Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je možné si všetko prezrieť aby človeka nenapadla myšlienka o tom,že aj auto má dušu.Po poolizovaní všetkej tej nádhery mi dnešný svet na ceste pripadá ako krabica z bezcennými čínskymi hračkami.Skoro fyzicky bolí ak si spomeniem koľko z nich som na živo videl,a čo to z galérie malo česť že som sa v tom kutral.A jednu dve legendy žial v minulosti aj vlastnil.Ak si predstavím že by mi niekto dnes skákal po hlave lebo taký a onaký zákon sa týka podobného skvostu,nuž neviem,asi by som ho rovno pred tou bielou latrínou pri hrade polial benzínom.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ten talos vo videu aj krasne opisoval ake ma problemy, casove obmedzenie vjazdu, drahe poplatky...mne sa pacila cast o stroji casu, myslim ze toto je najblizsie co je mozne zazit vo prave vo veterane :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 1500/1600 Coupé a Cabriolet (1961-1966) okolo 9 000 kusov

Fiat Coupé a Cabriolet 1500 (1600) sa vyrábal zároveň so sedanom 1300/1500 z ktorého boli prevzaté mechanické časti. Karoséria bola dielom štúdia Pininfarina.
Výsledkom bol lacný, športový roadster, ktorý bol veľmi dobre prijatý verejnosťou. Tieto vozidlá neboli nijako zvlášť rýchle, ale ovládali sa veľmi dobre a mali štýlu na rozdávanie. Pre tých, ktorí hľadali vyšší výkon existovali verzie 1500s a 1600s s špeciálne upravenými Twin cam motormi firmou O.S.C.A. Firma O.S.C.A sa zaoberala výrobou pretekárskych špeciálov a úpravou športových automobilov.
Autá boli vybavené kotúčovými brzdami na všetkých štyroch kolesách. Verzia 1500 (1481cm3) dosahovala výkon 75PS a silnejší motor 1600s (1568cm3) 90PS s motorom Osca. Tieto verzie mali na predne kapote na ľavej strane rozpoznateľný otvor na prívod vzduchu.
V septembri roku 1963 sa zmenil vzhľad prednej masky na oboch modeloch zmizol otvor na nasávanie vzduchu na prednej kapote pričom motor bol osadený mierne nižšie čo umožnilo urobiť túto zmenu. Taktiež bola zmodernizovaná predná mriežka a vo verzii 1600 bol pridaný pár svetlometov. V roku 1964 dostali vozidlá 5st. prevodovku a boli ešte zábavnejšie. V roku 1966 boli vozidlá Fiat 1500/1600 Coupé a Cabriolet nahradené ešte vzrušujúcejším modelom Fiat 124 Sport Spider.

Motor:R4 1481cm3/75PS, 1568cm3/90PS
Prevodovka: 4st a neskôr 5st. manuál pohon zadných kolies
Brzdy: kotúčové
Top speed: 160-185km/h

[img]http://imageshack.com/a/img853/3328/5pnd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img822/9112/tcw1.jpg[/img]

Fiat 1500 Cabriolet (1964):

[img]http://imageshack.com/a/img401/3435/eola.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img39/1341/3pig.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img19/5716/odzr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img268/4413/0wuo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img28/2010/tmja.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img21/9052/8j8c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img163/1576/l76i.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img23/9697/run6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img547/8643/z1py.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img839/5170/9d7w.jpg[/img]

Fiat Cabrio 1500 (1967):

[img]http://imageshack.com/a/img534/4053/x4xh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img132/8674/uja6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img24/7563/u4w7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img703/9199/kuvp.jpg[/img]

Fiat 1600 S Coupe O.S.C.A.(1963):

[img]http://imageshack.com/a/img854/3093/h9oy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img513/740/rzvr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img22/3522/1g8x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img571/6436/3s9u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img28/5786/u5t8.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

VAZ 2103/Lada 1500 (1972-1984) viac ako 1 300 000 kusov, VAZ 2106/Lada 1600 (1975-2005) 4 400 000 kusov.

VAZ 2103/Ladu 1500 považujem za najkrajšiu Ladu/Žiguli, ktorá bola vyrobená. VAZ 2103/2106 vychádzal tak ako aj úspešný VAZ 2101 z mimoriadne úspešného sedanu Fiatu 124, ktorý sa zjavil v šesťdesiatych rokoch a hneď sa stal hitom. Získal cenu Európske auto roka. Jednoduchý dizajn zabezpečoval dostatočný vnútorný priestor, ľahká konštrukcia a jednoduchý motor zabezpečil lacnú prevádzku. VAZ 2103/2106 bol akousi ruskou verziou Fiatu 124 Special, ale s motorom so zväčšeným obsahom pochádzajúcim z VAZ-u 2101, keďže taliansky 124 special disponoval iným agregátom s rozvodom OHV a až neskôr DOHC. Motor OHC pre VAZ 2101 z ktorého sú odvodené aj pohonné jednotky pre VAZ 2103/2106, bol špeciálne vyvinutý pre ruské podmienky. Napríklad pribudlo čerpadlo schopné pretlačiť k vačkám aj zimou stuhnutý olej a na dobíjanie akumulátora v tuhých zimách slúžil výkonnejší alternátor.

Spolu s množstvom ostaných testovaných áut aj Fiat 124 v sovietskych podmienkach totálne zlyhal.
Ale na rozdiel od iných, Fiat sa zaviazal k vylepšeniu auta, prispôsobiť a modernizovať špeciálne sovietskej infraštruktúre a náročným poveternostným podmienka (nízke teploty a pod).
Do roku 1969 vzniklo niekoľko upravených prototypov, ktoré mali odolávať aj tvrdej obsluhe jednoduchých Rusov žijúcich v najodľahlejších oblastiach bez potrebného servisného zázemia. Tie sa nakoniec v náročných skúškach osvedčili a boli základom pre výrobu prvých sériových Žiguli, ktoré začali opúšťať výrobnú linku v roku 1970 (prvý exemplár zmontovali 19. apríla 1970).
Výsledkom bol Fiat 124R prototyp, ktorý je v podstate totožný s VAZ 2101 Žiguli a z ktorého pochádzajú aj modely VAZ 2103/2106.

Vznikol tak ruský dvojník talianskeho Fiatu 124 – Žiguli VAZ 2101 a pokiaľ viem ešte v roku 2011 sa modernizovaná verzia vyrábala v licencii v Egypte a možno sa vyrába aj dnes to neviem, ale aj tak to v automobilovom priemysle predstavuje unikát...
O relatívne vysokej kvalite automobilov VAZ/Lada vypovedá skutočnosť, že kvôli ich výrobe vznikol v meste Togliatti úplne nový výrobný závod na zelenej lúke. Boli postavené nové moderné továrne, montáž zastávali z veľkej časti stroje a roboti, poväčšinou " západných " značiek Bosch a Thyssen. V prvých fázach výroby na montáž a kvalitu dokonca dohliadali špecialisti priamo od Fiatu. Vznikol tak jeden z najmodernejších závodov na svete vôbec.
Celý príbeh o VAZ 2101: Neobyčajný príbeh obyčajného auta-Źiguli/Lada

Lada 1500 (VAZ 2103) s chrómovou prednou maskou a chrómovými bočnými lištami a nárazníkmi, pôsobí solídnym dojmom a vyzerá dobre. Jazda s ňou nerobí žiadne ťažkosti ani človeku zvyknutému výhradne na dnešné moderné autá. Má veľmi presný mechanický chod radiacej páky, ktorý by mohli tomuto starému autu závidieť aj niektoré dnešné modely áut. Reakcia na plyn je vďaka karburátoru tiež veľmi dobrá. Pod volantom sa nachádza mechanický sitič, ktorý uľahčuje štart najmä v zimnom období. Pomalý prevod riadenia síce uľahčuje manévrovanie pri parkovaní, ale pri prechádzaní zákrut musíte volantom otočiť viac, než býva na dnešné pomery zvykom. Inak je jazda bezproblémová a veľmi pohodlná. Autá v tej dobe väčšinou jazdili po všetkom možnom a len výnimočne na diaľniciach, kde bolo auto schopné dosiahnuť "tachometrových" 180km/h aj keď udávaná max. rýchlosť bola 152km/h (1500) a 155km/h (1600).
Zvláštnosťou je zapaľovanie umiestnené na ľavej strane a ovládanie ostrekovačov čelného skla malým pedálom. Vpredu pozdĺžne uložený štvorvalec 1,5l/1,6l poháňa zadné kolesá.
VAZ 2103/2106 bol tradične dodávaný okrem ZSSR a krajín socialistického tábora aj do mnohých krajín západu, napr verzia 21062 s pravostranným riadením, určená pre britský trh.

VAZ 2103 sa objavil v niekoľkých filmoch. Napríklad vo filme Neuveriteľné dobrodružstvá Talianov v Rusku (1973), Irónia osudu (1975), alebo v oscarovej dráme Moskva slzám neverí (1979)
Motor: VAZ 2103/1452cm3/55KW/5600ot.min.//106Nm/3500ot.min., VAZ 2106/1568cm3/57KW/5400ot.min.//120Nm/3000ot.min.
Prevodovka: 4st. manuálna, pohon zadných kolies
Brzdy: vpredu kotúčové, vzadu bubnové
Top speed: 152-155km/h
Spotreba VAZ 2106: (90/120/mesto)7,8/9,6/11 kombinovaná 8,5 l/100km.

LADA 1500 (VAZ 2103) (1979):

[img]http://imageshack.com/a/img35/1755/qw31.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img191/1985/2p7c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img811/411/8q8r.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img268/5315/b9kk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img132/8102/u2wo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img824/4484/q9wp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img20/1795/c5e1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img19/2537/6njl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img541/4149/ikn4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img839/4405/mrul.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img836/1411/oeeh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img38/9799/nkc4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img845/2994/7ngj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img853/1134/uctw.jpg[/img]

LADA 1600 (VAZ 2106) 1980:

[img]http://imageshack.com/a/img829/307/4gon.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img132/2346/r2ex.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img571/1592/7dkh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img208/6527/6k6v.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img31/7307/vsys.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img42/9838/fs82.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img822/8306/cn89.jpg[/img]


VAZ (Žiguli) 2106 r.v. 2002, táto verzia ako som písal vyššie sa vyrábala do roku 2005 a vyzerá tak ako na obrázku dole. V aute je osvedčený motor 1,6l (v niektorých 1,5l) v kombinácii s 5-stupňovou prevodovkou čo autu výrazne prospelo. Na interiéri sú len nepatrné zmeny, miesto peknej chrómovej masky pribudla čierna predná maska, čierne zrkadlá, a čierne bočné prahové lišty, ktoré veľmi nepridali autu na kráse, chrómové lemy okolo blatníkov už na aute nenájdete...Okrem toho praktickou zmenou sú plastové podblatníky. V exteriéri sú tiež len minimálne zmeny. Napriek tomu kvalita týchto už dávno vyslúžilých "dinosaurov" podľa mnohých už nedosahuje kvalít z počiatku výroby (70,80-te roky), najmä čo sa týka použitých materiálov (korózia).

A ako spomína v jednom z predchádzajúcich príspevkov Pierantonio Micciarelli z Milána, je to taký ostrov v mori technológií, pozastavený v čase.....

Tento konkrétny automobil dole je inzerovaný na ruských stránkach v oblasti Omsk, kde v ťažkých poveternostných podmienkach neostáva nič dlžný svojej dobrej reputácii a aj napriek, alebo vďaka svojej zastaralej koncepcii, ich v tejto oblasti jazdí ešte pomerne dosť. Požadovaná cena predajcu za automobil s rokom výroby 2002 dole, je cca 2400 Euro....určite by som aj tento "ostrov v mori technológií", nemal problém zaparkovať v garáži, kde by mal svoje čestné miesto.

[img]http://imageshack.com/a/img844/6859/p4o1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img842/1505/lj4p.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img834/2503/sm53.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img834/4844/h21cz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img69/9998/f53b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img811/9085/hkpi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img534/4373/sbxc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img20/8651/xe34.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img843/7753/yojr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img196/227/7k0a.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Peugeot 404 (1960-1975) 2 885 374 kusov, Argentína, Austrália (1962-1980) Kenya (1960-1991)

404-ka síce nedosiahla to čo 504-ka, ktorá je jednoducho neprekonateľná, vyrábala sa v niektorých štátoch nepretržite od roku 1968 do 2009 čo je neuveriteľné. Ale aj 404-ka bola pomerne dlho vo výrobe, len vo Francúzsku to bolo 15 rokov a ešte aj dnes je možné zhliadnuť 404-ku na francúzskych cestách.
Peugeot 404 sa predával veľmi dobre. Dodával sa aj ako kabriolet (3728 kusov) a kupé (6837 kusov) a tvary týchto modelov boli navrhnuté v ateliéroch Pininfarina. Peugeot si vybudoval dobrú povesť hospodárnosťou, jazdnými vlastnosťami, odolnosťou a spoľahlivosťou svojich áut. 404-ka bola v ponuke s motormi od 1468cm3 do 1618cm3. Najsilnejšia pohonná jednotka mala vstrekovanie paliva. Ponuka zahrňovala tiež vznetové motory.
Motory: R4 1468cm3/44kW, 1618cm3/53kW, 1618cm3/71kW, Diesel 1948cm3/47kW
Prevodovka: 4st. manuálna, alebo automat 3st.ZF, pohon zadných kolies
Top speed: 169km/h - kabriolet a kupé

Peugeot 404 (1968):

[img]http://imageshack.com/a/img838/1240/ucnx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img20/3001/flz7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img513/9435/o44x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img855/2522/8ycp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img23/3641/exko.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img824/4498/0e0j.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img203/1729/6w54.jpg[/img]


Peugeot 404 Cabrio (1968):

[img]http://imageshack.com/a/img853/174/zilf.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img24/682/sqd9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img31/9479/i4nc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img24/8818/ewds.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img513/2949/avem.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img208/3432/fp9i.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img856/2923/u1uv.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Alfa Romeo 1900 (1950-1959) 19 324 kusov z toho Alfa Romeo 1900 Sprint (1954-56) 1209 kusov, Super Sprint (1955-1958) 614 kusov, Super Sprint Zagato (1954-1958) 18 kusov, Touring (1952-1959) 91 kusov.
Podvozok modelu 1900SS poslúžil mnohým špecializovaným firmám k vytvoreniu automobilu snov. Napríklad autá z dielne Ghia-Aigle.
Z celkového počtu takmer 20tis. vyrobených áut tvorili sedany 17 423 kusov. Zvyšok predstavovali dych vyrážajúce kupé a otvorené vozidlá.
Tento podiel bol dôkazom prevládajúceho dopytu po bežných autách. Väčšina verzií disponovala štvorvalcovým motorom o objeme 1884cm3 a 1975cm3 s rozvodom DOHC s jednoduchým, alebo dvojitým karburátorom.

Automobily Alfa Romeo znamenali oveľa viac ako len dopravný prostriedok z bodu A do bodu B. Dnes je ventilový rozvod DOHC bežný, ale v 50tych rokoch to bežné rozhodne nebolo. Typ 1900 ktorého označenie odrážalo objem valcov sa predstavil na parížskom autosalóne na jeseň v roku 1949. Vymedzil začiatok novej éry automobilky Alfa Romeo. Nešlo však o ukončenie výroby pretekárskych áut - autá so štvorlístkom v znaku pretekali aj naďalej a úspešne. Alfa víťazila v mnohých šampionátoch a aj v konštruktéroch F1 a pretekoch športových áut. Značka tak získavala potrebnú publicitu. A k financovaniu pretekárskeho programu slúžil zisk z výroby sedanov. Alfa zvíťazila v mnohý pretekoch a vymenovanie týchto úspechov by presiahlo možnosti jedného príspevku. Ale nedá mi nespomenúť obdobie v rokoch 1967 až 1977, keď vozidlá značky Alfa Romeo úspešne porážali vozidlá značky Ferrari.

Aj automobily určené k bežnému použitiu v cestnej premávke si ponechávali športový charakter, ktorý vodičov priťahoval. Bez výnimky všetky Alfy našli vhodné uplatnenie v súťažiach a pri rôznych klubových závodoch. Dodnes je vidieť ako vozidlá Alfa Romeo 1900 a Giulia Super so štvordverovou karosériou dávajú na závodných okruhoch "na frak" tzv. ozajstným športovým modelom svojej doby. Alfa Romeo 1900 vo verzii spider, alebo coupe je vzácne auto vzhľadom na počet vyrobených kusov a rôznych špeciálny verzií. A preto v tých málo inzerátoch, ktoré ju ponúkajú rôznym zberateľom, na mieste, kde obvykle býva napísaná cena je napísané obávané: "cena na požiadanie"....

Model Alfa Romeo 1900 navrhnutý Orazio-m Satta predstavoval prvý sériový model so samonosnou karosériou spoločnosti Alfa Romeo. Prevedenie Berlina z roku 1950 nasledovali o niekoľko rokov neskôr rozprávkovo nádherné športové vozy.
Orazio Satta Puliga( Turín 6. októbra 1910 - Milan 22. marca 1974 ) bol taliansky inžinier špecializujúci sa na automobilový priemysel a jeho meno súvisí najmä so značkou Alfa Romeo. Vyštudoval strojné inžinierstvo na Politecnico di Torino v roku 1933 a druhýkrát letecké inžinierstvo v roku 1935. Do Alfa Romeo vstúpil v roku 1938.
V roku 1946 bol menovaný riaditeľom dizajnu a vývoja, v roku 1951 sa stal stredným riaditeľom a námestníkom generálneho riaditeľa v roku 1969.

Design 1900, Giulietta, Giulia, Alfetta, 1750 a ich derivátov vznikol pod vedením Orazio Satta Puliga a treba spomenúť aspoň niektorých bravúrnych technikov pod jeho vedením a to: Giuseppe Busso , Rudolf Hruska , Philip Surace a Domenico Chirico.
Vďaka týmto ľuďom vďačia automobily značky Alfa Romeo za svoju vášeň pre ktorú boli postavené a tiež ich technickú vyspelosť.
Zasiahnutý nevyliečiteľnou chorobou (rakovina mozgu), zomrel Orazio Satta Puliga v roku 1974. V roku 2007, mesto Ozieri v Taliansku, z ktorého pochádza jeho rodina ,pomenovalo po ňom ulicu mesta (vďaka miestnemu Ferrari klubu , sponzoru iniciatívy ).
Motor: R4 DOHC 1884cm3/92PS, 102PS (TI), Super 1975cm3/92PS, Super TI 1975cm3/120PS, 140PS
Prevodovka: 4 a 5stupňová, pohon zadných kolies
Top Speed: 1900/166-170km/h, TI Super 180km/h-220km/h

Videl som v mramore anjela - tesal som dovtedy, kým som ho nevyslobodil.
Michelangelo


The 1957 Alfa Romeo 1900 SSZ:


Alfa Romeo 1900C SS Tipo IV 1957:


Alfa Romeo 1900 - Berlina (1956):


Alfa Romeo 1900 Touring Superleggera:


Alfa Romeo 1900 Super Sprint Coupe (1957):

[img]http://imageshack.com/a/img841/4109/cz2r.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img89/9148/6ir3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img835/4760/fe7t.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img27/5143/1san.jpg[/img]

Alfa Romeo 1900 Sprint Coupe C series (1952):

[img]http://imageshack.com/a/img849/8093/kgrw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img208/6410/juci.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img843/5184/ihja.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img703/8186/t1r5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img842/1872/rh5n.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img801/4010/lof8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img716/3381/vu3l.jpg[/img]
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Toľko miesta vpredu snáď nie je ani v BMW 7 :-) Auto nádherné, Alfa Romeo v časoch svojej najväčšej slávy.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

ALFA ROMEO 2000 GT Veloce (1971–1976) 37 459 kusov

Alfa Romeo 2000GT je kupé radu 105/115 (tiež pod názvom Giulia) táto rada má mnohých zástupcov s rôznymi označeniami a úpravami a vyrábala sa od roku 1963 do roku 1977 (viac ako 220tis. kusov). Vrcholným modelom bola Giulia GTA, ktorá doahovala výkon 162kW a mala odľahčenú karosériu použitím hliníkových dielov. Jednalo sa o nástupcu slávneho Giulietta Sprint kupé a používa podvozok so skráteným rázvorom z modelu Giulia Berlina teda zo sedanu.
Toto je jedno z áut ktoré som mal možnosť vidieť, sedieť v ňom a riadiť ho na nádherných prímorských cestách pri Stredozemnom mori. Je to jedno z áut, ktoré vo mne nechalo hlboký dojem hoci je to už takmer 10 rokov. Bez preháňania konštatujem, že je to žihadlo, ktoré ochotne a rýchlo reaguje na plyn. Motor ide okamžite do otáčok a ten fantastický podvozok by mu mohli závidieť aj dnešné športové autá. Charakteristika a spôsob podania výkonu týchto áut s dvojitým karurátorom je úplne iná ako u dnešných vozov. Tie kone pod kapotou sú "ochotnejšie a divokejšie". Riadiť toto auto je jednoducho zábava a reakcie okolia sú až prekvapivo pozitívne. Za touto Alfou sa otočí každý a každá to si môžte byť istí.
Rada 105/115 séria coupé sú krásne a vzrušujúce autá s pravým cuore sportivo, ktoré spôsobujú ten zvláštny pocit v oblasti hrudníka. Na niekoho však môže pôsobiť ináč, ako napríklad zbožňovaný Jaguar Type E, ktorý buď milujete alebo nenávidíte. Táto Alfa je niečo podobné.

Bol to jeden z prvých veľkých projektov pre Bertone. Aj Jaguar neskôr okopíroval šarm a eleganciu talianskeho dizajnu. Rovnováha skla a kovu, vplyv tvaru predného a zadného skla na tvar kabíny a mriežka svetlometov boli priekopnícke štýlové prvky pre túto éru.

Typ 2000 GTV bol predstavený v roku 1971 spolu s Berlina sedan 2000 a 2000 Spider. Rad 2000 bol nástupcom radu 1750. Aj pri tomto modely bol motor vylepšený. Zdvihový objem motora bol zvýšený na 1962 cm3 zmenou vŕtania a zdvihu na 84 mm x 88,5 mm. Kapcita oleja a chladiča zostali nezmenené. Motor produkoval 133 PS ( 98 kW ) pri 5500 otáčkach za minútu so vstrekovaním paliva s názvom SPICA, ktorým boli vybavená iba modely určené pre USA a Kanadu. Vozidlá s karburátormi určené pre ostané trhy produkovali rovnaký výkon.
Interiér tohto modelu bol čiastočne zmenený, oproti predchádzajúcim typom, najmä v oblasti prístrojovej dosky a ukazovateľov.
Motor: R4 DOHC 1962cm3/98kW/5500ot.min-1,182Nm/3000ot.min-1
Prevodovka: 5st. mehanická, pohon zadných kolies
Brzdy: kotúčové na všetkých štyroch kolesách
Top speed: 195km/h, 0-100km/h 9s

Nikdy som nestretol chlapa, ktorý by nemal rád Alfa Romeo 2000 GT. Spolu s možno BMW 2002 je to pre mňa taký prvý - gén GT, ja som proste nikdy nestretol nikoho, kto by necítil záchvevy túžby po týchto vozoch.



Alfa Romeo 2000 GT Veloce - 1974:
[img]http://imageshack.com/a/img801/3025/2mv0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img69/2033/1tmp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img35/8261/f4da.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img534/5796/l0j8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img822/7114/e6bi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img713/5697/o7yh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img801/4358/9woz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img23/7439/izga.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img513/8309/s1ar.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img42/8456/sggs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img716/7233/jjoc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img59/5090/5lkn.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MORGAN Plus 8 (1968-2004) okolo 6000 kusov

Toto pozoruhodné auto v štýle 30-tych rokov sa takto vyrába dodnes, nasledovníkom hore uvedeného modelu je Aero 8. Fanúšikov značky Morgan Motor Company je totiž stále kvantum. Založili ju v roku 1909 vo vidieckom prostredí Worcestershire a špecializuje sa na skvelé ručne vyrábané anglické autá, ktoré sú také žiadané, že existuje nevyhnutný (niekedy značne dlhý) zoznam čakateľov, ktorí zaplatili zálohu a nevedia sa dočkať, pokiaľ bude ich novučičký Morgan hotový.

Je pozoruhodené, že ich doposiaľ robia, ale je dosť frajerov v plátených čapiciach a v menčestrákoch, ktorí sú za to vďační. Niektorí ľudia jednoducho odmietajú ísť s dobou, vďaka bohu za nich.

Aj keď si pred vojnou vybudovali meno klasickými trojkolesovými vozidlami, už v roku 1936 spustili svoje prvé 4-4 auto (4-4 označenie pre 4 valce a 4 kolesá). Od tohto vozidla bolo v roku 1950 odvodené tradičné športové auto Morgan Plus 4 - auto, ktoré sa stále vyvíjalo a vyrábalo až do roku 2000.
Ďaľším veľkým krokom vo vývoji bolo uvedenie modelu Morgan Plus 8 v roku 1968 (číslo v názve označuje počet valcov). Plus 4 a Plus 8 vyzerali rovnako, ale novšie auto malo úžasný výkon. Motor V8 mu dodával šmrnc a výborné zrýchlenie a tiež maximálnu rýchlosť. Na veľkú spokojnosť fanúšikov "Moggies" nikdy neopustili tradičný spôsob výroby a stále používajú oceľový podvozok, jaseňový rám a ručne vyrábanú karosériu. Tieto ľahké športové autá (od 898kg do 975kg), ktoré ponúkali ako otvorené kabriolety, mali relatívne vysoký výkon.

Model Plus 8 sa vyrábal až do roku 2004 s rôznymi vylepšeniami počas výroby. Tieto automobili stále zostávajú anglickou zberateľskou klasikou a sú dosť silné a rýchle, aby sa s nimi dalo denne vyraziť na cesty a sú aj dostatočne uníkátne na to, aby tomu zodpovedala aj ich cena.

Motor: 1968-86: V8, OHV, 3528cm3/161hp
1983-90: V8, OHV,EFI 3528cm3/190hp
1990-96: V8, OHV, 3947cm3/190hp
1996-2004: V8, OHV, 4555cm3/220hp
Prevodovka: 5 stupňová manuílna pohon zadných kolies,
Brzdy: kotúčové na všetkých kolesách
top speed: od 200km/h do 205km/h
0-100km/h: 6,7 - 5,6s

Morhan Plus 8 (1983):
[img]http://imageshack.com/a/img834/9939/jht6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img835/3803/vryr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img834/6481/h2u2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img836/3427/8ldj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img841/1231/nj8u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img834/1825/ca5k.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img843/6369/mjxzi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img838/851/oo0g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img843/9621/416i.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Alfa Romeo 2600 Spider (1962-1965) 2255 kusov

Modely 2000 a 2600 si vyslúžili svojimi pôvabnými tvarmi veľký obdiv. Tieto spideri s dizajnom Bertone, boli poháňané dvojlitrovým štvorvalcom, alebo 2,6 litrovým šesťvalcom v obidvoch prípadoch s ventilovým rozvodom DOHC.
Takmer každý vyrábaný typ vozov Alfa Romeo existoval aj v podobe sedanu aj športového auta. Počiatkom 60-tych rokov predstavila automobilka vynikajúcu sériu 2600. Šlo o krásne a drahé sedany, k ich majiteľom sa radil aj pápež. Rada 2600 zahrňovala aj kupé 2+2 a kabriolet, vyrábané na stejnom podvozku.
2600 Sprint a Spider sú považované za zberateľsky veľmi cenné klasické autá. V porovnaní s ostatnými viac úspešných modelmi Alfa Romeo rovnakej éry, 2600 sú pomerne vzácne.
Model 2600 bol predstavený v roku 1962 na ženevskom autosalóne, ako sedan (2600 Berlina) kupé a spider.
Motor: R6 DOHC / 2584cm3/108kW/5900ot.min-1/216 Nm/4000 ot.min-1
Prevodovka: 5 stupňová manuálna, pohon zadných kolies
Brzdy: vpredu kotúčové, vzadu bubnové
top speed: 200km/h



Alfa Romeo 2600 Touring Spider (1965):

[img]http://imageshack.com/a/img843/9204/kkurx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img834/3931/lzec.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img841/3853/vaxl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img841/7844/gmza.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img842/7625/byg4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img842/830/hclv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img835/8696/yv05.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img834/4153/bfs3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img841/2568/g140.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img842/1893/68h4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img842/1390/9nke.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img836/9036/70wd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img845/5466/1qsx.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

TRIUMPH TR6 (1969–1976) 94619 kusov

Pre väčšinu prívržencov tradičných TR bol tento Triumph koncom rozprávky, posledným výkrikom predtým, než TR7 zradil túto výnimočnú tradíciu. V polovici 60-tych rokov bol rad TR v plnom rozkvete a TR6 pokračoval v nasadenom trende a v predaji prekonal všetkých predchodcov. TR6 vo svojej predchádzajúcej podobe so vstrekovaním paliva, osadený motorom 2,5L R6 z TR5. dobre vyzerajúci a jemne modelovaný, mal pod kapotou 150 koní. TR6 bol prepracovaný stroj, ktorý pôsobil ako klasický anglický kabriolet a jeho výkon sľuboval skvelý zážitok. Stal sa najpredávanješím Triumphom všetkých čias. TR6 mal novú karosériu naprojektovanú firmou Karmann.
V Británii je tento voz veľmi obľúbený a často ho vidieť aj v bežnej premávke. Model TR6 je ideálny pre domácich majstrov, ktorí sa radi vŕtajú vo svojom aute. Náhradné diely sa zháňajú relatívne ľahko (špecializované firmy) a nie su drahé. Elektroinštalácia nie je zložitá a v motorovom priestore je dostatok miesta pre použitie náradia a dobrý prístup.

Model TR6 je medzi klasickými športovými autami stále veľmi obľúbený.

Typ karosérie: dvojsedadlový kabriolet,
Konštrukcia: rebrinový rám s integrovanou oceľovou karosériou,
Motor: R6, 2498cm3, 152PS/5500ot.min.
Prevodovka: 4 st. manuálna s voliteľným rýchlobehom od 3 st. vyššie,
Zavesenie: nezávislé vinuté pružiny na všetký kolesách, vpredu trojuholníkové ramená, vzadu výkyvné nápravy,
Brzdy: kotúčové, vzadu bubnové
Top speed: 191km/h
0-100km/h 8,2s



TRIUMPH TR6 (1974):

[img]http://imageshack.com/a/img904/1501/rKlYLh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img538/1560/54csXi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img673/4500/ABERsG.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img745/3571/whikMg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img674/7449/vf8Y33.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img904/8/KTLzpR.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img661/5826/ffxL41.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img907/7999/1fRi9N.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img909/3438/usQ7pr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img743/9021/eoNpJU.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img536/4071/P8BYVG.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 07.10.2014 21:26, upravené celkom 1 krát.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Hnusné, skutočne HNUSNÉ vlákno [img]http://www.landroverforum.cz/forum/imag ... le_yes.gif[/img] ;-)
Srdce ma bolí z toho čo dnes jazdí po cestách
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

AUSTIN-Healey 3000 (1959-1968) 42926 kusov

Tento rok resp. táto sezóna bola z pohľadu klasických áut pre mňa fantastická. Zúčastnil som sa mnohých akcií prevažne v zahraničí. Na niekoľkých aj so svojim Mercedesom W123/280CE z roku 1983. A už som zďaleka nebol tým najmladším účastníkom ako to bolo v minulosti. Zdá sa že tento fenomén zvaný "klasické autá" si podmaňuje čoraz viac ľudí. Ľudí z akýchkoľvek prostredí či už starších pánov, lekárov, právnikov či remeselníkov, alebo mladých informatikov. Proste je to bohatá zmes rôznych ľudí z rôznych spoločenských a sociálnych pomerov. Vzniká tak nevšedná partia "bláznov", ktorých tento úžasný fenomén spája....

AUSTIN-Healey 3000 alebo Big Healey. Haley stovka bol senzáciou autosalónu v Eatl´s Court v roku 1952. Leonard Lord od Austina už podpísal kontrakt na dodávku motorov, ale keď si všimol športovú líniu auta, rozhodol sa, že navrhne aj motor. Voz sa razom zmenil na Austin-Healey 100, a novým emblémom umiestneným do maličkých hodín. Donald Healey si všimol medzeru na almerickom trhu so športovými autami medzi JAGUAR XK 120 a lacným malým MG radu T. jeho inštinkt bol správny, lebo asi 80% všetkej produkcie smerovalo do USA. Tento drsný a húževnatý voz sa v priebehu rokov značne zcivilizoval. V roku 1956 dostal šesť valcov namiesto štyroch, ale v roku 1959 sa narodila tritisícka. Bola ešte rafinovanejšia. Mala kotúčové brzdy na predných kolesách, potom výklopné bočné okienka a jazdila ešte rýchlejšie. Na obrázkoch dole je model MK 1.
Model 3000MK1 sa vyrábal v rokoch 1959-1961 mal dva karburátory SU a v predu kotúčové brzdy Girling. navyše charakteristické kolesá s drôtovým výpletom a obľúbené dvojfarebné lakovanie.
Model MK II 1961-1963 vybavený troma karburátormi, neskôr boli zrušené, podstúpil niektoré kozmetické úpravy dostal napr. novú prednú mriežku a dva bezproblémové karburátory. MK III bola najsilnejšia a najozdobnejšia verzia mala prístrojovku pokrytú orechovým drevom, riadne všetky okná a brzdy s posilňovačom. Hoci tento voz inklinoval do kategórie cestných áut, je nalrýchlejší zo všetkých Healeyov a ostáva nefalšovaným športovým vozom.
Austin Healey 3000 zostáva žiadanou stálicou. Jazdí sa na ňom senzačne...

Typ karosérie: dvojsedadlový roadster, roadster 2+2, kabriolet 2+2,
Konštrukcia: samostatný podvozok a karoséria
Motor: 2912cm3 s ventilovým rozvodom OHV
Výkon: 3000 MK1 124k pri 4600ot/min, 3000 MK2 132k pri 4750ot/min, 3000 MK3 150k pri 5250 ot/min.
Prevodovka: 4 st. mechanická s rýchlobehom
Zavesenie kolies: vpredu nezávislé vinuté pružiny a priečne ramená, stabilizátor vzadu poloeliptické listové pružiny. Všade pákové tlmiče.
Brzdy: vpredu kotúčové, vzadu bubnové
Top speed: 177-193km/h
0-100km/h 9,5-10,8s



Austin Healey 3000 MK1 (1960):


[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/640x3 ... JxBMM3.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/639x4 ... ZRe7eo.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/640x3 ... bo3aHx.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/640x4 ... HZ3X6B.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/636x3 ... xaTZJT.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/600x3 ... CC7VtX.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/600x3 ... o1vSOL.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/600x3 ... nq0BKB.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/600x3 ... rW9nvZ.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/600x3 ... llKuXr.jpg[/img]
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Zdihák, klobúk dolu. Toto vlákno má úroveň asi jako jediné na fóre ;-) Vďaka Tebe. Oceňujem
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

patrim medzi stalych citatelov, velka vdaka Zdvihak :300f:

toto mi dnes mailom prislo a potesilo :3035:

FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných