K7J700 1.4 8v Renault - skúsenosti zo zvýšením výkonu

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

K7J700 1.4 8v Renault - skúsenosti zo zvýšením výkonu

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Zdravím, nikde na žiadnom fóre som nenašiel podobnú tému, za to veľa ľudí zaujíma ako zvýšiť výkon na aute ktoré nejaký extra výkon samo o sebe nemá. V mojom prípade ide o motor 1.4 8v 55kw. Veľa ľudí vám povie ze zvýšiť výkon na takomto motori je síce možné, ale je to finančne nákladnejsie ako si kúpiť silnejšie auto. Toto môže byť čiastočne pravda ale aj nemusí, záleží o aký typ úpravy sa bude jednať. Chcel by som sa tu teda podeliť o svoje postrehy pri úpravách na tomto motore ktoré mi priniesli menší úsmev pri stlačení plynu :) :
1. Vybrus hlavy. Vo výsledku bolo auto živšie v celom spektre otacok, hlavne v nižších a stredných. Hlava sa brusila skoro na maximálnu možnú hranicu, menilo sa totiž tesnenie pod hlavou a hlava bola dosť krivá. = 90€ za robotu.
2. Nastavenie ventilov. Tu sa nejedná ani tak o úpravu ale zle nastavene ventily vám na výkone určite nepridaju. Síce je pravda ze ani samotné nastavenie ventilov vám výkon nezvýši nad továrenskú hodnotu, nejake stratené kone ale možno získate = 0€ - spravené doma :)
3. Výmena sviecok za iridiove a športová vložka filtra (v tomto motore KN E-1150), výmena svieckovych káblov. Výsledok je trocha lepší ťah v nižších otáčkach a veľký rozdiel v akceleracii v strednych a vyšších otáčkach. Taktiež sa zrýchlila odozva pri stlačeni plynu najmä pri nižších rýchlostiach, auto priam vystrelí do predu :). Vo vyšších rýchlostiach je ale rozdiel malý az zanedbateľný = 120€.
A teda tu máme cenu 210€ s tým ze 90 bola nutná investícia. Výsledok je oveľa zivsi motor, na brzde som nebol a teda neviem o koľko sa zvýšil výkon alebo krútiaci moment ale rozhodne je to cítiť, pri tak malom motore s takým výkonom. Dalo by sa ešte uvažovať o ladených svodoch alebo napríklad o zväčšení sacich/výfukových kanálikov ale to sú už oveľa finančne náročnejšie úpravy a mne tieto pre rýchle a bezpečnejšie predbiehanie alebo občasné vycarenie úsmevu na semafore postačia :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

hlavne ze si uz spokojny :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ani by som do témy neškrtol ak by som ten motor dôverne nepoznal vlastne od jeho zárodku kdesi v rokov 1968 pretože z tohoto sa vyvíjal.Začínal v Renaulte 8 (R1130) a z pôvodných 965ccm sa objem neskôr prevrtal na 1108ccm. Mal 47 Ps a samozrejme snahy vydolovať nejakého toho koníka boli,len informácií bolo mizerne.Internet nula,počítač tri nuly,čo to sa vyzískalo nepriamo čítaním kním z tematikou "upravte motocykel pro závod" a aj mnoho kníh obsahovalo čiastočné info napr že odnož Gordiny tieto motory upravilo a ako.A tak sme zistovali ako sa upravujú a leštia kanále v hlave,že vačkovka má nejaké časovanie a že potrebujeme vačku namiesto 260° inú z väčším stupňom,tak sa podarilo získať z 280°,potom že motor nutne musí do výžších ot (priama úmera výkonu) ale na to motor nie je stavaný lebo ventily sa nestíhajú vrátiť a odskakujú.Zohnali sa silnejšie pružiny,tam hrozil potom ale kolaps tyčiek,motor je OHV.
Zohnala sa namiesto päťkanálovej hlavy už osemkanál zo samostatnými kanálmi pre každý ventil. Auto jazdilo o poznanie lepšie,čosi prinieslo použitie dvojitého karburátora.A tak sme budili pohoršenie čiastočne hlukom,a ešte viac keď auto dostalo pásy cez strechu a štvorce na dvere a kapotu a la Gordiny.
Frajerina vydržala celkom dosť,R8 nemala konkurenta,už v tej dobe to bolo velmi moderné auto kluku už v piatich ložiskách,plnoprietok olejového filtra,podvozok z komplet kotúčovkami a hrebeňovým riadením,ako celok výborným podvozkom,už nádrž nad zad.nápravou a pod. Všetko skončilo príchodom Žiguláka a tým že nám raz vytrel zrak (0-100 km) a konečne sme od týchto vecí vytriezveli.Ale to študovanie vecí,zhánka po každučkej informácii a nekonečné pokusy mali svoje čaro a neskôr priniesli velký vedomostný náskok oproti vrstovníkom ktorý takpovediac opustením školy už iba hlúpli.Naučili sme sa ako naladiť karburátor,ako pracuje a mení sa charakter zapalovanie,dokonca sme si vlastné (kondenzátorové a tyristorové) vyrábali,proste škola viac ako výborná až vlastne nakopla bežného učňovkára študovať strednú aj výšku.Samozrejme dnes sa to jedine tak z úsmevom pospomína,ale práve preto mám pre každý záujem velké pochopenie.Ak niečo ľutujem je iba že sme nemali všetko na tácke tak ako je dnes,na klik,všetko sme si museli vydrieť a snáď preto aj inak vážime.Dnes mi je skôr do plaču ak vidím trápenie nejakej pary z automechanického ho.vienka ako sa trápi a neovláda ani základy základov,a ak by prišiel o internet neopraví snáď ani kolobežku,to je ozaj do plaču.Priateľu fandím tej radosti,tiež som ju zažíval v danom čase.... :)
V práci sme dostali Paltest a to bol prvé kopnutie diagnostiky,osciloskopu a odvtedy dodnes sa študuje a študuje ...amen
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Vedel som síce ze tento motor pochádza ešte z dávnych čias ale veru 68 roky by som mu netypoval. S tým internetom máš rozhodne pravdu, ja sam som si vďaka nemu bol schopný zistiť množstvo informácií už len ohľadom áut. Niesom totiž vyštudovaný automechanik ale len nadšenec do aut, ktorému nevadí si na aute co to porobiť pre svoju vlastnú radosť :) Tuto tému by som ani nezakladal keby nevidím X Y ďalších tém kde sa ľudia pýtajú na to ako zvýšiť výkon na motore s malým objemom. A ešte viac mi bolo do smiechu keď som čítal odpovede typu že sa to neoplatí, vyhodené peniaze atď.. Chápem síce aj takýto názor, niekto radšej investuje tých pár stoviek eur do chlastu alebo voľakde inde, ale aj tak verím ze pokiaľ to niekoho naozaj baví, nech investuje koľko len chce :) možno v budúcnosti budem ešte priebežne tému aktualizovať. Chystám sa robiť ešte mierne úpravy na podvozku (kratšie športové pružiny), lepšie brzdy, ale to sa už ani tak netýka motoru ale celkovo auta :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Téma je to nekonečná a celá myšlienka by šla do koša v momente ako sa pripustia myšlienky prečo a načo.Je mi veľmi ľúto že sme starým komunistickým myslením zošnurovaný dodnes a takto zabíjame aktivity a talent celkom šikovných ľudí a súťaž kreatívnosti.Povymýšľali sa úrady, pečiatky a ešte horšie dostali ich do rúk úplný imbecily a tupé hlavy a tak sme žabu posadili rovno tam kde potoky vyvierajú.
Nie každého štastie začína na nakradnutých milionoch,mnohým stačí ich práca alebo koníčky.Len spoločnosť sa dostala do stavu keď každému talentovanému ďalších sto ľudí z radostou naplujú do polievky.Každý má tú svoju radosť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Sused mal R10, to bola nejaká váčšia a silnejšia pribuzná R8, motor 1108 ccm cca 37hp ale ten dokázal udržať za sebou aj VAZ 2103, čo bol v tej dobe top automobil mokrý sen otcov rodín, motor 1500ccm, 75hp.
A škodovka vyrobila hliníkový blok motora v roku 1964, a ten žil v embéčkach až tuším do roku 2002 fabia octavia 1,4 mpi 50kw
WhiskeY11 držím palec, lepšie dávať v garáži love do nejakej činnosti, čo je po mne/tebe vidieť, ako sa trápiť v krčme ničiť krčmára a automat :40bd:
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

mhlavaty napísal:Téma je to nekonečná a celá myšlienka by šla do koša v momente ako sa pripustia myšlienky prečo a načo.Je mi veľmi ľúto že sme starým komunistickým myslením zošnurovaný dodnes a takto zabíjame aktivity a talent celkom šikovných ľudí a súťaž kreatívnosti.Povymýšľali sa úrady, pečiatky a ešte horšie dostali ich do rúk úplný imbecily a tupé hlavy a tak sme žabu posadili rovno tam kde potoky vyvierajú.
Nie každého štastie začína na nakradnutých milionoch,mnohým stačí ich práca alebo koníčky.Len spoločnosť sa dostala do stavu keď každému talentovanému ďalších sto ľudí z radostou naplujú do polievky.Každý má tú svoju radosť
V švédsku vidno nespočetné množstvo tuningových úprav rôznych typov, značiek a ročníkov automobilov, a sú zlegalizovane.
Oni majú stále korunu, gustáva a zdanené kur.v.y, mi už máme iba skurv.e.ené dane, koruna preč, gusto už 29rokov po smrti.... a bordel na úradoch. :4012:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak je to úsmevné kam sme to dotiahli.Desiatky rokov ráno o 5 tej hodili dve vajcia do gatí,sadli na bicykel a do 14,00 sme vládli.No a tak sme aj dopadli,dorazili sme to hneď v 89 sprostý či slepý neviem,ale akosi sa nám tá chamraď opäť ujala na ďalších 30 rokov,ešte ich nosili na rukách práve tí ktorých okradli najsprostejšie.
Za toľko desaťročí sa nadobro vytratila potreba byť v niečom dobrý,poctivo pracovať a snažiť sa.Potlačila sa akákoľvek snaha čosi dosiahnuť poctivo,ostala jediná - zdrhnúť z dosahu chlieva kamsi do slušnejšieho vesmíru.Tie stotisíce šikovných ľudí chýbajú,a ten zbytok čo ostal sa možno teraz nadýchne,stále ich tu je,len aby sme to znova nepleflákli.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

V tomto som pesimista, to blaho čo tu bolo tvojou generáciou, a generáciou tvojho otca, mojho deda vybudované, šmahom ruky bandy rozkradli, nič nevybudovali, a na čo siahli, to dojeb..mrvili.
Nejak ružovo nevidím, ani teraz pri tejto štátovláde, sú akísi opleštení, ako žaby z prachu čumia čo a kto nám zobral listy z hlavy, to slnko nás spáli. A to čo kanál vyplavuje po predchodcoch, to je riadna žumpa, úroveň Venezuely, ani v bývalých komunistických satelitoch CCCP toto nedokážu. Pokiaľ tu nenastane poriadok strednej Azie za krádež odťať ruku, alebo gulu do čela poriadok tu nikdy nebude. :4012:
A každemu mladému starému, kto má chuť niečo tvoriť sú hadzané polená pod nohy, iba kradnúť a zle robiť, to je ich poslanie. Eštébaci a ich pohrobkovia a správny naši ľudia to je kostra tohto hnileho systému.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Štve ma že ľudia blahosklonne prijímajú všetko zlé,že kvantum ľudí slope aleže úplne nahovado,klame sa kradne sa,pokojne si aj z najväčším gaunerom ruky podávajú,ešte mu aj do prdele vlezú ak z toho čakajú užitok.Nulová chrbtová kosť,podpriemerno kam pozrieš a žiadna snaho aby to bolo lepšie.Ešte aj toto fórum...roky na človeka vyskakuje hláška...nemôžete tak rýchlo ....to kto kedy videl takú úbohosť ako to funguje,a to je roky tak.Trikrát čakáš,aj tak stránka nenabehne ale hláška...máš počkať,no pekne a s tým nik nepohne veď ok asi je to dobré tak,toho sa desím tej lahostajnosti ku všetkému.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Whiskey, skor si myslim, ze si sa dostal niekde blizsie k povodnemu tovarenskemu stavu.

Aby si mal viac koni, potrebujes do motora dostat viac vzduchu a paliva. To je vsetko.
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

@martin cichy Na motori bolo menené už snáď všetko čo by mohlo znižovať výkon, počnúc cievkou až tesnením pod hlavou. Jediné do čoho sa nezasahovalo bol blok motora, ktorý je ale vzhladom k najazdeným kilometrom (160 tisíc) stále vo veľmi dobrom stave. Tieto motori najazdia 350-400 tisíc bez problémov. Čo sa týka tvrdenia že stačí dostať viac paliva a vzduchu, dovolím si nesúhlasiť, napríklad znížením hlavy alebo bloku motora sa nezvýši ani množstvo paliva ani vzduchu, ale len kompresný pomer a predsa sa zvýši výkon aj krúťak. A športová vložka filtru má ovela vačšiu priepustnosť ako obyčajný papierový filter a teda sa trochu viacej vzduchu do motoru dostane. Možno raz pojdem na brzdu a uvidíme kolko bude mať motor koní, sám som na to zvedavý :) Taktiež si samozrejme uvedomujem že z tohto motoru nikdy ferrari nebude, ale o to mi vôbec nejde.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A športová vložka filtru má ovela vačšiu priepustnosť ako obyčajný papierový filter a teda sa trochu viacej vzduchu do motoru dostane.
Toto je hlúposť a nepravda - motor má nejaký objem a podla stachiometrického pomeru si na ten objem a pomer na jednu otáčku potiahne určité množstvo vzduchu. Bežný filter mu to množstvo musí prepustiť aj pri maximalnom znečistení, tesne pred výmenou. Tak sú autá projektované.
Tým že ty tam dáš športovú vložku , ktorá prepustí viac vzduchu , tým sa nič nezmení, lebo motor si viac proste nepotiahne.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Cielom tejto témy nebolo sa hádať, jednoducho ťa odkážem na internet kde máš kopec videí o tom ako niekto vymenil obyčajný filter za športový, zmeral výkon pred a po a skutočne získal pár koní navyše, či už sa jednalo o starý špinavý obyčajný filter alebo nový obyčajný :) fakt stále je že po výmene filtra za športový (predchádzajúci tam bol 5tkm) a sviečok za športové (predchadzajuce tam boli 10tkm) sa ovela viac zlepšila akcelerácia a reakcia na plyn. To je proste holý fakt.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

whiskeY11 : zbytočne nad tým maturuješ, výkon len tak nedvihneš.
Ako ti bolo povedané, údržbou si sa dostal na pôvodné hodnoty výkonu / krúťaku motora a reakcie plynového pedála

Papierovo máš 55kW a aj keby sa ti podarilo dvihnúť výkon tak ho dvihneš z pôvodných 55kW na napríklad 57kW a ver tomu že tie 2kW v podstate nijak nepocitíš.

Presne preto je najlahšia cesta kúpa auta s vyšším výkonom, atmosferické 1.6i majú +- 74kW a tých zhruba 20kW naviac v totožnom aute už cítiť je.
Ale na druhú stranu sa môže stať že silnejšia varianta má trošku dlhšie prevody a ten výkon sa v podstate vytratí

Až trochu dorastieš tak možno okúsiš daleko väčšiu kubatúru a potom prídeš na to že babrať sa s malorážkou je strata času

Kamošovi som robil Corollu 1.4i 71kW a tiež si pochvaloval, že to celkom ide (ide voči ich Fabii I 1.4i 55kW), ale teraz ked som s ním bol po dvoch mesiacoch tak už hovoril že by prijal aj niečo silnejšie.
A tiež prišiel na to tak že to auto ťahá inak ked tam sedí sám a ide do práce a inak ked idú 4 večer do kina (3 osoby máš hned 200kg navyše) a ver že to cítim aj u svojho auta či idem sám, alebo 3-4 a to mám 2.5i

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní