Kia Ceed 1.4 CVVT , 73 kW - dialnice

Diskusia ohľadne vozidiel značky KIA

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nevidím najmenší dôvod prečo by 1,4CVVT nemalo ťahať v dobrej kondícii aspoň tých 300 tis.Treba ale ísť v ústrety,a to ľudia nerobia,jednoducho preto lebo neuvažujú nad niektorými vecami.Pokojne sa nechajú riadiť pokynom predajcu napr.v olejovom servise a už od prvého km sa deje motoru krivda a on to aj patrične zanedlho ocení.Benzín nie je ropák ktorý má brutálnu stavbu a inú odolnosť,iný teplotný režim,inak palivo devalvuje olej,inak stúpa tepelné zaťaženie stúpajúcou rýchlosťou.Prvý olej max 5 tis km,to proste je nepredstaviteľné,pritom tu sa formuje motor.Jazdiť z vedomím kde leží max.točivý moment je druhá nutnosť.U reťazového motoru vonkoncom nie je jedno či 130-140-150 atd...jednoducho preto,lebo reťaz nejde dokonale mazať od určitej obvodovej rýchlosti.Ak sa stav mizerného mazania ťahá dlhú dobu,veď vás to aj dobehne a zistíte čo za kravina je vyjadrenie bezúdržbový rozvod.Množstvo motorov by nikdy nezažilo problém,keby majiteľ tušil,čo jednoducho nesmie.
Nejaká správa o pridieraní piestov je nulová informácia,kým nie je doložená okolnosťami,ktoré k tomu vedú.Je nespočítateľné koľko zla narobia sprosté rady mechanikov v momente keď majiteľ pýta radu že mu stúpa spotreba oleja.Skončí to prechodom na "lepšiu" viskozitu a pohroma je okolkovaná a stane sa presný opak.Majiteľ hrdinsky mení olej "už" po 15 tis km.Zle...neskoro,ale tu nech si každý rozhoduje o svojom ako chce,toto nikdy nebol poučitelný národ
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ja by som to napísal asi takto - ten motor nie je primárne postavený na denné dlhé dialničné presuny, je to základ určený do mesta a medzimesto, samozrejme raz za čas dialnica plný kotol vydrží.
V rodine máme getza s 1.4 ktorá je predchodcom, má cez 250 000km, menia sa rozvody, pravidelne olej a motor beží bezproblémovo. Ono je to v samom hisorickom základe ešte Micubiši.
Takže by som tomu dával trošku lepšiu údržbu čo sa týka oleja - vyššia viskozita, včaššie výmeny....
a na koniec - do toyoty som kúpil zánovný motor od poliaka za 400E, takže niet sa o čom baviť, až nevydrží vymení sa.
Ale ako som písal na začiatok, ak ide o časté dialnice chce to radšej niečo výkonnejšie, aspoň tú 1.6 či rovno dízel, H. ich nemá vôbec zlé. jeden člen H.fora má na accente 1.5crdi ku 400 000km a rovnako bez poruchy.
A to bol v tom čase H. vysmievaná značka.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Ved tie kie sa kupovali ako sluzobne tragace ,nevsimol som si ze by padali ako hnile jablka zo stromu.
milanrk01
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13.05.2012 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanrk01 »

Osobna skusenost: Fabia 1,4 16V (73KW), jazdene v podstate len dialnice, stale chodila 140 - 160km/h, motor skolaboval pri 270 000Km z dovodu 30 000 vymenam oleja. Chlapci ma ak tak opravia, niesom mechanik: vysuchalo axialne loziska na kluke (ako keby ani mazane neboli) a samotnu kluku vytlacilo smerom von, pri tom jak ju vytlacilo rozhadzalo olej po celom motore aj rozvodoch a tie nasledne preskocili, takze fatalna destrukcia bola na svete. Nakolko kluka je zalisovana z vyroby, takze spodok motora KO a vrch bol v haji z dovodu preskocenia rozvodov. Kazdopadne kedze bol motor KO, zo srandy mechanici urobili rozborku aspon okom. Absolutne ziadna karbonizacia na motore nebola a keby sa menil olej kazdych 10 000KM vydrzi kludne raz tolko KM, takze ak ti nevadi vyssia spotreba a vyssi hluk smelo do toho,kludne mu aj nakladaj evidentne sa vyhnes karbonizacii, LEN MENIT OLEJ KAZDYCH 10 000KM!!!!
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

preboha na fabii 160... ved to musi hlava vyskocit. Sa necudujem ze ludom hrabe.
milanrk01
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13.05.2012 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanrk01 »

Nevyskoci, ver mi. A jedna sa o jazdu na DIALNICI nie v obci ani na cestach 1 triedy. A teda napisem to inak aby si to pochopil, jazdila medzi 140 a 160 s dodatkom, ze 160 bol strop a nechodila tak stale. Inak tachometrovych 160 nie je aj realnych 160 a jednalo sa o rocnik vyssi ako 2010. To mi chces povedat, ze kto si kupil 1tkovu Fabiu s 1,9TDI, pripadne RSku tak chodil 120? Ach jaj sorry zasral som zbytocne temu......
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Videl som Kiu Rio 1.2, ktorá mala 480 000km. Jazdené len diaľnice. Prečo by nevydržala 1.4?

Ale 10 rokov to auto mať nebudeš, to ti garantujem. Ak naozaj jazdíš 40 000km ročne, tak po pár rokoch ťa to auto omrzí a budeš chcieť iné.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Už niesme v socíku, že MBčky sa zapekali a vyvierali vody.

100x horšie je ako tu pán dole, chce ecoboost 1.0 na cestu denne 1,6km.

Na svojej 1.2 som žial z dôvodov, ktoré mi prišli, naválal po dialnici za 18 mesiacov 65000km.
Stačí tempomat, lakťovka a možno bočné vedenie sedačiek.

Dnes sú tak zhýčkaní ludia, že mám nechápačky.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Ak by si si vypocital priemer rychlosti na dialnici tak by si sa asi aj sam cudoval. Pri premavke co je trvale udrziavat 140-150 je cez den skor zazrak. Skus si raz prepocitat priemernu rychlost ked vstupis na dialnica a niekde o 200 km vyjdes von. :)
Ladislav8484
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 22.12.2018 15:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ladislav8484 »

Nedalo mi nenapisat ti na dlhe dialnicne presuny sa nekupuje auticko so 73kw pod kapotou to je vtip.A urcite niestalou rychlostou na tomto vozitku 140 150km/h to to auticko rychlo posles do :3906:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

viezol som sa terazky v movane 9 miestnom 400km po dialnici, 150 stale, pokial niekto nezavadzal lol, katastrofa na bocny vietor, hukot aerodynamicky jak blazinci, samozrejme bol to dizel, ale neverim ze to malo nejako moc kW, rozhodne ne na tu vahu a celnu plochu :41c2: , totiz dosli zamarovce a hore mal ledva 120 lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
marek26
Príspevky: 125
Dátum registrácie: 16.12.2007 14:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marek26 »

Ladislav8484 napísal:Nedalo mi nenapisat ti na dlhe dialnicne presuny sa nekupuje auticko so 73kw pod kapotou to je vtip.A urcite niestalou rychlostou na tomto vozitku 140 150km/h to to auticko rychlo posles do :3906:
Toto auto som kupoval keď som pracoval v okrese. Preto som sa pýtal ci to niečo vydrží na diaľniciach alebo si zaobstaram niečo iné.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Dva roky som poletoval po dialnici medz BA-MA-Brno na litrovom Pole ,ktoré malo 37KW, a ešte aj plyn. Za tie dva roky dalo 220t km a neumrelo. Keď ho dostal do rúk 19 ročný mladík vydržalo mesiac a asi 500km. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

bajo777 napísal:viezol som sa terazky v movane 9 miestnom 400km po dialnici, 150 stale, pokial niekto nezavadzal lol, katastrofa na bocny vietor, hukot aerodynamicky jak blazinci, samozrejme bol to dizel, ale neverim ze to malo nejako moc kW, rozhodne ne na tu vahu a celnu plochu :41c2: , totiz dosli zamarovce a hore mal ledva 120 lol
Objem nenahradíš dvomi tromi turbami o veľkosti mladého vrabca! Objem 1599ccm, dve, tri turba 150kw, 200Nm :40bd:
Kacara váži takmer tri tony, a čelná plocha ako mala erena. :40bd:
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

mp3turbo napísal:preboha na fabii 160... ved to musi hlava vyskocit. Sa necudujem ze ludom hrabe.
to nic...ked teta predavala este 120tku skodu , okolo r.2000, prisiel nejaky sopliak ci to da 140 na dialnici....

Návrat na "KIA fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní