Ford S-max , 1.8 tdci - po výmene EGR trhne,cukne motorom

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Dnes som to mal napojené na Delphi, ale kamoš to ma krátko,este sa s ňou učí, takže sme len vyčítali chybu a nič viac. A asi to ani viac nevie. Okolie SNV. Bol som odpojiť baterku,potom pôjdem skúsiť previesť sa.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ak to bude robit problem a budes mat cestu do KE tak sa ozvi, mozme na to pozriet cez Ford IDS diagnostiku.
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Xentry, pan Hlavaty dakujem za odpoved.
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Tak odpojenie baterky na cca dve hodiny nepomohlo. Pomohlo ale odpojenie egr,nič nesvieti a motor ide bez problémov. Čo sa môže stať ak budem jazdiť s odpojenym egr? Samozrejme nie navždy,ak to má niečomu uškodiť a na lepšiu diagnostiku pôjdem ako sa mi tu už dvaja ponúkli a ďakujem im, určite sa dohodneme.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odpojením sa nestane nič ak je myslené nejaké poškodenie a pod.Zmenia sa pomery práce z preplńovaním ale ak RJ neprotestuje na odpojenie EGR tak skôr v pozitivnom zmysle.A logicky sa zmenia tepelné pomery ale ak motor ničím ohladne chladenia predtým netrpel,tak sa tiež nič nedeje.Menia sa emisné hodnoty (k horšiemu) ale to sa teraz nerieši
Som prekvapený že el.odpojenie si RJ nechá páčiť
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Ano, myslené bolo mech.poskodenie. Problém s ohrevom,či chladením som nikdy nepostrehol.To som aj ja prekvapený že nič nevadí. Keď sme odpojili napr. váhu vzduchu tak hneď vypísalo na diagnostike chybu. Keď som ho odpojil,ako zistím či je egr otvorený alebo zatvorený?Čo to potom znamená pre motor?
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Nechal som baterku odpojenu az do rána, zapojil erg. Štart a otáčky po štarte bez problémov,prvý rozbeh aj jazda bez cukania. Jemne trhnutie pri 1850 rpm ale to bude asi zopnutie turba. Uvidím,pojazdim po práci,snáď pomohlo to odpojenie baterky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V akej konkrétnej polohe sa EGR po odpojení nachádza sa síce dá určiť z prietoku na váhe,ale na to je nutné poznať hodnoty toho konkrétneho motora.Koľko je hodnota prietoku pri zavretom sa zistí ak sa za tým účelom vloží blend,podložka (EGR nefunkčné v prietoku vzduchu) a vtedy sa odčíta.Neskôr keď už človek pozná hodnotu tak jedným pohladom vie či pri funkčnom zatvára naplno alebo nie.Kto tieto motory robí vie hodnoty z hlavy,kto nerobí musí zisťovať
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Ok chápem. Na Fordy extra špecialistu nepoznám. Takže dlho sme sa netešili,kontrolka sa rozsvietila pri odpojenom eg,ale motor išiel ok. Po zapojení znova cuka motorom ,nad 2000rpm už nie. Asi ho nezatvara dobre. No nič,chce to riadnu diagnostiku a uvidíme.
Ak teda dobre chápem,pri zavretom egr nebude vracať spaliny a bude sa to tváriť ako zaslepene?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri zavretom bude zavretý :) nebude to iba tvárenie
Logika veci je jednoduchá - EGR zatvorené tak je plný prietok na váhe.EGR otvorené tak prietok poklesne zhruba o polovicu nakoľko tá časť cez EGR nie nejde cez váhu ale je akoby falošný vzduch
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Myslel som to tak že ked je zatvorený odpojením,tak to je akoby som ho zaslepil. Kým pôjdem na diagnostiku tak ho nechám odpojený,nech sa netrápi tým cukanim aby sa nepokazil. Či?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ono najskor tam je problem s tym, ze po vymene by sa mali resetovat adaptacie teda "preucene" polohy toho ventilu do ktorych sa dostal po adaptaciach zmenou zakladnej polohy. Dal sa novy a terajsie jeho polohy, ktore ma ulozene ako zakladne zo stareho nesplnaju prietoky pri otvorenom/zatvorenom ake su pozadovane teda napr. co si rj berie adaptovane ako zatvorene tak v skutocnosti zatvorene nie je alebo kde sa adaptaciami resp. prisposobovanim dostal stary, je uz hodnota, ktora znamena problem a v tych polohach sa hybe aj novy. Cize teraz podla adaptacii zavrety stary nemusi byt uplne zavrety novy.
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Čaute, takže nakoniec som bol v servise Ford na diagnostiku a áno trebalo EGR nastaviť/resetnut, mal si Xentry pravdu.
Ak to niekomu pomôže tak výmena EGR na Ford S-max je na tejto stránke aj s postupom práce

https://workshop-manuals.com/ford/s-max ... gr)_valve/

Škoda že som to nevedel skôr, ale tak človek nemôže vedieť všetko.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nemôže, ale predtým, ako ide niečo meniť, by mohol vedieť aspoň to...
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Tak sa rozhodni, nemôže, alebo má vedieť aspoň to. Vedel som iné veci, toto som sa naučil neskôr. Nevadí, slnko pre to neprestane svietiť.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných