Honda Accord 2.4 VTEC - prevodovka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 20.10.2007 13:00 Zdieľať na Facebook
Honda Accord 2.4 VTEC - prevodovka
Caute
Moja Honda Accord 2.4 vtec 2004 130 tisic km manualna prevodovka. Ked radim spiatocku idem cez zuby. Niekedy to tam dam aj bez skrtnutia zubov. Radim pomalicky. Niekedy mi tazko berie aj prvy prevodovy stupen dam dvojku a spat do jednotky a uz to ide. Mam tam namontovany construct na spiatocku.Prevodovy olej som menil ma nabehane 200 km. Stupne idu lahsie ale spiatocka ostala ako bola aj ta jednotka. Mali ste pri tomto aute niekto takyto problem? Mozte pisat aj ked mateskusenosti s inymi vozidlami. Kazda skusenost mi v niecom pomoze Diky
Moja Honda Accord 2.4 vtec 2004 130 tisic km manualna prevodovka. Ked radim spiatocku idem cez zuby. Niekedy to tam dam aj bez skrtnutia zubov. Radim pomalicky. Niekedy mi tazko berie aj prvy prevodovy stupen dam dvojku a spat do jednotky a uz to ide. Mam tam namontovany construct na spiatocku.Prevodovy olej som menil ma nabehane 200 km. Stupne idu lahsie ale spiatocka ostala ako bola aj ta jednotka. Mali ste pri tomto aute niekto takyto problem? Mozte pisat aj ked mateskusenosti s inymi vozidlami. Kazda skusenost mi v niecom pomoze Diky
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 20.10.2007 13:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Mám Civic 1,6i s manuálom a mne sa to správa podobne.
Na studeno jednotku (z dvojky) do záberu nedostanem kým sa mi hýbu kolesá (samozrejme vpred). Keď úplne zastanem tak áno. Kým sa plazím, napr. do križovatky, radšej spojkou "rozlížem" dvojku, ako sa pokúšať natlačiť tam jednotku.
A spiatočka podobne ako Tvoj Accord. Záleží ako zastanem pred jej radením. Niekedy ide zaradiť hladúčko. Ak však nejde, mám jednoduchý recept: spojka na podlahu (jasné, že úplne do koberca) zaraď trojku, miernulinký záber bez pohnutia auta a potom spiatočku zaradím vždycky ako na novom
...myslím, že je to chybička všetkých honďáckych manuálov (podobný stav sledujem na CR-V). Je zas pravda, že so spojkou na Civicu som nič nerobil vyše 100.000 km - a ani nebudem
Honde zdar!
Na studeno jednotku (z dvojky) do záberu nedostanem kým sa mi hýbu kolesá (samozrejme vpred). Keď úplne zastanem tak áno. Kým sa plazím, napr. do križovatky, radšej spojkou "rozlížem" dvojku, ako sa pokúšať natlačiť tam jednotku.
A spiatočka podobne ako Tvoj Accord. Záleží ako zastanem pred jej radením. Niekedy ide zaradiť hladúčko. Ak však nejde, mám jednoduchý recept: spojka na podlahu (jasné, že úplne do koberca) zaraď trojku, miernulinký záber bez pohnutia auta a potom spiatočku zaradím vždycky ako na novom
...myslím, že je to chybička všetkých honďáckych manuálov (podobný stav sledujem na CR-V). Je zas pravda, že so spojkou na Civicu som nič nerobil vyše 100.000 km - a ani nebudem
Honde zdar!
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
by som ti doporucil ist na to vylucovacim sposobom a nie hned do prevodovky. Pozri, ci nie je chyba v spojke, ci vypina, nie je zavzdusnena, nepresakuje a pod.Medzitym olej v prevodovke - aj po 200 km sa niekomu strati, nedotiahla sa naliev. skrutka dobre , nespravny olej a pod. Ak tam bolo predtym malo oleja, mohli sa poskodit synchrony, ale to by si hlavne zbadal na podradovani. Ak podraduje bez problemov, tak synchrony funguju. Ak nevypina dobre spojka, tak hlavne rano je problem radit jednotku a spiatocku. Pomalicky vsetko kontroluj.
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
Mal som podobne priznaky, aj sme odvzdusnovali, len to nepomohlo, potom som objednal z us sadu vraj nejakych pevnejsich synchronov, nechal vymenit a radim malickom...ale trosku mi nejde do hlavy preco by to robilo aj pri spiatocne, to synchronom asi nebude.
neviem, kolko a kde mas najazdene, ale tie synchrony sa vraj skor ci neskor opotrebuju.
Boli to len tieto dva kruzky
https://www.kseriesparts.com/cr/HON-1-2-SYNCHRO.html
https://www.kseriesparts.com/cr/HON-3-4-SYNCHRO.html
neviem, kolko a kde mas najazdene, ale tie synchrony sa vraj skor ci neskor opotrebuju.
Boli to len tieto dva kruzky
https://www.kseriesparts.com/cr/HON-1-2-SYNCHRO.html
https://www.kseriesparts.com/cr/HON-3-4-SYNCHRO.html
LS600h
XC90
XC90
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak vás trocha uvediem do problematiky.Ak je synchro krúžok opotrebený tak pri radení nekladie ani minimálny odpor,rýchlosť ide okamžite zuby na zuby.Ak zaradiť nejde pretože proste kladie odpor a na zaradenie je potrebné razantne zatlačiť a vtedy už škrkne,to nie je synchron.To je zlá práca spojky,synchron nedokáže ubrzdiť točenie a to je ten efekt.
Väčšina týchto prípadov má hlavný spojkový valček tak opotrebený,že prvú časť dráhy piestika sa nevytvára tlak,ten sa začne až po tretine dráhy postupným zatváraním tesniacej hrany gumičky piestika.Kus dráhy proste robí pedál nadarmo a to aj po celkovom vytlačení do podlahy chýba (vytlačí sa malé množstvo kvapaliny)...spojka vypne ale nedokonale a celá hnacia hriadel sa nevie zastaviť,resp. sa zastaví až vplyvom väčšej sily tlakom na synchron (radiacu páku).
Ak (rukou) ide spojkový pedál velký kus akoby naprázdno a pritom je z určitosťou odvzušnený,môže sa meniť master valček.
Preba skúsiť,často pomôže spojkový pedál pred radením jednotky 3-4 razy stlačiť do podlahy (napumpovať) a na piate potlačenie radiť jednotku.Ak pôjde pedál takto našlapať a radiť sa bude dať pekne,je valček kaput
Väčšina týchto prípadov má hlavný spojkový valček tak opotrebený,že prvú časť dráhy piestika sa nevytvára tlak,ten sa začne až po tretine dráhy postupným zatváraním tesniacej hrany gumičky piestika.Kus dráhy proste robí pedál nadarmo a to aj po celkovom vytlačení do podlahy chýba (vytlačí sa malé množstvo kvapaliny)...spojka vypne ale nedokonale a celá hnacia hriadel sa nevie zastaviť,resp. sa zastaví až vplyvom väčšej sily tlakom na synchron (radiacu páku).
Ak (rukou) ide spojkový pedál velký kus akoby naprázdno a pritom je z určitosťou odvzušnený,môže sa meniť master valček.
Preba skúsiť,často pomôže spojkový pedál pred radením jednotky 3-4 razy stlačiť do podlahy (napumpovať) a na piate potlačenie radiť jednotku.Ak pôjde pedál takto našlapať a radiť sa bude dať pekne,je valček kaput
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 06.01.2010 19:50
- Bydlisko: Východ Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord 2.4 VTEC - prevodovka
Marco nerob si starosti.marco64 napísal:Caute
Moja Honda Accord 2.4 vtec 2004 130 tisic km manualna prevodovka. Ked radim spiatocku idem cez zuby. Niekedy to tam dam aj bez skrtnutia zubov. Radim pomalicky. Niekedy mi tazko berie aj prvy prevodovy stupen dam dvojku a spat do jednotky a uz to ide. Mam tam namontovany construct na spiatocku.Prevodovy olej som menil ma nabehane 200 km. Stupne idu lahsie ale spiatocka ostala ako bola aj ta jednotka. Mali ste pri tomto aute niekto takyto problem? Mozte pisat aj ked mateskusenosti s inymi vozidlami. Kazda skusenost mi v niecom pomoze Diky
Môj Civic má nakrútené 2x viac, ako Tvoj Accord ... a nikdy mi ani nenapadlo do spojky či prevodovky špárať, kým spoľahlivo funguje . Presne ako diagon píše, treba to brať ako fakt, zvyknúť si na to (používať pri radení nejaký "fígeľ" - nie Figeľ:4090: z KDH) a hotovo.
P.S.: tú Milanovu radu o viacnásobnom "našľapávaní" spojky pred zaradením spiatočky určite vyskúšam a dám potom vedieť... ale keby to bolo tak, tak je môj hlavný spojkový valec taký netesný už 8 rokov a 100kkm .
Ešte podotknem, že po zohriatí ide jednotka (z dvojky v malých rýchlostiach) zaradiť bez problémov.
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
A kde moze byt problem, ak toto nefunguje? Rovnaku radu som dostal od mechanika ku ktoremu som chodil, kontroloval skoro vsetko, lanko, brzdovku...ale to nepomohlo. Potom uz len prevodovka samotna? Dakujemmhlavaty napísal:Tak vás trocha uvediem do problematiky.Ak je synchro krúžok opotrebený tak pri radení nekladie ani minimálny odpor,rýchlosť ide okamžite zuby na zuby.Ak zaradiť nejde pretože proste kladie odpor a na zaradenie je potrebné razantne zatlačiť a vtedy už škrkne,to nie je synchron.To je zlá práca spojky,synchron nedokáže ubrzdiť točenie a to je ten efekt.
Väčšina týchto prípadov má hlavný spojkový valček tak opotrebený,že prvú časť dráhy piestika sa nevytvára tlak,ten sa začne až po tretine dráhy postupným zatváraním tesniacej hrany gumičky piestika.Kus dráhy proste robí pedál nadarmo a to aj po celkovom vytlačení do podlahy chýba (vytlačí sa malé množstvo kvapaliny)...spojka vypne ale nedokonale a celá hnacia hriadel sa nevie zastaviť,resp. sa zastaví až vplyvom väčšej sily tlakom na synchron (radiacu páku).
Ak (rukou) ide spojkový pedál velký kus akoby naprázdno a pritom je z určitosťou odvzušnený,môže sa meniť master valček.
Preba skúsiť,často pomôže spojkový pedál pred radením jednotky 3-4 razy stlačiť do podlahy (napumpovať) a na piate potlačenie radiť jednotku.Ak pôjde pedál takto našlapať a radiť sa bude dať pekne,je valček kaput
LS600h
XC90
XC90
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nemal som to v pláne vôbec písať,ale situácia si to žiada vcelku nemám obavu že niekto toto reálne dotiahne do konca,takže to považujem dopredu za ďalší "hrach na stenu"
Chcete vedieť či je master valček plne alebo iba zčasti funkčný ?
Odpojte prípoj spojkového valčeka,na koniec trubky natiahnite hadičku dohora a ukončite pripojenou velkou injekciou,čosi takéto
[img]http://s7.postimg.org/erzbxsogn/Accord_019.jpg[/img]
Zásada je aby striekačka bola výškove pod úrovňou brzdovej nádržky.
Hadičkou začne prúdiť kvapalina a bude sa zrovnávať úroveň až dosiahne prvú nultu časť v injekcii.Vtedy sa potlačí spojkový pedál do podlahy,takto sa ukáže presné hydraulické množstvo výtlaku hlavného valca bez protitlaku.
Prívod hydrauliky sa zapojí späť na valček a odvzdušní sa.Na odvzdušňovák zavedieme opäť hadičku z injekciou.Povolením odvzdušňováka necháme vystúpať kvapalinu po prvú 0 -tú pozíciu injekcie a zatiahneme.Niekto nám potlačí pedál spojky a podrží na podlahe.Povolíme opatrne odvdušnovák a vypustíme veškerý tlak do injekcie a odčítame množstvo,zatiahneme.
Rozdiel nám dáva presný údaj koľko z výtlaku valčeka sa "stratí"
Kto pochopí,pochopí
Chcete vedieť či je master valček plne alebo iba zčasti funkčný ?
Odpojte prípoj spojkového valčeka,na koniec trubky natiahnite hadičku dohora a ukončite pripojenou velkou injekciou,čosi takéto
[img]http://s7.postimg.org/erzbxsogn/Accord_019.jpg[/img]
Zásada je aby striekačka bola výškove pod úrovňou brzdovej nádržky.
Hadičkou začne prúdiť kvapalina a bude sa zrovnávať úroveň až dosiahne prvú nultu časť v injekcii.Vtedy sa potlačí spojkový pedál do podlahy,takto sa ukáže presné hydraulické množstvo výtlaku hlavného valca bez protitlaku.
Prívod hydrauliky sa zapojí späť na valček a odvzdušní sa.Na odvzdušňovák zavedieme opäť hadičku z injekciou.Povolením odvzdušňováka necháme vystúpať kvapalinu po prvú 0 -tú pozíciu injekcie a zatiahneme.Niekto nám potlačí pedál spojky a podrží na podlahe.Povolíme opatrne odvdušnovák a vypustíme veškerý tlak do injekcie a odčítame množstvo,zatiahneme.
Rozdiel nám dáva presný údaj koľko z výtlaku valčeka sa "stratí"
Kto pochopí,pochopí
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Re: Honda Accord 2.4 VTEC - prevodovka
Takže včera otestované:Hondar napísal: tú Milanovu radu o viacnásobnom "našľapávaní" spojky pred zaradením spiatočky určite vyskúšam a dám potom vedieť... ale keby to bolo tak, tak je môj hlavný spojkový valec taký netesný už 8 rokov a 100kkm .
Ešte podotknem, že po zohriatí ide jednotka (z dvojky v malých rýchlostiach) zaradiť bez problémov.
pri teplom motore aj prevodovke zaradím jednotku z dovojky (pri krokovej rýchlosti) úplne hladko.
...a spiatočka? Ani po štvornásobnom našľapávaní tam nešla ľahko. Stačil však starý KDHák a po pošteklení lamiel so zaradenou trojkou tam R-ko skočilo (ako vždy) bez problémov
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných