Honda Accord 2.4 VTEC - prevodovka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Honda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marco64
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 20.10.2007 13:00
Zdieľať na Facebook

Honda Accord 2.4 VTEC - prevodovka

Príspevok od používateľa marco64 »

Caute

Moja Honda Accord 2.4 vtec 2004 130 tisic km manualna prevodovka. Ked radim spiatocku idem cez zuby. Niekedy to tam dam aj bez skrtnutia zubov. Radim pomalicky. Niekedy mi tazko berie aj prvy prevodovy stupen dam dvojku a spat do jednotky a uz to ide. Mam tam namontovany construct na spiatocku.Prevodovy olej som menil ma nabehane 200 km. Stupne idu lahsie ale spiatocka ostala ako bola aj ta jednotka. Mali ste pri tomto aute niekto takyto problem? Mozte pisat aj ked mateskusenosti s inymi vozidlami. Kazda skusenost mi v niecom pomoze Diky
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ladodgers »

Mali, bud tiahla alebo ohoblovane synchrony.
LS600h
XC90
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tvoj problém je nedostatočná práca spojky,treba začať možnostou odvzdušnenia.
marco64
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 20.10.2007 13:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco64 »

skusim odvzdusnit a uvidim co sa bude diat dalej. s tymi ohoblovanymi synchronmi si ma pekne postrasil. Dufam ze to poriesim cim skor. Zajtra by som do toho odvzdusnenia aj isiel.
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Mám Civic 1,6i s manuálom a mne sa to správa podobne.
Na studeno jednotku (z dvojky) do záberu nedostanem kým sa mi hýbu kolesá (samozrejme vpred). Keď úplne zastanem tak áno. Kým sa plazím, napr. do križovatky, radšej spojkou "rozlížem" dvojku, ako sa pokúšať natlačiť tam jednotku.
A spiatočka podobne ako Tvoj Accord. Záleží ako zastanem pred jej radením. Niekedy ide zaradiť hladúčko. Ak však nejde, mám jednoduchý recept: spojka na podlahu (jasné, že úplne do koberca) zaraď trojku, miernulinký záber bez pohnutia auta a potom spiatočku zaradím vždycky ako na novom :-)
...myslím, že je to chybička všetkých honďáckych manuálov (podobný stav sledujem na CR-V). Je zas pravda, že so spojkou na Civicu som nič nerobil vyše 100.000 km - a ani nebudem ;-)
Honde zdar!
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

by som ti doporucil ist na to vylucovacim sposobom a nie hned do prevodovky. Pozri, ci nie je chyba v spojke, ci vypina, nie je zavzdusnena, nepresakuje a pod.Medzitym olej v prevodovke - aj po 200 km sa niekomu strati, nedotiahla sa naliev. skrutka dobre , nespravny olej a pod. Ak tam bolo predtym malo oleja, mohli sa poskodit synchrony, ale to by si hlavne zbadal na podradovani. Ak podraduje bez problemov, tak synchrony funguju. Ak nevypina dobre spojka, tak hlavne rano je problem radit jednotku a spiatocku. Pomalicky vsetko kontroluj.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Šetrí sa na všetkom. Aj preto si nové auto nikdy nekúpim.
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ladodgers »

Mal som podobne priznaky, aj sme odvzdusnovali, len to nepomohlo, potom som objednal z us sadu vraj nejakych pevnejsich synchronov, nechal vymenit a radim malickom...ale trosku mi nejde do hlavy preco by to robilo aj pri spiatocne, to synchronom asi nebude.

neviem, kolko a kde mas najazdene, ale tie synchrony sa vraj skor ci neskor opotrebuju.

Boli to len tieto dva kruzky :)
https://www.kseriesparts.com/cr/HON-1-2-SYNCHRO.html
https://www.kseriesparts.com/cr/HON-3-4-SYNCHRO.html
LS600h
XC90
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak vás trocha uvediem do problematiky.Ak je synchro krúžok opotrebený tak pri radení nekladie ani minimálny odpor,rýchlosť ide okamžite zuby na zuby.Ak zaradiť nejde pretože proste kladie odpor a na zaradenie je potrebné razantne zatlačiť a vtedy už škrkne,to nie je synchron.To je zlá práca spojky,synchron nedokáže ubrzdiť točenie a to je ten efekt.
Väčšina týchto prípadov má hlavný spojkový valček tak opotrebený,že prvú časť dráhy piestika sa nevytvára tlak,ten sa začne až po tretine dráhy postupným zatváraním tesniacej hrany gumičky piestika.Kus dráhy proste robí pedál nadarmo a to aj po celkovom vytlačení do podlahy chýba (vytlačí sa malé množstvo kvapaliny)...spojka vypne ale nedokonale a celá hnacia hriadel sa nevie zastaviť,resp. sa zastaví až vplyvom väčšej sily tlakom na synchron (radiacu páku).
Ak (rukou) ide spojkový pedál velký kus akoby naprázdno a pritom je z určitosťou odvzušnený,môže sa meniť master valček.
Preba skúsiť,často pomôže spojkový pedál pred radením jednotky 3-4 razy stlačiť do podlahy (napumpovať) a na piate potlačenie radiť jednotku.Ak pôjde pedál takto našlapať a radiť sa bude dať pekne,je valček kaput
diagon
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 06.01.2010 19:50
Bydlisko: Východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa diagon »

Mám Civic 1.6 a funguje mi to rovnako ako popisoval Hondar.
Auto nemám od nova a ako amatér neviem posúdiť či je tam teda nejaká vada, takže som si na to len zvykol že to takto funguje a hotovo :-)
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Re: Honda Accord 2.4 VTEC - prevodovka

Príspevok od používateľa Hondar »

marco64 napísal:Caute

Moja Honda Accord 2.4 vtec 2004 130 tisic km manualna prevodovka. Ked radim spiatocku idem cez zuby. Niekedy to tam dam aj bez skrtnutia zubov. Radim pomalicky. Niekedy mi tazko berie aj prvy prevodovy stupen dam dvojku a spat do jednotky a uz to ide. Mam tam namontovany construct na spiatocku.Prevodovy olej som menil ma nabehane 200 km. Stupne idu lahsie ale spiatocka ostala ako bola aj ta jednotka. Mali ste pri tomto aute niekto takyto problem? Mozte pisat aj ked mateskusenosti s inymi vozidlami. Kazda skusenost mi v niecom pomoze Diky
Marco nerob si starosti.
Môj Civic má nakrútené 2x viac, ako Tvoj Accord ... a nikdy mi ani nenapadlo do spojky či prevodovky špárať, kým spoľahlivo funguje ;-). Presne ako diagon píše, treba to brať ako fakt, zvyknúť si na to (používať pri radení nejaký "fígeľ" - nie Figeľ:4090: z KDH) a hotovo.

P.S.: tú Milanovu radu o viacnásobnom "našľapávaní" spojky pred zaradením spiatočky určite vyskúšam a dám potom vedieť... ale keby to bolo tak, tak je môj hlavný spojkový valec taký netesný už 8 rokov a 100kkm :-).
Ešte podotknem, že po zohriatí ide jednotka (z dvojky v malých rýchlostiach) zaradiť bez problémov.
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ladodgers »

mhlavaty napísal:Tak vás trocha uvediem do problematiky.Ak je synchro krúžok opotrebený tak pri radení nekladie ani minimálny odpor,rýchlosť ide okamžite zuby na zuby.Ak zaradiť nejde pretože proste kladie odpor a na zaradenie je potrebné razantne zatlačiť a vtedy už škrkne,to nie je synchron.To je zlá práca spojky,synchron nedokáže ubrzdiť točenie a to je ten efekt.
Väčšina týchto prípadov má hlavný spojkový valček tak opotrebený,že prvú časť dráhy piestika sa nevytvára tlak,ten sa začne až po tretine dráhy postupným zatváraním tesniacej hrany gumičky piestika.Kus dráhy proste robí pedál nadarmo a to aj po celkovom vytlačení do podlahy chýba (vytlačí sa malé množstvo kvapaliny)...spojka vypne ale nedokonale a celá hnacia hriadel sa nevie zastaviť,resp. sa zastaví až vplyvom väčšej sily tlakom na synchron (radiacu páku).
Ak (rukou) ide spojkový pedál velký kus akoby naprázdno a pritom je z určitosťou odvzušnený,môže sa meniť master valček.
Preba skúsiť,často pomôže spojkový pedál pred radením jednotky 3-4 razy stlačiť do podlahy (napumpovať) a na piate potlačenie radiť jednotku.Ak pôjde pedál takto našlapať a radiť sa bude dať pekne,je valček kaput
A kde moze byt problem, ak toto nefunguje? Rovnaku radu som dostal od mechanika ku ktoremu som chodil, kontroloval skoro vsetko, lanko, brzdovku...ale to nepomohlo. Potom uz len prevodovka samotna? Dakujem
LS600h
XC90
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nemal som to v pláne vôbec písať,ale situácia si to žiada vcelku nemám obavu že niekto toto reálne dotiahne do konca,takže to považujem dopredu za ďalší "hrach na stenu"
Chcete vedieť či je master valček plne alebo iba zčasti funkčný ?
Odpojte prípoj spojkového valčeka,na koniec trubky natiahnite hadičku dohora a ukončite pripojenou velkou injekciou,čosi takéto
[img]http://s7.postimg.org/erzbxsogn/Accord_019.jpg[/img]
Zásada je aby striekačka bola výškove pod úrovňou brzdovej nádržky.
Hadičkou začne prúdiť kvapalina a bude sa zrovnávať úroveň až dosiahne prvú nultu časť v injekcii.Vtedy sa potlačí spojkový pedál do podlahy,takto sa ukáže presné hydraulické množstvo výtlaku hlavného valca bez protitlaku.
Prívod hydrauliky sa zapojí späť na valček a odvzdušní sa.Na odvzdušňovák zavedieme opäť hadičku z injekciou.Povolením odvzdušňováka necháme vystúpať kvapalinu po prvú 0 -tú pozíciu injekcie a zatiahneme.Niekto nám potlačí pedál spojky a podrží na podlahe.Povolíme opatrne odvdušnovák a vypustíme veškerý tlak do injekcie a odčítame množstvo,zatiahneme.
Rozdiel nám dáva presný údaj koľko z výtlaku valčeka sa "stratí"
Kto pochopí,pochopí
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Re: Honda Accord 2.4 VTEC - prevodovka

Príspevok od používateľa Hondar »

Hondar napísal: tú Milanovu radu o viacnásobnom "našľapávaní" spojky pred zaradením spiatočky určite vyskúšam a dám potom vedieť... ale keby to bolo tak, tak je môj hlavný spojkový valec taký netesný už 8 rokov a 100kkm :-).
Ešte podotknem, že po zohriatí ide jednotka (z dvojky v malých rýchlostiach) zaradiť bez problémov.
Takže včera otestované:
pri teplom motore aj prevodovke zaradím jednotku z dovojky (pri krokovej rýchlosti) úplne hladko.
...a spiatočka? Ani po štvornásobnom našľapávaní tam nešla ľahko. Stačil však starý KDHák a po pošteklení lamiel so zaradenou trojkou tam R-ko skočilo (ako vždy) bez problémov ;-)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

R-ko treba posudzovať úplne inak,pretože jediné nemá synchronizáciu takže tam to ide natvrdo vždy zuby voči zubom.Ak radí hladko spiatočka (auto bez pohybu) a nebodaj niektorá z rýchlostí dopredu aj tak škrkne,môže ísť von prevodovka,bude sa meniť synchronný krúžok.

Návrat na "Honda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných