Hyundai i30 1.6 CRDi - spotreba v meste
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 09.07.2007 21:43 Zdieľať na Facebook
Hyundai i30 1.6 CRDi - spotreba v meste
Kto mate skusenosti ako sa jazdi s tymto dieslom po meste 1.6 CRDi od roku 2014 Ďakujem za rady.
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 09.07.2007 21:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Tak by ťa malo zaujímať aj to že jazdením kedy motor nepracuje v ideálnom režime dochádza k nadmernému zaplnaniu DPF
Ideálny režim pre auto s DPF je aby na naštartovanie jazdilo aspon 20-25km po okresných cestách = 90km/h
Cukačky po meste, odbočovanie, semafory je pre diesel s DPF akurát tak na patálie, zvlášť ak ho kúpiš jazdený, kedy má DPF už určitý stav zaplnenia.
Pri novom aute a kratkých jazdách sa môžu prvé problémy dostaviť aj pri 20tkm
Ideálny režim pre auto s DPF je aby na naštartovanie jazdilo aspon 20-25km po okresných cestách = 90km/h
Cukačky po meste, odbočovanie, semafory je pre diesel s DPF akurát tak na patálie, zvlášť ak ho kúpiš jazdený, kedy má DPF už určitý stav zaplnenia.
Pri novom aute a kratkých jazdách sa môžu prvé problémy dostaviť aj pri 20tkm
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 25.11.2012 16:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Na jazdu po meste diesel nie je vhodný.
Tam vyhráva na plnej čiare benzín, či už z hľadiska spotreby, komfortu a servisných nákladov.
Tak ako písal ivko1 - diesel len vtedy, ak naštartuješ a spravíš aspoň 20km na okreske.
Ja by som to dal tak, že ak na jedno naštartovanie spravíš 50km a viac a keď často jazdíš kopce naložený.
Rozdiel v spotrebe medzi naftou a benzínom je minimálny.
Riešil by som ju fakt len pri nájazde 30000km+...
Zato čo sa týka servisnej náročnosti moderných motorov, tam na plnej čiare prehráva diesel.
Pozri si na nete koľko stojí päťboj turbo, dvojhmota, vstreky, dpf a vysokotlakové čerpadlo na tvoje vozidlo v benzíne a koľko v nafte. A ktoré z tých vecí v benzíne v živote meniť nebudeš, lebo tam nie sú...
A to sú veci, pri ktorých nie je otázka, či ich meniť budeš, ale že kedy ich budeš meniť a koľkokrát...
Tam vyhráva na plnej čiare benzín, či už z hľadiska spotreby, komfortu a servisných nákladov.
Tak ako písal ivko1 - diesel len vtedy, ak naštartuješ a spravíš aspoň 20km na okreske.
Ja by som to dal tak, že ak na jedno naštartovanie spravíš 50km a viac a keď často jazdíš kopce naložený.
Rozdiel v spotrebe medzi naftou a benzínom je minimálny.
Riešil by som ju fakt len pri nájazde 30000km+...
Zato čo sa týka servisnej náročnosti moderných motorov, tam na plnej čiare prehráva diesel.
Pozri si na nete koľko stojí päťboj turbo, dvojhmota, vstreky, dpf a vysokotlakové čerpadlo na tvoje vozidlo v benzíne a koľko v nafte. A ktoré z tých vecí v benzíne v živote meniť nebudeš, lebo tam nie sú...
A to sú veci, pri ktorých nie je otázka, či ich meniť budeš, ale že kedy ich budeš meniť a koľkokrát...
-
- Príspevky: 142
- Dátum registrácie: 27.12.2009 07:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 13.03.2010 17:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 31.08.2010 08:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
V Šuranoch?v Nitre?v Topoľčanoch?v Bratislave? vPrahe?v Berlíne? Irelevantná otázka, rovnomerná odpoveď.
Ako bolo vyššie napísané diesel nie je vhodný do mesta!
Viď rozhodnutie Paríža, zákaz vjazdu dieslov. Nemecko emisné zóny, veľmi správne rozhodnutie, a dal by som ešte ďalšie nariadenia: diesel iba do vozidiel dodávkových, nákladných, busov, pracovných strojov. Iba benzín,hybrid a alternatívu do osobných áut, ako v amerike.
Ako bolo vyššie napísané diesel nie je vhodný do mesta!
Viď rozhodnutie Paríža, zákaz vjazdu dieslov. Nemecko emisné zóny, veľmi správne rozhodnutie, a dal by som ešte ďalšie nariadenia: diesel iba do vozidiel dodávkových, nákladných, busov, pracovných strojov. Iba benzín,hybrid a alternatívu do osobných áut, ako v amerike.
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 22.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
pri normalnej jazde okolo 7l, ak si cakal ze ti napisem 5 alebo 5,5 tak ta sklamem, dokonca teraz v zime mame problem s tym u nas vo firme jazdit aj za tych 7l, nez sa zohreje tak prejdes aj 10km, rob ako ti radia vsetci, zober benzin, budes mat o liter spotrebu viac ale aspon sa nemusis bat ze sa ti zacpe dpf
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných