hadzavosť kotúčov

zapaľovanie, škrtiaca klapka, chladenie atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Udaj 0,05 je aj správny aj opodstatnený. Prečo a kedy je nutná taká prísna tolerancia je nutné vedieť.Nemá zmysel sa ani len baviť o hádzavosti pokiaľ nie je jasno že
1. aká je hádzavosť samotného náboja
2. akú výchylku dovolí vôľa v ložisku náboja
3. aká je schopnosť brzdového valčeka "zacúvať" späť po uvolnení tlaku
4. na ktorom mieste je indikátor a kde ide do + a kde do - (strany voči sebe)
5. či máme problém z bočením kotúča alebo súdkovitosťou,tj strieda tenšieho a hrubšieho
6. váhové pomery a priemer (kotúč a koleso)

Preto je v praxi bežné že stará vylietaná hajtra x km a rokov...ale prečo sakra krásne brzdí ?!
Nádherná moderná mašinka po troch výmenách kotúčov nie a nie sa upokojiť. Už aj tá 0,05 urobí paseku ak...ťažký veľkopriemerový kotúč,obrovské na šírku aj výšku rozmerné koleso o veľkej váhe.ET kolesa a geometriu radšej ani nezačnime riešiť.
Prečo asi sa akýkoľvek doteraz nevyriešitelný prípad okamžite dá do poriadku a hravo urobí STK po osústružení kotúča,ale priamo na vozidle bezdemontáže z náboja ?! Nože idú súčasne z oboch strán,tým sa eliminuje jednostranný tlak noža,stav náboja je tým nožom šumafuk.Jediné čo sa už neskôr nesmie,je meniť pozíciu kotúča na náboji,čiže "do smrti" už iba jedna poloha kotúča na náboji.Ale STK ľavou zadnou.
Zase je to len o servise,prečo robia veci,na ktoré nie sú zariadený ? Odpoveď je jasná... ten čo to urobí dobre a vlastne aj značne lacnejšie zarobí ho.... oproti tomu čo všetko tri razy vymení.
A o tom to je...zase mi bude vyčítané že som básnik.Takže sorry,bez písmeniek to nejde
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa seven549 »

ta hadzavost to je zo zvedavosti alebo ma auto problem z krivenim kotucov?

lebo ak niekto studuje info o hadzavosti kolko je tolerancia tak to je strata casu.tie info od bosch ate alebo zimmenrman su tiez take ze nic.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa hjundai »

Budu sa menit kotuce tak preco to neskusit tak nejak "lepsie". Odchylkomer nie je draha vec. Myslim ze odmerat to zvladnem. Zas raketova veda to nie je.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ja som menil nedavno, na 10 rocnom aute, brzdy este z vyroby, nedotknute.

Platnicky zahrdzavene na koncoch, vsetky gumicky potrhane, zadne valceky ok, predny jeden musel ist novy.

Ja len mysli na to, ze minimalne tie gumicky treba vymenit.

Ak ich budes menit, kup si aj ate pastu, s nou to cele ide lahsie skladat a aj to potom krasne funguje.

https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... 0jEALw_wcB
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa seven549 »

hjundai napísal: 25.02.2024 14:15 Budu sa menit kotuce tak preco to neskusit tak nejak "lepsie". Odchylkomer nie je draha vec. Myslim ze odmerat to zvladnem. Zas raketova veda to nie je.
a koli zabave chapem.

inac kazda znacka auta ma ine odchylky.ak su stare kotuce rovne tak aj nove budu rovne.neni sa coho bat.a vela robia aj odjazdene km.cim menej km ma auto tym viac tie kotuce vydrzia.koli voli v loziskach.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa wilz »

hjundai napísal: 25.02.2024 14:15 Myslim ze odmerat to zvladnem. Zas raketova veda to nie je.
No niekedy môže byť nakoniec aj celkom jednoduchá oprava komplikovanejšia ako raketová technika, stačí nedodržať základné zásady merania.
Doporučujem pre istotu vyhľadať si na tomto fóre staršie príspevky p.Hlavatého k tejto téme, napísal to celkom polopatisticky.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa hjundai »

Doteraz som to robil bez merania tak skusime pridat jedno meradlo k tomu. Vcera skuska na sucho, je to Satra, ten odchylkomer ke taky hrackarskejsi ale po malickom doladeni meria opakovane rovnake hodnoty.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa hjundai »

Tak nakoniec to bolo do 0.03mm vitara, 95 000km, kotuce ABS vpredu vzadu. Vzadu to bolo este menej. Pointa je v pevnom usadeni meradla ten magnet je sice silny ale nesedi to presne na tlmici.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa mhlavaty »

magnet je lepšie nahradiť svorkou,musí to byť pevné inak klame a merajú sa bludy
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa hjundai »

dakujem za radu. Ano aby to meranie bolo k niečomu musí byť dobre urobená "príprava" ale to platí pre každé meranie.
Ešte jeden dotaz - pri zatláčaní piestu brzdiča "skoro na doraz" sa prachovka čiastočne vybúlila - zrejme vzduchom? je tam nejaký trik aby sa prachovka nazacvakla o dosku?
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa fzubaty »

Oddialis kusocek gumicku od valceka.

Skoda ze si nemenil aj gumicky. Bez toho je to taka polovicna praca…
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba si urobiť také L ko na ručke čím sa vyčistí vnútorná drážksa pre prachovku.To treba urobiť doslova dokonale,býva tam spuchnutý hliník a ten nedovolí prachovke dosadnúť.Potom je to príliš tesné,po čase zatuhne a valček opäť nepustí sa volne vracať.Kým je baran vo zveráku aj závitník a vyčistiť odvzdušnenie.Po zložení ešte vo zveráku tlakový vzduch,piestik vytlačiť (vložiť ručku kladiva nech nevyskočí úplne) a palcami musí lahko dnu.Odskúsať to ešte vonku,musí to ísť prstami dnu.Tu je celý problém brzd,každý si myslí že je to robota na desať minút,pritom pokiaľ sa robí všetko nutné,pokojne zoberie pol dňa a viac podľa typu auta.ALE...môže rovno na STK valce.Tak sa to robí do psej matere...a robí sa ?
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa seven549 »

hjundai napísal: 01.03.2024 07:33 pri zatláčaní piestu brzdiča "skoro na doraz" sa prachovka čiastočne vybúlila - zrejme vzduchom? je tam nejaký trik aby sa prachovka nazacvakla o dosku?
plochy srobovak a nadvihnut nech ten vzduch vyjde ale ked sa ta guma az tak natahuje ved to uz je stara poskodena prachovka.nikto netusi co je pod nou.ta guma ma byt pevna skratka nova guma.
az tam bude spina,zatlacil si piestiky dnu kludne sli aj z bordelom staci minimalna vrstva a bude to pribrzdovat kotuce.

trik je taky ze vzdy ak sa menia brzdy treba dat dat vonku piestik vseko vycistit kazdu dosadaciu plochu prachovky to je ta gumicka,dnu v strmeni vsetko vyfukat vycistit a idu vzdy aj nove gummicky tesniaca okolo piestika a prachovka.

a potom stym je klud kym zase nepride cas na vymenu brzd.

kedysi tie materialy boli lepsie dnes tak 8 rokov a uz su tie prachovky na vymenu.

a s tymy kotucmi sa uz nehraj ziadne merania hadzavosti niesu nutne pokial stare kotuce boli rovne.riesi sa to len ak boli krive.pretoze sa hlada zavada.
rasto1967
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 22.09.2023 17:08
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa rasto1967 »

Niekedy meranie hadzavosti nie je na skodu. Vymenil som predne kotuce (ATE) na Insignii, pretože stare už mali "hranu" a hrubka sa blizila k spodnej hranici. Po výmene pri brzdení, mierne trasenie. Tak si vravím: "to si snad sadne". Potom som sa na to vy..al. Dva tyzne pred vyprsanim STK som sa zobudil a isiel do servisu na brzdovu stolicu - velka hadzavost kotucov.
Keby som meral hadzavost po montazi, tak som ich mohol reklamovat u predajcu.
Rychlo som kupil Zimmermany, vymenil a vsetko OK.
Tie polročné ATE disky (drahšie ako Zimmermany) som dal sustruznikovi, ten mi hovorí: "čo blbneš ved vyzeraju ako nove". No po upnutí mi potvrdil, že vyzerali ako nové, ale hadzali.
A v navode od Zimmermanoch bol udaj: 0,03mm na naboji a 0,1mm na disku (10mm pod okrajom).
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: hadzavosť kotúčov

Príspevok od používateľa seven549 »

no stava sa ze uz aj nove kotuce su zle.hlavne u druhovyroby.

a tymi ate je to problem nielen u teba.a najlepsie su ceny.jeden predajca mi raz tiez nukal ze mame ate za 40 euro kus a aj za 80 euro kus.a ze on by odporucil tie za 80.pytal som sa ho preco ved ate ako ate,ci azda tie za 40 euro kus su cinske a tie za 80 euro su nemecke?ved krabice su rovnake.a dalsia otazka bola ze preco sa predavaju tie diely z takym rozdielom ceny ked ATE a druhe je tie ATE.v com je rozdiel.---- nevedel o tom nic.proste len predava autodiely.

povedal som mu zadne brzdy dajte mi starline a aj dosky starline.tam bola cena 20 euro kus.dosky 22 euro.a predne kupim radsej od autorizaku.origo stali 105 euro kotuce 300mm + dosky.bolo to este pred kovidovou inflaciou

Návrat na "Bežné poruchy benzínových aut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných