ho nechcel, akékoľvek. Ruku na srdce, Ferrari je odpoveďou na sny. A to by možno ako popis auta stačilo. Mám rád 60-roky, to sa už proste nedá zopakovať. Vďaka bohu za 60-te roky automobilového dizajnu!

Spoločnosť Ferrari sa preslávila výrobou športových automobilov. V talianskom Maranelle sa rodili aj cestovné vozy s usporiadaním 2+2, ktoré dokázaly prepraviť celú rodinu. Pod rodinou si však treba predstaviť dve dospelé osoby a prípadne dve dospievajúce osoby. Aj tieto automobili sa však veľmi dobre hodili na športovú jazdu. Na podvozkoch Ferrari stavaly svoje karosérie 2+2 špecializované karosárne. Prvým takým Ferrari sa stal typ 250 GTE, predstavený v roku 1960.
Typ 330 GT z úplne novou karosériou používal motor o objeme 3967 cm3. Predstavil sa v januári 1964 na každoročnej tlačovej konferencii spoločnosti Ferrari. Návrh karosérie, ktorá bola v porovnaní s predchádzajúcim modelom po všetkých stránka väčšia, bol dielom Pininfarinu a dizajnéra Toma Tjaarda. Razvor auta bol predĺžený o 50mm. Prvá séria týchto automobilov (do roku 1963) bola nápadná zdvojenými prednými svetlometmi, čo bola vtedy módna záležitosť, ale nie každému sa páčila. Motor mal zdvihový objem 3967cm3, max. výkon 220,7 KW pri 6600ot/min. a vozidlo o hmotnosti 1380kg umožňoval dosiahnuť bez problémov 240km/h. V prvej sérii mala prevodovka 4 st. s rýchlobehom a u druhej generácie 5 st.
Druhá séria (1964-67) sa v štandartnej úprave vyznačovala jednoduchými svetlometmi, diskami kolies z horčíkovej zliatiny a nezničiteľnou 5 st. prevodovkou.
Zvláštnosťou bolo že kolesá s dróteným výpletom pri prvej generácii boli dodávané pri druhej sérii za príplatok. K výbave autaomobilu patril posiňovač riadenia a klimatizácia.


Typ karosérie: dvojdverové kupé 2+2
Motor: uložený vpredu V12 3967cm3/224KW/6600ot min., 390Nm/5000ot
Prevodovka: 5 st., pohon zadných kolies
Brzdy: kotúčové na všetkých štyroch kolesách
Top speed: 245km/h
0-100km/h 6,5s



Ferrari 330 GT (1967):

[img]http://imageshack.com/a/img674/2259/f82loF.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/5738/lpHe8u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/3042/cGdqaN.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img901/9991/X4fiWx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/5874/vcoXNV.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/4884/aA2gkZ.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img905/2903/zjFVKv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/7687/Tz9Poq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/3130/JEJbdM.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img905/4874/N4Gsm8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/6694/77NhfC.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FORD Granada MK 1 (1972-1977) viac ako 850 000 ks

Ford Granada uviedli v toku 1972 ako veľkú luxusnú limuzínu, alebo ako priestanné rodinné auto. Prišiel nahradiť Zephyra a Zodiac vo Veľkej Británii a Taunus 20M a 26M v Európe. Bola to čisto európska výroba zo závodov v britskom Dagenhame a nemeckom Kolíne. Model MK 1 označovali do roku 1975 aj ako Consul. Až neskôr prevzali názov Granada pre všetky modely. V britskom závode ukončili výrobu v roku 1976, a potom pokračovala už len v Nemecku. Na výber bolo sedem motorizácií, niektoré boli k dispozícii len v Británii, nektoré len v Európe, niektoré všade. V ponuke boli štyri typy karosérií, dvoj a štvordverové limuzíny a dvojdverové kupé a päťdverové kombi.
Ford Granada bol ďalší, typický, komplexne vybavený model Fordu, ktorého aj najlacnejšia verzia ponúkala mnoho. Vydareným dizajnom a perfektným vyhotovením zaútočil na motoristickú verejnosť a rýchlo sa stal základnou vozovou výbavou veľkých firiem, taxislužieb, policajných zložiek a podnikateľov.
V roku 1977 sa objavil model Granada MK 2 s priamočiarymi líniami a úhľadným vzľadom. Vyrábali ho až do roku 1985, keď sa objavil model MK 3, ktorý bol však úplne odlišný. Všade okrem Británie a Írska, kde malo meno Granada také silné postavenie, že ho ponechali aj novému modelu, ho nazývali Fors Scorpio.
Popularita Granád je nespochybniteľná, jestvuje množstvo klubov a tisícky víkendových vodičov vychádzajú so svojimi legendami na cesty, aby ich udržali v pohybe.
Cena nového auta Ford Granada najluxusnejšej verzii 3.0 GLS (1976) bola 23 000 DM nemeckých mariek

Ak je auto filmovou hviezdou, tak Ford Granada prežil svoje najhviezdnejšie roky v TV seriáli Sweeney Todd: Čertovský holič z Fleet Street, kde ho používali na prenasledovanie zločincov po Londýne inšpektor Jack Regan a seržant Geoerge Carter.
Stránky zaoberajúe sa Granadami: Ford Granada MK1 & MK 2 Drivers Guild, Ford Granada Clubs
karoséria: 2-dverový sedan, 4-dverový sedan, 5-dverové kombi, 2-dvere kupé
motor: 1699 cm3 V4 Europe, 1996 cm3 V4 UK, 1993 cm3 R4, 2293 cm3 V6 Europe, 2494 cm3 V6 UK, 2551 cm3 V6 Europe, 2994 cm3 V6/138 PS/ 5000/min 235 Nm 3000/min UK, 4942 cc V8/255 PS (188 kW) 405 N·m/2,600 ot Južná Afrika.
brzdy: vpredu kotúčové vzadu bubnové, alebo všetky štyri kotúčové
prevodovka: 4st. manuál, alebo automat, pohon zadných kolies
top speed: V6 3,0 - 185km/h
0-100km/h 10s





Ford Granada Ghia coupe, V6 2.6 92kW/ 125 PS (1975):

[img]http://imageshack.com/a/img905/2362/TtExaF.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img905/3314/n8LaWT.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img911/6961/lblE1P.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img633/592/zmOqn3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/5926/b6p87b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/6042/aCcBq1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img912/3231/0jWbwY.jpg[/img]

Ford Granada GL 2.0 (1977):

[img]http://imageshack.com/a/img538/4121/fUS9Yd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/6556/VkzgVq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img913/30/sRfUPr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/6876/XsrMyr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/3089/eYOZiu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/2291/qJvILZ.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/2033/v3FK6y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/5823/FjTXNi.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

AUBURN Speedster 851/2 (1935-1936) asi 4830kusov

Zberateľmi či nadšencami klasických automobilov sa zbožňovanými autami stali Bugatti 35, Bentley, Duesenberg, Auburn a Hispano Suiza. V pomyselnom katalágu motoristických starožitností znamenajú tieto značky to isté, ako medzi ostatnými starožitnosťami Chippendale a Sheraton.

Auburn bol v roku 1936 pomerne drahý. Cena kabrioletu 852 dosahovala 1225 dolárov a s kompresorom stúpla na 1675 dolárov. Pre porovnanie Ford V8 DeLuxe Roadster stál v stejnom roku 560 dolárov.

Speedster je nádherný voz a sotva niekoho prekvapí, že v súčastnej dobe sa mnoho spoločností zaoberá výrobou repliky tohto automobilu.

Podnikateľ Errett Lobban Cord predal na vrchole veľkej hospodárskej krízy niekoľko tisíc automobilov Auburn 851 s rôznymi typmi karosérie, čo bol slušný výkon. Hviezdou medzi nimi bol Speedster 851. Keď 1. januára roku 1935 Speedster uviedli na trh, náležite sa propagoval na základe rýchlosti. Vrcholný model SC s preplňovaným motorom, so štyrmi výfukmi a bez dodatočných úprav absolvoval úžasnú dvanásťhodinovú vytrvalostnú jazdu a v rukách rýchlostného rekordmana Aba Jenkinsa, ktorý neskôr vytvoril mnoho rýchlostných rekordov, dosiahol priemernú rýchlosť 160km/h. Automobil bol na svoju dobu technicky vyspelým strojom a bol veľmi spoľahlivý. Automobil skrýval niektoré zaujímavé technické riešenia, ako napr. dual-ratio rear axle (dvojitý prevodový pomer zadnej nápravy). Vložením planétového súkolia, sa dal meniť finálny prevodový pomer na "rýchly" 4.5: 1. Pohybom páčky volantu a stlačením spojkového pedálu z prevodového pomeru 3:1. Trojrýchlostná synchronizovaná prevodovka spolu s dual-ratio rear axle umožňoval využiť prakticky šesť prevodových stupňov. Automobili dostali v roku 1936 označenie 832, hoci na nich bolo málo zmien, prípadne žiadne. Spoločnosť Aubun nedokázala vytvoriť zisk a v roku 1937 továreň Errett Lobban Cord zavrel.
Bývalá budova hlavného sídla spoločnosti Auburn v štýle art deco v Auburne v štáte Indiana USA, je teraz národnou kultúrnou pamiatkou a nachádza sa v nej automobilové múzeum Auburn Cord Duesenberg.
Motor: R8 4,6l/150PS
Prevodovka: 3 st. synchronizovaná + dual ratio axle, pohon zadných kolies
Top speed: 166km/h





Auburn speedster replica:

[img]http://imageshack.com/a/img904/9631/IBP1Zu.jpg[/img]

Auburn 851 SC Boattail Speedster (1935):

[img]http://imageshack.com/a/img673/1995/M0x90A.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/6854/iQ3tM9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/6537/zlnGwc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img901/7250/Kg9OD9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/6779/Hk2F3V.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/8653/rjz1gH.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/8712/bogSE7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/8320/TCYn3b.jpg[/img]

Auburn 851 SC Cabriolet Coupe (1935):

[img]http://imageshack.com/a/img673/7716/8o36Ps.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img633/6915/2b9G0q.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img907/9459/GW8HGa.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/9040/tQXRto.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/1259/OMsRPI.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/2457/4d9pOe.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img903/2179/5Ypf7h.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES-BENZ 190E 2,5 16 Evolution II (1990) 502 kusov

To čo sa nachádza pod kapotou tohto automobilu nemôžem nazvať inak,(ale aj základné verzie 2,3-16 či 2,5-16) ako vrchol triumfálnej demonštrácie technológie atmosférického štvorvalcového motora so šestnásťventilovou technikou DOHC.
Pre skutočných znalcov a priaznivcov značky Mercedes - Benz, je toto auto jedným z úplne najobľúbenejších. Evolution II, ktorý dnes patrí medzi veľmi cenené zberateľské kúsky. Aby nie, keď ich v Nemecku vyrobili len 502, pričom 500 ich bolo nastriekaných čiernomodrým lakom a posledné dva 501 a 502 boli nastriekané odtieňom astral silver.

Veľmi málo, ak vôbec, sa ich vrátilo k ďalšiemu predaju v Európe, pretože tieto vozidlá sú teraz súčasťou rôznych dlhodobých zbierok a súkromných garáží. Zaujímavosťou je, že značný počet automobilov Evolution II bolo súkromne dovezených do Japonska.

S debutom BMW M3 Sport Evolution, priameho konkurenta Mercedesu, bolo zrejmé, že 2,5-16 potreboval nový impulz na okruh. V marci 1989 190 E 2,5-16 Evolution debutoval na ženevskom autosalóne. Evo I, ako bol nazývaný, mal nový spojler a širší rozchod a kolesá. Mnoho zmien bolo vykonaných na podvozkových skupinách a komponentoch, ako sú brzdy a odpruženie. Automobil dostal SLS odpruženie umožňujúce zmenu svetlej výšky vozidla pomocou vnútorného spínača. Všetky úpravy a technické vylepšenia umožnili Evolitionu ešte účinnejšie využitie na trati.
Iba 502 kusov modelu Evolution bolo vyrobených pre homologizáciu v súlade s pravidlami DTM. Pre tých zákazníkov, ktorí si želali ešte vyšší výkon, bola možnosť automobil vybaviť PowerPackom od AMG bol k dispozícii za 18000 DM. Súčasťou PowerPacku boli upravené vačkové hriadele, upravené teleso škrtiacej klapky jej zväčšený priemer, agresívnejšie zapaľovanie a riadenie palivového systému, rovnako ako aj optimalizácia sacích a výfukových systémov. Výsledkom bolo ďalších 30 koní (22 kW).

V marci 1990 na ženevskom autosalóne predstavil, 190 E 2,5-16 Evolution II. S úspechom prvého modelu Evolution, 502-kusová výroba tohto modelu bola už predaná pred tým, než bola odhalená. Toto auto sa predávalo v roku 1990 za 80 000 USD.

Súčasťou modelu Evolution II bol AMG PowerPack, namontovaný 2,5L motor s krátkym zdvihom ako bol použitý v Evolution, rovnako ako SLS zavesenie umožňujúce zmenu svetlej výšky vozidla spínačom v interiéri. Zrejmou modifikáciou Evolution II bol radikálny body kit (navrhnutý prof. Richardom Epplerom z univerzity v Stuttgarte), s veľkým nastaviteľným zadným krídlom, spojlerom zadného okna a 17-palcovými odľahčenými kolesami Evolution II. Tento body kit slúžil k zlepšovniu aerodynamiky - čo bolo testované v aerodynamickom tuneli, došlo k zníženiu odporu vzduchu na cx = 0,29, zatiaľ čo súčasne zvyšoval prítlak. Koluje jedna klebeta z BMW, kde sa údajne hovorilo, že: "V prípade ak bude zadné krídlo fungovať, budeme musieť zmeniť náš aerodynamický tunel." Hovorí sa, že BMW tak urobilo....

Vozidlo poháňal atmosferický štvorvalec s objemom 2,5L presne 2463cm3, so šesnásťventilovou technikou. V Evolutin II, bola exkluzívne použitá vstrekovacia jednotka Bosch KE-Motronic. V ostatných 16V modeloch 190 E bolo používané Bosch KE-Jetronic. Motor s veľkým potenciálom (výkony upravených kusov s prehľadom prevyšovali 300 koní!) dával výkon 235 koní pri 7200 ot./min a krútiaci moment dosahoval najvyššie hodnoty 245 Nm pri 5000 ot./min. Pričom treba zdôrazniť, že ide o atmosferický motor. Zrýchlenie na 100 km/h zvládol pod 7 sekúnd, konkrétne za 6,9 sekundy, a maximálnu rýchlosť dosahoval 250 km/h.
Na palube sa nachádzali všetky luxusné prvky, ako klimatizácia atď., na čele s ťažkými koženými sedačkami. Aj napriek tomu bola váha príjemných 1350 kg. Ale nebol problém s hmotnosťou výrazne zacvičiť pri pretekárskych verziách pod 1000kg, pričom motor šlo vyladiť s prehĺadom cez 300 koní....
Dnes sa občas nejaký kus objaví na predaj, ale ceny sa držia veľmi vysoko. Nie je problém keď sa objaví ponuka ktorá prevyšuje cenu ďaleko cez 100 tis Eur.
190 E 2.5 16V EVOLUTION II
Začiatok výrobného Čísla: 201,036
Obdobie výroby: 1990
Výkon v PS: 235
Krútiaci moment v Nm: 245
Zdvihový objem v ccm: 2463
Počet valcov: 4/16
Maximálna rýchlosť v km / h: 250
Prevodovka: 5st. mechanická, pohon zadných kolies
Poznámka: KAT





[img]http://imageshack.com/a/img537/7240/1E9kh0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/7397/CvEYpP.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img633/2985/pm3CM1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/1692/3a6EkZ.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/2246/K0FhmR.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/5575/LIK3FW.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/2374/N0Ufb7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/8872/dDyOAg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/3112/PdJPzt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img913/9827/X7yHU7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/6020/dmYys0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/4521/gUTnz9.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

cviro123 napísal:Diky. Ja uz len dodam, ze v KE by sa mala jedna W201 Evolution II nachadzat asi mozno pol roka. Az ju uvidim na vlastne oci potvrdim :)
Samozrejme každá informácia, každá fotka, čokoľvek poteší.
Inak pozdravujem do Košíc začiatkom leta som v Košiciach bol a stavil som sa v leteckom múzeu, čerešničkou na torte bola zbierka klasických áut a veteránov na letisku. A že tam boli páradné kusy o tom niet pochýb. Tatrovky 57, 30 a iné, Ford T, BMW 502, Opel kapitán, Rolls Royce, prekrásna Jawa Minor kabriolet, Octavia, Škoda 440, Wartburg, Moskviče, Mercedes W110, Chevrolet Master Coupe a iné. Súčasťou zbierky boli aj motocykle, ale tie som už nefotil, keďže mobil už nebol ochotný...Zopár fotiek, ospravedlňte zníženú kvalitu niektorých foto:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

cviro123 napísal:Je este jeden krajsi z rovnakeho obdobia :) Vacsi brat :)

Obrázok
Tu je napríklad Mercedes 500E RENNtech z roku 1992 ( 6.0L V8). RENNtech založili ľudia z AMG ktorí sa osamostanili od AMG. Tu je viac foto: 1992 Mercedes-Benz RennTech 500E 6.0.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

U toho Leitnera jako je ten MERCEDES-BENZ 190E 2,5 16 Evolution majú niekedy luxusné kúsky
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES-BENZ 600 (1963-1981) 2677 kusov

Mercedes 600 bol špeciálne narhnutý, aby dokázal súťažiť s Rolls-Royceom a najlepšími a najdrahšími americkými limuzínami. Model 600, alebo Grosser ako ho tiež volajú, mal tiež dokázať, že Mercedes je schopný dosiahnuť neprekonateľnú technickú dokonalosť. Čo sa mu podarilo, po technickej stránke svoju dobu značne predbehol. Bol to ušľachtilý klenot a ako sa na Mercedes tých čias patrí, bol to aj festival kvalitných materiálov, chrómu, dreva a kože.

Keď Mercedes spustil jeho výrobu v roku 1963, šlo o jedno z najdrahších áut na svete. Výroba modelu 600 sa skončila v roku 1972, hoci niekoľko kusov vyrobili ešte aj neskôr, pričom oficiálne výrobu zastavili až v roku 1981. V Amerike v roku 1963 stál 22tis. dolárov. A v roku 1978 v Nemecku stál 165tis.DM. Za 18 rokov pribudlo na svet len 2677 kusov a prakticky všetky zakúpili ľudia, ktorí nehrajú fotbal..Idi Amin,Leonid Brežnev, alebo aj Dan Aykroyd vo filme Výmena. Ani Saddam Hussein nechýbal medzi majiteľmi Grosseru, ten jeho čierny môžete vidieť nižšie na fotkách. Mao Ce-tung mal ten svoj údajne veľmi rád a ja sa mu nečudujem. Táto limuzína bola skutočne určená pre hlavy štátov. Mercedes 600 bol veľmi obľúbený aj u hláv štátov v bývalých britských kolóniách, ktorí z politických dôvodov nechceli jazdiť v Rolls Ryceoch. Ale mnoho celebrít sa domnievalo, že majú rovnaký status a kúpilo si ho a tak medzi jeho majiteľov patrili Aristotelis Onasis, Hugh Hefner, John Lennon, Elvis Presley či Elizabeth Taylor.

Z modelu 600 boli vyrobené dva typy, prvým bol štvordverový sedan s krátkym rázvorom kolies, ktorý sa predával s deliacim okienkom aj bez neho. Skutočným skvostom boli limuzíny s dlhým rázvorom kolies. Vyrábali sa v troch verziách a všetky mali deliace okienko oddeľujúce vodiča od pasažierov. Prvou bola štvordverová limuzína, ktorá mala dve sedadlá otočené smerom dozadu. Druhou bola šesťdverová limuzína, ktorá mala tiež pridané miesta pre pasažierov a poslednou bola šesťdverová limuzína, ktorá mala otvorenú zadnú časť a bola určená na reprezantívne účely, pre členov kráľovských rodín a hlavy štátov.
Model 600 bol samozrejme obrovský. Veľkosť auta vyžadovala použitie veľkého 6,3 - litrového motora V8, ktorý vyvinuli špeciálne pre toto auto. Nielenže tento motor pre ťažké auto zabezpečil dobrý výkon, ale tiež podporoval množstvo hydraulických častí vrátane mimoriadne jemného pneumatického pruženia, (pri nenaštartovanom motore auto ležalo nízko nad zemou), okien, posuvných sedadiel a automatického zatvárania dverí a kufra.

Dnes človek žasne nad elektricky ovládaným vekom kufru napr. u takého Lexusu LS600h, lenže Mercedes 600 toto vedel už pred vyše pol storočím a nie len to. Má ovládané sedadlá, strešné okno, a dokonca aj dvere.. A pohon pri tom nezabezpečuje nespoľahlivý elektrický motorček, kdeže, všetko čo sa na Grosseri (Mercedes 600) hýbe, poháňa hydraulika. A ešte aj dnes by mohli jeho majitelia rozprávať o jej spoľahlivosti. Samozrejmosťou je klimatizácia.
Vzhľadom na všetku tú výbavu niet divu, že Grosser váži takmer tri tony. Hydraulika má pod palcom aj pruženie, takže keď naštartujete auto sa pomaličky zodvihne a až potom môžete vyraziť. To čo stratíte čakaním pokiaľ hydraulika zdvihne voz do požadovanej výšky, ľahko doženiete, pretože Gorsser má pod kapotou V8.

Skrátka a dobre, čo sa Grosseru týka, toto auto predbehlo svoju dobu o 40 rokov. Pokiaľ ide o štýl, je to čistokrvný produkt svojej doby. To bola éra, keď dizajnéri mali ešte dovolené zdobiť karosérie rôznymi ušľachtilými materiálmi. A na Grosseri sa nimi rozhodne nešetrilo. Dvojité nárazníky, obrovská maska chladiča, chrómové podbehy, chrómové lemy, je to skrátka festival lešteného kovania. Interiér je to isté. Grosser resp. model 600 nebol nahradený, až kým sa v 21. storočí neobjavil Maybach.

Motor: V8 6332 cm3/250PS/4000ot. 500Nm/2800ot.
Brzdy: kotúčové na všetkých štyroch kolesách s posilňovačom
Prevodovka: 4st. automatická pohon zadných kolies
Top speed: 200km/h, 205km/h

Mercedes 600 Pullman (1977) samozvaného cisára Strednej Afriky Jeana-Bédela Bokassa :

[img]http://imageshack.com/a/img673/7003/cBFHTl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/5374/mqly1g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img912/5157/FfrWfQ.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/9057/mRPw2I.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img903/1126/RswMnu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/1078/4Pocv1.jpg[/img]


Mercedes Benz 600 (1969):

[img]http://imageshack.com/a/img904/7240/p0DssR.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/2937/RTHBAs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img912/605/iBQGMV.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/1138/2ePpAt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/9996/E7Bb4a.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img904/9153/ACtIfg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/3413/uw2XGl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/4347/7ke0JH.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img901/5867/1zyZFC.jpg[/img]



Mercedes 600 Pullman (1972) zo súkromnej zbierky v Budapešti:



[img]http://imageshack.com/a/img538/9300/yCRnbL.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img908/3899/mGepHR.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img537/9740/KXQSJK.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img913/1331/ka8Vdo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/1156/p4GIn5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img904/5915/FZWe6A.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/705/xU8tRR.jpg[/img]


Mercedes 600 (1978) Saddama Husseina:

[img]http://imageshack.com/a/img905/9905/XJobrT.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/1032/ou34j3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img909/7076/Jbt3Dz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img909/1640/RooWda.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/8104/gHOoHD.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/867/crdSoc.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Chrysler 180 (1970 - 1982) 288 294 kusov

Ak mal niekedy automobil neobvyklý rodokmeň, tak to bol Chrysler 180. Bol produktom dvoch úplne odlišných rozvojových programov zo skupiny Rootes vo Veľkej Británii a Simca vo Francúzsku.

Americká automobilka Chrysler, chcela koncom 60-tych rokov preniknúť aj na európsky trh a to na tunajšie pomery veľkým sedanom. Zistila však, že v rovnakom čase vznikali v Európe dve veľmi podobné konkurenčné vozidlá. Na jednom z nich pracovala dnes už neexistujúca francúzska automobilka Simca a na to druhom britská konštrukčná kancelária Rootes. Chrysler sa rozhodol, že kúpi obidve spoločnosti a namiesto týchto dvoch chystaných modelov vznikne jeden, pod značkou Chrysler.
Britskí motoristickí novinári sa o tomto Chrysleri vyjadrili ako o veľmi príjemnom aute, ktorému chýba iba málo, aby bolo dokonalým športovo-luxusným sedanom. Napriek tomu sa však auto na trhu veľmi neujalo.

Výroba tohto modelu prebiehala v továrni automobilky Simca vo francúzskom Poissy. Výstavnú premiéru mal v roku 1970, pričom bolo auto prezentované sloganom „Američan z Paríža“. Auto vstúpilo na trh v troch prevedeniach: Chrysler 160, Chrysler 180 a Chrysler 160 GT. Zatiaľ čo model 160 poháňal 1,6-litrový benzínový štvorvalec, zvyšné dva modely mali silnejší motor s objemom 1,8 litra. Od roku 1973 bol k dispozícii aj model s dvojlitrovým motorom. Agregáty boli štandardne spojené so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok bol k dispozícii trojstupňový automat.

Výroba sa v roku 1975 presťahovala do španielskeho Villaverde, kde ekonomicky výhodnejšiu výrobu zabezpečovala dcérska spoločnosť Barreiros. Tá mala už predtým skúsenosti s výrobou rôznych modelov značky Simca a Chrysler, ale vždy zabezpečovala výrobu iba pre domáci španielsky trh. V tomto prípade to bolo pre všetky trhy. V Španielsku sa začalo aj s výrobou vznetových verzií.

V roku 1977 bolo auto premenované na Chrysler – Simca. O dva roky neskôr bola spoločnosť Chrysler Europe kúpená francúzskym koncernom PSA. Týmto spôsobom sa na aute objavila v poradí už tretia značka – Talbot. Krátko po premenovaní tohto modelu na Talbot však prišiel na svet jeho nástupca. Výroba tak bola v roku 1982 ukončená.

U nás v bývalom Československu sa toto auto v 70-tych a 80-tych rokoch vyskytovalo tiež a tak trošku "narušovalo" uniformitu vozového parku tých čias. Bolo to auto lekárov, ale aj mäsiarov či pumpárov, 70-tych a 80 tych rokov. Vlastniť toto vozidlo koncom 70-tych rokov v ČSSR vyšlo, podľa mojich zistení, na cca 100 000 Kčs. Napríklad MOTOTECHNA - CENNÍK 1977 - 1978 hovorí, že Chrysler 180GS sa dal kúpiť za 98 000 Kčs a pre porovnanie napríklad Škoda 120 GLS sa dala kúpiť za 65 000 Kčs,Fiat 131 Mirafiori za 104300 Kčs (recenzia TU), Renault 5 za 96000 Kčs (recenzia TU), Lada 1500 za 72000 Kčs, Lada 1600 za 76300Kčs (recenzie TU), Lada 1200 stála rovných 58000 Kčs (recenzia TU a TU), Volga limuzína GAZ 24 za 105000 Kčs (recenzia TU) a najdrahším autom cenníku 1977-1978 bola Tatra 613 za 284000 Kčs. To bola cena nového auta, a bol to slušný kopec peňazí, keď vezmeme do úvahy, že bežné platy sa pohybovali okolo 2-3 tis Kčs.

Čo sa týka jazdy, je mäkká ako je pri francúzskych autách zvykom. Chryslerom 180 sa jazdí takmer tak jednoducho, ako s dnešnými autami. Chrysler má ľahké riadenie a s výkonom 74 kW nemáte ani v dnešnom tempe prevádzky žiaden problém. Aj vďaka automatickému sytiču, ktorý dobre reaguje, je štartovanie a jazda so studeným motorom bezproblémová. Motor je dobre odhlučnený. Všetkému dominuje priestor, skrátka v akomkoľvek smere sa môžete rozťahovať ako chcete, vpredu aj vzadu. Sedadlá - klasika tej doby, skrátka kreslá z obývačky. Sedenie je podľa očakávania maximálne komfortné. Sedadlá sú mäkké. Predné sedadlá majú pohodlné opierky hlavy, vzadu je lakťová opierka. Bezpečnostné pásy sú len vpredu.
Interiér Chrysleru 180 pôsobí veľmi luxusne. Všade nájdete materiály ako koža, drevo a chróm v závislosti od modelu a svoje čaro má aj dnes. Zvlášť v kontraste s interiérmi dnešných áut.
Stránky venujúce sa Chryslerom 180 : Chrysler 160 180 1610 et 2 litres, rootes-chrysler.co.uk, www.simcaklub.cz

Motor: R4, 1812cm3/74KW, 1981cm3/81Kw
Prevodovka: 4 st. manuálna, alebo 3 st. automat, pohon zadných kolies
Brzdy: na všetkých štyroch kolesách kotúčové
Top speed: 165km/h, 175km/h (81Kw)

[img]http://imageshack.com/a/img537/526/bFCU6h.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img908/9844/viffhs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img910/6712/LZULsx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img911/5623/U4qFma.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/3957/2tTm2g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img901/4968/gfBu3R.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/5483/ZQcwbU.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/6225/5MRAeM.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

SIMCA 1301/1501 (1966-1975) 1301-605 815 kusov a 1501-236 263 kusov

Automobilka Simca je u nás známa najmä modelom 1301/1501, ale dokázala toho v automobilovej histórii omnoho viac. Dnes je to už neexistujúca značka.

V roku 1950 sa Simca stala štvrtou najväčšou automobilkou vo Francúzsku s ročnou produkciou 20 000 kusov. To už jej vývojové oddelenie pracovalo na prvej vlastnej konštrukcii, ktorú predstavili v roku 1951 pod názvom Simca Aronde. Do vtedy sa automobilka zaoberala licenčnou výrobou Fiatov 508 Balilla a 518 Ardita pod názvami Simca 6CV a Simca 11CV v roku 1935. V roku 1936 sa k nim pridala Simca 5CV (nazývaná Cinq – fr. päť). Päťka bola francúzskou verziou presláveného Fiatu Topolino (myšička). O rok skončila výroba 6CV a 11CV a začala produkcia modelu 8CV (Huit), ktorý vychádzal z Fiatu 1100.

Expanziu značky pribrzdila 2. svetová vojna. V roku 1948 sa začala vyrábať Simca 6, ktorá vychádzala z tretieho evolučného stupňa Fiatu Topolino. Všetky tieto predvojnové aj povojnové konštrukcie boli len licencovanými kópiami talianskych Fiatov.

Modely odvodené od Fiatov sa v roku 1951 vytratili z výrobného programu. V tom istom roku Henri Pigozzi prevzal francúzskeho výrobcu nákladných áut Unic z Puteaux a jeho úžitkové automobily niesli potom označenie Unic-Simca. V roku 1954 motivovaný úspechom Pigozzi kúpil francúzsku vetvu značky Ford s továrňou v Poissy, vrátane podkladov na výrobu modelu Ford Vedette.

V dnešnej dobe sú obzvlášť cenené deriváty Simca 1000 Coupé (1962–1967) a 1200 S Coupé (1967–1971). Navrhol ich slávny Giorgetto Giugiaro ešte pod krídlami karosárne Bertone, kde sa aj vyrábali ich karosérie. Hotové karosérie posielali vlakom do Poissy na kompletizáciu. Spolu bolo takto vyrobených asi 25 000 kusov. Všetkých verzií „tisícky“ sa vyrobilo za 16 rokov viac ako 1,6 milióna exemplárov. Zaujímavým modelom značky bol aj Matra-Simca Rancho z roku 1977 praotec SUV a crossoverov. V nasledujúcich príspevkoch sa týmto pozoruhodným autám budem venovať.

Zakladateľ značky Simca Henri Pigozzi zomrel v roku 1964 a nemusel sa prizerať, ako jeho celoživotné dielo končí v rukách Chrysleru. V roku 1977 Chrysler Europe skolaboval. To čo z neho zostalo odkúpil Peugeot za 1 dolár a automobily bývalého Chrysler Europe boli od toho času premenované na Talbot. Ale život je nevyspytateĺný a iróniou osudu je, že nielen že sa Chrysleru nepodarilo usadiť na zaujímavom euópskom trhu, ale dokonca Fiat praotec Simci preberá kontrolu nad samotným Chryslerom.

V Septembri roku 1966 bola predstavená Simca 1301 a 1501 a bol to veľmi podarený facelift modelu 1300/1500. Výrobcovi sa podarilo vychytať všetky muchy predchádzajúcej verzie. Tieto autá boli dobre známe aj väčšine československých motoristov, keďže sa dovážali aj do ČSSR. Ich cena v rokoch 1971/72 bola okolo 80 tis. Kčs.
Verzia 1301/1501 bola predĺžená, došlo k upraveniu prednej masky, a zväčšeniu priestoru v zadnej časti vozidla. Optické zníženie karosérie pri drahších modeloch spôsobilo olištovanie bokov karosérie a dlhšie zadné nárazníky na bokoch. Nová prístrojová doska mala hranaté prístroje a zmenili sa aj tvary sedačiek a polstrovanie dverí a mnoho ďalších drobností. Dĺžka vozidla bola teraz 4,457m. Rad sa skladal z LS, GL a GLS verzií oboch motorizácií 1301 aj 1501. V roku 1969 bola zavedená vezia 1501 Special, s ladeným motorom 1475cm3, auto dostalo prídavné diaľkové svetlomety a športový volant. Ďalšia veľká zmena nastala v februári 1970. Na trhu sa objavil model Simca 1301 špeciál. Hoci výroba modelu Simca 1501 špeciál bežala už od roku 1969, Simca 1301 špeciál bola tou hlavnou zmenou vo výrobnom programe tejto rady. Krásna, nová prístrojová doska v imitácii dreva, vybavená okrúhlymi prístrojmi a nový motor 345 S, s obsahom 1290 ccm, derivát motora 342 (Simca 1500/1501) boli hlavnými odlišnosťami. Až neskôr prišla nová maska chladiča s jódovými diaľkovými svetlami a štandardné radenie na podlahe. V roku 1972 boli automobily vybavované alternátorom, ktorý nahradil dynamo. Taktiež posilňovač bŕzd patril bezpochyby k príjemným zmenám. Na svoju dobu šlo o moderný dizajn.
Výroba modelov Simca 1301S a 1501 S bola zastavená koncom roka 1975. V roku 1976 kúpene autá boli zo zásob firmy Chrysler Simca France.

Motor (Simca 1301 Spécial 1974-1976/ 1501 Spécial 1973-1975): R4 OHV 1290cm3/67 koní pri 5400 ot / min, 1475cm3/73 koní pri 5100 ot / min
Brzdy: vpredu kotúčové vzadu bubnové
Prevodovka: 4 st. manuálna, pohon zadných kolies
Top speed: 1301s-154km/h, 1501s-160km/h





[img]http://imageshack.com/a/img538/6064/He8BgK.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/5066/wrGULw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/3572/DfFJkP.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/352/Hyq9q8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img912/4894/ZuFSSI.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img911/8227/FkpbU5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img911/6583/pJ2UJF.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/8137/kNNUom.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img540/3263/L5D3px.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 31.12.2014 18:26, upravené celkom 2 krát.

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní