Hyundai Santa Fe II. - počas jazdy sa nedá zaradiť jednotka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Hyundai Santa Fe II. - počas jazdy sa nedá zaradiť jednotka

Príspevok od používateľa ampo »

Zdarte,

mám Hyundai Santa Fe II. (2006) a už dlhšiu dobu mi nedá spávať jeden problém. Keď idem po meste a musím spomaliť na cca 5-10 km/h (napríklad prechádzam cez retardér), po prejdení retardéru idem naozaj veľmi pomaly na to, aby som sa rozbiehal na dvojke, preto chcem zaradiť jednotku. Lenže problém je v tom, že do jednotky mi páka jednoducho nejde zaradiť, niečo ju tam blokuje.

Skúšal som aj pustiť a znovu stlačiť spojku, no nepomôže to. Preto sa z takýchto mini rýchlostí vždy musím rozbiehať na dvojke. Zaujímavé je, že pokiaľ páku slabo tlačím do jednotky (pri pohybe), akonáhle úplne auto zastavím, páka sa zrazu odblokuje a normálne mi do jednotky skočí.

Robí mi to len pri pohybe (čo i len 5 km/h). Keď zaraďujem pri státí, zaradí mi to normálne. Viete mi prosím niekto poradiť, kde je problém resp. či je to vôbec problém? Pretože niekde som čítal nejaké veci o tzv. kórejskej spojke atď. Zaujímalo by ma, či má niekto na svojom aute (aj keď nie Santa Fe) rovnaký problém.

VĎAKA!
pidizvi
Príspevky: 3413
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

mozno mas pokazeny synchron na jednotke alebo ta prevodovka ani nema synchron na jednotke, neviem ci je nieco take mozne. Nespravis s tym nic, zmier sa s tym.
Skus v takych pripadoch zosliapnut trochu plyn, aby ti vybehli otacky na trebarz 2000 a az potom skus zaradit jednotku.
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

A co znamena, ak prevodovka nema synchron? Ze tento jav je pri takýchto autách úplne bežný?

A co znamena, ze synchron je pokazeny? Da sa to opravit, alebo to radsej nemam vobec riesit a rozbiehat sa pri nizkych rychlostiach z dvojky?

Inak medziplyn som skusal, no nepomohol. Vedel by sa tu tiez vyjadrit niekto, kto ma tiez Santa Fe II.?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Veľa áut nemá na jednotke a spiatočke synchrón a že nejdú zaradiť pokiaľ auto úplne nestojí je úplne normálne...
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Spojka by mala byť ok, bola menena pred cca 2 rokmi...
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Hyundai Santa Fe II. - vibrovanie pri rozbiehaní na dvojke

Príspevok od používateľa ampo »

Zdarte,

mám Hyundai Santa Fe II (2006). Pri rozbiehaní auta mám zaradenú jednotku, ktorú následne preradím do dvojky, no zhruba v tejeto rýchlosti mi pri akcelerovaní trochu vibruje celé auto. Mám skôr pocit, že vibruje predná náprava resp. že vibrácie idú spredu.

Dovčera som si myslel, že to robí len pri akcelerovaní, teda pri pridávaní plynu, no včera som si všimol, že auto vibruje aj pri vyradenej rýchlosti pri cca 20-30 km/h. Nie som si tým však istý na 100%, musím to dnes ešte vyskúšať.

Viete mi prosím popísať, čo môžu byť príčiny problémov v oboch variantoch? (keď to robí len pri zrýchlovaní, a keď to robí aj pri vyradenej rýchlosti).

Na zadnej pneumatike som si všimol, že mám odpadnuté resp. posunutú minimálne jedno závažie. Ale pokiaľ viem, zle vyvážené pneumatiky sa prejavujú vibrovaním len pri vysokých rýchlostiach..

Ďakujem za rady!
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Spiatočka synchron nezvykne mať kvôli tomu že sa tam radí-presúva do záberu medzikolo...ale aby nemala synchron jednotka tomu neverím...tá je riešená zubovou spojkou ktorá radí 1 a 2 takže si myslím že je to vlastnosť tak ako aj na iných autách niekedy tam ide niekedy nie záleží od rýchlosti pohybu vozidla čím ide auto rýchlejšie tým väčší rozdiel otáčok musí synchron preniesť než sa vyrovnajú.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Aké otáčky máš na tej dvojke po preradení? Či to nie je len normálny protest motora...
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Neboj, urcite preradujem vtedy, kedy treba, a na dvojke som skusal ist aj do vyssich otacok (teda som dlhsie cakal, kym preradim do trojky), no tie vibracie su tam stale pocas celej dvojky. S motorom to rozhodne nema nic spolocne.

Co si myslis o tom vyvažení kolies? Moze to mat suvis?

Inak pred 2 mesiacmi som mal starosti s homokinetickymi klbami a poloosami, ktore nevedia zohnat neoriginal na moje auto, ale nejake mi tam povymienali. Neviem, ci to moze suvisiest s tymi klbami.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Co si myslis o tom vyvažení kolies? Moze to mat suvis?
Kolesá vedia aká je zaradená rýchlosť?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ako píše prispievatelia , jednotka je počas jazdy BLOKOVANÁ aby nedošlo k jej zaradeniu počas jazdy OMYLOM

a následne vplyvom zotrvačnej hmoty auta a prevodov by pri zaradení jednotky došlo k zničeniu spojky dokonca aj k poškodeniu prevodovky

ale je to tak nastavené aj na inych autách no pri 5 km/h
ked auto ide krokom by sa tam ta jednotka z riadnym medziplynom mala dať zaradiť
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Ako píše prispievatelia , jednotka je počas jazdy BLOKOVANÁ aby nedošlo k jej zaradeniu počas jazdy OMYLOM

a následne vplyvom zotrvačnej hmoty auta a prevodov by pri zaradení jednotky došlo k zničeniu spojky dokonca aj k poškodeniu prevodovky

ale je to tak nastavené aj na inych autách no pri 5 km/h
ked auto ide krokom by sa tam ta jednotka z riadnym medziplynom mala dať zaradiť
Teraz si ma celkom ukludnil, dufam, ze je to teda normalny jav!!!
Kolesá vedia aká je zaradená rýchlosť?
Kolesa nevedia, ale co ked to nema vobec suvis s tou dvojkou, ale s rychlostou, ktorou sa na dvojke jazdi?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pri rychlosti auta do 70-80 km/h nema vyvženie kolesa skoro žiaden vplyv na komfort jazdy

lebo "trasenie" volantom nasledkom vibrácii nevyvažených kolies začína práve pri cca 80 km/ h
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Trasenie volantom?

My sa nebavime o traseni volantom, ale o traseni celeho predku auta (pravdepodobne prednej napravy). Volant mi netrasie vobec, ani ked idem na tej dvojke, ani pri 70-80 - trasie mi len autom.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

ampo napísal:
Kolesá vedia aká je zaradená rýchlosť?
Kolesa nevedia, ale co ked to nema vobec suvis s tou dvojkou, ale s rychlostou, ktorou sa na dvojke jazdi?
Alebo skôr s otáčkami, že? A tie sa dajú dosiahnuť rovnaké na každom prev. stupni...

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných