Kia Ceed SW 1,6 gdi - rozpadnutý katalyzátor , zničený motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky KIA

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

naco ti bude kazde 4 roky vymenit katalyzator za uplne novy, ked neodstranis pricinu preco sa katalyzator moze pototo ? Okrem toho, ked uvidis cenovku tohoto dielu tak ta velmi rychlo opusti napad kazde 4 roky menit katalyzator len tak.

Spravne si isiel po probleme - 8 rokov sviecky / 160.000km to moze vydrzat len papier s marketingovymi materialmi vyrobcu, ktory sa líška fleetovym managerom ze "najnizsie naklady".

Skutocne rozumny clovek nedrzi olej v motore 30.000km (Opel dokonca skusal aj 50.000km intervaly, ved inzinieri vypocitali - a potom sa velmi rychlo vratil naspak k tridsiatim tisicom) a rozhodne nedrzi zapalovacie sviecky v benzinovom motore 160.000km. Akoze sorry, ale raz za 50.000km vymenit henten uzasne drahy diel (styri valce, zachvilu len tri, po 9 eur kus... tak to uz je paleta) dokaze kazdy z nas.

Preboha ved tie sviecky stoja UKRUTNE menej nez posrana zmes do ostrekovacov co minies za rok.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zo sviečkami je asi tak ako z olejom (dlhý interval) Pokiaľ je konštrukčné riešenie spalovacieho priestoru a plnenie valcou také že záleží ešte aj na natočení sviečky (to nie je vtip) a teda ako celok má kritické miesta (podmienky) tak to nejde inak riešiť než výmenou v intervale aspoň tých 50-60 tis km.Ja osobne zastávam názor ktorý je podopretý len oscilogramom stiahnutým z vysokého napätia sviečky že časom sa rapídne mení preskok iskry,sýtosť atd a to všetko priamo vplýva na základnú vec u benzínu,niečo v zmysle - ako si zapáliš tak budeš spalovať.Katalizátor je viac či menej odolný na dohorenie paliva pre vadný zápal,takže to nejde paušalizovať,do toho zasahuje kopec vecí ako kde je umiestnený,akú kapacitu má a pod.Čo môže majiteľ urobiť preventívne ako ochranu je práve výmena sviečok a udržanie čistých koncoviek sosákov vysokého napätia,prípadne káblov,tie ionizujú prachové častice a vedia vytvoriť zvodové cestičky pre iskru.Takže odmastovanie a to dokonalé týchto častí je aspoň tak dôležité.Darmo je sviečka vymenená,ak na sosáku pod cievkou si vys.napätie robí čo chce.Tomu sa venujú iba dielne ktoré sú v oscile doma,tj vedia dekódovať preskok detailne,ako lekár EKG,sú tam aj najmenšie podrobnosti.
Samozrejme prvý policajt je lambda,ale zase je to oscilo čo "vidí" že kyslíkový šok na sonde po neistom zápale.Takže možnosti sú,horšie je to zo schopnostou čítať tieto veci. Tragické je to u benzínov z vrstveným plnením zmesou,čo je neskutočne sofistikovaný proces.Tam už je to v polohe že SpaceX opravujú naši učňovkári systémom kladivo sekáč
fefe30
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 07.05.2009 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fefe30 »

Ja najazdím máličko 5 -6 tis. km ročne na aute, za 20 rokov by som nemal tých 160 tis. km. čo sa týka rokov kedy je vhodné už vymeniť sviečky?

To s preventívnou výmenou čisto katalyzátora, bola iba otázka, ale radšej vymeniť nejakú súčiastku aj ked drahšiu ako pochovať motor. Lebo z internetu bolo písané, že dotyčným pánom vtedy veľmi máličko ubúdalo oleja a auto strácalo výkon až zrazu zistili že katalyzátor KO, a motor tiež.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ešte drobnosť.Katalizátor funguje silne závisle na lambde v striedaní cyklov oxidácia - redukcia,je to súhra ktorá sa vzájomne podmieňuje. Bežný názor že kat proste urobí svoju prácu lebo je jednoducho tam,je mylný.
fefe30
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 07.05.2009 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fefe30 »

mhlavaty napísal:Zo sviečkami je asi tak ako z olejom (dlhý interval) Pokiaľ je konštrukčné riešenie spalovacieho priestoru a plnenie valcou také že záleží ešte aj na natočení sviečky (to nie je vtip) a teda ako celok má kritické miesta (podmienky) tak to nejde inak riešiť než výmenou v intervale aspoň tých 50-60 tis km.Ja osobne zastávam názor ktorý je podopretý len oscilogramom stiahnutým z vysokého napätia sviečky že časom sa rapídne mení preskok iskry,sýtosť atd a to všetko priamo vplýva na základnú vec u benzínu,niečo v zmysle - ako si zapáliš tak budeš spalovať.Katalizátor je viac či menej odolný na dohorenie paliva pre vadný zápal,takže to nejde paušalizovať,do toho zasahuje kopec vecí ako kde je umiestnený,akú kapacitu má a pod.Čo môže majiteľ urobiť preventívne ako ochranu je práve výmena sviečok a udržanie čistých koncoviek sosákov vysokého napätia,prípadne káblov,tie ionizujú prachové častice a vedia vytvoriť zvodové cestičky pre iskru.Takže odmastovanie a to dokonalé týchto častí je aspoň tak dôležité.Darmo je sviečka vymenená,ak na sosáku pod cievkou si vys.napätie robí čo chce.Tomu sa venujú iba dielne ktoré sú v oscile doma,tj vedia dekódovať preskok detailne,ako lekár EKG,sú tam aj najmenšie podrobnosti.
Samozrejme prvý policajt je lambda,ale zase je to oscilo čo "vidí" že kyslíkový šok na sonde po neistom zápale.Takže možnosti sú,horšie je to zo schopnostou čítať tieto veci. Tragické je to u benzínov z vrstveným plnením zmesou,čo je neskutočne sofistikovaný proces.Tam už je to v polohe že SpaceX opravujú naši učňovkári systémom kladivo sekáč

Čo sa dá nájsť na nete tak sú to motory 1,2 1,4 1,6 KIA/Hyundai. Tie asi nebudú mať to natočenie sviečky. To sú jednoduché atmosferické motory, len majú katalyzator blízko motora. Ďakujem za odpoveď, tak sviečky sa budú meniť častejšie.

Návrat na "KIA fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní