Honda Shuttle 2,3i ES, 4AT, 110kW, 1998 - manuál / skusenost

Diskusia ohľadne vozidiel značky Honda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Honda Shuttle 2,3i ES, 4AT, 110kW, 1998 - manuál / skusenost

Príspevok od používateľa Hondar »

Ahojte.
Mám ukrutný problém na nete zohnať servisný manuál na vozidlo z predmetu správy (úplne stačí EN, prípadne DE). Keď niečo nájdem, vždy sa jedná o Civic Shuttle z prelomu 80-tich a 90-tich rokov minulého storočia (zvýšená krabica).

Už som skutočne bezradný :3c90:. Toto auto bolo predsa v čase jeho výroby okrem USA predávané aj v Európe (dokonca aj v SR), takže neverím, že by výrobca nemal preložený servisný manuál.

....inak o Honde Shuttle 2,2i / 2,3i som (nielen) na tomto fóre nenašiel prakticky NIČ. Verím, že sa medzi vami nájde niekto, kto má nejaké osobné skúsenosti (s týmto autom), s ktorými sa chce s ostatnými podeliť.

Vopred všetkým ďakujem za konštruktívne príspevky! :pa:
Naposledy upravil/-a Hondar v 21.12.2015 21:05, upravené celkom 1 krát.
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

bude to tak ako pises cviro....

Honda odyssey prvej generacie 1994-1999 sa v Europe nazyvala Honda Shuttle

ale honda odyssey druhej generacie sa zacala vyrabat od roku 1999 do 2003 takze to pdf bude skor pre tu druhu generaciu


presnejsie by to malo byt takto .... honda shuttle(oznacenie 3generacia) pre europu sa vyrabala od roku 1995 do roku 2000) v roku 2008 to bol vlastne taky faceliftovany model....boli vybavy ES a LS
cize urcite to je ako odyssey prvej generacie....
motor by to malo mat F23A , obsah2254cm3, 150k, 200Nm, hmotnost 1490kg(LS), dlzka 4760mm, 65l nadrz
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Kód motora aj Tebou uvedené technické údaje uvádzaš úplne presne. Ide o typ RA3 - presne toto: https://auta.vsevedko.sk/honda/honda-sh ... 21950.html

Žiaľ to prelinkované PDFko, čo sem zavesil cviro (vďaka Ti) neni ten Odyssey, ktorý je totožný s európskym Shuttlom RA3. Má šúpacie zadné dvere, iný interiér (celú palubku aj všetky ovládacie prvky), tretí rad sedadiel je 3 miestny (RA3-ka má konfiguráciu sedadiel 2-3-2 ale aj 2-2-2). Z diaľky sa podobajú, ale na každom obrázku v manuále som našiel odchýlku. Čo ma však najviac mrzí je, že motorový priestor má úplne inak rozmiestnené komponenty...
Ten druhý link je pre zákazníkov z USA a na mnohých stranách tam riešia najmä americké záruky na čokoľvek - až tak musia byť automobilky opatrné (čítaj predposrané) voči týmto "zákazníkom".

Teraz ma najviac zaujímajú 3 veci (preto zháňam manuál):
1.) či vôbec a ak áno, tak kde má tento japonský 4° automat filter prevodovej kvapaliny - tu môžu pomôcť aj majitelia automatických Accordov, keďže prevodovka je (vraj) identická.
2.) či môže byť takéto veľké auto (myslím objem interiéru) bez peľového (kabínového filtra). Lebo ja ho tam fakt nemám (teraz myslím filter :-\ ) - naozaj som všetko poctivo prezrel, preliezol, presvietil (z interiéru, od motora aj plast pod stieračmi som demontoval) a našiel som veľké NIČ :342a: Dokonca som volal dealerovi Honda ale ani ten mi nevedel jednoznačne potvrdiť, alebo vyvrátiť, či tam tento filter je, alebo nie (to auto bolo v roku 2000 kupované na Slovensku)
3.) Blbne mi ABS (tu asi manuál nepomôže). Každý studený štart ostane svietiť jeho kontrolka a vtedy ABS nefunguje (viackrát zámerne odskúšané...) po (i miernom) zahriatí stačí motor vypnúť a naštartovať a kontrolka skoro vždy (cca na 95%) zhasne a ABS spoľahlivo funguje aj počas dlhej jazdy - naozaj haluz. Čisto fantómová chyba, ktorej jediná logická pravidelnosť spočíva vo vyššie uvedenom. Dokonca sa netreba s autom ani pohnúť. Stačí naštartovať, trochu zohriať, zhasnúť, naštartovať a vše je OK....nechápem! :angr:

Kto môžte pomôžte.
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

bolo by dobre keby mi posles vinko v ss aby som to mohol lepsie vyhladat, ale podla toho co som nasiel zrejme nema filter prevodovka....a aj keby mala tak niektore hondacke prevodovky alebo skor vetsina znich ma nemenitelny filter...a preto aj byva tak blbo umiestneny ze by vymena trvala okolo 8-9 hodin! tak to mam aj ja na mojej honde ze filter sa nemeni....

co sa tyka peloveho filtra tak hondy ho mavaju vzdy za priehradkou spolujazdca. cize musis odmontovat priehradku spolujazdca a uz by si to mal vydiet....ale shuttle ho pravdepodobne nema a nema ho ani odyssey prvej generacie...ale ma to napr aj honda crv 98rok(len niektore verzie) a odyssey 2000rok, ale ked posles to vin tak to presne zistim...

tu je vymena peloveho filtra na odyssey rok 2000
https://www.youtube.com/watch?v=hhRE8jk448M


co sa tyka problemu s abs mohol by som to vyskusat napojit na diagnostiku ci nieco vyhodi....ale musis najst obd pripojku malo by to mat...a zalezi ako daleko byvas, ci by sa ti oplatilo prist...

tu by mal byt obd
http://www.2carpros.com/questions/honda ... odyssey-98
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

OK, zajtra pozriem tie konektory a dám Ti vedieť cez SS.
Akutát mi z tých obrázkov neni jasné, aké OBD, keď jeden konektor má skratku SCC (Service Check Connector) a druhý DLC (Data Link Connector)
Čo znamená OBD?

K tomu filtru v prevodovke - olej som vymenil bez výmeny filtra (pôvodná náplň - teda to čo vytieklo - nevyzerala až tak zle). Ale na to, že som menil / dopĺňal asi 3L červeného Dextronu III (či ako sa to volá)- má náplň v prevodovke teraz pri kontrole hladiny na ryske žltú (zlatistú) farbu - je to tak normálne? Inak automat pri kúpe - pred výmenou - a aj teraz radí hladúčko a plynulo ... keď treba až do červeného :d :D

A kabínový filter som samozrejme že ako prvé hľadal za priehradkou spolujazdca (za oboma priehradkami) - mám aj "nezničiteľný" Civic 6g, ktorý ho má presne tam ako každá Honda - ale v tomto Shuttlovi .... jednoducho neni.
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

cviro dobry :300f:

ja som ten filter nevidel lebo som hladal valcovy ako mam ja :-\

tu je objednavacie cislo Honda Part Number: 25420-PAX-003, ale ja potrebujem vin aby som to overil, lebo to cislo pasuje na shuttle 1999 aj na odyssey 1999 ale odyssey 2000 uz ma ine... moze to stat okolo 65e na svk ak ti to zozenu..., lenze + robota ..je na to 5.6 normohodin stanovenych...kto by sa stym sral...tento filter sa nemusi menit!
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

V servisnej knižke mám pri prevodovke uvedené MDWA + 7 čisel, takže sa určite jedná o Cvirov link M6HA.pdf.
Ak je ten filter položka 010 riadok E, ako sa dá vymeniť? Alebo sa jedná len o nejaké sitko, ktoré je možné demontovať, následne vyčistiť a opäť použiť? Predpokladám, že sa nedá vybrať pri náplni v prevodovke, ale ako teda, keď pri vypustení oleja ho ostáva stále dosť veľa vnútri (vraj sa dá vypustiť len cca 1/3 objemu).
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

ano uz som to overil podla tvojho vin a je to cislo dielu co som ti napisal...ano je to v podstate sitko...ako som pisal to sa nemeni bezne, len ked uz je dovod rozoberat prevodovku...ktomu sa ani inac nedostanes ...viac ako 5hodin maju na to stanovenych v honda servise!
tu mas odkaz na to sitko/filter
http://www.hondapartsnow.com/genuine/ho ... X-003.html
tu mas obrazky filtra
https://www.google.sk/search?q=25420-PA ... QsAQ&dpr=1

jasne na tvojom type prevodovky sa nemeni cely olej pri vymene, ale len co vytecie...tak to je asi na vsetkych hdm honda automatoch doteraz...ak chces vymenit viac, tak mas moznozst taku, ze vymenis to co vytecie, pojazdis tyzden/dva a zase vymenis co vytecie alebo si mozes dat urobit preplach co si myslim je u hondackych hdm automatoch zbytocne vzhladom na cenu tej roboty...

co sa tyka tej farby oleja tak by mala byt cervena...tu farbu co si popisal , tak to moze mat motorovy olej po vymene :) kontroloval si spravnu mierku? alebo akej farby tam bol povodny olej? odkial mas specifikaciu oleja ze aky tam ma ist?

inac podla tvojho vin mas rocnik 1998
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Takže filter prevodovky nebudem riešiť, kým to spoľahlivo funguje :4012: . Pri pravidelných a včasných výmenách náplne dúfam, že aj bude hodne dlho.
Určite som kontroloval správnu mierku :3035: a olej pri výmene vytekal žltý - vizuálne vyzeral ok. Lenže keďže auto malo neistú servisnú históriu, radšej (pre pokoj na duši) som pomenil všetko potrebné. Aj rozvodový remeň pri výmene vyzeral ako keby mal natočených max. 30k km - nuž ale čo už šiel von aj s vodnou pumpou a ostatným vymeniteľným materiálom...
Špecifikáciu kvapaliny som vyčítal z českej užívateľskej príručky k autu, kde uvádzajú: "Používejte pouze kapalinu Honda ATF PREMIUM (kapalina pro automatické prevodovky PREMIUM), nebo ekvivalent DEXRON II nebo III ATF". A tento Dexron III ATF som použil.
V tejto príručke je uvedené, že objem kvapaliny v automatickej prevodovke je 6,0L a výmena je 2,7L.

Ako sa má správne kontrolovať výška jej hladiny? Tu na fóre viacerí píšu, že zahriaty bežiaci motor a zaradené P - a vtedy kontroluj hladinu podľa rysky; avšak v spomínanej užívateľskej príručke mám doslova uvedené toto:
Hladinu kapaliny kontrolujte při normální provozní teplote motoru.
1. zaparkujte vuz na vodorovní ploše. Vypňete motor.
2. vytáhňete měrku z převodovky (má žluté očko) a otřete ji čistou tkaninou.
3. zasuňte měrku na doraz do převodovky.
4. vytáhňete měrku z převodovky a zkontrolujte hladinu kapaliny. Musí být mezi horní a spodní značkou.
5. ak je málo tak doplnte .... to už píšem vyššie s tým typom kvapaliny.
6. Zasuňte měrku na doraz do převodovky.
Pozn.: převodovka se musí vypustit a opět naplnit novou kapalinou v intervalech daných plánem údržby.

Čiže mýtus o nepotrebnosti (zbytočnosti) meniť olej v automate je touto poznámkou zažehnaný.

Takže ako to teda je? Má motor pri kontrole hladiny bežať (aby olej člapotal), alebo má byť vypnutý ako káže výrobca?


K tomu roku výroby. V TP mám uvedené:
B: Dátum prvej evidencie vozidla (rok výroby) = 12.4.2000
I: Dátum prvej evidencie v SR = 12.4.2000
K tomuto dátumu bolo podľa záručného listu od dealera Honda auto predané prvému majiteľovi. Je možné, aby bolo auto predané až 2 roky po jeho vyrobení a naše dopravné inšpektoráty si to takto pekne dátumovo "zjednotia"? Tento (možno nepravdivý) rok výroby z TP je následne uvádzaný úplne všade STK, EK, poistka, pri obstaraní náhradných dielov, servisných úkonoch závislých od roku výroby, atď... :3c90: .
Čiže keby mali v Mladej Boleslavi doteraz odloženého fungel nového nepredaného Favorita, a zrazu sa nájde odhodlaný k(t)upec, tak po prihlásení bude mať v TP (riadok B) uvedený dátum prvej evidencie vozidla = rok výroby 2015? Choré tento marazmus!
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

men proste tych 2.7l kazdych 60 000km a bude ok :) proste hondackym hdm prevodovkam to staci :)

zltej farby? rozmyslam aky olej by to mohol byt :) honda pouziva dlhu dobu ATF-Z1 a najnovsie ATF DW-1 a obidva su cervene!
aj dexron II a III su cervene.
honda odporuca pouzivat HONDA ATF-Z1 do vsetkych 4. a 5. st automatov ale to je sakra drahy olej :) ako docasnu nahradu odporuca dexron III...Ale da sa kupit aj RAVENOL ATF-Z1 ktory presne splna co honda atf z1 a je omnoho lacnejsi cca 10E liter

olej v prevodovke sa kontroluje pri VYPNUTOM ZAHRIATOM motore!....
a tak isto sa aj meni, cize olej musi byt zohriaty v prevodovke...

v TP asi mala byt este jedna kolonka iba datumu vyroby :) ...
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Prave som ho odmeral pri vypnutom zohriatom motore a som asi 1 mm nad hornou znackou na ryske - merane asi 5x. Je to problem? Alebo kaslat na to a japonec to znesie?
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

ale jasne ze to cosi znesie :d :D ale na buduce skus byt presnejsi :)

radsej kulilincek nad ako pod minimalnu risku...:)

kolko ma vlastne nabehane ta tvoja honda?? inac som rozmyslal ze ked mi dosluzi legend ze kupim daco podobne ako mas ty...konkretne sa mi pozdava odyssey V6 tretej generacie alebo honda pilot V6 4x4 alebo mozno este toyota sienna V6 4x4, ale tazko sa tu tie auta zhanaju :/
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Ja som to mal doliate úplne presne (po výmene náplne), ale potom ma "zmagoril" príspevok z tohoto fóra o používaní automatických prevodoviek a meral som to podľa neho (ten článok vyzeral napísaný dosť odborne). Že zaradené P a bežiaci motor ... a ryska bola takmer suchá. Tak som tam nalial ešte ten zbytok z 3-tej litrovky Dexronu čo mi vystal po výmene (čiže asi 3-4 dl). A zrazu som nad limitom :41c2: .

Teraz mám 222.000 km. Mám ju asi 4 mesiace a zatiaľ veľká spokojnosť. Priestor na každej sedačke (samozrejme okrem 3-tieho radu - deti ani kompaktné ženy si nesťažujú) je rozprávkový. To sa s 5 dverovým Civicom nedá porovnať ten je taký veľkorázvorový plackoidný "šporťák", kde ležíš na ceste. Z auta je perfektný výhľad - sedí sa výrazne vyššie ako v normálnych autách. Veľmi sa mi páči vysoká svetlá výška najmä prednej časti auta - aj nad 25 cm obrubník veselo opriem kolesá :-) . Celkové jazdné vlastnosti sú komfortnejšie, auto je tichšie a jazda plavnejšia (porovnávam so Civicom porovnateľného ročníka). Je jasné, že, keď ho človek neprimeranou rýchlosťou "pleskne" do zákruty, tak sa výrazne nakloní, ale dosť podrží. Samozrejme, primárne je toto auto určené pre rodinu (presne preto som ho aj kupoval) a dlhé jazdy, ale darí sa mu aj pri "strápňovaní" nesvalnatých konkurentov na semaforoch :40bd: Pri radení nie je potrebné žiadne držanie brzdového pedála - len z N do D4 a gás ... a hneď si o 3 dĺžky pred týpkom hľadajúcim 2-ku :40bd: .
Ostrostrelci radiaci s manuálom v milisekundových taktoch - ušetrite si prosím streštené názory :4012: . Viem že je to ťažká skriňa so zrýchlením na stovku za 12s. peace!

Ten novší Odyssey je skutočne krásny, ale ako píšeš jednoducho niesú, alebo sú cenovo premrštené - a vedia prečo. Aj ponuku na tento Shuttle som našiel úplne náhodou, šiel ho pozrieť a hneď kúpil - od vtedy jednoducho na Slovensku v ponuke žiaden neni... Bol na tom technicky dosť žalostne (majiteľ bol len užívateľ bez základných vedomostí - žiadna starostlivosť - nevedel mi povedať NIČ o histórii, len že funguje :38eb: ) našťastie na ňom jazdil veľmi málo, takže ho nestihol zničiť. Inak olej čo som hneď vylial z motora bol tuším až zelený!!! :3020: nie z porcie kilometrov, ale z veku, čo vo vani strávil.

Dúfal som, že sa do diskusie zapojí niekto, kto ho má dlhšie ako ja. Lebo tieto autá sa tuším nepredávajú ďalej, ale dožívaju u svojich aktuálnych majiteľov ako nezničiteľné držiaky. Na nemeckých stránkach viacerí majitelia píšu, že ešte nikdy nemali také auto (rozumej Shuttle), ktoré by tak málo navštevovalo servis. Len spotrebák (náplne, rozvody, brzdy) - inak nikdy. A to sú nemci, ktorí skutočne majú s čím porovnávať :3906: .
Ale hlavne nebúrať, lebo plasty/plechy/svetlá atď. sa dosť ťažko zháňajú - jedine nájsť niekoho, kto to má na ND + lakovačka.

Honde zdar!
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Tak ako?
Nenájde sa tu žiaden člen, ktorý by dokázal na nete "vyňuchať" a sem zavesiť link na servisný manuál Shuttle RA3?
V užívateľskej príručke k vozidlu je mnoho vecí krásne pokreslených, ale nieje tam nič detailnejšie o jednotlivých podskupinách vozidla.

Vopred ĎAKUJEM! :300f:
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

cau. tak zatial som nasiel iba plateny a este ktomu v nemcine na ebay :)

http://www.ebay.com/itm/Honda-Shuttle-W ... 20f6e2c06d
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40

Návrat na "Honda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní