Hyundai i30 combi 2014 s LPG BRC

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Andy - práve BRC má často prepínanie závislé od otáčok - takže ak nechám auto na volnobehu neprepne ani pri 90st. a ak mu vypálim tak prepne aj pri 20st.
A ak máš euro5 aj 6 a "chodia bez problémov" kolko je to km? Ja mám cca 300t a nepoviem to, lebo v nasledujúcom pol milione sa to môže kaziť.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Solim100
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 19.12.2020 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Solim100 »

Auto má len 106 tis km z toho na Lpg 70tis je to klasické mpi tak neviem co a ako...
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

oco,
solim ma novsie sekvencne BRC, take ako ja uz v tretom aute, ma tam nastavenu automaticku teplotu prepnutia obvykle z rozsahu 35-42 stupnov (bez ohladu na otacky)

km nemam az tak vela,
- euro 4 ostala v rodine, montaz pri 215 tis a teraz ma 350 tis,
- euro 5 montaz len nedavno pri 180 tis a ma 191tis
- euro 6 montaz pri 10tis a ma 90tis

Este pre zaujimavost ku ventilovej voli, na euro 6 mam mechanicke stelovanie ventilov, kontrolovane/nastavovane zatial kazdych 20 tis km a zmeny su v podstate ziadne, minule bol na jednom sacom rozdiel 0,01 mm a vsetky ostatne sacie aj vyfukove bez zmeny
Solim100
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 19.12.2020 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Solim100 »

Veľa mechanikov aj teraz naposledy čo som bol na stk tak mi vravel že tie motory nevydrzia vela ze treba to radsej predať kým to má akú takú hodnotu.Uz naozaj neviem čo si mám o tom mysliet...Každý dáva od toho problému ruky preč.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

vyskusaj to co som pisal na predoslej strane a aspon nieco sa potvrdi alebo vyluci :2f93:
Solim100
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 19.12.2020 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Solim100 »

andy vyskúšam určite.Dúfam že to nebude nič horšie.
foter
moderátor fóra
Príspevky: 11354
Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
Bydlisko: East
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foter »

Solim100 napíšem ti ss... pozri si to...
Solim100
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 19.12.2020 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Solim100 »

Foter ok
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Solim100 napísal:Veľa mechanikov aj teraz naposledy čo som bol na stk tak mi vravel že tie motory nevydrzia vela ze treba to radsej predať kým to má akú takú hodnotu.Uz naozaj neviem čo si mám o tom mysliet...Každý dáva od toho problému ruky preč.
Sam som mal doma niekolko rokov 1,4 CVVT od korejcov a isiel ako hodinky. Motor MPI, kao stvoreny do mesta. Teraz sluzi dochodcovi a verim, ze je spokojny a ze auticko este vela vydrzi.
Vseobecne korejci robia v oblasti spolahlivosti mimoriadne vydarene motory. Len sa treba zmierit s kratsim servisnym intervalom (to je zase lepsie pre noveho majitela) a vyssou spotrebou ako ma konkurencia.

Zaroven vsak ich motory su vseobecne VELMI nevhodne na plynovu prestavbu (bavime sa este o MPI vstrekovani). GDI uz ani na LPG prestavat nemozno.

Nepisem to pre teba, ty si sa uz rozhodol nepsravne, pisem to pre pripadnych zaujemcov o prestavbu. Jednoducho moderny motor (ZIANDY) je chyba prestavit na LPG..

:4012:

PS: mozno by som omilostil max fabricku prestavbu, ako robi Dacia teraz, ale to je tak vsetko. Dodatocne nechat nekvalifikovaneho a nevzdelaneho mechanika prestavovat motor, ktory ladili spickovi vyvojari??? SAMOVRAZDA!
Solim100
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 19.12.2020 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Solim100 »

YxoYpsilono z časti z tebov suhlasím.ALe špekuloval som o Lpg už pri kúpe mojho auta no i30 combi s 1.6mpi nerobili fabricky len krátke1.4.
Myslíš že fabrická 1.4 lpg má iný motor ako tá bez lpg?Podla mojich info nie.A ten istý systém tj. BRC mám namontovaný aj ja.A montoval mi to človek od fachu ktory ma skúsenosti.Všetko šlape ako hodinky len ten studený benzínový štart.Ale uvidíme časom či to bola chyba či nie.Zatial mi to ušetrilo pomerne dosť peňazí.
TDIdieselpower
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDIdieselpower »

Solim, vyskusaj este toto mne to pomaha uz 3 roky na mojej Astre LPG. Vzdy pred ukoncenim jazdy a vypnutim motora prepni auto manualne na benzin. Tak 15-30 sekund pred odparkovanim, RJ sa adaptuje a mne to odstranilo problemy so "skackavymi" startami ked motor velakrat aj zhasol a musel som startovat 2x.
Tie rady ludi ze moderny motor na LPG nic nevydrzi nepocuvaj, moja Astra 1.4T 140koni ma 160tis km na LPG, a to tam nemam BRC ale lacny polsky system.
Tankuj tiez pravidelne cerstvy benzin, aspon raz mesacne, nie doplna lebo to nestacis vyjazdit, ale aspon 10 litrov.
V zime tiez odporucam prepinat na LPG manualne, nechaj vodu zohriat na 90c a potom prepni, mne ked prepne automatika pri 40c tak na LPG nejde este hladko.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

studene starty na lpg pohone z mojej skusenosti:

- zoradeny plyn, tak aby sedeli korekcie s benzinom + - okolo 0
- pravidelne cerstve palivo, cim novsia euronorma, tym viac motor je nato citlivy, pochopitelne benzin myslime lol

neriesim poruchy motora a plynu, ciste veci ktore idu spravit "zvonka" a maju zasadny vplyv

mozno ti niekto poradi aj aditivum, ja to nerozporujem, pokial ma vplyv na stabilizaciu, ale ani neviem potvrdit...vyjazdil som jeden vif benzin a na druhy som zabudol, ked mu prepadla o rok zaruka, nadrbal som ho normalne celu flasku razom do nadrze a spapal to motor jako nic :-\
Naposledy upravil/-a bajo777 v 21.12.2020 16:15, upravené celkom 1 krát.
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Solim100
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 19.12.2020 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Solim100 »

TDIdieselpower skúšal som aj to čo hovorýš no bezvýsledne.Akurát som sa toho zbavyl na určitý čas ked som ho asi 2OOkm presiel po dialnici v jednom kuse z tym ze pred jazdou som do praznej nádrže tankol slovnaft 100 oktan + viff.Vtedy auto ožilo a asi 2 tyzdne islo na benzíne krásne.Ak máš problém z plynom chod do Ladomírovej firma Ekomont.Tam ti určite pomôžu alebo vo Zvolene podľa toho kde máš bližšie...
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

bajo777 napísal:studene starty na lpg pohone z mojej skusenosti:

- zoradeny plyn, tak aby sedeli korekcie s benzinom + - okolo 0
- pravidelne cerstve palivo, cim novsia euronorma, tym viac motor je nato citlivy, pochopitelne benzin myslime lol
korekcie po prepnuti sa nesmu pohnut, lebo potom moze z toho byt podpalene ventily.
aditivujem jak plyn tak benzin = svajciary na brnk.... o to dolezitejsie ak chodis na hovnopumpu
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pri lpg praca motora na benzin je doležitá,pretože RJ lpg si berie niektoré udaje od RJ motora a defacto sa nimi riadi a nasledne riadi pracu motora pri behu na LPG,a naopak.
Teda čo je chybné na praci motora pri chode na benzín to sa prenesie do chodu na LPG a nie vždy to RJ lpg dokaže vykorigovať.
Ako tu pisali vo vyssie uvedených prispevkoch,vždy je dobre posledný kilometer prepnuť manualne na benzin aby v oboch RJ zostali udaje z jazdy na benzin,a potom budú studené štarty hladké.
Mne toto robilo tiež hlavne v lete po niekolkych minutach po štarte studeného motora že sa motor nedokázal udržať v chode ,tak som ho pretúroval do 3500 rpm,niekolkokrat a potom už išiel v pohode.
Tento jav ma na svedomi tzv.nezosuladenie dlžky vstreku pri chode motora na benzin,potom ako zohriaty motor bol vypnutý v režime LPG.
Piše sa o tom vo viacerých staršich temach v tejto sekcii.

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných