Honda CR-V 2.2 I-CTDi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36 Zdieľať na Facebook
Honda CR-V 2.2 I-CTDi
Ahojte, mám takú otázku, dozvedel som sa v jednom servise že tento motor mal tendenciu riediť olej s naftou kvôli konštrukčnému problému s prepadmi je to pravda?
dnes som bol jednu CRV pozerať 2007 ročník TOP executive výbava povrchová korózia na podvozku ale nič čo by sa nedalo vyriešiť aj interiér pekný po druhom majitelovi čo ju vlastní 7 rokov...zobral som so sebou známeho ktorý mi to pozeral je to rodinný príbuzný a po naštartovaní motora skúšal dať dole víčko na dolievanie oleja nešlo to bolo ako keby pod tlakom...keď sa to nakoniec podarilo tak motor na volnobehu vystrekoval olej cez otvor von...povedal mi že to by ten motor nemal robiť ukázal mi to aj na octávii a táto veru nerobila nevyznám sa do áut ale chcel by som sa opýtať niekoho kto tieto motory pozná (ak tu taký je) či je to striekanie oleja teda problém alebo je ten motor tak skonštruovaný a je to normálne....
ďakujem vopred za rady a postrehy
dnes som bol jednu CRV pozerať 2007 ročník TOP executive výbava povrchová korózia na podvozku ale nič čo by sa nedalo vyriešiť aj interiér pekný po druhom majitelovi čo ju vlastní 7 rokov...zobral som so sebou známeho ktorý mi to pozeral je to rodinný príbuzný a po naštartovaní motora skúšal dať dole víčko na dolievanie oleja nešlo to bolo ako keby pod tlakom...keď sa to nakoniec podarilo tak motor na volnobehu vystrekoval olej cez otvor von...povedal mi že to by ten motor nemal robiť ukázal mi to aj na octávii a táto veru nerobila nevyznám sa do áut ale chcel by som sa opýtať niekoho kto tieto motory pozná (ak tu taký je) či je to striekanie oleja teda problém alebo je ten motor tak skonštruovaný a je to normálne....
ďakujem vopred za rady a postrehy
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Každý motor je konštruovaný tak, aby mazal. Ak by nemazal, bol by to prúser. Každý motor má nad hlavou ventilové veko. Úlohou veka je zachytávať rozstrekujúci sa olej napríklad z pohybujúcich sa častí motora (rozvodová reťaz, vačkový hriadeľ...). Tak ako koleso zahadzuje za sebou vodu z kaluže, tak isto sa to deje pod ventilovým vekom.
A že na honde olej prská a na škodovke nie? To činto budeš vidieť je dané umiestnením a tvarom nalievacej časti pre olej. A honda prskať bude. Stačí sa pozrieť po zátku pri vypnutom motore a uvidíš zdroj prskania.
A že na honde olej prská a na škodovke nie? To činto budeš vidieť je dané umiestnením a tvarom nalievacej časti pre olej. A honda prskať bude. Stačí sa pozrieť po zátku pri vypnutom motore a uvidíš zdroj prskania.
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to už 2200 objem a štvorvalec,takže dva valce idú hore dva dole,to už vyvolá celkom slušné pulzácie.Kým je všetko v poriadku sa ten pohyb vzduchu z hladiska tlaku anuluje.je to iba premiestňovanie vzduchu,ale ten obsahuje kvantum rozprachu oleja.Motor ale má svoje odsávanie z tohoto priestoru do sania,takže odhlidnuc od toho že to tam pulzuje je výsledok tlaku mínusový,čiže jemný podtlak.Na nalievacom víčku sa väčšina ľudí oklame,pulzy cítiť a olejové kvapôčky samozrejme frkajú. Potiaľto to platí všeobecne.Rozdiel nastáva tam,že rôzne motory majú rôzne plus kryty proti rozstreku.Jeden ho má,druhý nie,u jedneho dokonca vidíte vačkovicu alebo mostíky,u druhého nie.V tomto sa líši jedne od druhého.Čo ale pre posúdenie je kľúčové,je to či sa v priestore požadovaný podtlak naozaj preukáže.Merať je nutné ale napr. na mierke od oleja prípadne prepojení hadičky zo saním,nikdy nie víčko nalievania.Podtlak sa obvykle hýbe v rozsahu 3-5 mBar
Presná odpoveď teda znie,možno dobre a možno zle.Nutné odmerať pulzáciu na mierke,tam už sa oklamať nedá.
Kým som dopísal už tu písal Martin...tak sorry nevedel som
Presná odpoveď teda znie,možno dobre a možno zle.Nutné odmerať pulzáciu na mierke,tam už sa oklamať nedá.
Kým som dopísal už tu písal Martin...tak sorry nevedel som
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36 Zdieľať na Facebook
ja som vďačný za každú takúto odpoveď lebo dostávam ďalšie dôležité informácie fóra skúsenosti a podobne študujem už dlho ale s týmto som sa nestretol preto ma to zaskočilo a kvôli tomu prskaniu som vlastne to auto ďalej ani nepozeral aj keď sa mi ostatné celkom páčilo, je pravda je to 2007 má už svoj vek aj nájazd ale tak ako prvé auto nepotrebujem auto za 20 000e z toho všetkého čo som pozeral som sa nejakým spôsobom vždy k tejto honde vrátil preto sa o ňu viac zaujímam
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36 Zdieľať na Facebook
hej sledujem najviac tie do 2009 dajú sa za celkom slušnú cenu kúpiť len si to chcem všetko dobre pozrieť pred kúpou....ten olej na mierke neprskal na mierke to pozeral ako prvé ale ak otvoril veko na dolievanie oleja celý motor aj jeho to zaprskalo a to už sa mu moc nezdalo tak sme to nechali tak...nie je to automechanik ale veľa áut mu pod rukami prešlo a vela ich vlastnil a opravoval si sám tak preto som to s ním išiel pozerať
samozrejme názory na tieto veci sa môžu líšiť preto sa pýtam tu
samozrejme názory na tieto veci sa môžu líšiť preto sa pýtam tu
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 30.04.2020 18:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Re: Honda CR-V 2.2 I-CTDi
poslal som ti SSoptimus96 napísal:Ahojte, mám takú otázku, dozvedel som sa v jednom servise že tento motor mal tendenciu riediť olej s naftou kvôli konštrukčnému problému s prepadmi je to pravda?
dnes som bol jednu CRV pozerať 2007 ročník TOP executive výbava povrchová korózia na podvozku ale nič čo by sa nedalo vyriešiť aj interiér pekný po druhom majitelovi čo ju vlastní 7 rokov...zobral som so sebou známeho ktorý mi to pozeral je to rodinný príbuzný a po naštartovaní motora skúšal dať dole víčko na dolievanie oleja nešlo to bolo ako keby pod tlakom...keď sa to nakoniec podarilo tak motor na volnobehu vystrekoval olej cez otvor von...povedal mi že to by ten motor nemal robiť ukázal mi to aj na octávii a táto veru nerobila nevyznám sa do áut ale chcel by som sa opýtať niekoho kto tieto motory pozná (ak tu taký je) či je to striekanie oleja teda problém alebo je ten motor tak skonštruovaný a je to normálne....
ďakujem vopred za rady a postrehy
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ale veď kopec aut mení olej mesačne,to nie je z ľubovôle vyhadzovať peniaze.Celá flotila Tdi po 500 tis km tu behá a kedže sú to ľudia ktorý sa starajú (práve preto že veľa jazdia) tak budú jazdiť ešte dosť rokov v tom tempe.kde je požiadavka na veľa km,tam výber veľký nie je,to vedia aj oni a tak sa držia osvedčených vecí a darom dostanú hneď ešte ďalšiu odmenu - spotrebu.Za tie km sú to priam desné peniaze čo sa v palive zaplatí.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Iste, TDi budu jazdit este dlho, pokial tomu ludia venuju svoj cas, ked to budu davat do servisu a dat robit to co treba, ked budu menit, opravovat preventivne, ked…
U ktoreho motora toto neplati???
Kazdy, pokial by menil to co treba, keby menil a opravoval veci preventivne, tak vydrzi tazke stotisice km.
Akurat, ze popri motoru nastupuju aj ine obtazujuce a znefunkcnujuce problemy.
Neviem, preco je potreba do neba vychvalovat (mnohokrat aj neopodstatnene) jeden druh, ked je tu aj mnoho inych motorizacii, co zvladnu to iste, ba aj s mensim financnym rozpoctom.
Staci otvorit oci a pozriet si, co vsetko musia riesit na TDi motoroch.
Zial, co sa tyka ceny oprav byvaju zamerne skreslovane.
Ja som teraz do 3 valca TDI dal cca 1680€. 13 rocne auto, 300 000 km. A este nejazdi, este ani zdaleka…
HDi mi slape podobne kilometre, napriek rozdielu tried, tak ma HDi servisne vychadza lacnejsie. DCi tiez bez problemov.
U ktoreho motora toto neplati???
Kazdy, pokial by menil to co treba, keby menil a opravoval veci preventivne, tak vydrzi tazke stotisice km.
Akurat, ze popri motoru nastupuju aj ine obtazujuce a znefunkcnujuce problemy.
Neviem, preco je potreba do neba vychvalovat (mnohokrat aj neopodstatnene) jeden druh, ked je tu aj mnoho inych motorizacii, co zvladnu to iste, ba aj s mensim financnym rozpoctom.
Staci otvorit oci a pozriet si, co vsetko musia riesit na TDi motoroch.
Zial, co sa tyka ceny oprav byvaju zamerne skreslovane.
Ja som teraz do 3 valca TDI dal cca 1680€. 13 rocne auto, 300 000 km. A este nejazdi, este ani zdaleka…
HDi mi slape podobne kilometre, napriek rozdielu tried, tak ma HDi servisne vychadza lacnejsie. DCi tiez bez problemov.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní