Kde repasovať turbo?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pkubo
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.05.2016 17:06
Zdieľať na Facebook

Kde repasovať turbo?

Príspevok od používateľa pkubo »

Nazdar,
obraciam sa na vás s otázkou kam ísť repasovať turbo, som z BA, mám 307sw, 1.6hdi 66kw (turbo bez variabilných lopatiek) 184k. Auto už nemá ťah. Včera som ho zobral so servisu, kde mi vymenili spojku a bolo mi povedané, že treba už riešiť turbo, čo je aj citelné, auto v kopci nie je schopné zrýchliť na štvorke viac ako na 70. Veľa dobrého som tu čítal na spoločnosť bruko? ako to je s nimi volal som, cena je lepšia ako v pežoťáckom autorizáku. Avšak keďže nemám žiadneho známeho mechanika, tak by som to rád vyriešil, tak, že by som auto odniesol do pežotu, kde by mi vymontovali turbo a ideálne na druhý deň by som im priniesol zrepasované a teda sa dostávam k otázke... Ako dlho to v tom bruku trvá? máte s nimi skúsenosti, prípaden nasmerovali by ste ma inde?

(Inak hľadal som 15 minút a nenašiel som všeobecnú tému ohľadne overených miest na repas turba, tak snáď táto téma pomôže aj niekomu inému. Možno by bolo fajn sem dať aj servisy z iných miest.)

Diky moc, pekný deň :2f93:
pkubo
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.05.2016 17:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pkubo »

auto malo hodne dlho kolísavý výkon, niekedy sa ťahalo ako sopel (no nie ako teraz) a potom išlo normálne. Je od oleja a za studena píska.
makrela
Príspevky: 2956
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

V Petržalke pri cintoríne je firma BRUKO ,Hrobárska ul.

http://www.bruko.sk/
pkubo
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.05.2016 17:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pkubo »

auto som dal po zime skontrolovať, mala by v tom byť aj diagnostika. Správu som nevidel. Turbo je počuť, že ide stále. Avšak v otáčkach, kde by mal prísť turbokopanec tak sa nič nedeje. V kopci nemá vôbec silu, na rovine sa dá rozbehnúť, akurát to fakt dlho trvá. Ale je fakt, že reálny dôkaz nemám. Každopádne, púšťa olej, pri štarte modrý dym a pri studených štartoch je počuteľné. Čiže mi to nasvedčuje, že je to turbo.

Lakino: to je len jedna SKpaska, stiahnem rúru a to je všetko?
Koľko trvá taký repas?
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

nebolo by jednoduchsie zavolat priamo do tej firmy a opytat sa kolko trva repas? Ja ti tu mozem napisat napriklad ze den a ty mi uveris a oni ti nakoniec povedia ze maju tolko prace ze tyzden :-\
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja sa čudujem prečo to riešiš ty a nie servis kde si auto nechal.
Tebe môže byť jedno kto kde ako s tým niečo urobí, teba zaujíma výsledok = hotové auto
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

jeden maly detail k turbu u "slavnej" 1.6HDi :
ak mas zakarbonovany cely motor (bezne u 1.6HDi) treba pocitat, ze po par 100 - 5.000km sa poruci turbo zas ...
preto by som volil niekde, kde ti daju zaruku na celu opravu, t.j. nie ze u jedneho menim, u druheho kupujem, lebo to je situacia kde sa jeden na druheho bude vyhovarat.
ja mat teda problem s turbom na 1.6hdi tak to necham komplet urobit na jednom mieste, nech oni dodaju vsetko vratane zaruky.
Mal som tu cest s tym motorom, pri rozoberani sme videli ze turbo uz bolo menene a po vymene turba odislo opat behom 3.000 - 5.000km nepamatam kolko presne a to sme cistili saci kos, trubku, novy olej, po 1.500km zas novy olej a ani tak to nevydrzalo...
takze tak je to s 1.6HDi a to je u nich bezne - vyrobca menil na garancii tie trubky na mazanie turba ale ani tak to velmi nepomohlo.
tu asi pomoze od nova kvalitny olej a menit kazdych 10.000km a mozno to takto vydrzi...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Turbína sa kontroluje v podstate skoro pri všetkom či sú núdzáky alebo iba čistenie sania,pretože automaticky sa urobí logovanie v záťaži.A to žiaľ odhaluje velmi zlú úroveň repasov.Je bežné že variabilita nepracuje správne,podtlak nesedí alebo je dokonca deravá banka (u turbíny po repase ?!) takže mne sa trochu zahmlieva pre očami pokiaľ sa spomenie tuzemský repas a už aj kontrolujem všetko čo je kontrolovatelné v očakávaní pohromy.Ozajstná pohroma majitela asi nastáva ak aj montáž repasnutej turbíny robí človek ktorý to tak akurát nahodí či je turbína dobrá či zlá a je mu to úplne jedno.
Ak dôjde k poruche turbíny akosi predčasne,a nepátra sa po príčine,je zle a ako píše autokomlet,história sa rýchlo zopakuje.
Pri úplne inej práci sa potom zistí,že sú vytlačené zaslepovacie zátky z olejových kanálikov a teda tlak oleja utekal týmito volnými otvormi.Tlak oleja vám deväť z desiatich dielní nemá s čím odmerať !!! lebo súprava stojí až nejakých brutálnych 30 e.- tak asi škoda peńazí
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Nedávno som videl v servise ako pán priniesol turbo na Octaviu že reku nech mu to vymenia,došikoval ho s Poľska zasraté od špiny, zaolejované,v zaprášenej krabici bez jedinej zátky či nejakej krytky.Mechanikovi sa do toho veľmi nechcelo ale napokon povedal že O.k. ale bude to bez záruky,bohužiaľ koniec tohoto príbehu už nepoznám.
pkubo
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.05.2016 17:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pkubo »

tak to nechám spraviť v peugeote celé, okay
bol som pozrieť teda, či nie je deravá hadica. prvý letmý dotyk a celá ruka od oleja. Čiže je jasné, že turbo treba dať zrepasovať. Celá hadica od turba je od oleja, a jak je ten vývod z tej hadice naspäť k oleju, tak ten je tiež celý od oleja.
[img]http://s32.postimg.org/c74jmevg3/2016_0 ... _50_02.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a pkubo v 22.05.2016 16:09, upravené celkom 1 krát.
pkubo
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.05.2016 17:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pkubo »

Ta co je na fotke vyssie, co ide z turba uz k motoru
[img]http://s32.postimg.org/x6b8onfzp/olej.png[/img]
všetko zvýraznené je zasvinené (fotka je z netu)


//ale ako na to teraz pozerám,
tak ja som sa nad tým zamyslel úplne zle, hadica, čo ide z turba je tá, čo ide do chladiča, par don. Hadica, ktorou ide vzduch z turba je teda tá čo ide doľava, že?
mhnat
Príspevky: 537
Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhnat »

V autorizáku to funguje tak, že máš na výber nové, alebo repasované.
rozdiel v cene je cca 300-450 EUR. Ale výmenou turba to nekončí kus za kus. Mení sa viacej vecí. Len trubka z olejovej vane ku turbu stojí 100.
A odporúčam vymeniť. A ak môžem doporučiť autorizák v BA tak ten na Ivanskej ceste do Lamača by som nešiel. Dosť odlišný prístup k ľuďom.
MERCEDES C 180 kompressor 2006/ b
TOYOTA VERSO 2015/1,8 b
IVECO DAILY 1997/ d
http://dobreterasy.sk
pkubo
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.05.2016 17:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pkubo »

Ja mam celkom mierny styl jazdy. Ale auto mam len rok. Predtym sa na nom jazdilo skor stylom, ze sa auto podtacalo, cize turbo na drzku nedostavalo.
Auto je servisovane poslednych 7 rokov len na ivanskej.

Ale som este skusil. Jak je ta hadica co ide z turba do chladica, tak je taka makka cast. Tu som vedel pri 2000rpm stlacit, neznamena to, ze turbo netlaci vzduch?
Z ivanskej mam kalkulaciu, kde je repas a vymena tej privodnej hadicky oleja.
pkubo
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.05.2016 17:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pkubo »

Nie je, len som to nevedel dat dole a nechcel som moc silou do toho ist, nech tam nenarobim skodu. Ale skusim zajtra este raz. A ta makka cast na hadici, ktora ide do chladica ma byt nestlacitelna?
pkubo
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.05.2016 17:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pkubo »

tak som dal dole tú hadicu, lopatky sú celé, majú na sebe drobné šrámy na okrajoch lopatiek, avšak nič čo by vyzeralo nejako zdevastovane. Vrtuľka má minimálnu vôľu. Možno 0,1mm, žiaden pohyb som nevidel, len cítil.
Ale nevydáva žiadne nepríjemné zvuky, len za studena ho je počuť.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], jepe13, lubos zimovcak, tatkotom a 43 neregistrovaných