Hyundai Tucson 1.6 T-GDI , 7DCT - benzin v oleji

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI , 7DCT - benzin v oleji

Príspevok od používateľa didoop »

Dobry den,

Na uvod ... Moj nazor na tuto znacku asi vycitate z nazvu, lebo sa mi proste nepacia - neohuruju nemeckym zmyslom pre detail, ale tak polovicky vyberaju auta podla vyzoru, takze sa mi nepodarilo zabranit aby sa taketo auto kupilo pretoza na druhu stranu nieje az tak zle vybavene + dobra zaruka a doteraz sme mali predpoklad ze aspon bude premiestnovat spolahlivo.

K problemu ale. Predvcerom som musel ist na neplanovanu navstevu servisu - kontrolka motora. Auto slo na 3 valce a nesktuocne pachlo.Zo servisu mi volali - olej bol velmi vysoko nad maximom + cierne sviecky = benzin v oleji. Auto ma 8500km a 9 mesiacov.

Ako je toto mozne ze toto sikmooky soudrouzi nevychytali ? Mame 2 ks rovnake auta s tymto motorom, na druhom som mal olej cca 1-2 mm nad MAX vcera som kontrolal, mal by som co najskor vymenit olej ? Na druhom kuse mame ale vyssiu spotrebu asi o 20%, takze mozno tym ze sa jazdi agresivnejsie sa stihne odparit benzin.

Auto pouziva zienka na dochadzanie do roboty cca 8km, olej zasadne nekontroluju, takze je tam urcite aj z uzivatelskej strany chyba.

Najvacsia sranda je ze sme brali benzin aby sme nemuseli riesit vypalovanie DPF a podobne a hla, v servise mi povedia ze auto mam pravidelne prevetravat ? Nebude toto skor nieaka vyrobna chyba ? Ci je toto vlastnost kazdeho priamovstreku ? Co z okolia mame 1.4 tsi leon, 2.0 tsi superb ci uz retazovu 1.2 tsi v golfe - problem takehoto razu sme nikdy nemali (dokial sme si nekupili hnoj).

Dakujem za odpovede
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Neboj je to vlastnost priamy vstrek plus kratke jazdy. Na 8km je lepsie nieco ine ale to neriesme.... Ono ta to neupokoji ale toto je tema poslednych modelov nissana,toyoty a dalsich stojacich v rade.... Takze vitaj medzi nimi,urob si miesto a podumaj co s tym lebo toto je asi rychla skaza pre motor. Neviem ci v tom hra nejaku rolicku zvycajny 0w20 olej.... Nissan to napr. riesi zmenou softu RJ vraj to funguje....
didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa didoop »

Tam je 0w-30
Podla mna by sa to dalo riesit kontrolou / vymenou po 6mes. Otazka stoji, ci menit aj filter....
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Ty si to nepochopil... Benzin v oleji znamena ze olej stratil mazacie schopnosti. To ze vsetko von plus filter je jasne ale co s tym aby sa to neopakovalo... Nissan upravil soft, ziadaj riesit aj v H.....
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Hmmm, tipol by som, že došlo k strate kompresie v jednom valci a tým pádom benzín nezhorel ale stiekol do oleja. Buď odišli piestne krúžky alebo ventil.

8000 km sa mi zdá málo km na vytvorenie karbonu na krčku sacieho ventilu.
elauato
Príspevky: 254
Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elauato »

Mal som priamy vstrek v is 250 a za 300 tis. sa takéto problémy nevyskytli.
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

Skopírované z českej stránky kde písali O tomto probleme:Ak vies ako pracuje motor - nasavanie, stlacanie, explozia, vyfuk - tak preco myslis, ze by vo faze stlacania, cize kym nenastane explozia, nemohla cast nespaleneho benzinu v pripade netesnosti medzi valcom a piestom prejst do oleja?
:zg282: jednoznačne by som žiadal opraviť ved auto je nové!ak by sa to opakovalo čo sa aj bude pretože nejaká blbá výmena to nemôže opraviť. .. trvaj na vymene noveho motora.....
didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa didoop »

ono to slo na 3 valce Zene cely cas. Sadol som do toho ja, zobral ho na vypadovku cestou do servisu a hla ked som parkoval k hyuinai servisu uz bezalo na 4 valce no stale pachlo katastrofalne.

Taliansky tuning nieco do seba ma :). samozjreme nesiel som stale tak, ale ja som uricte clovek ktory sa neboji stlacit plny plyn - resp. na turbomotoroch sa predsa ma jazdit tak ze akcelerujem pomerne prudko na rychlost ktoru chcem dosiahnut a potom urdziavam + brzdy pouzivam len dole kopcom a pod 30 kmh.

No zajtra mam dostat ortiel. Co ma ale dost vydesilo je ze opravu ak neschvali importer, budem si platit ja. Auto je na oprerativny leasing takze este to moze byt sranda.

A teraz nech sa ma niekto spyta ci si ma kupit hyuidai :) ... Toto cele presne zavana "I told you so" . Ak by sme kupili miesto toho aspon dajake suzuki mal by som aspon istotu v motore, ale toto je cista tragedia. Proste hyuidai. Hyuinaiom do roboty a naspat vlakom.

Este dodam k tym prispevkom o riedeni olejov. 1.2 tsi 2011, 1.4 tsi 2015, 2.0 tsi 2016, ani jeden z nich nema problem. Sice ten posledny ma MPI + FSI. Kazdopadne, ide presne o sposob pouzivania. Mozno nakoniec pre beznych ludi je ten elektromotor najlepsi, nemusia sa vediet spravat k motoru ...
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
ondrejgti
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrejgti »

No ked tvrdis, ze je to vlastnost a mame po veceroch citat... tak som precital:

1. link nanic: problem zacal na inom motore/znacke az s 230000km, za 200km 2-3cm nad MAX, jasna zavada, inak by to mali vsetci a od 0km
2. link nanic: prispevok je z 2012, ked sa do ix35 davali motory 2.0CVVT s nepriamym vstrekovanim, takze to iste, ako maju auta uz 20 rokov... jasna zavada, inak by sme to mali vsetci
4. link: ine auto, iny problem, ine riesenie... a uspesne vyriesene
------------------------------------------------------------
3. link je jediny k teme, v strede informacia o netesniacich vysokotlakovych cerpadlach v GDI od vyroby - caste reklamacie u dodavatela, jednemu to mozno vyriesila vymena vstrekov (uz sa neozval), dalsi nemal na atmosferickom GDI ziadny problem 135000km (to je viac menej zname, inak by s tym mala problem polovica aut v prevadzke). Zaver - zavada novych preplnovanych GDI, servisy zatial tapaju.

Silny prienik benzinu do oleja nie je ziadna vlastnost motorov s priamym vstrekovanim, je to zavada. Kym sa to vyriesi u noveho typu motora, moze ubehnut aj dlhsi cas... spominam si Nissan, ktory mal niekolko rokov 1 typ bez moznosti korektne softverovo vymenit DPF. Ludom skoncili zaruky a potom pripravili aktualizaciu SW, ktora mala chybu opravenu... dovtedy v autorizovanych davali nove filtre a auta sa im po case vracali s chybou. Este aj teraz je vacsina z nich v prevadzke s povodnym softverom a majitelia sa po zodpovednom vycisteni filtra cuduju... ziadna zvolavacka na to nebola.

didoop - neber to tragicky, su aj horsie vyrobne chyby u inych znaciek... kym najdu riesenie pre tvoju, nech menia olej na svoje naklady :)
alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Na základe jedného kusa z každého TSI hovoríš, že VW je OK, ale na základe jedného kusa GDi hovoríš, že Hyundai je hnoj?
ondrejgti
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrejgti »

Nj, pravdepodobne staci len dat vymenit netesniace VT cerpadlo v zaruke... zahada vyriesena http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=158&t=7194
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

"...ono islo na 3 valce cely cas...." a potom ze odkial sa zobral ten nespaleny benzin....
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa didoop »

Chlapi nerieste moj nazor na to auto, je to len ceresnicka ze moje slova sa naplnili. Ja tiez mam svoj nazor na felicie na LPG a traktor 1.9 tdi. Kolko ludi tolko nazorov ... Vysledok mojich nazorov je v podpise.

A pripominam ze ja na aute VOBEC nejazdim (chvalabohu), jazdi na nom iba zena do roboty a spat. Moj priebeh ako so sa dozvedel o probleme bol - auto velmi triaslo, divne smrdelo a "svietila kontrolka katu" (bola to kontrolka motora). Viem ako sa auto sprava na 3 valce (5x mi zdochlo) a vazne po cca 6km jazde po zastaveni pred servis uz netriaslo.

Kazdopadne chlapi, dakujem za odpovede. Nech sa dnes namna tesia. Samozrejme s poznatkami sa podelim:). Bez nahradneho vozidla alebo opraveneho neodchadzam. Dufam ze aspon olej vymenili. Spytam sa ich kde presne v navode su napisane nalezitosti co tvdia + preco sa neobtazovali oznamit s akym motorom mame docinenia. Viem ze tiez zabera na servisakov ked si poziadate vyjadranie na papieri. To som zas zazil ked mi vo forde odmietali reklamovat auto, lebo bolo z CR...

A este doplnim ze mame 2 identicke kusy takze si to viem porovnat.
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

boli casy, ked sa kricalo do sveta olejozrut, olejnicka, tak sudruhovia vyrobcovia to vyslisali a vcil auta "olej" produkuju! a zase neni dobre ?? ved odlievaj a predavaj ! ved uz jezisko menil vodu na vino, len nemal podnikaveho ducha, musis sa poucit z jeho chyb ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní