Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.07.2012 19:54 Zdieľať na Facebook
Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Mám taký problém že mi upchalo DPF, ktoré bolo pred 30 tis. km na repas. Zároveň som si všimol že motor sa zohrieva veľmi slabo, cca 60 stupňov aj pri dlhšej jazde. Tak som zatiaľ vynútil regeneráciu DPF aspoň nech nemusím jazdiť v núdzáku, vymenil som termostat ale nepomohlo, motor sa stále nezohrieva. Auto kúri slabo. Kde môže byť problém? Máte niekto podobnú skúsenosť?
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: ACCORD VIII g nezohrieva motor
Nezohrieva sa podla budika, alebo nezohrieva sa aj realne? Pretoze ak je K.O. vodna pumpa, tak voda necirkuluje - hlava valcov bude horuca, ale vsade inde bude voda chladna.
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.07.2012 19:54 Zdieľať na Facebook
Re: ACCORD VIII g nezohrieva motor
Ručička teplomeru je niekde medzi pol a štvrť na stupnici. Po napojení na diagnostiku je voda cca 60. Na dotyk je motor ledva trochu teplý, hadice tak isto, trochu teplé.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: ACCORD VIII g nezohrieva motor
Po najazdeni kolko km?
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.07.2012 19:54 Zdieľať na Facebook
Re: ACCORD VIII g nezohrieva motor
35-40 km
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Druhy termostat neznamena dobry termostat.
Snimac teploty je na hlave (v miestach kde je najvyssia teplota vody) cize teoriu s vadnou pumpou by som vylucil uvodom.
Upchavanie DPF sposobuje najcastejsie vada trysiek alebo tlak nasavaneho vzduchu (turbo privod hadice cooler ...). V pripade podchladeneho motora aj fakt, ze regeneraciu nespusta vdaka nizkej teplote motora (motor pri regeneracii musi mat prac.teplotu). Ine zavady uz neidem rozpisovat, zacni teplotou, tam sa zacina. Teda zacina sa tym ze napises na forum aj napr. 2.2td vykon 110/132kw a r.v. (2008-2015). Zavady sa totiz opakuju a ak das PRESNE UDAJE tak clovek ktory robi tieto auta vie o co ide... Je pravdepodobne ze v roku 2008 boli ine problemy ako 2015.
Inak je tazke uhadnut aj odbornost zadavatela lebo sa kludne moze stat ze pise laik ktory ani nepozrel ci ma vodu v motore (chladici) a to potom ukazuje zas na iny problem (tesnenie pod hlavou ci prasknuta hlava ci ina netesnost a vytlaci polovicu vody z chladenia a vtedy sa motor na budiku moze tvarit inak (suchy snimac teploty vody) a nemusi kurit kedze voda necyrkuluje...
Snimac teploty je na hlave (v miestach kde je najvyssia teplota vody) cize teoriu s vadnou pumpou by som vylucil uvodom.
Upchavanie DPF sposobuje najcastejsie vada trysiek alebo tlak nasavaneho vzduchu (turbo privod hadice cooler ...). V pripade podchladeneho motora aj fakt, ze regeneraciu nespusta vdaka nizkej teplote motora (motor pri regeneracii musi mat prac.teplotu). Ine zavady uz neidem rozpisovat, zacni teplotou, tam sa zacina. Teda zacina sa tym ze napises na forum aj napr. 2.2td vykon 110/132kw a r.v. (2008-2015). Zavady sa totiz opakuju a ak das PRESNE UDAJE tak clovek ktory robi tieto auta vie o co ide... Je pravdepodobne ze v roku 2008 boli ine problemy ako 2015.
Inak je tazke uhadnut aj odbornost zadavatela lebo sa kludne moze stat ze pise laik ktory ani nepozrel ci ma vodu v motore (chladici) a to potom ukazuje zas na iny problem (tesnenie pod hlavou ci prasknuta hlava ci ina netesnost a vytlaci polovicu vody z chladenia a vtedy sa motor na budiku moze tvarit inak (suchy snimac teploty vody) a nemusi kurit kedze voda necyrkuluje...
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.07.2012 19:54 Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Je to 2.2 i-DTEC, 110 kw ročník 2010. Hladina olej, voda atď vždy všetko v poriadku. Auto jazdilo posledné roky ako švajčiarske hodiny, riadny výkon, chod motora zamatový, vstreky aj podľa diagnostiky v poriadku, turbo tiež. Nikde ani kvapka oleja. Určite neprebiehala regenerácia DPF, kedže tá potrebuje cca 80 stupňov a vyššie. Takže iba zopakujem, motor sa nezahrieva, ani po prejdení väčšej vzdialenosti, na diagnostike 60 stupňov teplota vody. Motor je "studený" aj na hmat.
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Termostat ako som pisal
Druha moznost je Perpettum mobile ale to same od seba nepredpokladam
Na mieste motor rychlo ohrejes zmenou otacok. Na volnobehu v zimnej garazi by si cakal 2 hodiny
Jaj este mi napadlo (to sa mi uz stalo) ci tam niekto nenamontoval nejake kurenie ako webasto ci ine ohrievatko (pri benzine to moze byt aj LPG) a "napichol" okruh chladenia tak, ze dokaze tocit vodu aj ked je zavrety termostat. Je to miniaturna pravdepodobnost ale uz som to zazil. Tiez ked ho zahrievas na mieste a pustis kurenie tak sa ohrieva daleko dlhsie.
Nemas tam nezavisle kurenie ? Take ktore nema ovladac v kabine a sluzi iba na rychle zohriatie motora po starte... Ludia ani nevedia ze tam je. Mazda to pouzivala bezne a to poznas podla toho ze motor sa ohrieva rychlejsie ako benzinak a teplo je za chvilu... Neviem ako to ma honda, viem ze toto je jeden z najlepsich japandieslov v danej dobe...
Druha moznost je Perpettum mobile ale to same od seba nepredpokladam
Na mieste motor rychlo ohrejes zmenou otacok. Na volnobehu v zimnej garazi by si cakal 2 hodiny
Jaj este mi napadlo (to sa mi uz stalo) ci tam niekto nenamontoval nejake kurenie ako webasto ci ine ohrievatko (pri benzine to moze byt aj LPG) a "napichol" okruh chladenia tak, ze dokaze tocit vodu aj ked je zavrety termostat. Je to miniaturna pravdepodobnost ale uz som to zazil. Tiez ked ho zahrievas na mieste a pustis kurenie tak sa ohrieva daleko dlhsie.
Nemas tam nezavisle kurenie ? Take ktore nema ovladac v kabine a sluzi iba na rychle zohriatie motora po starte... Ludia ani nevedia ze tam je. Mazda to pouzivala bezne a to poznas podla toho ze motor sa ohrieva rychlejsie ako benzinak a teplo je za chvilu... Neviem ako to ma honda, viem ze toto je jeden z najlepsich japandieslov v danej dobe...
Naposledy upravil/-a peterson999 v 23.01.2022 13:28, upravené celkom 1 krát.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.07.2012 19:54 Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Včera vymenený termostat samozrejme čisto nový diel. Potom jazda minimálne 40 km, motor sa "ohrial" presne tak isto ako pred výmenou termostatu, úplne rovnaká teplota, žiadny rozdiel. Mimochodom ešte so starým termostatom, hadica vrchná bola teplá, hadica za termostatom studená, takže termostat zavretý bol. Ale tak keďže nič iné nás nenapadlo tak sa termostat vymenil. Ale ako píšem, žiadna zmena. Nie nič dodatočné tam montované nebolo, auto poznám, vlastním ho 6 rokov. Nechce sa mi veriť že by to bola taká náhoda že nový termostat by tiež nefungoval správne.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Píšeš, že auto jazdilo ako hodinky, a teraz sa nezohrieva. Ja by som skúsil spomínať kedy bol ten bod zlomu a čo sa vtedy s autom dialo.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Keď sa motor nezohrieva, nič iné než termostat to byť nemôže. Všetky ostatné mysliteľné poruchy by zapríčinili PREHRIEVANIE motora.lt.laci napísal: ↑23.01.2022 12:40 Včera vymenený termostat samozrejme čisto nový diel. Potom jazda minimálne 40 km, motor sa "ohrial" presne tak isto ako pred výmenou termostatu, úplne rovnaká teplota, žiadny rozdiel. Mimochodom ešte so starým termostatom, hadica vrchná bola teplá, hadica za termostatom studená, takže termostat zavretý bol. Ale tak keďže nič iné nás nenapadlo tak sa termostat vymenil. Ale ako píšem, žiadna zmena. Nie nič dodatočné tam montované nebolo, auto poznám, vlastním ho 6 rokov. Nechce sa mi veriť že by to bola taká náhoda že nový termostat by tiež nefungoval správne.
Popíšem ti osobný zážitok po kúpe E90, ktoré sú tiež legendárne kazovými termostatmi:
Keďže BMW rady E90 nemá teplotu motora (však načo, že...), tak som si nechal dorobiť budík teploty vody. Po najazdení 20 km bola teplota okolo 70. Samozrejme, čidlo bolo umiestnené niekde na hadici, nie na bloku, takže bola aj taká možnosť, že teplota je správna, len ju meriam na nesprávnom mieste. Išiel som na fórum, kde šiesti alebo siedmi chalani písali, že keď si pozrú teplotu cez BC (mne to nešlo, neviem prečo), ukazuje im 68 až 75 stupňov. Z toho im vyšiel záver, že asi je to v poriadku, nemajú predsa všetci siedmi zlé termostaty, ha ha. Po čase tam pribudol príspevok, kde chlápek písal, že vymenil termostat a teplota zrazu vyše 100. Takže všetci šiesti či siedmi mali zlé termostaty.... Takže som ho kúpil nový aj ja -a voila - teplota razom na 105.
Keď sa ti motor nezohrieva ako má a vonku nie je mínus 30, znamená to len toľko, že je viac chladený ako by mal. A to môže spôsobovať jedine viac chladiacej kvapaliny, čiže vadný termostat, alebo nesprávny termostat. Keď som toto riešil na starej E34, výrobca dodával dva druhy termostatov, podľa toho, či jazdíš v Afrike, alebo na severnom póle, obrazne povedané... Takže si ešte over, či tam náhodou nemáš termostat do tropického prostredia.
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.07.2012 19:54 Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Vážne neviem, to že kúri menej som si uvedomil až keď som začal riešiť ten DPF, keď som ho išiel regenerovať a motoru trvalo strašne dlho kým sa zohrial, aj na mieste museli sme ho nechať na vyššie otáčky a trvalo to dlho kým dosiahol 80 stupňov aby vôbec spustilo regeneráciu. Čiže pred tým som si nevšimol vôbec nič, jednoducho som len jazdil.
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.07.2012 19:54 Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
jergusko - ako si potom vysvetliť že je rozdiel a výrazný aj v teplote hadíc aspoň teda na pohmat. Až by bol termostat zlý (otvorený, resp. pootvorený) tak by sa teploty približovali k sebe, či?
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Nepozeráš počas jazdy na teplomer?Čiže pred tým som si nevšimol vôbec nič, jednoducho som len jazdil.
Ja teda neviem, ale prvých 5km asi 10x a porovnávam to s kúrením - či si motor nenecháva privela tepla pre seba. Mal som autá čo boli "user friendly" a aj keď motor bol podla ručičky studený, tak mne už kúrili.
Mám pridaný aj voltmeter a po každom cvaknutí nejakým vypínačom sa pozriem - kolko dobíjaš, kamarát??
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord VIII g - nezohrieva motor
Este raz :
Ma tvoje auto pridavne kurenie ?
Ak nema, vymen termostat. Mozno by stacilo vycistit ten tvoj stary a mat cisty chladiaci okruh.
Japonske termostaty sa nekazia, to nie je VW kde musis menit termostat kazdych 60tkm.
Japonsky termostat som za 20 rokov asi ani neobjednaval a to sa venujem japoncom, zatial co VW ktoremu sa bezne ani nevenujem som riesil skoro na kazdom aute....
Ja osobne by som radsej vycistil a otestoval stary japonsky original termostat ako by som daval nejaky noname... A ak by sa mi nechcelo skumat japonsky termostat tak tam kupim stary z vraku lebo je original....
Ma tvoje auto pridavne kurenie ?
Ak nema, vymen termostat. Mozno by stacilo vycistit ten tvoj stary a mat cisty chladiaci okruh.
Japonske termostaty sa nekazia, to nie je VW kde musis menit termostat kazdych 60tkm.
Japonsky termostat som za 20 rokov asi ani neobjednaval a to sa venujem japoncom, zatial co VW ktoremu sa bezne ani nevenujem som riesil skoro na kazdom aute....
Ja osobne by som radsej vycistil a otestoval stary japonsky original termostat ako by som daval nejaky noname... A ak by sa mi nechcelo skumat japonsky termostat tak tam kupim stary z vraku lebo je original....
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 6 neregistrovaných