Jazda medzi kamionmi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Jazda medzi kamionmi
Zdravím chlapi,
všimol som si jednu vec a chcem sa spýtať na Váš názor, prečo je tomu tak.
Pri jazde po dialnici, alebo rýchlostnej ceste sa mi semtam stane, že je pre mňa výhodné ísť v kolóne medzi kamiónmy. Napríklad: zjazd z diaľnice na Hlohovec teraz opravujú a pohybuje sa tam dlhá kolóna kamiónov. O pár sto metrov budem odbočovať, je to tam krátke, tak sa zaradím medzi kamióny a keď prídem k výjazdu, odbočím. V tom sa mi ale kamión, ktorý ide zamnou, natlačí na zadok, bliká, trúbi. Ja rýchlejšie ísť nemôžem, kedže kamión predomnou by som musel buď podliezť, alebo preskočiť. Alebo sa dať do lavého pruhu a vzápatí sa hneď natlačiť do pravého, aby som mohol použiť výjazd. To tiež niekedy nieje sranda, lebo kamióny jazdia jeden hneď za druhým a nechcú ma medzi seba pustiť. Alebo, ide kolóna kamiónov, ja idem v ľavom pruhu, pomaly ich obieham. Vidím za sebou rýchlejšie auto, zaradím sa vpravo medzi kamióny. Vľavo idú rýchlejšie autá, chcem počkať medzi kamiónmi, kým sa ľavý pruh uvolní, aby som ich nemusel svojou 110km rýchlosťou spomaľovať. Kamión zamnou sa na mňa natlačí a bliká. Pritom on nemôže ísť rýchlejšie, lebo kolóna kamiónov pred nami ide 90tkou. Nieje mojím zámerom jazdiť po dialnici 90 s kamionmy, ale niekedy to je najvhodnejšie, najbezpečnejšie a tolerantné voči ostatným. Prečo okamžite blikajú a trúbia? Prečo im vadí osobák v kolóne?
všimol som si jednu vec a chcem sa spýtať na Váš názor, prečo je tomu tak.
Pri jazde po dialnici, alebo rýchlostnej ceste sa mi semtam stane, že je pre mňa výhodné ísť v kolóne medzi kamiónmy. Napríklad: zjazd z diaľnice na Hlohovec teraz opravujú a pohybuje sa tam dlhá kolóna kamiónov. O pár sto metrov budem odbočovať, je to tam krátke, tak sa zaradím medzi kamióny a keď prídem k výjazdu, odbočím. V tom sa mi ale kamión, ktorý ide zamnou, natlačí na zadok, bliká, trúbi. Ja rýchlejšie ísť nemôžem, kedže kamión predomnou by som musel buď podliezť, alebo preskočiť. Alebo sa dať do lavého pruhu a vzápatí sa hneď natlačiť do pravého, aby som mohol použiť výjazd. To tiež niekedy nieje sranda, lebo kamióny jazdia jeden hneď za druhým a nechcú ma medzi seba pustiť. Alebo, ide kolóna kamiónov, ja idem v ľavom pruhu, pomaly ich obieham. Vidím za sebou rýchlejšie auto, zaradím sa vpravo medzi kamióny. Vľavo idú rýchlejšie autá, chcem počkať medzi kamiónmi, kým sa ľavý pruh uvolní, aby som ich nemusel svojou 110km rýchlosťou spomaľovať. Kamión zamnou sa na mňa natlačí a bliká. Pritom on nemôže ísť rýchlejšie, lebo kolóna kamiónov pred nami ide 90tkou. Nieje mojím zámerom jazdiť po dialnici 90 s kamionmy, ale niekedy to je najvhodnejšie, najbezpečnejšie a tolerantné voči ostatným. Prečo okamžite blikajú a trúbia? Prečo im vadí osobák v kolóne?
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2962
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Nehcem, aby sa tato tema nejak zvrhla len na nadavanie na kamionistov. Skor som cakal, ci mi niekto nenapise nejake vysvetlenie. Aspon na 50% nejake rozumne. Napriklad, ze ked idu nakladaky za sebou, tak maju mozno mensi odpor vzduchu a tym padom nizsiu spotrebu. Ale, ten vzduch sa predsa zraza zasa naspat skoro hned za navesom. Alebo, ak su z jednej firmy a idu na to iste miesto, tak nechcu, aby bolo nimi ine auto. Neviem, no.
Kazdopadne, je to nebezpecne.
Kazdopadne, je to nebezpecne.
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 05.07.2010 15:13 Zdieľať na Facebook
Asi si si aj sam odpovedal. Spotreba znie vcelku jedina logicka odpoved. Len neviem co je bezpecne na jazde za kamionom. Vidis len kamion a nic viac. Takmer ziadne predvidanie ti nehrozi. Oni tiez nic nevidia v tom tesnom zavese. A ked si nechas dostatocny odstup tak nebudu vahat ta predbehnut. Jazda za kamionom je podla mna najhorsia moznost co sa tyka dialnice. Niesu to moc prijemne foto ked osobak bura zo zadu do kamiona. Naves ti tak spravi kabrio ale aj bez celneho skla. Cicmanec musi byt vo vreci sam.
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Lubos, jazdil som na kamione, aj kamarat je kamionista a tiež hovorí, že to nieje med lízať, ale stále nechápem, prečo nemôžem jazdiť tých pár stoviek metrov medzi nimi.
A jazdil som aj s tempomatom. Okej, kaminonisti su pod tlakom, asi uz je aj problem najst firmu, ktora by ta nenutila pod hrozbou vypovede jazdit bez karty, s dvoma kartami, s magnetom,pretazeneho, policajti, inspekcia prace davaju pokuty... .
Ale skus mi tak polopate vysvetlit, ako ich ja zdrzujem a preco nemozem tych par stoviek metrov ist medzi nimi?
Viem, co to je ubrzdit, preto sa dam medzi nich tak, aby brzdit nemuseli. Určite by ma nenapadlo sa nejak medzi nich surovo vtrepat, im by sa nestalo nič a mňa by zlisovali na placku.
Stáva sa to aj vtedy, keď idem za poslednym v kolone, dalsi nakladiak ma dobehne a zacne po mne blikat. Za tym poslednym nakladiakom v kolone chce ist jednopducho on. Ake je na to dovod? To ma co spolocne s casom? Ved ked ja sa mu uhnem, tak ho bude zdrziavat ten nakladiak predomnou. Ci nie?
A jazdil som aj s tempomatom. Okej, kaminonisti su pod tlakom, asi uz je aj problem najst firmu, ktora by ta nenutila pod hrozbou vypovede jazdit bez karty, s dvoma kartami, s magnetom,pretazeneho, policajti, inspekcia prace davaju pokuty... .
Ale skus mi tak polopate vysvetlit, ako ich ja zdrzujem a preco nemozem tych par stoviek metrov ist medzi nimi?
Viem, co to je ubrzdit, preto sa dam medzi nich tak, aby brzdit nemuseli. Určite by ma nenapadlo sa nejak medzi nich surovo vtrepat, im by sa nestalo nič a mňa by zlisovali na placku.
Stáva sa to aj vtedy, keď idem za poslednym v kolone, dalsi nakladiak ma dobehne a zacne po mne blikat. Za tym poslednym nakladiakom v kolone chce ist jednopducho on. Ake je na to dovod? To ma co spolocne s casom? Ved ked ja sa mu uhnem, tak ho bude zdrziavat ten nakladiak predomnou. Ci nie?
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Luker, na to, aby som do neho nevpalil zozadu, sluzi bezpecna vzialenost, co je minimalne dve sekundy, alebo minimalne pol tachometra, ak prsi, alebo podobne, tak je to cely tachometer. Nejak nemam časté skúsenosti, žeby ma už obiehal na dialnici kamión. Stáva sa to minimálne. Napriklad minule na R1 bol jeden magor. V lavom pruhu siel pluh, tak som sa zaradil za posledný kamión v kolóne. Kamionista zamnou zasa blikačka, trubenie. Obehli sme pluh sprava, chcel som ist do laveho, ale ihned sa mi tam natlacil ten kamion, co bol zamnou. Dal sa vedla mna a vytlacil na na krajnicu, do snehu. Nezaradil sa ale za kolonu, ale v ramci kolony stale obehoval. Neviem naco, Donovaly boli aj tak uzavrete. Mozno mal obmedzovac nie na 90, ako ostatni, ale na 91, tak chcel byt na parkovisku o 4 hodiny skor. V lavom pruhu samozrejme len zavadzal a spomaloval premavku, kedze mu hodnu chvilu trvalo, kym obehol a dovolili mu zaradit sa do kolony. Ja som mal prestavku v BB a potom som ho videl stat v kolone pred Donovalmi. Cize, aka je logika takehoto obiehania?
Radsej pojdem 400 metrov medzi kamionmi, ako sa na poslednu chvilu preradovat do vyjazdu, alebo zavadziat autam, ktore chcu ist 140.
Radsej pojdem 400 metrov medzi kamionmi, ako sa na poslednu chvilu preradovat do vyjazdu, alebo zavadziat autam, ktore chcu ist 140.
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Vojto, ono to dáva logiku. Keď si znížiš IQ na priemernú hodnotu kamionistu. Ak mi nastavia tempomat na starých pneu na 90, tak na dobrom dezéne to bude rýchlosť 91. A teraz si radikálne zníž to IQ a prídeš na to, že Ťa zdržiava vždy len ten posledný v kolóne, ten, čo je priamo pred tebou. Ale to by potom blikali aj na náklaďák pred nimi, nielen na osobáky, takže nič. Móžme špekulovať dalej...
A k tej niozsej spotrebe-ano, ale! O kolko je nizsia? To by musel jazdit najdalej pol metra za kamionom pred nim. Sice by mu vzduch neposobil na celnu plochu, ale stale by obtekal okolo neho, aj to je trenie. Vidno to napriklad vtedy, ked prsi, ze ako rychlo sa ten vzduch obtekajuci okolo navesu vracia naspat.
A k tej niozsej spotrebe-ano, ale! O kolko je nizsia? To by musel jazdit najdalej pol metra za kamionom pred nim. Sice by mu vzduch neposobil na celnu plochu, ale stale by obtekal okolo neho, aj to je trenie. Vidno to napriklad vtedy, ked prsi, ze ako rychlo sa ten vzduch obtekajuci okolo navesu vracia naspat.
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Myslím, ze tu nieje najvacsi problem vo vyplate, ale hlavne v podmienkach. Ano, aj vyplata by mohla byt lepsie, ale hlavne podmienky. Nikto necaka extra podmienky, luxusom je uz len jednoduche dodrziavanie zakonov a vyhlasky zo strany zamestnavatela. Uz toto sa nazyva luxusom. Okej.
Ale aby som ja zaplatil zivotom za to, ze niekto iny ma blbu robotu? Ved ked sa na mna natlaci nakladiak a ja by som musel pribrzdit, tak nieje sance, aby to on ubrzdil. Jednoducho natrepe domna zozadu, vyletim mimo dialnice, alebo ma vtlaci pod naves predomnou. To si treba uvedomit. Naozaj treba o tom triezvo porozmyslat, ze to je nieco podobne, ako keby som na niekoho mieril nabitou zbranou, ktora moze zhodou okolnosti vystrelit. Ked mi zabije dieta na zadnom sedadle, alebo dolame mna, tak co mam na to povedat? Chudak vodic, ved on ma tak slabu vyplatu... . Alebo mam na ten zjazd z dialnice preletiet? Alebo zastavit v lavom pruhu, pockat, kym prejdu nakladiaky a potom odbocit? Alebo sa na poslednu chvilu prepliest pomedzi nakladiaky a donutit ich dupat po brzdach? Alebo odbocit az na dalsom vyjazde?
Chcem logicku odpoved, preco ked ma dobehne nakladiak, tak sa na mna nalepi a ohrozuje ma. Ciastocnou odpovedou je znizenie spotreby na 400 metrovom useku. Dalsi navrh?
Ale aby som ja zaplatil zivotom za to, ze niekto iny ma blbu robotu? Ved ked sa na mna natlaci nakladiak a ja by som musel pribrzdit, tak nieje sance, aby to on ubrzdil. Jednoducho natrepe domna zozadu, vyletim mimo dialnice, alebo ma vtlaci pod naves predomnou. To si treba uvedomit. Naozaj treba o tom triezvo porozmyslat, ze to je nieco podobne, ako keby som na niekoho mieril nabitou zbranou, ktora moze zhodou okolnosti vystrelit. Ked mi zabije dieta na zadnom sedadle, alebo dolame mna, tak co mam na to povedat? Chudak vodic, ved on ma tak slabu vyplatu... . Alebo mam na ten zjazd z dialnice preletiet? Alebo zastavit v lavom pruhu, pockat, kym prejdu nakladiaky a potom odbocit? Alebo sa na poslednu chvilu prepliest pomedzi nakladiaky a donutit ich dupat po brzdach? Alebo odbocit az na dalsom vyjazde?
Chcem logicku odpoved, preco ked ma dobehne nakladiak, tak sa na mna nalepi a ohrozuje ma. Ciastocnou odpovedou je znizenie spotreby na 400 metrovom useku. Dalsi navrh?
-
- Príspevky: 668
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 134
- Dátum registrácie: 14.12.2011 10:55 Zdieľať na Facebook
Ty máš starosti . Však nech vyblikuje a vytrubuje, keď ho to baví ... vynadaj mu len tak, sám pre seba do nejakých k..., ako to urobil v tej chvíli určite aj on na teba a jazdi ďalej medzi kamiónmi, ako si aj do teraz vztýčený prostredník asi z kabíny kamióna neuvidí ..... my za to nemôžme, že jeho buzerujú, alebo, že sa niekam ponáhľa. Trochu tolerancie by to chcelo na tej ceste
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
ja som tiez kamionsta a to co pise autor z tych veci nerobim ani jednu nevidim vyznam sa lepit na iny kamion je to nepohodlne a lepsie sa mi soferuje ked mam pred sebou dobry rozhlad ako len dvere navesu. dokym osobak predomnou ma nevybrzduje a ide po dialnici aspon 85-90 tak mi je to jedno ale tiez by podaktori v osobakoch nemuseli brzdit premavku jazdou mimo obce rychlostou cca70 km/h na rovnom useku https://www.youtube.com/watch?v=zvB0z_v ... e=youtu.be
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
fiat uno logo 1.1
Scania R450
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Biker, jazda pomaly mimo obec po rovnom useku je jedna vec. Druha vec je, ked ho zacnes obiehat a on vtedy zacne pridavat. Ty zacnes brzdit, on tiez. A s kamionom vtedy uz vela nevyspekulujes. Nepridas natolko, aby si ho dokazal "prebit", ani tak rychlo nezbrzdis. Zazil som aj taketo veci. To len tak, mimo temu.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných