Klasicka otazka - prečo LPG?

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

majoslav1996
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 20.05.2015 14:48
Zdieľať na Facebook

Klasicka otazka - prečo LPG?

Príspevok od používateľa majoslav1996 »

Zdravím.

Mám vodičák len 3 roky a v autách som začiatočník.

Plánujem však kúpiť nejaké žihadlo a vždy ma zaujímalo prečo to ludia dávajú na Benzín-PLYN.

Viem že to zníži spotrebu o 50% ale pridá plynovú bombu do kufra, z čoho by som asi dobré pocity nemal
:300f:

Každopádne, nezníži to výkon? Aké sú hlavné výhody i nevýhody? Napr. pri 250 koňovom benzinovom americkom aute, dal by som tam plyn. Spomalila by sa akceleracia?
Citroën Berlingo 1.6i 80kW 2005
Hyundai SantaFe 2.4L 128kW 2012
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Spotrebu to nezníži na 50%, v najlepšom na 30%.
Výhoda - ušetríš na palive.
-ekologický aspekt - z výfuku ti ide co2 a vodná para.

Nevýhoda - nemôžeš do podzemných garáží.
-vyššie tepelné zaťaženie motora, z toho vyplývajúce "žratie" oleja, a celkovo skoršie opotrebenie motora.
-nutnosť častejších výmen oleja.
-elektrickú časť auta musíš mať na 110% - ak tam je nejaký problém, tak na benzíne sa nemusí prejaviť - na plyne sa prejavi.
-systém naviac, ktorý sa môže pokaziť.
-menší batožinový priestor

Ak si kúpiš ameriku, ktorá žerie 10+, alebo nejakú V8, tak LPG logiku má, za podmienky, že ušetrené bubáky dávaš do prasiatka a keď sa dačo pototo, tak nebudeš plakať tu na fóre, ale dáš to do servisu opraviť. Platí to isté, ako u diesla. Za cenu úspory na palive máš drahší servis.
Takže preto sa dáva auto na LPG.
Nemá logiku(možno len pre mňa), keď to občan dáva do 1,2HTP, je ale demokracia, takže nech si každý robí, čo chce...:)
prioritasko
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 16.12.2015 20:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prioritasko »