Honda CR-V 2.2 I-CTDi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Honda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

optimus96
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36
Zdieľať na Facebook

Honda CR-V 2.2 I-CTDi

Príspevok od používateľa optimus96 »

Ahojte, mám takú otázku, dozvedel som sa v jednom servise že tento motor mal tendenciu riediť olej s naftou kvôli konštrukčnému problému s prepadmi je to pravda?
dnes som bol jednu CRV pozerať 2007 ročník TOP executive výbava povrchová korózia na podvozku ale nič čo by sa nedalo vyriešiť aj interiér pekný po druhom majitelovi čo ju vlastní 7 rokov...zobral som so sebou známeho ktorý mi to pozeral je to rodinný príbuzný a po naštartovaní motora skúšal dať dole víčko na dolievanie oleja nešlo to bolo ako keby pod tlakom...keď sa to nakoniec podarilo tak motor na volnobehu vystrekoval olej cez otvor von...povedal mi že to by ten motor nemal robiť ukázal mi to aj na octávii a táto veru nerobila nevyznám sa do áut ale chcel by som sa opýtať niekoho kto tieto motory pozná (ak tu taký je) či je to striekanie oleja teda problém alebo je ten motor tak skonštruovaný a je to normálne....
ďakujem vopred za rady a postrehy
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Každý motor je konštruovaný tak, aby mazal. Ak by nemazal, bol by to prúser. Každý motor má nad hlavou ventilové veko. Úlohou veka je zachytávať rozstrekujúci sa olej napríklad z pohybujúcich sa častí motora (rozvodová reťaz, vačkový hriadeľ...). Tak ako koleso zahadzuje za sebou vodu z kaluže, tak isto sa to deje pod ventilovým vekom.

A že na honde olej prská a na škodovke nie? To činto budeš vidieť je dané umiestnením a tvarom nalievacej časti pre olej. A honda prskať bude. Stačí sa pozrieť po zátku pri vypnutom motore a uvidíš zdroj prskania.
optimus96
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa optimus96 »

Aha tak čiže sú to len prehnané obavy a je to normálna vec ktorá sa proste deje lebo je to konštrukčne tak spravené ano? Ďakujem ti veľmi pekne za odpoveď honda vyzerala celkom dobre má okolo 216 000 nabehané a fakt sa mi to pozdávalo preto uvažujem že by som ju ešte raz pozrel
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to už 2200 objem a štvorvalec,takže dva valce idú hore dva dole,to už vyvolá celkom slušné pulzácie.Kým je všetko v poriadku sa ten pohyb vzduchu z hladiska tlaku anuluje.je to iba premiestňovanie vzduchu,ale ten obsahuje kvantum rozprachu oleja.Motor ale má svoje odsávanie z tohoto priestoru do sania,takže odhlidnuc od toho že to tam pulzuje je výsledok tlaku mínusový,čiže jemný podtlak.Na nalievacom víčku sa väčšina ľudí oklame,pulzy cítiť a olejové kvapôčky samozrejme frkajú. Potiaľto to platí všeobecne.Rozdiel nastáva tam,že rôzne motory majú rôzne plus kryty proti rozstreku.Jeden ho má,druhý nie,u jedneho dokonca vidíte vačkovicu alebo mostíky,u druhého nie.V tomto sa líši jedne od druhého.Čo ale pre posúdenie je kľúčové,je to či sa v priestore požadovaný podtlak naozaj preukáže.Merať je nutné ale napr. na mierke od oleja prípadne prepojení hadičky zo saním,nikdy nie víčko nalievania.Podtlak sa obvykle hýbe v rozsahu 3-5 mBar
Presná odpoveď teda znie,možno dobre a možno zle.Nutné odmerať pulzáciu na mierke,tam už sa oklamať nedá.

Kým som dopísal už tu písal Martin...tak sorry nevedel som
optimus96
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa optimus96 »

ja som vďačný za každú takúto odpoveď lebo dostávam ďalšie dôležité informácie fóra skúsenosti a podobne študujem už dlho ale s týmto som sa nestretol preto ma to zaskočilo a kvôli tomu prskaniu som vlastne to auto ďalej ani nepozeral aj keď sa mi ostatné celkom páčilo, je pravda je to 2007 má už svoj vek aj nájazd ale tak ako prvé auto nepotrebujem auto za 20 000e z toho všetkého čo som pozeral som sa nejakým spôsobom vždy k tejto honde vrátil preto sa o ňu viac zaujímam
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neotáčal by som sa mu chrbtom,tie ročníky +- navyše boli asi historicky najlepšie,technika už vyspelá,ale nie prekomplikovaná čo sa deje dnes.Po prejazde viac km ide servis do brutálne rozdielnych čísiel.Auto pritom neposkytuje o nič menej
optimus96
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa optimus96 »

hej sledujem najviac tie do 2009 dajú sa za celkom slušnú cenu kúpiť len si to chcem všetko dobre pozrieť pred kúpou....ten olej na mierke neprskal na mierke to pozeral ako prvé ale ak otvoril veko na dolievanie oleja celý motor aj jeho to zaprskalo a to už sa mu moc nezdalo tak sme to nechali tak...nie je to automechanik ale veľa áut mu pod rukami prešlo a vela ich vlastnil a opravoval si sám tak preto som to s ním išiel pozerať
samozrejme názory na tieto veci sa môžu líšiť preto sa pýtam tu
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ja by som skúsil Honda fórum, české aj slovenské, tam nájdeš násobne viac skúseností ako tu kde chodí tak 20 ľudí...
optimus96
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa optimus96 »

Ďakujem idem na to
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CR-V 2.2 I-CTDi

Príspevok od používateľa braga »

optimus96 napísal:Ahojte, mám takú otázku, dozvedel som sa v jednom servise že tento motor mal tendenciu riediť olej s naftou kvôli konštrukčnému problému s prepadmi je to pravda?
dnes som bol jednu CRV pozerať 2007 ročník TOP executive výbava povrchová korózia na podvozku ale nič čo by sa nedalo vyriešiť aj interiér pekný po druhom majitelovi čo ju vlastní 7 rokov...zobral som so sebou známeho ktorý mi to pozeral je to rodinný príbuzný a po naštartovaní motora skúšal dať dole víčko na dolievanie oleja nešlo to bolo ako keby pod tlakom...keď sa to nakoniec podarilo tak motor na volnobehu vystrekoval olej cez otvor von...povedal mi že to by ten motor nemal robiť ukázal mi to aj na octávii a táto veru nerobila nevyznám sa do áut ale chcel by som sa opýtať niekoho kto tieto motory pozná (ak tu taký je) či je to striekanie oleja teda problém alebo je ten motor tak skonštruovaný a je to normálne....
ďakujem vopred za rady a postrehy
poslal som ti SS
qubo
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qubo »

pred domom mi parkuje jedna s 315tis km ...za 20tis km dolejem maximalne do litra oleja..
poznám dalsie 3 CRV 2005-2006, 290tis, 350tis 385tis km...rovnaka story. do litra max za výmenu oleja po 20tis km.
Nemáš sa čoho báť..ja by som určite nemenil..zožen takú bez DPF !
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Neklam!!!
Take neexistuju. Aby 15rocne mali cez 300 000,ba skoro 400 000 km.
Starsie, aj viac nez 20rocne TDI maju okolo 200 000,tak tu vsetci tvrdia a ty nam tu ides nahovarat, ze 15 rocna Honda, co je krabica maju raz tolko najazdene…
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale veď kopec aut mení olej mesačne,to nie je z ľubovôle vyhadzovať peniaze.Celá flotila Tdi po 500 tis km tu behá a kedže sú to ľudia ktorý sa starajú (práve preto že veľa jazdia) tak budú jazdiť ešte dosť rokov v tom tempe.kde je požiadavka na veľa km,tam výber veľký nie je,to vedia aj oni a tak sa držia osvedčených vecí a darom dostanú hneď ešte ďalšiu odmenu - spotrebu.Za tie km sú to priam desné peniaze čo sa v palive zaplatí.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mastík narážal na to, že všetko nad 200t je nepredajné a preto sa stáča aj o pol miliona dolu. Toto je zase v hlavách ludí. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Iste, TDi budu jazdit este dlho, pokial tomu ludia venuju svoj cas, ked to budu davat do servisu a dat robit to co treba, ked budu menit, opravovat preventivne, ked…
U ktoreho motora toto neplati???
Kazdy, pokial by menil to co treba, keby menil a opravoval veci preventivne, tak vydrzi tazke stotisice km.
Akurat, ze popri motoru nastupuju aj ine obtazujuce a znefunkcnujuce problemy.
Neviem, preco je potreba do neba vychvalovat (mnohokrat aj neopodstatnene) jeden druh, ked je tu aj mnoho inych motorizacii, co zvladnu to iste, ba aj s mensim financnym rozpoctom.
Staci otvorit oci a pozriet si, co vsetko musia riesit na TDi motoroch.
Zial, co sa tyka ceny oprav byvaju zamerne skreslovane.
Ja som teraz do 3 valca TDI dal cca 1680€. 13 rocne auto, 300 000 km. A este nejazdi, este ani zdaleka…
HDi mi slape podobne kilometre, napriek rozdielu tried, tak ma HDi servisne vychadza lacnejsie. DCi tiez bez problemov.

Návrat na "Honda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní