Klasicka otazka - prečo LPG?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 20.05.2015 14:48 Zdieľať na Facebook
Klasicka otazka - prečo LPG?
Zdravím.
Mám vodičák len 3 roky a v autách som začiatočník.
Plánujem však kúpiť nejaké žihadlo a vždy ma zaujímalo prečo to ludia dávajú na Benzín-PLYN.
Viem že to zníži spotrebu o 50% ale pridá plynovú bombu do kufra, z čoho by som asi dobré pocity nemal
Každopádne, nezníži to výkon? Aké sú hlavné výhody i nevýhody? Napr. pri 250 koňovom benzinovom americkom aute, dal by som tam plyn. Spomalila by sa akceleracia?
Mám vodičák len 3 roky a v autách som začiatočník.
Plánujem však kúpiť nejaké žihadlo a vždy ma zaujímalo prečo to ludia dávajú na Benzín-PLYN.
Viem že to zníži spotrebu o 50% ale pridá plynovú bombu do kufra, z čoho by som asi dobré pocity nemal
Každopádne, nezníži to výkon? Aké sú hlavné výhody i nevýhody? Napr. pri 250 koňovom benzinovom americkom aute, dal by som tam plyn. Spomalila by sa akceleracia?
Citroën Berlingo 1.6i 80kW 2005
Hyundai SantaFe 2.4L 128kW 2012
Hyundai SantaFe 2.4L 128kW 2012
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Spotrebu to nezníži na 50%, v najlepšom na 30%.
Výhoda - ušetríš na palive.
-ekologický aspekt - z výfuku ti ide co2 a vodná para.
Nevýhoda - nemôžeš do podzemných garáží.
-vyššie tepelné zaťaženie motora, z toho vyplývajúce "žratie" oleja, a celkovo skoršie opotrebenie motora.
-nutnosť častejších výmen oleja.
-elektrickú časť auta musíš mať na 110% - ak tam je nejaký problém, tak na benzíne sa nemusí prejaviť - na plyne sa prejavi.
-systém naviac, ktorý sa môže pokaziť.
-menší batožinový priestor
Ak si kúpiš ameriku, ktorá žerie 10+, alebo nejakú V8, tak LPG logiku má, za podmienky, že ušetrené bubáky dávaš do prasiatka a keď sa dačo pototo, tak nebudeš plakať tu na fóre, ale dáš to do servisu opraviť. Platí to isté, ako u diesla. Za cenu úspory na palive máš drahší servis.
Takže preto sa dáva auto na LPG.
Nemá logiku(možno len pre mňa), keď to občan dáva do 1,2HTP, je ale demokracia, takže nech si každý robí, čo chce...
Výhoda - ušetríš na palive.
-ekologický aspekt - z výfuku ti ide co2 a vodná para.
Nevýhoda - nemôžeš do podzemných garáží.
-vyššie tepelné zaťaženie motora, z toho vyplývajúce "žratie" oleja, a celkovo skoršie opotrebenie motora.
-nutnosť častejších výmen oleja.
-elektrickú časť auta musíš mať na 110% - ak tam je nejaký problém, tak na benzíne sa nemusí prejaviť - na plyne sa prejavi.
-systém naviac, ktorý sa môže pokaziť.
-menší batožinový priestor
Ak si kúpiš ameriku, ktorá žerie 10+, alebo nejakú V8, tak LPG logiku má, za podmienky, že ušetrené bubáky dávaš do prasiatka a keď sa dačo pototo, tak nebudeš plakať tu na fóre, ale dáš to do servisu opraviť. Platí to isté, ako u diesla. Za cenu úspory na palive máš drahší servis.
Takže preto sa dáva auto na LPG.
Nemá logiku(možno len pre mňa), keď to občan dáva do 1,2HTP, je ale demokracia, takže nech si každý robí, čo chce...
-
- Príspevky: 180
- Dátum registrácie: 16.12.2015 20:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Prachy, penezi, penize, pengy, love, chechtaky atd atd dovodov je vela
Vycislovanie uspory ma zmysel v dlhom horizonte casu...lokalne to moze byt len 30% uspora alebo aj vysoko cez 50% vsetko sa odvija od momentalneho pomeru ceny paliv...obecne v motoristickej /letnej/ sezone lpg lacnie, benzin/nafta naopak dosahuju rocne maxima...plati aj obratene....kazdopadne lpg ma stabilnejsi vyvoj cien v case a nejsu tam take skoky ako v poslednom case sme u normalnych cerpaciek sledovali...
Trebars jeden priklad vyse 50%uspory - minule leto v chorvatsku islo lpg za 1/3 ceny benzinu...
Hltavy motor prejazdi cenu prestavby v kratkom case, pokial neni vyslovene "nahlavu" /murano trebars /, treba ist nato , najprv konzultovat skusenych montaznikov rozhodne
Inac taky oco13 by sa iste vyjadril a ja bych mu dal zapravdu, ze aj maly obsah ma zmysel prestavat, pokial ovsem nabeha zodpovedajuce km
Vycislovanie uspory ma zmysel v dlhom horizonte casu...lokalne to moze byt len 30% uspora alebo aj vysoko cez 50% vsetko sa odvija od momentalneho pomeru ceny paliv...obecne v motoristickej /letnej/ sezone lpg lacnie, benzin/nafta naopak dosahuju rocne maxima...plati aj obratene....kazdopadne lpg ma stabilnejsi vyvoj cien v case a nejsu tam take skoky ako v poslednom case sme u normalnych cerpaciek sledovali...
Trebars jeden priklad vyse 50%uspory - minule leto v chorvatsku islo lpg za 1/3 ceny benzinu...
Hltavy motor prejazdi cenu prestavby v kratkom case, pokial neni vyslovene "nahlavu" /murano trebars /, treba ist nato , najprv konzultovat skusenych montaznikov rozhodne
Inac taky oco13 by sa iste vyjadril a ja bych mu dal zapravdu, ze aj maly obsah ma zmysel prestavat, pokial ovsem nabeha zodpovedajuce km
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 20.05.2015 14:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Prečo by mal byť agregát prispôsobovaný na LPG ?? Sieť čerpačiek je redšia ako nla benzín , lpg preferuje menej ludí ,lpg potrebuje tlakovú nádrž atď. Pritom agregát na benzín spáli aj lpg a ak by sme mu dodali vhodne namiešaný iný plyn tak zožerie aj ten.
Prestavba na plyn je o kilometroch o ničom inom. A jediná alternatíva plynu sú "trojlitrové" diesle, Nie objemom ale spotrebou. Ak ti stačí cca 40kw a auto velkosti fúrika ,tak môžeš jazdiť za rovnaké prachy ako plynári. Mám to vyskúšané na AXku, iné alternatívy sú Saxo ,P106,Lupo ,Arosa.
Realne eurá ušetrí len málo plynárov ,oni len najazdia viac km za rovnaké peniaze.
Prestavba na plyn je o kilometroch o ničom inom. A jediná alternatíva plynu sú "trojlitrové" diesle, Nie objemom ale spotrebou. Ak ti stačí cca 40kw a auto velkosti fúrika ,tak môžeš jazdiť za rovnaké prachy ako plynári. Mám to vyskúšané na AXku, iné alternatívy sú Saxo ,P106,Lupo ,Arosa.
Realne eurá ušetrí len málo plynárov ,oni len najazdia viac km za rovnaké peniaze.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
to majú ale životnosť motora je aj tam obmedzená.každé auto sa dá upraviť na lpg no kto dá dole hlavu valcov a dá vymeniť tie súčiastky poriadne presne ako treba aby to dožilo veľa km nikto.jedno klasické sedlo ventila stojí 30euro x 16 = 480euro len obyčajné sedla.original kované hmm.a ďalej hydrostely lepsie piesty piesne krúžky valce chladenie spaľovacieho priestoru chladenie oleja to určite ta škoda dacia renolt nemá upravené.raven85 napísal:Také má aj Renault s Daciou, aj Opel, Škoda...
Majú kované sedlá ventilov a zosilnené časti, ktoré sú pri lpg najviac namáhané...
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
TakĂ˝ch uz je na trhu niekolko.....jedno z aut s takymto motorom mi stoji na dvoreprioritasko napísal:LPG praveze vo vacsine pripadov spotrebu zvysi.
Na com clovek setri je ,ze liter plynu stoji polovicu
ceny benzinu.
Mna by skor zaujimalo, preco automobilky este nepsisli na trh s agregatom prisposobenym resp.vyvynutym na spalovanie priamo plynu.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 20.05.2015 14:48 Zdieľať na Facebook
Ja najazdím za rok len cca. 10000km na Berlingáči, niečo mám našetrené a vrátené z mojej zbytočnej poistky tak chcel by som niečo silnejšie. Nad 150kW určite, objemy takýchto americkych aut som pozeral sú od 3,5L+...
Nechcem samozrejme nejaký 6-liter, kto by to choval, a schválne, veľa nenajazdím a ako mlademu vodicovi poviem sam že by som nezveril do ruk nejake delo
Preto ma zaujímalo či sa mi to LPG oplatí.
Nechcem samozrejme nejaký 6-liter, kto by to choval, a schválne, veľa nenajazdím a ako mlademu vodicovi poviem sam že by som nezveril do ruk nejake delo
Preto ma zaujímalo či sa mi to LPG oplatí.
Citroën Berlingo 1.6i 80kW 2005
Hyundai SantaFe 2.4L 128kW 2012
Hyundai SantaFe 2.4L 128kW 2012
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 05.08.2011 10:58 Zdieľať na Facebook
hi, ja mam fabricku prestavbu v dacii a predstav si, ze je tam ina hlava motora a aj ine ventily (mozno aj piestne kruzky, ale to netusim, o hlave a ventiloch viem), ako v cisto benzinovej,co viem, tak ak si si kupoval opel a pocital si s lpg, tak normalne opel mal v cenniku pripravu na lpg "lpg pack", tusim to stalo 200 euro, a to boli ine suciastky na motor, co sa menili - bez ceny prace, u dodatocnej prestavby je to loteria, kedze skoro nikto neda vymenit ani hlavu, ani ventily, radsej tam da primazavanie ventilov, ale to je take placebo, je x ludi, co malo primazavanie a aj tak im podpalilo ventily, priemerna spotreba na lpg je 6,7l lpg za 0,475/l lpg a 0,3l benzinu, cize 100km ma stoji 3,85 eury, cize ja som max. spokojnyseven549 napísal:to majú ale životnosť motora je aj tam obmedzená.každé auto sa dá upraviť na lpg no kto dá dole hlavu valcov a dá vymeniť tie súčiastky poriadne presne ako treba aby to dožilo veľa km nikto.jedno klasické sedlo ventila stojí 30euro x 16 = 480euro len obyčajné sedla.original kované hmm.a ďalej hydrostely lepsie piesty piesne krúžky valce chladenie spaľovacieho priestoru chladenie oleja to určite ta škoda dacia renolt nemá upravené.raven85 napísal:Také má aj Renault s Daciou, aj Opel, Škoda...
Majú kované sedlá ventilov a zosilnené časti, ktoré sú pri lpg najviac namáhané...
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Treba si pri LPG uvedomit jednu zakladnu a maximalne podstatnu vec:
TEPELNE ZATAZENIE SPALOVACIEHO PRIESTORU
To je alfa a omega celej achillovej paty beznych LPG systemov. Ostatne patalie su iba okrajove a nepodstatne - resp. je ich treba riesit u kazdeho benzinoveho agregatu.
Cely vtip totiz tkvie vo fyzikálnych vlastnostiach a to konkretne premena skupenstva pri spalovani.
Asi vas vĂ´bec nenapadne, ze v kazdom benzinovom agregate sa spaluje plyn, nie kvapalina.
A to aj napriek tomu, ze benzin je kvapalny, kvapalny sa do nadrze naleje aj je dopraveny az po koniec vstrekovacej trysky. Az potial je kvapalny.
To, co v skutocnosti rozhybe vase auto je vsak plyn a sice aerosol benzinu a vzduchu. Ten vplyvom kompresie a zazihu vybuchne. Tato cinnost (premena skupenstva kvapalného na plynne) ma vsak jeden velmi podstatny efekt: ochladzovanie spalovacieho priestoru.
K tomuto vsak pri spalovani LPG pri systeme tzv. plynnej fazy nedochadza!
To znamena, ze pri jazde na takyto typ LPG systemu dochadza pri spalovani k sústavnému tepelnému namahaniu spalovacieho priestoru motora. Kolaps takto namahanej casti (najmä hlavy) je preto otazka casu, ktory dokaze vyznamne skratit viac faktorov.
Jednoducho fyzika nepusti: ak sa raz do spalovacieho priestoru vstrekuje plyn (a nie kvapalina), tak aj ako plyn zhori - avsak bez potrebneho efektu ochladzovania.
Jediny liek na tento problem a zaroven zaruka dlhodobého spolahliveho fungovania auta na LPG je pouzivanie tzv. kvapalnej fazy. To nie je nic ine ako genialne jednduchy vynalez vstrekovat LPG v kvapalinom skupenstve, ktore podobne ako benzin v spalovacom priestore zhori v podobe plynu.
Predtým pochopitelne tiez zmeni skupenstvo z kvapaliny na plyn: LPG je cerpadlom z nadrze v kvapalnom skupenstve dotlaceny podobne ako benzin az po spicku vstrekovacov.
To znamena, ze v tomto pripade pri spalovani LPG prichadza pri premene skupenstva k ziadanemu efektu ochladzovania spalovacieho priestoru a tym padom k podstatne nizsiemu tepelnému zatazeniu - porovnatelnemu s palivom, na ktore boli benzinove agregaty skonstruovane.
TEPELNE ZATAZENIE SPALOVACIEHO PRIESTORU
To je alfa a omega celej achillovej paty beznych LPG systemov. Ostatne patalie su iba okrajove a nepodstatne - resp. je ich treba riesit u kazdeho benzinoveho agregatu.
Cely vtip totiz tkvie vo fyzikálnych vlastnostiach a to konkretne premena skupenstva pri spalovani.
Asi vas vĂ´bec nenapadne, ze v kazdom benzinovom agregate sa spaluje plyn, nie kvapalina.
A to aj napriek tomu, ze benzin je kvapalny, kvapalny sa do nadrze naleje aj je dopraveny az po koniec vstrekovacej trysky. Az potial je kvapalny.
To, co v skutocnosti rozhybe vase auto je vsak plyn a sice aerosol benzinu a vzduchu. Ten vplyvom kompresie a zazihu vybuchne. Tato cinnost (premena skupenstva kvapalného na plynne) ma vsak jeden velmi podstatny efekt: ochladzovanie spalovacieho priestoru.
K tomuto vsak pri spalovani LPG pri systeme tzv. plynnej fazy nedochadza!
To znamena, ze pri jazde na takyto typ LPG systemu dochadza pri spalovani k sústavnému tepelnému namahaniu spalovacieho priestoru motora. Kolaps takto namahanej casti (najmä hlavy) je preto otazka casu, ktory dokaze vyznamne skratit viac faktorov.
Jednoducho fyzika nepusti: ak sa raz do spalovacieho priestoru vstrekuje plyn (a nie kvapalina), tak aj ako plyn zhori - avsak bez potrebneho efektu ochladzovania.
Jediny liek na tento problem a zaroven zaruka dlhodobého spolahliveho fungovania auta na LPG je pouzivanie tzv. kvapalnej fazy. To nie je nic ine ako genialne jednduchy vynalez vstrekovat LPG v kvapalinom skupenstve, ktore podobne ako benzin v spalovacom priestore zhori v podobe plynu.
Predtým pochopitelne tiez zmeni skupenstvo z kvapaliny na plyn: LPG je cerpadlom z nadrze v kvapalnom skupenstve dotlaceny podobne ako benzin az po spicku vstrekovacov.
To znamena, ze v tomto pripade pri spalovani LPG prichadza pri premene skupenstva k ziadanemu efektu ochladzovania spalovacieho priestoru a tym padom k podstatne nizsiemu tepelnému zatazeniu - porovnatelnemu s palivom, na ktore boli benzinove agregaty skonstruovane.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Marko s jedným malým dovetkom - pri autách určiteho veku a kategorie je cena celého agregátu 10násobne nižšia ako úspora za trebars pol roka .
Ďalšia vec je že môj 1,3MPI má na krku 600t km z toho dokázatelne pol mega na plyne - kolko by ešte mal motor auta v družstevníckom režime vydržať????
MP3Turbo tu dávnejšie zrátal celkové náklady na vlastníctvo vozidla - to je tá smerodatná cifra , ktorá by mala každého zaujímať, nie druh paliva.
Ak kúpim filcku za 200evri , nič do nej nedám okrem toho plynu a neurobím 100m bez platiacich spolujazdcov, kolko budú moje náklady za tie dva roky čo platí STK?????Nech som skromný tak 60t km za rok- nemusím si stále voziť prdel na aute.
O tom to celé je -
- lacné auto
- bez servisu
- SPOLUJAZDA - veď treba aj groše na tankovanie.
Ďalšia vec je že môj 1,3MPI má na krku 600t km z toho dokázatelne pol mega na plyne - kolko by ešte mal motor auta v družstevníckom režime vydržať????
MP3Turbo tu dávnejšie zrátal celkové náklady na vlastníctvo vozidla - to je tá smerodatná cifra , ktorá by mala každého zaujímať, nie druh paliva.
Ak kúpim filcku za 200evri , nič do nej nedám okrem toho plynu a neurobím 100m bez platiacich spolujazdcov, kolko budú moje náklady za tie dva roky čo platí STK?????Nech som skromný tak 60t km za rok- nemusím si stále voziť prdel na aute.
O tom to celé je -
- lacné auto
- bez servisu
- SPOLUJAZDA - veď treba aj groše na tankovanie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných