Kia Ceed 1.4 CVVT , 73 kW - dialnice
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nevidím najmenší dôvod prečo by 1,4CVVT nemalo ťahať v dobrej kondícii aspoň tých 300 tis.Treba ale ísť v ústrety,a to ľudia nerobia,jednoducho preto lebo neuvažujú nad niektorými vecami.Pokojne sa nechajú riadiť pokynom predajcu napr.v olejovom servise a už od prvého km sa deje motoru krivda a on to aj patrične zanedlho ocení.Benzín nie je ropák ktorý má brutálnu stavbu a inú odolnosť,iný teplotný režim,inak palivo devalvuje olej,inak stúpa tepelné zaťaženie stúpajúcou rýchlosťou.Prvý olej max 5 tis km,to proste je nepredstaviteľné,pritom tu sa formuje motor.Jazdiť z vedomím kde leží max.točivý moment je druhá nutnosť.U reťazového motoru vonkoncom nie je jedno či 130-140-150 atd...jednoducho preto,lebo reťaz nejde dokonale mazať od určitej obvodovej rýchlosti.Ak sa stav mizerného mazania ťahá dlhú dobu,veď vás to aj dobehne a zistíte čo za kravina je vyjadrenie bezúdržbový rozvod.Množstvo motorov by nikdy nezažilo problém,keby majiteľ tušil,čo jednoducho nesmie.
Nejaká správa o pridieraní piestov je nulová informácia,kým nie je doložená okolnosťami,ktoré k tomu vedú.Je nespočítateľné koľko zla narobia sprosté rady mechanikov v momente keď majiteľ pýta radu že mu stúpa spotreba oleja.Skončí to prechodom na "lepšiu" viskozitu a pohroma je okolkovaná a stane sa presný opak.Majiteľ hrdinsky mení olej "už" po 15 tis km.Zle...neskoro,ale tu nech si každý rozhoduje o svojom ako chce,toto nikdy nebol poučitelný národ
Nejaká správa o pridieraní piestov je nulová informácia,kým nie je doložená okolnosťami,ktoré k tomu vedú.Je nespočítateľné koľko zla narobia sprosté rady mechanikov v momente keď majiteľ pýta radu že mu stúpa spotreba oleja.Skončí to prechodom na "lepšiu" viskozitu a pohroma je okolkovaná a stane sa presný opak.Majiteľ hrdinsky mení olej "už" po 15 tis km.Zle...neskoro,ale tu nech si každý rozhoduje o svojom ako chce,toto nikdy nebol poučitelný národ
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
ja by som to napísal asi takto - ten motor nie je primárne postavený na denné dlhé dialničné presuny, je to základ určený do mesta a medzimesto, samozrejme raz za čas dialnica plný kotol vydrží.
V rodine máme getza s 1.4 ktorá je predchodcom, má cez 250 000km, menia sa rozvody, pravidelne olej a motor beží bezproblémovo. Ono je to v samom hisorickom základe ešte Micubiši.
Takže by som tomu dával trošku lepšiu údržbu čo sa týka oleja - vyššia viskozita, včaššie výmeny....
a na koniec - do toyoty som kúpil zánovný motor od poliaka za 400E, takže niet sa o čom baviť, až nevydrží vymení sa.
Ale ako som písal na začiatok, ak ide o časté dialnice chce to radšej niečo výkonnejšie, aspoň tú 1.6 či rovno dízel, H. ich nemá vôbec zlé. jeden člen H.fora má na accente 1.5crdi ku 400 000km a rovnako bez poruchy.
A to bol v tom čase H. vysmievaná značka.
V rodine máme getza s 1.4 ktorá je predchodcom, má cez 250 000km, menia sa rozvody, pravidelne olej a motor beží bezproblémovo. Ono je to v samom hisorickom základe ešte Micubiši.
Takže by som tomu dával trošku lepšiu údržbu čo sa týka oleja - vyššia viskozita, včaššie výmeny....
a na koniec - do toyoty som kúpil zánovný motor od poliaka za 400E, takže niet sa o čom baviť, až nevydrží vymení sa.
Ale ako som písal na začiatok, ak ide o časté dialnice chce to radšej niečo výkonnejšie, aspoň tú 1.6 či rovno dízel, H. ich nemá vôbec zlé. jeden člen H.fora má na accente 1.5crdi ku 400 000km a rovnako bez poruchy.
A to bol v tom čase H. vysmievaná značka.
-
- Príspevky: 4906
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 13.05.2012 14:16 Zdieľať na Facebook
Osobna skusenost: Fabia 1,4 16V (73KW), jazdene v podstate len dialnice, stale chodila 140 - 160km/h, motor skolaboval pri 270 000Km z dovodu 30 000 vymenam oleja. Chlapci ma ak tak opravia, niesom mechanik: vysuchalo axialne loziska na kluke (ako keby ani mazane neboli) a samotnu kluku vytlacilo smerom von, pri tom jak ju vytlacilo rozhadzalo olej po celom motore aj rozvodoch a tie nasledne preskocili, takze fatalna destrukcia bola na svete. Nakolko kluka je zalisovana z vyroby, takze spodok motora KO a vrch bol v haji z dovodu preskocenia rozvodov. Kazdopadne kedze bol motor KO, zo srandy mechanici urobili rozborku aspon okom. Absolutne ziadna karbonizacia na motore nebola a keby sa menil olej kazdych 10 000KM vydrzi kludne raz tolko KM, takze ak ti nevadi vyssia spotreba a vyssi hluk smelo do toho,kludne mu aj nakladaj evidentne sa vyhnes karbonizacii, LEN MENIT OLEJ KAZDYCH 10 000KM!!!!
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 13.05.2012 14:16 Zdieľať na Facebook
Nevyskoci, ver mi. A jedna sa o jazdu na DIALNICI nie v obci ani na cestach 1 triedy. A teda napisem to inak aby si to pochopil, jazdila medzi 140 a 160 s dodatkom, ze 160 bol strop a nechodila tak stale. Inak tachometrovych 160 nie je aj realnych 160 a jednalo sa o rocnik vyssi ako 2010. To mi chces povedat, ze kto si kupil 1tkovu Fabiu s 1,9TDI, pripadne RSku tak chodil 120? Ach jaj sorry zasral som zbytocne temu......
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Videl som Kiu Rio 1.2, ktorá mala 480 000km. Jazdené len diaľnice. Prečo by nevydržala 1.4?
Ale 10 rokov to auto mať nebudeš, to ti garantujem. Ak naozaj jazdíš 40 000km ročne, tak po pár rokoch ťa to auto omrzí a budeš chcieť iné.
Ale 10 rokov to auto mať nebudeš, to ti garantujem. Ak naozaj jazdíš 40 000km ročne, tak po pár rokoch ťa to auto omrzí a budeš chcieť iné.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Už niesme v socíku, že MBčky sa zapekali a vyvierali vody.
100x horšie je ako tu pán dole, chce ecoboost 1.0 na cestu denne 1,6km.
Na svojej 1.2 som žial z dôvodov, ktoré mi prišli, naválal po dialnici za 18 mesiacov 65000km.
Stačí tempomat, lakťovka a možno bočné vedenie sedačiek.
Dnes sú tak zhýčkaní ludia, že mám nechápačky.
100x horšie je ako tu pán dole, chce ecoboost 1.0 na cestu denne 1,6km.
Na svojej 1.2 som žial z dôvodov, ktoré mi prišli, naválal po dialnici za 18 mesiacov 65000km.
Stačí tempomat, lakťovka a možno bočné vedenie sedačiek.
Dnes sú tak zhýčkaní ludia, že mám nechápačky.
-
- Príspevky: 4906
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 22.12.2018 15:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
viezol som sa terazky v movane 9 miestnom 400km po dialnici, 150 stale, pokial niekto nezavadzal , katastrofa na bocny vietor, hukot aerodynamicky jak blazinci, samozrejme bol to dizel, ale neverim ze to malo nejako moc kW, rozhodne ne na tu vahu a celnu plochu , totiz dosli zamarovce a hore mal ledva 120
-
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 16.12.2007 14:22 Zdieľať na Facebook
Toto auto som kupoval keď som pracoval v okrese. Preto som sa pýtal ci to niečo vydrží na diaľniciach alebo si zaobstaram niečo iné.Ladislav8484 napísal:Nedalo mi nenapisat ti na dlhe dialnicne presuny sa nekupuje auticko so 73kw pod kapotou to je vtip.A urcite niestalou rychlostou na tomto vozitku 140 150km/h to to auticko rychlo posles do
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Objem nenahradíš dvomi tromi turbami o veľkosti mladého vrabca! Objem 1599ccm, dve, tri turba 150kw, 200Nmbajo777 napísal:viezol som sa terazky v movane 9 miestnom 400km po dialnici, 150 stale, pokial niekto nezavadzal , katastrofa na bocny vietor, hukot aerodynamicky jak blazinci, samozrejme bol to dizel, ale neverim ze to malo nejako moc kW, rozhodne ne na tu vahu a celnu plochu , totiz dosli zamarovce a hore mal ledva 120
Kacara váži takmer tri tony, a čelná plocha ako mala erena.
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní