Hrubka Laku Vs Merac Laku

Všetko okolo údržby a starostlivosti o lak, lakovanie vozidiel, opravy laku, fólie na karosériu.

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kami1fs
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 10.01.2008 17:25
Zdieľať na Facebook

Hrubka Laku Vs Merac Laku

Príspevok od používateľa kami1fs »

Vedel by niekto povedat aku hrubku laku ma mat auto original z vyroby? Lebo som kupil merac hrubky laku pomeral som otcove fungel nove auto a ukazalo mi to cca 250 mikrometrov a podla kontroly originality su normal hodnoty 90-130 mikrometrov alebo mam nejak zle nastaveny merac? vie niekto poradit?
greso
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 28.02.2006 21:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa greso »

no zalezi ci to nemas nahodou nastevene na nezelezne materialy,vtedy to moze ukazat viac,ale poviem takto,robim v jednej nemenovanej automobilke na lakovni a poviem ti,že ak je auto striekane raz,tak ma tych 130-140um,lenze ak sa lak opravuje-stekance,nedostreky,zly odtien farby,spiny v laku,ide to cez kabinu aj 3-4krat,max do hrubky 300 um,takze ty mozes byť ten prípad,že auto bolo pravdepodobne striekane viac krat,kludne pod tvojou vrchnou farbou moze byt iny odtien atd,pripadne nastrek typu,vrch farba-lak,a dalsi nastrek vrch farba-lak,zober si ze jedna vrstva materialu-zaklad,vrch,lak ma asi 40-50um,takze ty mas navyše 2-3.vrsty.Osobne si myslím že asi takto:Na final lak nastriekali vrchnu farbu a potom ešte lak. To je moj nazor na vec...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

suhlas so vsetkym napisanym hore od obidvoch.

250um na novom aute je totalne zvlastnych pokial nebolo cele prelakovane. Ale preco ?? Takze bud chyba merania (nekalibrovany merac atd) alebo nejaka velmi zvlastna udalost. Zbehni s tym merakom do firmy kde vam auto predali a pomeraj tri-styri auta co maju na dvore alebo v predajni.

a to myslim seriozne vazne.

ked si z Bratislavy, mozes dojst pomerat moje auto o ktorom udaje mam. Porovname si...
kami1fs
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 10.01.2008 17:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kami1fs »

Skalibrovane to mam dobre podla toho plechu na kalibraciu na ktorom Je hodnota 102mikrometrov ich tam aj nameram. Ale na tom meraku sa daju prepinat mikrometre s nejakouu hodnotou mils a ked to prepnem na mils tak to mera v rozmedzi 90-130 respektive to ukazuje 0,90 az 1,30 mils tak teraz neviem co si o tom myslet?
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

kami1fs napísal:Skalibrovane to mam dobre podla toho plechu na kalibraciu na ktorom Je hodnota 102mikrometrov ich tam aj nameram. Ale na tom meraku sa daju prepinat mikrometre s nejakouu hodnotou mils a ked to prepnem na mils tak to mera v rozmedzi 90-130 respektive to ukazuje 0,90 az 1,30 mils tak teraz neviem co si o tom myslet?
ako bolo písané, meranie laku je velmi"tricky" záležitosť a nepriikladal by som tomu zásadný význam pri kupe jazdeného auta. To, či bolo opravované po buračke zistí odborník aj bez merača laku.
Ako už spomínal kolega, mám známeho čo pracuje v lakovni jednej automobilky a bežne prelakovávaju hotové autá. Nieje to vobec ojedinelá vec.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

petyy napísal:
kami1fs napísal:Skalibrovane to mam dobre podla toho plechu na kalibraciu na ktorom Je hodnota 102mikrometrov ich tam aj nameram. Ale na tom meraku sa daju prepinat mikrometre s nejakouu hodnotou mils a ked to prepnem na mils tak to mera v rozmedzi 90-130 respektive to ukazuje 0,90 az 1,30 mils tak teraz neviem co si o tom myslet?
ako bolo písané, meranie laku je velmi"tricky" záležitosť a nepriikladal by som tomu zásadný význam pri kupe jazdeného auta. To, či bolo opravované po buračke zistí odborník aj bez merača laku.
Ako už spomínal kolega, mám známeho čo pracuje v lakovni jednej automobilky a bežne prelakovávaju hotové autá. Nieje to vobec ojedinelá vec.
hm, nepovazujem sa za odbornika a meranie laku ma uz par krat "zachranilo". pri buducom aute si ho uz asi priamo kupim.

inak suhlas - videl som na vlastne oci ako sa "opravuju" vady laku vo fabrike :-)

karbobruskou..
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jednotky mils sa u nas nepouzivaju, samozrejme ze si to prepni na mikrometre teda um (neviem napisat to u s chvostikom vlavo dole).

ze sa vo fabrikach robia zveriny to je bez diskusie, ale nenavidim "nehavarovane" dovezene auta. Ked si clovek pozrie napriklad historiu tychto dvoch Mazd:

VIN JMZGY19R201196483

a VIN JMZGY19r241141943, najde v prvom pripade:

Nameraná povlaková vrstva:
Miesto merania: Počet meraní: Hrúbka laku:
Predná kapota: 65 - 68 µm
Ľavý predný blatník: 66 - 105 µm
Ľavé predné dvere: 75 - 87 µm
Ľavé zadné dvere: 67 - 70 µm
Ľavý zadný blatník: 62 - 91 µm
Zadná kapota: 60 - 91 µm
Pravý zadný blatník: 67 - 91 µm
Pravé zadné dvere: 59 - 73 µm
Pravé predné dvere: 70 - 77 µm
Pravý predný blatník: 56 - 79 µm
Strecha vozidla: 51 - 61 µm
VIN kód, iden. kód 0 - 30 µm



a druha ma
Nameraná povlaková vrstva:
Miesto merania: Počet meraní: Hrúbka laku:
Predná kapota: 102 - 123 µm
Ľavý predný blatník: 98 - 144 µm
Ľavé predné dvere: 90 - 155 µm
Ľavé zadné dvere: 97 - 138 µm
Ľavý zadný blatník: 108 - 134 µm
Zadná kapota: 117 - 206 µm
Pravý zadný blatník: 178 - 242 µm
Pravé zadné dvere: 139 - 195 µm
Pravé predné dvere: 129 - 165 µm
Pravý predný blatník: 161 - 176 µm
Strecha vozidla: 138 - 204 µm
VIN kód, iden. kód: 59 - 84 µm


tak si tipni ktore z tych dvoch bolo a ktore nebolo havarovane :)


merak hrubky laku je vyborna vec predovsetkym pre cloveka ktory nerobi cely zivot lakyrnika a teda nema trenovane oko. Nechapem to, ale ludia proste nevidia stopy smirglovania pod lakom, nevidia polovicu megaevidentnych zasahov. Ja som tiez vsetko ine ako lakyrnik ale proste ked pride niekto z kamaratov s autom, velmi casto odomna odchadzaju trosicku smutni z tych ich zarucene neburanych aut. A ked sa ho pytam ci to naozaj nevidi, tak odpoved byva "takto mi to este nikto nevysvetlil".


PS: moje auto ma tiez striekanu celu pravu stranu. A to tak sproste ze tomu učňovi by som napchal nieže pištol ale rovno cely zapnuty kompresor do anusového otvoru a trikrat otocil okolo osi.


PS2: mimochodom obidve tie mazdy su v sucasnosti na predaj a tu v inzeratoch, hentie udaje som pozeral predvcerom.
Toscanini9999
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 01.10.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Toscanini9999 »

Ked som robil vo VW Bratislave tak sa auto mohlo max stiekat 3-4 krat
V Kia zilina Aj 5-6 krat.-) moze sa si stat ze blatnik alebo niektory diel bude mat viac alebo menej to preto ze vo vyrobe sa casto vymenia postekane diely jedno sa posle Ok a to druhe znova na striekanie
Dokonca v ziline mali zle Vin cisla tak ich prerazali:-D
Si predstav kupis si Ceed prerazene vin-ko.-) pomeras lak rozne hrubky :-)
a majitel ti tvrdy ze s nim nic nerobil a ma pravdu:-D
Ale aj tak je ten merac super vec pre niekoho kto sa zivi autami
Toscanini9999
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 01.10.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Toscanini9999 »

mp3turbo napísal:jednotky mils sa u nas nepouzivaju, samozrejme ze si to prepni na mikrometre teda um (neviem napisat to u s chvostikom vlavo dole).

ze sa vo fabrikach robia zveriny to je bez diskusie, ale nenavidim "nehavarovane" dovezene auta. Ked si clovek pozrie napriklad historiu tychto dvoch Mazd:

VIN JMZGY19R201196483

a VIN JMZGY19r241141943, najde v prvom pripade:

Nameraná povlaková vrstva:
Miesto merania: Počet meraní: Hrúbka laku:
Predná kapota: 65 - 68 µm
Ľavý predný blatník: 66 - 105 µm
Ľavé predné dvere: 75 - 87 µm
Ľavé zadné dvere: 67 - 70 µm
Ľavý zadný blatník: 62 - 91 µm
Zadná kapota: 60 - 91 µm
Pravý zadný blatník: 67 - 91 µm
Pravé zadné dvere: 59 - 73 µm
Pravé predné dvere: 70 - 77 µm
Pravý predný blatník: 56 - 79 µm
Strecha vozidla: 51 - 61 µm
VIN kód, iden. kód 0 - 30 µm



a druha ma
Nameraná povlaková vrstva:
Miesto merania: Počet meraní: Hrúbka laku:
Predná kapota: 102 - 123 µm
Ľavý predný blatník: 98 - 144 µm
Ľavé predné dvere: 90 - 155 µm
Ľavé zadné dvere: 97 - 138 µm
Ľavý zadný blatník: 108 - 134 µm
Zadná kapota: 117 - 206 µm
Pravý zadný blatník: 178 - 242 µm
Pravé zadné dvere: 139 - 195 µm
Pravé predné dvere: 129 - 165 µm
Pravý predný blatník: 161 - 176 µm
Strecha vozidla: 138 - 204 µm
VIN kód, iden. kód: 59 - 84 µm


tak si tipni ktore z tych dvoch bolo a ktore nebolo havarovane :)


merak hrubky laku je vyborna vec predovsetkym pre cloveka ktory nerobi cely zivot lakyrnika a teda nema trenovane oko. Nechapem to, ale ludia proste nevidia stopy smirglovania pod lakom, nevidia polovicu megaevidentnych zasahov. Ja som tiez vsetko ine ako lakyrnik ale proste ked pride niekto z kamaratov s autom, velmi casto odomna odchadzaju trosicku smutni z tych ich zarucene neburanych aut. A ked sa ho pytam ci to naozaj nevidi, tak odpoved byva "takto mi to este nikto nevysvetlil".


PS: moje auto ma tiez striekanu celu pravu stranu. A to tak sproste ze tomu učňovi by som napchal nieže pištol ale rovno cely zapnuty kompresor do anusového otvoru a trikrat otocil okolo osi.


PS2: mimochodom obidve tie mazdy su v sucasnosti na predaj a tu v inzeratoch, hentie udaje som pozeral predvcerom.
VIes ale vo vyrobe sa da auto nastriekat raz ma nejaky velky flak cez strechu napr:-) poslu ho este raz a potom znova a ked je stale na figu poshadzuju dvere a kaputy nechaju na nahradu a zvysok kasne zosrotuju alebo ide este raz nikde nie je presne urcene kolko ma mat -iba kolko ma mat maximalne ale to sa nie vzdy dodrzi.-)
Tymto chcem povedat ze mozes namerat aj na cerstvo vyrobenych aut rozdielne hrubky u jedneho menej u druheho viac.-)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ok, suhlasim, ale tie rozdiely nemozu byt v takej miere ako to bolo uvedene tu.

to je holy nezmysel.
pavilion
Príspevky: 184
Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavilion »

Mal so tú možnosť vydieť pri kontrole originality ked tam priniesli asi 20ks nových fábii a poviem Vám bol som z toho uplne mimo ked merali hrúbky lakov na týchto autách od 110 - 230 .Tak sa potom pítam načo je dobrý tento údaj :

Hrúbka povlakovej vrstvy nanesená výrobcom vozidla sa pohybuje spravidla v rozmedzí 40μm (mikrometrov, 1mm=1000μm), najčastejšie v hraniciach 90-130μm. Pokiaľ je na vozidle hodnota blízka alebo vyššia ako 200μm, dá sa predpokladať, že vozidlo alebo časť vozidla boli opravované, tmelené a prelakované.

Originál udaj z K.O. ved je to celé postavené na hlavu,ked ani výrobca auta nevie deklarovať hrúbku laku na jeho výrobkoch,tak potom ako to mám vysvetlovať kupcovi že JA osobne som nič nedaval striekať na danom aute.

Takéto znenie by podla mňa ani tam byť nemuselo nakolko len zpochybňuje moje tvrdenia o tom či som to dal stiekať alebo nie.

Stým uplne súhlasím že hrúbka laku sa má merať ale bez zbytočného komentára,zbytočne to len zbudzuje nedôveru predavajúceho.
Naposledy upravil/-a pavilion v 25.08.2010 21:05, upravené celkom 1 krát.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

merač hrúbky laku je len orientačný, aj k tomu prístroju treba vedieť používať rozum. Prelakované dvere, blatníky, kapota ma absolútne netrápia, pokiaľ vidím, že nebolo rozoberané či varené pod nimi. Jednoducho treba vedieť, kam sa pozerať :) za tie roky každé auto prejde niečím, čo lak poškodí.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

suhlas, Martin. Je ale rozdiel v tom ked ti predavajuci tvrdi zarucenych 135.000km, nikdy nelakovane, nikdy nic nestriekane. A potom prides a najdes Mazdu v takom stave ako pisem hore alebo taku aku si nasiel ty toť nedávno...

to su ine veci, co? ked ta chce osrat na nepodstatnej veci typu lakovanie, ako to asi bude vyzerat so zarucene nestocenymi kilometrami? Ako to asi bude vyzerat s celkovym stavom tiptopsuperturbo ked uz na elementarnej veci klame a odrbava? Vsetci vieme, ze...

takze preto ked mam auto dovezene na kseft o ktorom mi predavajuci tvrdi ze je uplne super a najdem polovicku dielov striekanych (pardon, MOZNO striekanych podla toho ako sa tu vyjadrujeme), zavolam tomu cloveku druhykrat a uz sa bavime inym sposobom. Poviem mu co som zistli, nech laskavo neodrbava a netrepe sprostosti. A doteraz moja zivotna skusenost je ze 100.000% predavajucich zmeni retoriku na "no a co, to su drobnosti" pripadne "co by ste chceli za tu cenu" alebo "nechajte tak ked nechcete, kupi iny"... takze o tom proste vedeli.

Najviac ma unavuju navstevy u chlapcov ktori maju plny dvor buraciek, opravuju, natahuju a klampiaruju ale samozrejme zrovna to auto ktore si prisiel pozriet nikdy nebolo oskrete :) Unavuje ma bavit sa so sedlaaaakmi, unavuje a ubija ma riesit nieco s neinteligentami. S direkt odrbavacmi. Nemam to rad. Je to pod moju uroven ale cez telefon su vsetky auta krasne a nehavarovane.






> Mal so tú možnosť vydieť pri kontrole originality ked tam priniesli asi 20ks nových fábii
> a poviem Vám bol som z toho uplne mimo ked merali hrúbky lakov na týchto autách od 110 - 230 .

pavillon a teraz mi prosim skus povedat kto a preco dal NOVE auta na KO. Navyse, preco by tam dali robit 20 a zaplatili za to kopec penazi?

ja nic, ja len tak trochu rypem.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ach ozaj, moj 9rocny wehykel ma vsetky diely do 100um okrem kapoty. Ta bola striekana kvoli oderkom, momentalne mam na nej styri. Na tie kilometre to nie je zle, co?

takych vozov je fakt skutocne malo.
pavilion
Príspevky: 184
Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavilion »

V pohode,,,možeš.nepreživam to tak vašnivo,čo som sa dozvedel bol to dovoz (D) a ostatné ma netrapilo.


Tak sa opítam ja Teba,je to podla teba normálné,ked je tam napísané že štandardná hrúbka laku je 90-130 a namerali na nových autách až 230 !!!!
Naposledy upravil/-a pavilion v 25.08.2010 23:17, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "Lak auta - údržba, kozmetika, lakovanie"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní