Jeep Grand Cherokee 2012 - ako zistím či má uzávierku dif.-u

Diskusia ohľadne vozidiel značky Jeep

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

subin
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:09
Zdieľať na Facebook

Jeep Grand Cherokee 2012 - ako zistím či má uzávierku dif.-u

Príspevok od používateľa subin »

Dobry den,
potreboval by som poradit, ako zistim ci ma auto uzavierku diferencialu podla foto na internete. pre niekoho blba otazka, ja to jednoducho netusim.
Na tychto autach je to kolecko vedla sofera. Kolecko mozes dat do 5 poloh mam pocit (Sport, Rock, Snow atd).
Na oboch stranach pri kolecku su 2 gombicky. Na jednej je obrazok zjazd s kopca a na druhom je 4WD LOW. Na druhej strane je zasa pohyb podvozku hore a dole.
Myslim si,ze ked tam to auto ma to 4WD low, tak ma aj uzavierku diferencialu, ci?
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

4Wd L-low je pohon 4x4 z redukciou čiže nízka rýchlosť a vysoká ťažná sila,4Wd h-high je aktivovaný záber4x4 pri normálnom (rýchlom)prevode ,uzávierku asi nemá skôr má samosvorný diferenciál,na aktivovanie uzávierky difu býva zvlášť tlačítko,na pajere je tam napísané tuším R-D LOCK,staršie alebo drsnejšie offroady mali na aktivovanie páku.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Vyjdi na ľad , daj 4WD LOCK a mali by synchronne zaberať kolesa, teda predné ľavé bude šmýkať zarovno so zadným pravým

ak by mali šmýkať všetky 4 kolesa naraz , tak by si musel mať aj medzinápravovu uzavierku a to ma iba pár OFF-roadov
aristoteles
Príspevky: 777
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Laco, mam pocit, ze troska pleties.
Kde je napisane, ze by mal tahat prave predne lave koleso? A medzinapravova uzavierka je nieco ine, vyplyva to zo samotneho slova "medzinapravovy".
Neviem aky mas pohon.. Qudradrive kolko?
Naposledy upravil/-a aristoteles v 08.02.2016 19:23, upravené celkom 1 krát.
aristoteles
Príspevky: 777
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Ak mas quadra drive II, malo by sa to spravt, zjednodusene, ako keby si mal uzavierky na vsetkych troch diffoch, teda skor akoby mali zvysenu svornost. Samozrejme, nie je to to iste ako tvrda uzavierka, ved to nieje traktor, ale funguje to paradne...
aristoteles
Príspevky: 777
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

A myslim, ze tieto starosti mas zbytocne:-)
Ved hadam nejdes na skoro novom jeepe do ostreho terenu?
subin
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa subin »

Teraz mam granda 2001 a ma tu uzavierky. Stavam dom v kopcoch smerom na devin a ked je vela snehu,tak tu uzavierku potrebujem,aby som sa dostal domov. Po rokoch skusania este mojho tatka nam tam vzdy vysiel jeep. Najprv iba normal cherokee. Potom grand rv 1994 a posledne ten moj dedo z 2001. Uz ale nastal cas na nieco novsie a uz som jednoducho zvyknuty na grandy a tie 2012 sa predavaju od 23 do 29 tis eur. Co si mozem aj dovolit. Skusal som aj pajero,toyotu,ale to mi jednoducho nevyhovuje. Jeep na nikdy nesklamal a preto chcem ostat pri tej znacke. Len netusim, kde tam ta pocka ma byt umiestnena, co ma rozculuje :D
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

Quadra drive II ma elektronicku uzavierku zadneho difu, quadra track II nie
karcikarci
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 27.05.2010 21:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karcikarci »

Nazdar, mame v rodine presne taketo vozidlo 2012 3.0 CRD a WJ 2003 2.7 CRD. na tychto jeepoch to funguje tak ze vzdy mas 4x4 v pomere 48:52 predok zadok, ked stlacis 4WD LOW tak mas redukciu v pomere 1:2,72 a automaticky sa ti uzavrie aj stredovy diferencial cize ides na redukcii 50:50 predok zadok.(niektore auta maju len pomer 30:70 na redukcii resp nevedia si uzavriet stred na 4LOW) dalej ak mas auto zo systemom Quadra drive II tak mas elektronicku uzavierku zadneho diferencialu ktora sa aktivuje automaticky a samosvorny predny diferencial. auto je vybavene tak ze ked som stym vyliezol na umely kopec tak chalani s offroadmi kukali...Dalsie auto bude zasa Jeep.:)


K
subin
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa subin »

karcikarci:

dik za Info. ten 2012 mi do kopca pojde ked bude lad atd ked stlacim ten gombos, ked bude treba, ked to spravne chapem :D.

vecsinou tam mas este moznosti napr, ze si tam das to kolecko na snow. funguje aj to dobre? alebo necitit ziaden rozdiel medzi automatickým nastavenim a snow?
dik
3192
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 11.12.2014 14:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 3192 »

Ahojte chcel by som sa spytat aj ja na to auto co je to zac skusenosti ?servis ?chcem grand cherokee daku 2012 dakujem za odpoved
subin
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa subin »

3192:

ono JEEP nie je najlacnejsia zalezitost, ale ked si dokazem niake veci aj sam pomenit, tak usetris vela EUR.
Ja osobne sa po tom aute po RV 2012 obzeram a pocitam, ze to nieje lacna zalezitost.
je rozdiel ci mas benzin alebo diesel, ci ma to auto moznost pohybu podvozku hore a dole atd atd.
ja osobne na predchadzajuce JEEPs co sa tyka podvozku nepouzival origos diely, ale ine napr od bosh, delp.. atd. Je to lacnejsie a klalitne. Co sa tyka ale motora a prevodovky, tak tam som nechal davala iba orgigos dielce.
karcikarci
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 27.05.2010 21:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karcikarci »

@subin

Ked si prepnes z Auto na iny rezim z 5tich je tam rozdiel

SPORT-auto ide permanentne na zadny nahon v pomere 90zadok 10predok auto sa citelne lepsie sprava na ceste lepsie drzi a pozor vypne sa ti ESP!!!

SNOW,SAND,MUD- auto uzatvara medzinapravovy diferencial cize 50:50 jazdit iba mimo spevnenych ciest.

ROCK- da sa zaradit iba ak aktivujes 4WD LOW, auto ma maximalnu trakciu maximalny zaber pouzit iba na kamenoch skalach.

samozrejme ak mas vozidlo vybavene systemom Quadra Lift tak sa dviha hore dole podla rezimu aky zvolis alebo manualne si sam natukas kolko ho chces dvihnut.

Quadra Drive- 4WD LOW ak zapnes tak auto ti same uzavre zadny diff a samosvorny predny dif pracuju tak ze system dokaze preniest 100% krutaku na jedno koleso.

Jeep vs ostatne znacky- Samozrejme je milion lepsich aut na ceste to je jasne, v terene je ich ale malo ... Land Cruiser vyborne auto ale tazke neobratne a ten motor je na moj vkus slaby....vynikajuce auto na safari velke motor spolahlivy

LR4 a RR- vyborne auta ktore prejdu velmi vela otazka znie kolko vydrzi elektronika pri maximalnom zatazeni a hlavne VAKY!!! a zakladna vec kolesa 20tky do terenu skor poskodis ako si zajazdis


Jeep ponuka pre svoje modely takzvany Off road packet kedy si viete auto pripravit maximalne do terenu vtedy uz mate len 18 kolesa ziadne nafukovacie vaky Vybava LAREDO plastove narazniky v sedej farbe ktore sa daju lahko menit a system Quadra Drive ktory je top system najlepsi co si viete v dnesnej dobe kupit.(v ramci offroadu, nie cestne 4motion quattro apod.)

kuknite si prilozeny link kde pani z australie Divocina absolutna testuju 2 konkurencne auta s rovnakymi pneumatiky rovnaky vodic rovnaka trat. Pochopite preco Jeep dal terennemu autu meno.

https://www.youtube.com/watch?v=TsY5umMfUxg

pekny vecer
ropask
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 19.06.2013 22:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ropask »

trocha to rozvediem.

Quadra Drive sa pouzival v JGC II. generacie (WJ/WG). a bol to predchodca QDII (nemal ELSD diferencialy)

Quadra Drive II sa pouzival v JGC III. generacie (WK/WH) 2005-2010
ak si odmyslime model iba s pohonom zadnych kolies tak u 4x4 verzii to bol najlepsi z 3 moznych typov pohonu pre toto vozidlo. Da sa povedat ze to je funkcne najlepsi plne automaticky pohon 4x4 pre vozidlo tejto kategorie na svete. Vsetky 3 diferencialy su typu ELSD. Riadiaca jednotka systemu dokaze riadit ich svornost od 0 do 100%, samotne uzatvaranie robia lamely v oleji, reakcia je okamzita, neprehrieva sa to, ma to dobru spolahlivost, robustnost, zivotnost. Medzinapravovy dif je ovladany tak aby sa spraval ako dnes hovorime "proaktivne". Malou packou tvaru T je mozne elektronicky zaradit redukciu 2.72:1 a v tomto rezime zaroven dojde k uplnemu uzavretiu medzinapravoveho diferencialu. Radit redukciu je vhodne podla potreby, rozhodne vsak nie koli uzavretiu medzinapravoveho diferencialu pretoze system dokaze hociktory diferencial uzatvarat podla potreby (teda aj medzinapravovy), napr. ak je niektore koleso "vo vzduchu" staci stvrt otacky tohoto kolesa a uz zacne zaberat aj druhe koleso na naprave. Ako som uviedol svornost diferencialov je mozne regulovat 0-100% takze ak aj dojde k uplnemu uzavretiu niektoreho diffu je to dej plynuly, hladky bez razov. Nie je potrebne zastavovat, cuvat a inak odlahcovat prevody aby mohlo dojst k aktivacii "uzavierky" ani stlacat gombiky, hybat packami alebo volit nejake rezimy. Vsetko funguje automaticky a perfektne. Neopotrebovavaju sa brzdy pretoze sa nejedna o ziadne pribrzdovanie kolies brzdami ale vsetko sa deje v diffoch na lamelach v oleji. Olej sa meni podla servisneho planu a pridava sa tam aj specialna prisada pre diffy tohto typu. Je si treba uvedomit ze vozidlo tohto typu ma hmotnost 2000-2500kg a moze tahat prives o hmotnosti 3500kg (kludne niekolko hodin po nespevnenych cestach niekam na rybacku v Kanade...) takze tomu aj zodpoveda technicke riesenie tohto pohonu. ESP sa da stlacenim tlacidla vypnut ale jedna sa len o akesi "otupenie ESP" bezne v sucasnosti. K uplnemu vypnutiu dojde az pri podrzani tlacidla ESP na 7s. Pri prekroceni 40km/h by sa malo ESP zasa same zapnut (to som neoveroval).



JGC IV. generacie (WK2) 2010-sucasnost
v suvislosti s tymto modelom sa tiez casto hovori o Quadra Drive II pohone, bohuzial nie je to celkom tak pretoze predny diferencial uz nie je typu ELSD ale je to obycajny diferencial otvoreneho typu. Neviem ci pretacajuce sa koleso na prednej naprave vobec nejak riesili ale ak aj tak len pribrzdovanim beznou prevadzkovou brzdou (esp to ma, takze to nie je ziaden problem urobit to softwarovo a hlavne je to pre vyrobcu skoro zadarmo). Rozne nastavenia samotneho systemu boli zaroven "vyvedene" vo forme par rezimov do ovladacieho otocneho volica pretoze tak je to dnes coool a ma to aj konkurencia takze to musi byt.

k tomu co pisal @karcikarci:

neverim ze v rezime SPORT sa ESP vypne, to by sa ti ludia pozabijali, naviac WK2 je auto z 2010 a novsie...
Quadra Drive- 4WD LOW ak zapnes tak auto ti same uzavre zadny diff a samosvorny predny dif pracuju tak ze system dokaze preniest 100% krutaku na jedno koleso.
nesuhlasim, podla mna 4WD low bude zatvarat len medzinapravovy dif a nic viac (teda okrem redukcie). Teda zadny ostane netkunty a vpredu to samosvor nema.

Kto kupuje nove asi vie preco a kto by chcel kupit ojazdene tak tam neviem preco. Vacsina WK2 je na vzduchu i ked viem ze min v USA sa da kupit aj klasika na pruzinach v nejakej slabsej vybave, kazdopadne to komplikuje, znemoznuje, predrazuje moznosti liftovania, prinasa dalsie naklady pri poruche mechov a kompresora, o poskodeni v terene ani nehovorim. To auto uz nema tuhu napravu ani vzadu, pohon QD2 uz tiez nie je co byval a uz je to FIAT group auto s motorom WM motori a filtrom pevnych castic. Nevidim ziaden dovod preco si to ako jazdene kupit miesto MLka, X5ky alebo cohokolvek ineho. Leda ze by koli 5.7 HEMI pripadne 6.4SRT :-))
Napísať odpoveď

Návrat na "Jeep Fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní