Kia Ceed - zacala papat olej

Diskusia ohľadne vozidiel značky KIA

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Kia Ceed - zacala papat olej

Príspevok od používateľa karool »

Ahojte.auto je kia ceed sw,2011,80,000km,1,6cvvt 92 kw.doteraz mi olej nebrala,teraz mam od vymeny cca 10,000 km a cucla si cca 0,8 litra.neviete,cim to moze byt?ma tento motor odvetravanie klukovej skrine?dakujem za rady
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Už z princípu odvetranie má každý motor...
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

uha, 0.8 litra na 10 tisic km, tragedia. To snad aj budes musiet doliat 2 deci medzi vymenami. Neries nepodstatne hluposti a jazdi a dolievaj.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

odvetranie kartra je jedna vec, ale skus sa kuknut na mierku oleja...ja som veru zistil, ze ta moja neni bohvieco tesna, taky falosny luft jednak neni zrovna pozitivum, ale aj tie pary to potom taha cez tvoje odvetranie a mozno aj oleja popapa... :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

no ja som zistil ze kazde papa.pokial niekto bude tvdit ze mu nezozere ani deci tak klame.nieco odvetra nieco zhori na kruzkoch takze pohoda.pokial to neni viac jak liter na interval 10 tis myslim ze nic sa nedeje.pohoda.a nove auta pokial nesadne motor zere viac aj palivo.bajo kto maže ten jede kto nemaže stojí.ta ne?
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Interval vymeny? Podmienky prevadzky a mnoho dalsieho. Hlavne pocas prvych rokov prevadzy 20-30000km intervaly daju motoru kvapky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Spotreba je vždy,to tak proste je a bude.Ale..ak majitel je zrejme pozorný a svedomitý,a registruje takúto vec,tak sa nejedná vonkoncom o to či to je alebo nie je v akejsi norme,ale to že je tu nová situácia.A aj dôvod položiť podobnú otázku.Odvetranie môže podobnú spotrebu hravo urobiť.Je nutné sa za tým pozrieť ale aj za tým čo písal bajo.Treba si uvedomiť že v momente keď sa napr nedosunie tyčka merania oleja tak vznikne cez ten netesný otvor prievan a nadmerné prúdenie.Je rozdiel ak je priestor v motore uzavretý a odsávanie v ňom vytvorí jemný podtlak,alebo je kdesi netesnosť a z priestoru sa vďaka tej netesnosti darí odsávať obsah vzduchu aj z parami.
kokizml
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 23.01.2014 08:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kokizml »

Ahoj,

vsetko co tu bolo napisane je pravda.
Na tomto motore byvaju relativne caste reklamacie na netesnost zadneho gufera. Obcas kukni, ci sa ti tam nezbieraju kvapky oleja (medzi motorom a prevodovkou od spodu). Urcite obhliadni motor a zisti ci sa niekde netvori olejova "mapa". V extremnych (ojedinelych) pripadoch byva netesna - porezna aj hlava valcov (unik cez samotny material - stenu hlavy), najme na vyfukovej strane - kukni...
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

mhlavaty napísal:Spotreba je vždy,to tak proste je a bude.Ale..ak majitel je zrejme pozorný a svedomitý,a registruje takúto vec,tak sa nejedná vonkoncom o to či to je alebo nie je v akejsi norme,ale to že je tu nová situácia.A aj dôvod položiť podobnú otázku.Odvetranie môže podobnú spotrebu hravo urobiť.Je nutné sa za tým pozrieť ale aj za tým čo písal bajo.Treba si uvedomiť že v momente keď sa napr nedosunie tyčka merania oleja tak vznikne cez ten netesný otvor prievan a nadmerné prúdenie.Je rozdiel ak je priestor v motore uzavretý a odsávanie v ňom vytvorí jemný podtlak,alebo je kdesi netesnosť a z priestoru sa vďaka tej netesnosti darí odsávať obsah pvzduchppu aj z parami.
mhlavaty,prosim ta,ako si to myslel,ze to odvetravanie moze taku spotrebu urobit?dakujem
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

.. a stačí tam dať nevhodný olej vzhľadom k prevádzke auta a situácia sa zmení v zmysle nejakej spotreby oleja...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

karool napísal:
mhlavaty napísal:Spotreba je vždy,to tak proste je a bude.Ale..ak majitel je zrejme pozorný a svedomitý,a registruje takúto vec,tak sa nejedná vonkoncom o to či to je alebo nie je v akejsi norme,ale to že je tu nová situácia.A aj dôvod položiť podobnú otázku.Odvetranie môže podobnú spotrebu hravo urobiť.Je nutné sa za tým pozrieť ale aj za tým čo písal bajo.Treba si uvedomiť že v momente keď sa napr nedosunie tyčka merania oleja tak vznikne cez ten netesný otvor prievan a nadmerné prúdenie.Je rozdiel ak je priestor v motore uzavretý a odsávanie v ňom vytvorí jemný podtlak,alebo je kdesi netesnosť a z priestoru sa vďaka tej netesnosti darí odsávať obsah pvzduchppu aj z parami.
mhlavaty,prosim ta,ako si to myslel,ze to odvetravanie moze taku spotrebu urobit?dakujem

Pokiaľ sa odsáva z uzavretej nádoby (motor) vzduch tak sa proste urobí v tom priestore podtlak.Ale neprúdi v podstate nič.Ale ak je netesnosť na gufere,alebo tyčke odmeriavania hladiny a pod. tak odsávanie bude naozaj odsávanie pretože vzduch sa dá do pohybu,kedže netesnostou je umožnené aby odsávalo tj na jednom konci vstupuje vzduch do motora a druhom si ho aj z olejovámi parami odsaje systém odvetrania
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

marko2 napísal:no ja som zistil ze kazde papa.pokial niekto bude tvdit ze mu nezozere ani deci tak klame.nieco odvetra nieco zhori na kruzkoch takze pohoda.pokial to neni viac jak liter na interval 10 tis myslim ze nic sa nedeje.pohoda.a nove auta pokial nesadne motor zere viac aj palivo.bajo kto maže ten jede kto nemaže stojí.ta ne?
hmm nie kazde jedno moje auto nepapa vobec.je to stary vrak ktory som renovoval pred 6 rokmi nebudem pisat co to je je to moje auto na letne vylety.motor 2.0i je z darcu co mal 73000km ked som ho prehadzoval.ma teraz nieco cez 250 000km a nic neubudne.na ryske je olej na max po celu dobu 10 0000km.ani voda z expansky za 2 roky neubudne.potom je vymena.u ibizy 1.4i 63kw co mam do mesta ta berie asi 1l na 15000km ale len ak ju uhanam.a vodu zerie tiez asi pol litra za 15000km.a motor ma 102 000km.bmw e46 coupe co som mal malo 149 000km ked som to kupil a tiez nic nebralo az do 250 000km.potom to slo dole vodou.ale ten motor bezne spieval od 5-7000otacok tak som to chapal.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

seven teraz si dovolim mesuhlasit.nemozes tvrdit kolko nalejes tolko vypustis.toto ti nezbaštim.vselico mi mozes hovorit ale toto je priam neuveritelne ba priam užasne aky mas motor.to mozes dat do guinesovej knihy rekordov.motor co nežere olej este nevyrobili.je na case stat nohami na zemi nie lietat v oblakoch. :40bd: nekrm ma rozpravkami prosim.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Istá časť oleja ktorá maže vložku valca sa v nepatrnom množstve vždy dostane nad piest a teda sa zúčastnuje aj na horení a čo sa deje miliardu krát nepatrná strata,je po čase malé množstvo ale reálne už zistitelné.Keby sa zisťovalo a dodržovala metodika tak tam proste olej ubudne vždy.To samé sa deje na stopkách ventilov ktoré nepatrné čiastky oleja vynášajú von a o ktoré motor nenávratne príde.Spalovací motor bez malej straty oleja je úplný blud.
Dokonca odsávanie pár,aj napriek tomu že teoreticky z uzavretého priestoru neodsáva,tak prax je nepatrne iná.Vzduch v klukovej skrini je pracovnými cyklami pohybov piestov v určitej pulzácii ktorá hýbe určitým stĺpcom vzduchu,takže je to tiež jeden z malých zdrojov úniku a aj keď sa stále bavíme o malých až nepatrných množstvách tak si to musíme vždy násobiť miliardami pracovných cyklov.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

marko2 napísal:seven teraz si dovolim nesuhlasit.nemozes tvrdit kolko nalejes tolko vypustis.toto ti nezbaštim.vselico mi mozes hovorit ale toto je priam neuveritelne ba priam užasne aky mas motor.to mozes dat do guinesovej knihy rekordov.motor co nežere olej este nevyrobili.je na case stat nohami na zemi nie lietat v oblakoch. :40bd: nekrm ma rozpravkami prosim.
to niesu rozpravky to je stara klasika zo zaciatku 90 rokov.ja nemeriam kolko oleja po 10 000km vypustim ja sledujem len raz za mesiac rysku oleja.ta je stale na max.je to motor ford atmosfera benzin.tam nema co unikat.ziadne turbo ziadne blbosti napajane olejom.motor je suchy bez uniku.vezmi si napr bmw forum.kopec ludi tam riesi u benzina dymenie za studena.vsetci taraju o nejakych separatoroch oleja za 80euro.nic netreba menit ak to dymi motor je vydojeny.skratka to fuka cez piesty do odvetrania klukovky.

Návrat na "KIA fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní