Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Diskusia ohľadne vozidiel značky Honda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kokizml
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 23.01.2014 08:20
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa kokizml »

Ak je vsetko tak ako pises, jednou z moznosti je, ze piestne kruzky su poskodene / zodrate a cast nafty stecie dole do oleja. Alebo sa este mohla poskrabat stena valca a cez skrabanec nafta prenikne do oleja.
lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Na tie piestne krúžky som sa pýtal v servise kde bolo auto, mechanik povedal ze vtedy by auto olej žralo. Ak by mj vedel niekto spraviť test funkčnosti katu aby som vedel na com som. Len ak som sa na to v servise pýtal pozerali na mňa jednak načo a druha vec nevedeli ako ho ani otestovať. Ide o to ze ak bude ozaj zlý musím sa rozhodnúť co ďalej nakoľko origo kat+dpf ako vieme je nemala položka, z búračky nenájdem a náhrady nefungujú.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na všetky otázky sa dajú získať odpovede,občas problematicky,občas jednoducho,ale získateľné sú.Samozrejme je to úloha pre ochotu,vybavenie a vedomosť.Najproblémovejšia je ochota,pretože tieto veci jej potrebujú ozaj veľa,plus veľa času a jednu nezanedbateľnú vlastnosť takýchto opráv.Čas navyše nie je iba o čase na dielni,ale o čase strávených jazdením,logovaním za účelom či už preukázať správnosť niečoho alebo jeho chyby.Už som sem dával odkaz na video kde jeden z vynikajúcich diagnostikov nabehal mnoho sto km (asi 800 ?) v honbe za poruchou.Lenže dnes to nie je jazdenie pre radosť,má to svoj scenár a účel.
Aj pri presvedčení že sa oprava úspešne zvládla sa to potvrdí po xy km,je to v stovkách až tisíc.
Až potom je možné požadovať úlohu za zdarne vyriešenú.Diagnostik ktorý za čosi stojí,to zákazníkovi MUSÍ vysvetliť že tieto veci (opravy) sa odovzdávajú podmienečne z otáznikom.Odpoveď dá až pár sto km keď všetko nabehne na svoj riadny život a rj si všetko ukočíruje bez výskytu problému.To v momente odovzdania auta jednoducho splnené môže byť a nemusí.Toto sú tie perepetie sprevádzajúce tieto opravy,mechanik nerád riziko,že auto sa ešte tri razy vráti z odstupom času a nik nevie do akej situácie pre dielňu.Tá nestojí prázdna z nachystaným zdvihákom. To je dôvod pre ktorý sa tieto práce najčastejšie odmietnu.Proste nik nechodí rád na tenký ľad,dupľom ak vidí z možných ( a silne pravdepodobných) výdajov na smrť vyľakaného chlapa čo sa každé tri minuty pýta koľko to bude stáť.Ludia pokojne kúpia auto za ozaj veľké peniaze,ale na opravu už taká ochota nie je.
lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Pan Hlavaty rozumiem co chcete povedať, Hondu sme dostali od svokra mal ju roky, on si kúpil novšie. Ja sám by som si také auto nekúpil lebo ako píšete treba mať aj na servis pri aute a ten je cenovo rozdielny pri daných značkách. Hľadám Touran bxe motor tak ako ste mi odporúčal. Našiel som u nás jeden ale je to dovoz z Talianska 290 tis.km na tachometri. Bol som ho pozrieť, objektívne vyzerá dobre, bez hrdze, štart pekný len sa bojím z nová km aby som nestupil z blata do kaluže.
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa metamor »

Keď to chces opraviť a spraviť aby to jazdilo tak by bola ekonomická blbosť auto následne predávať lebo ti to nikto nezaplatí a v Tom prípade by sa patrilo navštíviť ľudí ktorí vedia čo robia. Otázne je čo zvyšok auta či stojí za to aby sa do auta investovalo a jazdilo by ďalej. Akurát spoliehať sa na verdikt predošlého servisu proste nejde takže asi by bolo fajn navštíviť niekoho ako fcd garáž tak aby sa nemenili veci doradu ale prišlo sa na príčinu a tá sa odstránila.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa fzubaty »

Oslov JapGarage v BA.
lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Napísať im môžem ale som z východu Slovenska.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa fzubaty »

Toto je problém dnešných ľudí. Radšej minieš na servis niekoľko tisíc eur, namiesto jednej cesty za možno aj 70 EUR hore dole.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa seven549 »

Emfo napísal: 29.08.2023 19:17 A to si odkial nabral priamo dovnutra na dpf vstrekovanie nafty u mercedesu a bmw?Ako funguje to vstrekovanie priamo na dpf?
ja som to napisal tak aby to pochopil clovek ktory nevie o autach nic.nic znamena ze si nevie napr vymenit na aute tlmice.

ale napisem ti to zase tak pre bezneho cloveka skratene ako to funguje.

ty mas v honde alebo v autach z rokov 2005-2011 piezovstreky.nie kazdy ich daval od roku 2005 niektory na to nabeheli az od 2008.piezovstrekky su rychle aj 5x rychlejsie ako bezne vstrekovace elektromagneticke,vedie krasne robit dobre emisie ale maju malu zivotnost.a tie vstreky davaju viac nafty aby ta nafta pocas regeneracie horela vo vyfuku.preto ide nafta do oleja lebo jej tam tie vstreky davkuju pocas gereneracie viac.prechlastavaju motor naftou.

no neujalo sa to bol z toho sklandal skoro u kazdej automobilky preto sa preslo na system kde sa nafta bude vstrekovat do vyfuku aby sa nafta neriedila olejom.

presne info si uz treba samostane nastudovat citanim pozeranim videi atd.

tie piezovstrekovace sa asi ani nedaju repasovat len vzdy nove.to je tiez minus tych vstrekov.

inac bacha na ceny dpf filtrov.u japoncov korejcov su aj 3x drahsie ako napr na nemecke auta.

dizlove auta z rokov 2008-az najlepsie do polovice roku 2012 nebrat.superb az od roku 2013.
foter
moderátor fóra
Príspevky: 11354
Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
Bydlisko: East
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa foter »

lucaso1180 napísal: 30.08.2023 18:03 Napísať im môžem ale som z východu Slovenska.
Viem ti dať kontakt na servisáka čo robí Hondy pri KE ak by ti to nejako pomohlo...
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa oco13 »

lucaso1180 napísal: 30.08.2023 18:03 Napísať im môžem ale som z východu Slovenska.
Ked sa posralo gazdinej auto už som mal dojednanú odťahovku za 800 eur cez celú republiku k "jaroslavelektro" , našťastie sa to na poslednú chvílu vyriešilo tu :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa Emfo »

Ok piezo vstreky, k comu vznikali a stale vznikaju preciznejsie a presnejsie vstrekovacie systemy. Vysoka presnost davky, mnozstvo, cas pre co najdokonalejsie spalovanie, niekolkonasobne davky predvstreky, hlavne vstreky ako aj vstreky po, ktore maju na starosti teplotu pre regeneraciu. Toto robia rovnako elektromagneticke a rovnako piezoelektricke vstrekovace maju rovnaku funkciu piezoelektricke s vacsou presnostou vratane od euro4ky s kodmi, s ktorymi pracuje rj, kod je strojom vyratana odchylka v presnosti po zlozeni vstrekovaca lebo kazdy jeden vstrekovac ma urcitu odchylku v presnosti a ten kod je presne ta definovana odchylka. Piezovstrekovac nezalieva nic naftou, motor by to robil sam proti sebe lebo by vyrabal tolko sadzi bez vysledku, ze by ten filter viac zaniesol ako vycistil pocas regeneracie. Este raz sa ta pytam ukaz mi motor z mercedesu, ktory vstrekuje naftu niekde inde ako do spalovacieho priestoru, do valca, je jedno ci ma dpf s elektromagnet. vstrekmi alebo s piezami, pri googleni daj pozor aby si si to nepomylil s scr systemom.
lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Foter poprosím Vás o kontakt na mechanika čo ste spomínal do spravy. Ďakujem Vám.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

lucaso1180 napísal: 30.08.2023 18:03 Napísať im môžem ale som z východu Slovenska.
V Poprade máš japan servis.
kakafko
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 30.05.2008 07:07
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV 2.2 i-ctdi , 103 kw - nafta riedi olej

Príspevok od používateľa kakafko »

Napíšem ti reálnu skúsenosť. Máme toto isté auto v rodine od nova, 2008 ročník, ten istý motor, k dnešnému dňu cca 270 000km. Ten motor od nova riedi olej naftou, ak s ním chodíš kratšie vzdialenosti a nezmeníš na tom nič ani keby si tam dal nové úplne všetko. Je to jeho vlastnosť, nie porucha. Na druhej strane, nikdy, doslova nikdy s ním nebol žiaden problém. My sme pri 230 000 km dali vyčistiť DPF - demontáž DPF plus čistenie, keďže auto už občas rozsvietilo Kontrolku DPF a DPF bol naozaj plný zbytkového popolčeka. Od čistenia najazdených 40 000 km, nebol ani jeden problém. Toto je kľúč . Aby bol filter čistý a prázdny, pretože ak je plný popolčeka čo pri 230 000 km určite je, tak sa pre malú kapacitu skráti interval regenerácie a každá neúspešná regenerácia zdvihne hladinu oleja. To je všetko. Cena čistenia 400 euro komplet. Tiež nám v servise rozprávali o výmene piestnych krúžkov a pomaly GO motora, ale vedel som že je to hlúposť. Jazdi ďalej, dám ti len jeden tip, skráť výmenu motorového oleja na 10 000 km, snaž sa auto využívať aj na dlhšie trasy a zabezpeč si čisté DPF a uvidíš že auto bude bez problémov jazdiť ďalej.

Návrat na "Honda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných