Ice Road Truckers

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> keď počúvam tie kváziodborné kometáre, tak mi je jasné, že mnohé z nich by ani jeden vodič nepovedal.


pravda... spominal si nejake preklady, to mi je nezname, ja kukam original anglicku verziu a tam podla mna prilis netrepu lebo to maju konzultovane a schvalovane (su tam ludia co ich oznacuju "approvers" co su doslova prelozeni "schvalovači").

Problem pri akomkolvek preklade moze nastat na strane metriky - oni maju fahrenheity, my stupne, oni maju libry, my tony, oni maju mile, my kilometre, oni palce my centimetre atd atd.

Ze je to zaujimavy dokument to je rozhodne jasne. Ale to ze je to show sa samozrejme zapriet neda. Vela veci je tam prifarbenych, zdramatizovanych atd. Ale ved to sa deje vsade okolo nas, oni potrebuju sledovanost...


Ozaj, kto odtialto ma zaujem zhliadnut nejakych par dielov ? Staci odpovedat "ja" :) ked bude nejake dostatocne mnozstvo, rozhodne nieco "poriesime" - sukromne spravy mi nepiste.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Práve na to pozerám. Vozia to do bane v Diaviku čo je pokial ide o zemepisnú polohu, zhruba v polovici Švédska, Fínska, alebo Nórska. Pokial ide o techniku, tak také rarity to nebudú. Amíci ako obyčajne, vedia spraviť show aj z makačky :-) V spomínaných krajinách v podobných podmienkach (nie na jazerách) funguje zásobovanie aj autobusová doprava, len o tom nenatočili dokument. Je pravda, že asi by som sa na to nenechal nahovoriť a keď, asi by som jazdil v zimnom neopréne s kyslíkovou flašou na chrbte :-) + jednou propánbutánovou s horákom, aby som sa potom mohol zohriať. Brr
Ale čo mňa dosť zaujíma je, ako to funguje v tej bani. Je vlastne v jazere, všade okolo milión jazier a močarísk a baňa je hlboká niekoľko 10tok m a priemer snáď km.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no tak zhodou okolnosti som to dnes vymakol aj ja, prepinam kanaly a zrazu ze aha ved mam z notebooku pusteny diel ale kurnik co to jazdia na jazerach ked ja pozeram piaty rocnik kde jazdia na Dalton Highway, kuknem lepsie a ze Jóóóój+ a pocuvam ze rozpravaju monotonnym hlasom jedneho cloveka vsetci doradu :)

poviem ti takto to nema ziadnu atraktivitu, pripomenulo mi to casy po revolucii kedy jeden chlapik prekladal cele porno aj zenske aj muzske hlasy takym "zainteresovanym tonom", urcite vies co myslim :)

zle, velmi zle z technickeho hladiska prekladu a realizacie...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
laci73
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 17.11.2008 21:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laci73 »

ICE road truckers je....show....s velkym poctom zavadzajucich udajov a p.

Jazdim kamionom po kanade, mam vlastny tahac. Nad 60 paralelkou sa moze jazdit max 16 hodin, celkova sichta je 18. V pripade zleho pocasia sa moze pridat 2 hodiny navyse, ale zase na 2. den si ich musi ubrat. Vela vodicov pouziva len papierove log books, takze vela z nich podvadza.

radenie na 18 stupovej prevodovke dsa da aj bez spojky, takisto ako na 13.
Radenie je do H, avsak ak tahas paku uplne k sebe a dopredu mas spiatocku a ak k sebe a dozadu je low. Kazda z rychlosti ma polovicky( mala a velka). Ovlada sa sivym tlacitkom na pake na boku od sofera.
cize radis low mala , low velka, 1 m 1v 2m 2v....az po 4 V, potom prepnes packu na prevodovke na preradenie do velkej rady a pokracujes 5m-5v......8v.
13 stupnova ma to iste radenie, ibaze rychlosti 1-4 nemaju polovicky, cize polovicky su len vo velkej rade.
Radenie bez spojky je dost potrebne hlavne pri rozjazdoch v prudkych kopcoch s tazkym navesom. spojka je len na rozjazd. Sice prevodovka tym trpi, ale pri troske citu sa to da. Radenie hore je malina...radenie dole...chce cvik.

radenie hore: vytocis motorna 1500 otacok, tahas na paku a ked uberies plyn, preradis
radenie dole, zalezi ci ides podradit do kopca, alebo dole kopcom. ak do kopca, zase tahas paku, uberies plyn, vyradis, pridas plyn a zaradis, radenie dole kopcom je podobne, ale ked idem na motorovke radsej pouzivam spojku.

Vymena novej prevodovky stoji asi 8000, so vsetkym s tym spojenym cca 12-14 tisic.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

fantazia Laci, klobuk dole, jazdil si niekedy aj NWT [north-west territories] a na zamrznutych jazerach ?

A aky mas voz ? Nemyslim Voyagera (mam tiez) ale kamion...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

perly z dnešného dielu.
Chlapík ma naložené 2 návesy (cca 50t materiálu) a preklad: veziem asi 5t cementu :41c2: :d :D čo by odviezol napr AVIOU 120. Potom sa tam prepadla cisterna, prišla náhradná, prečerpávali údajne naftu a preklad: je potrebné prečerpať 53t nafty :zg282: chápete? z 24m3 cisterny pri mernej hmotnosti nafty 800kg/kubík čo je trochu cez 20t.
laci73
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 17.11.2008 21:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laci73 »

na ice roads som nejazdil, ale mozno skusim toho roku, vravim mozno. Mam respekt voci zime a tam nie je nic. Staci ak jazdis po alberte a BC a 500 km nie je absolutne nic, ani signal na radio, telefon. Len pocuvam CD dookola. Ale prekrasne hory, jazdit je relax.

Inak tie dve navesy sa volaju B-trains, celkova vaha je 63,5 tony.
Mam Volvo Vnl 660 s 500 konovym cummins ISX a 13 st. prevodovkou. Taham 53' tridem dry van( trojnapravovu ohrievanu skrinu).
Ak ste tu nejaki volvaci, aka je spolahlivost volvo D12 465 HP motora?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

laci73 napísal: Inak tie dve navesy sa volaju B-trains, celkova vaha je 63,5 tony.
No, to +- sedí aj na európske pomery. Návesová súprava má 40t + 2. náves síce u nás nemôže mať + 24t ale to čo hovoríš sedí s tým, čo som predpokladal. 2 návesy po cca 4,8t + ťahač cca 7,5 a na náklad zostáva 47-48t.
laci73
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 17.11.2008 21:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laci73 »

v podstate rozhoduju tlaky na napravy. tahace u nas maju 3 napravy a navesy vo vacsine 2 alebo 3, B-trains maju 5. Tlak na napravu je 9 ton, 5,5 na prednu. Ale zalezi v ktorej provincii jazdis a kde, pretoze maju vlastne pravidla hry, a tak sa moze stat ze naves z BC nie je akceptovatelny na Yukone alebo NWT.
V podstate pravidlo je ze tahac a tandem( 2 napravy na navese) je 40 ton, tridem je 46,5 tony a B trains 63.5. Na ostatok treba oversize alebo overload permit. Nadvaha sa netoleruje. Aj ked celkovu vahu splnas, nesmies prekrocit tlaky na napravy a preto sa potom posuvaju napravy na navese a tiez tocna na tahaci, ale zase to musi byt v akceptovatelnych rozmeroch, inak pokuta.
Velmi rozsirene su flat -decks, v podstate valnik bez bocnic, su velmi lahke cize sa da na nich dost vozit, nevyhoda je ze naklad treba kazdych 170 km kontrolovat a tiez plachtovat, co v mraze a vetre vobec nie je zabavne.
Neviem ako je to v europe, jazdil som len po kanade, ale teraz som na sk a tie tahace s navesmi sa mi zdaju byt kratke, ale je to relativne, hlavne ak treba niekam zacuvat...ze? :zg282:

Retaze musis mat takmer 3/4 roka, zalezi od kopca, pred kazdym kopcom sa davju inak, zalezi co tahas, niekde len na tahac, niekde aj na naves.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

posuvanie naprav som videl, bohovska sranda...

cuvanie a priestor v Europe sa neda porovnat s Aljaskou, tam v principe cuvat nemusis :)
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

nápravy návesu a predná náprava ťahača nesmie prekročiť 9t ak má pneu 345/55R22,5 resp tzv. balóny. Inak 8t. Hnaná náprava s dvojmontážou 13t, tandemová s dvojmontážou 21t. Tlaky náprav sa samozrejme nesčítavajú, podstatná je celková hmotnosť. Náves samotný má 13,6m, návesová súprava 16m a max 40t, resp. 44t ak ide o kontajnerovú prepravu. Súprava s 2 návesmi nesmie prekročiť 21m, celkovú hmotnosť Ti nepoviem. Max. výška 4m v prípade kontajnerov je to myslím +10cm ale asi kecám. No je to viac.
U nás je najčastejšia súprava 2oj náprava ťahač + 3oj náprava náves. Bezbočnicové sa používajú aj tu, no zriedkavo. A ak, tak často majú také 10cm bočničky ako doraz. Najlahší plachtový náves je od Rakušákov, fa. BERGER (poznať ho podľa dierovaného chasis) má 4 400kg.
Posúvanie náprav je v EU výsada skôr špeciálnej a nadrozmernej prepravy, rovnako ako posuvné točnice. Je to drahé a ťažké, takže pre bežnú komerčnú dopravu je to nevhodné.
laci73
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 17.11.2008 21:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laci73 »

mp3turbo...by si sa divil kde niekedy chcu aby si zacuval...aj ked kanada je siroka zem, milujem niektore doky a hlavne borca na brane co mi potom povie ci nemozem posunut naves o 5 cm na druhu stranu lebo tak sa mu chodi lepsie s vozikom.
Ked som jazdieval na sever pre drevo, tiez naukladaju palety kde im pride a maju len jednu nakladaciu rampu.....ale dedo nalozil 27 ton reziva do navesu cez zadne dvere tak za 5-7 minut.

Inak prekrasna polarna ziara tam bola.

Co sa tyka dlzky navesov tak standard je 48 stop(14,6m), potom 53stop, cca 16 metrov a b trains su 28 a 32 stop. Teraz bezi skusobny projek kde chcu dovolit na vybranych trasach 3 53 ' B trains, cize celkova dlzka bude okolo 60 metrov.

Nikto tu nejazdi s volvom 12 liter 6 valec? rozmyslam nad rocnikom 2004-2007, aj keby som najradsej zase s cumminsom, ale malo ich je, vsade uz len volvo motor.
laci73
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 17.11.2008 21:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laci73 »

Sice nejazdim ice road trucking ale momentalne som bol v Prince George, BC.Dnes som retaze zakladal len 3x. Vonku -32, s vetrom -42. V kabine 27 C a aj tak mam namrazu na oknach z vnutra. Zatial ziadne extra prisady do nafty, ale motor uz bezi 4 dni v kuse. Veziem vodu, mam zapnuty ohrievac na navese, a aj tak flase okolo stien navesu troska prituhli. Brzdy na navese nezapinam, aby nezamrzli, len na tahaci. Tie ak prituhnu, motor to dokaze pretocit, ale prituhne na navese tak sa nepohnes.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ty wogo... to by mna uz zlomilo na tri polovicky :)
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných