Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

Oco, stale viac ludi na cestach jazdi jak kiket, ludom drbe zo sucasnej situacie a prenasaju to aj na cesty. Prestat kvoli takymto jazdit a skomplikovat život vsetkym okolo? Urcite nie, skor im budem celit najlepsie ako viem a dalej si pojdem svoje - zit zivot tak, aby sa rodina mala co najlepsie :3035:
Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

"Ešte sa teda skúsim spýtať - v ponuke do tých 9-10 tis. sú Volvá V70 z roku 2008-2012, s udávaným nájazdom asi od 150 tis. do 300 tis. km. Je mi jasné, že sa to nedá povedať s určitosťou, ale je tu aspoň predpoklad, že po odbornej kontrole pri kúpe by to auto vydržalo ešte tých dajme tomu 7 rokov? To by malo už 20 rokov, dalo by sa ešte považovať za bezpečné? A je jeho prevádzka a servis finančne udržateľná, ak žena je na materskej a muž má cca priemerný bratislavský plat? Vďaka za pomoc."

Mandarinka, v tom pripade by som radsej isiel cestou starsieho auta za menej penazi a odlozit nieco na opravy. Lebo, Volvo V70 z roku 2012 je podstatne zlozitejsie ako Volvo V70 z roku 2005. To, ze je novsie neznamena, ze bude spolahlivejsie. 99% ludi na tomto fore ti potvrdi, ze starsia technika bola spolahlivejsia a jednoduchsia. Tie auta to vydrzia, Volvo V70 s 2,4 D5 motorom je super volba. Motor je radovy 5valec, relativne jednoduchy na manipulaciu a opravy. Vo Volve by si za to vypytali dost, ale mne ho servisuje mechanik, ktorý mi robi aj Audinu a Auris, ziaden problem. Volva maju tiez skvele benzinove motory, ale jazdeniek je malo.

Na tvojom mieste by som kupil V70 tak za 6000 tisic a odlozil 3000 na opravy. Je pravdedpobne, ze ich nebudes musiet najblizsie roky pouzit. Ale aj keby ano, je to lepsia cesta ako kupit auto za 9000 Euro a ked sa ti tam nieco pokazi, zhanas dalsie 3000.

Tuto strategiu mam dlhodobo, len treba vediet co kupit a co nie. Pri starsom Volve V70 by som sa nebal.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa oco13 »

Riči - s týmto súhlasím na 200% :300f: :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Mandarinka28
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 12.12.2021 22:52
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa Mandarinka28 »

Dakujem krasne za rady. Ja by som preferovala skor benzin, mala som pocit, ze na kratsie trasy a nizsi rocny najazd je vhodnejsi. Na predoslej strane bol odporuceny motor pre tie novsie auta ("tretia generacia mala chvilu benzinovy atmosfericky stvorvalcovy dvojliter"). Mate nejaku skusenost s benzinovymi Volvami tej minulej generacie? A este mi napadlo, vsetky aktualne dostupne Volva (benzinove, ostatne som zatial nepozerala) su dovezene. Je kupa takehoto auta velky risk, ak ho skontroluje niekto povolany?
Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

Mandarinka, co som pozeral tak tu na ab.eu je takmer vylucne benzinovy turbomotor 2,5 T. Treba ratat s vyssou spotrebou, ale je to delo s 220 konmi :3035:

Tu mas popisane o tom aute vsetko:

http://www.autorubik.sk/clanky/volvo-v7 ... kusenosti/

Len sa podla mna netreba zlaknut toho drahsieho a menej dostpneho servisu. Na XC90 som sa nestretol s nicim co by ma nutilo ist do autorizaku. Olej som menil aj s filtrami za 200, ale to je aj kvoli 0W-30 a vacsiemu objemu oleja v motore.

Ale je to rocnik 2004, pri novsich sa mozno uz autorizaku vyhnut neda. Hlavny rozdiel je aj v tom, ze Volvo uz 5valce nerobi. D5ka je dnes stvorvalec a Volvo uz neni viking, ale Cina.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je zaujímavé ako sa uchytila myšlienka že na krátke trasy je vhodnejší benzín.Ale toto platí značne obmedzene.Pokiaľ chceme rozlíšiť pojmy a dojmy,je nutné povedať že na niektoré motory to plat,na iné doslova opačne.Benzín je ak ostaneme vo všeobecnej rovine na krátke trasy ešte nevhodnejší ako diesel.Čím je to novší model,tým viac platí.Z krátkymi trasami majú obrovské problémy a to hlboko pod imaginárnu hranicu 200tis km. To čo platilo kedysi neplatí dnes,motory sú výkonné čo jednoducho ostro koliduje z tým o čo ide envoromentu.Dnes je nutnosť a to má každý moderný motor,super rýchlo motor ohriať aby sa dali zabezpečiť rýchle nábehy pre zníženie emisií.To všetko má dopad na druhú často spomínanú záležitosť..spoľahlivosť. Diesel je z podstaty práce inak vystavený nepriazni hlavne v nábehu na pracovnú teplotu.Úplne iné dôsledky vznikajú z práce podchladeného diesla a benzínu.
Naivita že benzínový je čistý,a nezanáša motor je čistý blud.V režime krátkych trás je to zničujúcejšie násobne.Diesel aj benzin dnes rieši svoje nectnosti filtrom,ale predsa to pre životnosť motora nevychádza narovnako.Prečo sa prešlo na priame vstrekovanie benzínu ?
Netreba si idealizovať jedno,a druhé zatracovať.Pokiaľ by znela požiadavka na auto a úloha by znela mať cca 200 tis pokoj,tak pri kúpe jazdenky by voľba človeka čo je pri zmysloch a rozdiely dobre pozná,nikdy by benzin nekúpil.Získa výhodu na krátkych trasách ? nezíska,naopak dočká sa problémov z emisným systémom.Pokiaľ bude jazdiť ozaj krátke trasy,bude ich mať takmer so zárukou.Bude jazdiť úspornejšie ? No to ani náhodou. Bude servisne výhodnejší ? Určite nie.Bude emisne menej problémov z EK ? garantovanie nie.
Kľakne diesel pre krátke trasy ? Určite nie.Dopadom bude že kdesi v polčase tých 200 tis km bude dávať čistiť sanie pretože bude naložené sajrajtom. V jednej veci bude mať benzín na vrch,v ohreve.Ale aj tu platí že treba rozlišovať.Ja na vyzlečenie kabáta a už pohodu potrebujem v zime 1 km ! Kto neverí...predvediem. Voyager 2,5 Crdi...2003
Je japonec riešenie na krátke trasy ? Ani náhodou. Devast je horší než si ktokoľvek vie predstaviť.Dám hádať...čo je na foto ? Pomocná indícia ..motor Toyoty.Tu sa často operuje Toyotou.Kto by sa hádal,komu vyhovuje,načo mu pluť do piva.Tá ospievaná motorizácia ale pokojne urobí,že vodičovi nedá posratý teplomer pre oči,ale kontrolku !!! Modrá je dobrá
Že jazdia automaticky podchladené a v zlom režime ? detail ! Často padne obdivné - Verso.Hovorí sa že optimista je nezorientovaný....platí to.Minimálne sú veci tak že si strašne radi nahovárame bludy a veľmi neradi veci riešime nestranne a objektívne
Obrázok
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa martincichy »

Milan, henta fotka smrdi zanedbanym olejovym servisom. Pred dvomi rokmi som rozoberal yarisa, vyslovene mestska premavka. Rv 2004. Olej meneny raz rocne - 5000 az 10 000 km rocne. Piesty mal pekne. Rozoberal som ho, lebo ho trafil iny autiak a isiel na suciastky.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa oco13 »

Martin - ale opýtajme sa kolko aut, ktoré nemajú osobného poctivého mechanika ako napr. je Milan má ten olej servis a všetko ostatné v poriadku? Kolko laikov si drží toto v hlave? lebo tých servisných intervalov v dome , zahrade a okolo je pomerne vela.
Možno som za debila - ale na olej mi volá moj mechanik, na kotol kominár, na pzp poišťovák, atď. Neviem ako to majú zabezpečené iní, ale ja si držím v hlave ovela viac termíny postrekov zahrady a sadu, ako termín kopy železa čo le ťahá peniaze z vačku.
A ešte doplním - stroje kde naozaj ten servis musím riešiť ja tak píšem do kalendára - bez ohladu na mth na jar 1.3. a na jeseň 1.9. olej /filtre.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zanedbaný možno,ale v zmysle toho predošlého majiteľa.To je vždy otázne čo sa za nejaký pár desať tisíc ukáže.Určite by sme inak o veciach hovorili pokiaľ by sa jednalo o kúpu vozidla kde ide všetko od 1 km.Ale ani jednu ruku nepotrebujem na počítanie,koľko nových aut veselo ide na úplne zlom olejovom servise ťahajúc LL režim.Je úplná rarita,ale takého tiež mám čo vymenil na novom prvý olej po 1500 km a dá sa mu len zagratulovať.Absolutna rarita.Dobrý servis je jedna neznáma v tomto štáte,samozrejme že to nahráva problémom ktoré by nemuseli byť,lenže prísť musia.Fyzika a mechanika je neúprosná a oklamať sa nedá,ľudí naopak hompálať je hračka a poblázniť ich nezmyslami ešte ľahšie.Zažil som keď som obiehal predajcov a synovi sme kupovali car.Tie kecy boli často stupidne idiotské a všetko prezentovali ako nenormálnu suprovinu.Až som tuším v Hyundai sa opýtal predajcu či je duševne zdravý.
Lenže tu ide o jazdené auto,čo nie je problém.Problém je tie požiadavky,kde človeka opustia sily lebo začať od písmena A to nemá cenu.Navyše tak kde už je človek pod sedatívami z internetu,to už skôr by jeden presvedčil antivaxera.Tu si len človek pre seba povie...toto nedopadne dobre.
Mandarinka28
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 12.12.2021 22:52
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa Mandarinka28 »

mhlavaty napísal: 30.01.2022 17:44 Lenže tu ide o jazdené auto,čo nie je problém.Problém je tie požiadavky,kde človeka opustia sily lebo začať od písmena A to nemá cenu.Navyše tak kde už je človek pod sedatívami z internetu,to už skôr by jeden presvedčil antivaxera.Tu si len človek pre seba povie...toto nedopadne dobre.
Ak narazate na mna a poziadavky, ktore som na zaciatku uviedla, kludne mi to prosim vysvetlite a napiste mi, v com bol problem. Ja sa rada dozviem nieco nove a necham si vyvratit chybny nazor, ved s tym som aj prisla na toto forum, ze ja som laik a chcem sa obratit na skusenejsich. A pokojne mi poradte aj ine auto do tych 8 tis s velkym kufrom, ktore by ste vy odporucili.
fastcharge
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 02.09.2021 19:45
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa fastcharge »

Mandarinka28 napísal: 30.01.2022 22:08
mhlavaty napísal: 30.01.2022 17:44 Lenže tu ide o jazdené auto,čo nie je problém.Problém je tie požiadavky,kde človeka opustia sily lebo začať od písmena A to nemá cenu.Navyše tak kde už je človek pod sedatívami z internetu,to už skôr by jeden presvedčil antivaxera.Tu si len človek pre seba povie...toto nedopadne dobre.
Ak narazate na mna a poziadavky, ktore som na zaciatku uviedla, kludne mi to prosim vysvetlite a napiste mi, v com bol problem. Ja sa rada dozviem nieco nove a necham si vyvratit chybny nazor, ved s tym som aj prisla na toto forum, ze ja som laik a chcem sa obratit na skusenejsich. A pokojne mi poradte aj ine auto do tych 8 tis s velkym kufrom, ktore by ste vy odporucili.
Podla mna, starsie nepriamovstrekove benziny boli skratka na kratke trasy menej citlive nez naftaky. Pri modernych malych turbach a primovstrekov uz je to v podstate jedno, naftak ako benzin.

Co sa tyka auta s 200 000km a jeho potencialom vydrzat 7 rokov ... skor nie. Najdes auta ktore nalietali 300 000km a v podstate im pocas ich zivota nic moc nebolo, vymenil sa olej, vymenili sa brzdy, ale inak to spokojne lietalo. Lenze to boli dialnicne krizniky a ty jednou cestou do Tesca v ramci BA pokojne znicis auto viac nez jednou cestou z BA do KE.

Osobne by som tu asi zvazil Mazdu 6 s 2.0i. Neviem, ci je to najbezpecnejsie auto v ramci svojej triedy, ale vyznamne asi ani nebude zaostavat a mozno by Ti po kupe ostala este aj nejaka rezerva.

Pripadne mozno aj nieco taketo, ak by to malo byt novsie (su aj v kombi): https://www.autobazar.eu/renault-megane ... 00466.html
S tym 1.6i motorom to bude asi dost lenive, ale zaroven by to mohlo nieco vydrzat. Pripadne starsia generacia bude asi lacnejsia, ale vacsinou su to male benziny, alebo naftaky.

Ono totiz neviem ci si uz komunikovala s tym auto poradcom, ale pravdepodobne tiez nebudu uplne nadseni z prilis stareho, alebo prilis vylietaneho auta, pretoze tie prehliadky hraju dost na istotu. Problem je, ze prehliadka nie je uplne lacna a auta sa dnes predavaju v desivom stave, takze sa Ti kludne moze stat, ze prehliadku absolvujes niekolkokrat a stale budes bez auta.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa lorak777 »

obdivujem mhlavaty, kolko mas trpezlivosti vysvetlovat, preco uz dnes ani benziny nie su na kratke trasy, ja som sa to obcas snazil par vetami, ale ty mas stale bozsku trpezlivost tu pisat veci ludom, co absolutne neovladaju fyziku, o konstrukcii modernych motorov nemozu mat ani sajnu...je to presne ako ked niekto vie len malu nasobilku a v skole ho chcu naucit financnej gramotnosti... to je absolutne nemozne....aj tu tak max 10 ludi rozumie konstrukcii, mazaniu a chladeniu a ako to vsetko suvisi, ostatni ani tuk....ako si tu uz parkrat spomenul, na to sa mali ucit v zakladnej skole, dnes sa to vobec neda dobehnut....aj tato pani sama v ziadnom pripade netrafi benzinak, co by jej vyhovoval a zas tu bude pacient, ze vela zere, stupa hladina oleja, netaha, vsetko mi vymenili a nic neopravili, aky olej, aky benzin, dymi to, kde mi to opravia, alebo mam predat ????? ako by som to videl....tu si 90% ludi mysli, ze 20-rocny benzin je len na vyhodenie a uz sa neda a nik ho nevie opravit..tato pani ak pojde do toho sama, zhori ako fakla....
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa lorak777 »

este trosku k tym jazdenkam, alebo co to je....uz som tu spomenul, ze jazdim takmer okolo komina, tj. niekedy 10 km tam a tolko spat teraz na dvoch takmer najluxusnejsich dizlovych autach na nasom trhu, alebo ma vozia a nic im nie je...vedia si tu predstavit ludia ,aku starostlivost take auto musi mat????? Nevedia....tu je to len o spotrebe a ako usetrit a ze je to kus zeleza....ja aj po hodinovej zapche nevystupujem z auta nasraty, ci je minus 20,alebo plus 40st... a ked je treba, tak auto ide na 200 km vylet nikam, len tak, lebo sa ten motor potrebuje vydychat...len to nie je mozne pre niekoho, kto si pise kroniku, ci mu to zerie 4,5 litra, alebo 4,7 litra....mne ide len o bezpecnost a ta si vyzaduje vysoku spotrebu a naklady na udrzbu....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tom je základný problém že vysvetlovať všetko úplne od Adama a Evi to nejde.Ludia sú internetom dokonale zmagorený,blud od sérioznej veci nerozoznajú,a tak sa aj bludy podsúvajú stále vo väčšom množstve lebo sa dá.Vysvetľovať rozdiel techniky desaťročia 2000-2010 a 2010-2020 je zbytočné.nezaváži ani najmenej,pretože zbytočne je technika odolnejšia,jednoduchšia a spolahlivejšia,ak tie nové sú krajšie a hlavne vidieť že sú novšie alebo úplne nové.To je dnes hlavný kúpny argument,ako to vyzerá.Čo tam potom ako to slúži,keď je nutný výzor a image auta.
Auto alo pani hladá splňa aj môj Voy 2,5 Crdi z 2003 roku.Prežije tu všetky dnešné auta a na rozdiel od nich bezstarostne.Je spústa ozaj suprových aut ktoré by napr v kombi verzii absolutne splnili požiadavky. Ibaže,v hlave je zakódované - 5 hviezdičiek. Že ak sa dostanem do kolízie z iným autom,najskôr bude mať smolu ten druhý,lebo z mojími vyše dvoma tonami to lahko nerozdýcha.Ale...nikdy nad ničím podobným nestojí uvažovať,ja sa zrazím z Tatrovkou a mám smolu.Treba jazdiť bez zrážok a myslieť na celé okolie a za celé okolie.Myslieť po...pozde milý drozde.Život nie je počítačový level.
Vysvetľovať že čím novší benzin,tým prepracovanejší menežment,tým háklivejší emisný systém.A tomu jazdy okolo komína robia problémy.Vyvolávať búrku a strety názorov táboru diesel kontra benzín ? Posledné čo nie je potrebné.Aj ak je to stret ľudí ktorý nikdy motor vnútorne nevideli,nerozumejú mu,diagnostike už ani náznak z výparu.Do slučky strká každý vlastnú hlavu,nie moju,nie tvoju.Toto sú prakticky vždy debaty o jazdenkách,kupovaných v prostredí štátu kde platia svojské pravidlá a je volný ring pre čokoľvek.Tu sa dá jediné...nedať sa dobehnúť.a to tu nik z klávesnice nedokáže za iného urobiť.Už som to spomínal....ani len to neurobí nik,čo je triviálny úkon,a dáva obrovský obraz o stave daného motora.ostatné už sa dá do vysokej miery vizuálne.zaujíma snáď niekoho ? Jediný sa na vec neopýtal.Ako hovorí Pitkin....a o tom to je.
Dnes ráno som absolvoval EK a STK synove Toledo 3-ka 2,0 Tdi BKD cca 370 tis km. Dodnes pôvodné všetko,menená dvojhmota. o 7.45 sme raňajkovali už doma. Za pár dní idem z mojim Voyagerom,bez krčov v žalúdku,pritom je to CR motor ako tie dnešné.Len predsa to nie je to dnešné,ja idem na emisku v pohode a tak pôjdem aj vtedy keď tie dnešné spapá lis v kovošrote.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Jazdenka do 9000 eur s veľkým kufrom - stredná trieda vs. nižšia stredná trieda

Príspevok od používateľa oco13 »

lorak777 napísal: 31.01.2022 10:30 o bezpecnost a ta si vyzaduje vysoku spotrebu a naklady na udrzbu....
Milý Lorak - pozri si tie fotky čo som tu postoval - bezpečnosť je len a len v tvojej hlave , lebo ak ťa prišlápne vlak s 2000 tonami tak ti nepomôže ani kozmická loď.
Asi fakt dám zlepšovák - každého účastníka DN stiahnuť navždy z ciest - tak krásne by sa to tu vyčistilo. :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných