Ford Puma - pružiny - 35mm
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 08.12.2012 21:49 Zdieľať na Facebook
Ford Puma - pružiny - 35mm
Dobrý večer,
Rád by som sa spýtal, či má niekto skúsenosti so životnosťou štandardného tlmiča v spojení so zníženými pružinami.
Na Pume mám už od série tvrdý a nízky podvozok, nakoľko ale zadok je trochu vysoko, rozhodol som sa že pôjde do najmenej bolestivej(finančne) metódy a to je znížením podvozku len pomocou pružín. V dobe kedy sa toto auto vyrábalo, existovala možnosť objednať si ho so znížením 30mm oproti sériovej výške v spolupráci so sériovými tlmičmi. Na fórach a samozrejme aj weboch predajcov podvozkov sa uvádza že použitie takto kratších pružín používa na sériové tlmiče do zníženia 40mm inak by sa mali použiť už aj športové tlmiče.
Mám origo tlmiče a auto má momentálne 103t km. Jedná sa o najsilnejšiu verziu Pumy, teda 1,7 Zetec-S VCT 92kW.
Rád by som podotkol že s jazdou s tvrdým a nízkym podvozkom už za tie roky s Pumou mám, okrem iného s ňou jazdím trasy BA-KE spodom kde mám poväčšine naozaj krásne cestičky kde sa to zníženie ťažiska nestratí. V BA s ňou jazdím len naozaj veľmi málo a jamy poznám už naspamäť.
Otázka je teda jasná. objednal som si Vogtland nemecké pružiny, kvalitou by mali byť na úrovni Wolf, H&R a podobne, poľské alternatívy som zamietol. Na základe toho že Puma mala možnosť predaja s 30mm znížením na origo tlmiče už z predaja, je možne očakávať nejaké výrazné skrátenie životnosti tlmičov a podvozku? Mám vymenené komplet ramená, tyčky stabilizátora a podobne. Tlmiče sú origo, myslím že sa tam montovali Sasch.
Mám ho ako auto výlučne pre zábavu, občas je to samozrejme aj ako daily car, v zime je v garáži pod plachtou, takže mi ide o to užiť si jazdné vlastnosti, ale samozrejme študujem a vzhľadom na vek a momentálne ceny Púm ( aj keď väčšina sú to už vymlátené kúsky) pre mňa podvozkový KIT ( tlmiče plus pružiny) nemá zmysel.
Rád uvítam každú odpoveď, samozrejme reči o tom ako nechám podvozok niekde na ceste atď mi netreba, ako som spomínal, jazdím prevažne po krásnych cestách (aj keď na Slovensku ich je ozaj málo) a samozrejme mi ide o vizuálnu stránku a za ten čas čo ju mám už viem ako s nízkym autom jazdiť
Pripájam aj nejakú tú fotku, ako vyzerá podvozok v sérií (vzadu mám podložky 2x22mm,inak je auto v sériovom stave)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 9a715e7c94
Presunuté kam to patrí "foter"
Rád by som sa spýtal, či má niekto skúsenosti so životnosťou štandardného tlmiča v spojení so zníženými pružinami.
Na Pume mám už od série tvrdý a nízky podvozok, nakoľko ale zadok je trochu vysoko, rozhodol som sa že pôjde do najmenej bolestivej(finančne) metódy a to je znížením podvozku len pomocou pružín. V dobe kedy sa toto auto vyrábalo, existovala možnosť objednať si ho so znížením 30mm oproti sériovej výške v spolupráci so sériovými tlmičmi. Na fórach a samozrejme aj weboch predajcov podvozkov sa uvádza že použitie takto kratších pružín používa na sériové tlmiče do zníženia 40mm inak by sa mali použiť už aj športové tlmiče.
Mám origo tlmiče a auto má momentálne 103t km. Jedná sa o najsilnejšiu verziu Pumy, teda 1,7 Zetec-S VCT 92kW.
Rád by som podotkol že s jazdou s tvrdým a nízkym podvozkom už za tie roky s Pumou mám, okrem iného s ňou jazdím trasy BA-KE spodom kde mám poväčšine naozaj krásne cestičky kde sa to zníženie ťažiska nestratí. V BA s ňou jazdím len naozaj veľmi málo a jamy poznám už naspamäť.
Otázka je teda jasná. objednal som si Vogtland nemecké pružiny, kvalitou by mali byť na úrovni Wolf, H&R a podobne, poľské alternatívy som zamietol. Na základe toho že Puma mala možnosť predaja s 30mm znížením na origo tlmiče už z predaja, je možne očakávať nejaké výrazné skrátenie životnosti tlmičov a podvozku? Mám vymenené komplet ramená, tyčky stabilizátora a podobne. Tlmiče sú origo, myslím že sa tam montovali Sasch.
Mám ho ako auto výlučne pre zábavu, občas je to samozrejme aj ako daily car, v zime je v garáži pod plachtou, takže mi ide o to užiť si jazdné vlastnosti, ale samozrejme študujem a vzhľadom na vek a momentálne ceny Púm ( aj keď väčšina sú to už vymlátené kúsky) pre mňa podvozkový KIT ( tlmiče plus pružiny) nemá zmysel.
Rád uvítam každú odpoveď, samozrejme reči o tom ako nechám podvozok niekde na ceste atď mi netreba, ako som spomínal, jazdím prevažne po krásnych cestách (aj keď na Slovensku ich je ozaj málo) a samozrejme mi ide o vizuálnu stránku a za ten čas čo ju mám už viem ako s nízkym autom jazdiť
Pripájam aj nejakú tú fotku, ako vyzerá podvozok v sérií (vzadu mám podložky 2x22mm,inak je auto v sériovom stave)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 9a715e7c94
Presunuté kam to patrí "foter"
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 08.12.2012 21:49 Zdieľať na Facebook
na fotke mám auto v sérií, akurát vzadu sú rozširovacie podložky, takže s tým neupravujem činnosť pružín ani tlmičov, mám to na rozšírenie nápravy. v sérií je koleso veľmi utopené v podbehu a takto sa mi to páči viac. A disk s nižším ET som dávať nechcel nakoľko ho nemám v TP. Ak by bol s týmto problém u policajtov, viem to na počkanie zhodiť dolu.
-
- Príspevky: 374
- Dátum registrácie: 20.07.2013 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 08.12.2012 21:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Ak Ti to netrčí polku kolesa von tak to nikdy nikto nerieši...
netreba z nich zas robiť bubákov. Či myslíš že ujo policajt Ti bude skúmať nejaké prťavé číslo na disku čo ani nemusí byť vidno z vonkajšej strany?
A s tlmičmi si nerob starosti . tam ide skortej len ak by to bolo moc znížené, by mohlo byť problém že tlmič sa už nemá viac možnosť skrátiť sa pri prepružení, a tým pádom naráža vnútri na dorazy a tým ho zničíš. Ak to aj výrobca takto rieši že séria tlmiče majú takú rezervu nemáš čo riešiť
netreba z nich zas robiť bubákov. Či myslíš že ujo policajt Ti bude skúmať nejaké prťavé číslo na disku čo ani nemusí byť vidno z vonkajšej strany?
A s tlmičmi si nerob starosti . tam ide skortej len ak by to bolo moc znížené, by mohlo byť problém že tlmič sa už nemá viac možnosť skrátiť sa pri prepružení, a tým pádom naráža vnútri na dorazy a tým ho zničíš. Ak to aj výrobca takto rieši že séria tlmiče majú takú rezervu nemáš čo riešiť
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 08.12.2012 21:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Fuj to je co v zadu.sedlak tunning.rozsirovacie podlozky su len na image jazdne vlastnosti ako pises ze si ich chces uzivat to nezlepsi.na fyzike si dufam bol a vies ako funguje paka.zozes si disky s inym et a ak to chces mat ako jazdec tak disky musia byt hrubsie cize neviem mas tam disk 6J zozen si 7J.rozsirovacie podlozky su zakazane.prave koli tomu fyzika paka.pruziny znizene tlmicu neuskodia jemu je to fuk v akej polohe pracuje no mame tlmice dvojcinne tie tiez vedia spravit z autom zmenu.no ako pisali vyzsie uvidis kde ma doraz tlmic a uvidis.
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 08.12.2012 21:49 Zdieľať na Facebook
No neviem čo je na tom sedlák tuning ale nevadí.
Disky sú 6,5J ET35, vytiahol som o 22mm každú stranu podložkami. V budúcnosti ich chcem nahradiť rozšírenými podložkami ktoré sa dávajú ešte za bubon, takže ložiská potom nebudú trpieť o nič viac pri úplne sériovom nastavení.
Disky s nižším ET nechcem dávať nakoľko to nemám v TP. To som písal vyššie. A tie podložky tam mám čisto pre vizuálnu zmenu už asi trištvrte roka. Od toho som ani zlepšenie jazdných vlastností nečakal
Vyskúšam nahodiť pružiny a uvidíme, dík za reakcie .
Disky sú 6,5J ET35, vytiahol som o 22mm každú stranu podložkami. V budúcnosti ich chcem nahradiť rozšírenými podložkami ktoré sa dávajú ešte za bubon, takže ložiská potom nebudú trpieť o nič viac pri úplne sériovom nastavení.
Disky s nižším ET nechcem dávať nakoľko to nemám v TP. To som písal vyššie. A tie podložky tam mám čisto pre vizuálnu zmenu už asi trištvrte roka. Od toho som ani zlepšenie jazdných vlastností nečakal
Vyskúšam nahodiť pružiny a uvidíme, dík za reakcie .
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Sedlak tunning je prave to ze tenke kolesa a nasiroko od seba dobre nesuchaju o lem.skratka lacak uprava co garaz dala a vobec to dobre nevyzera.zrejme u vas su asi slepy ak toto nevidia.na stk to uz urcite uvidia.ja mam jedno auto spravene tak ze predny disk mam 1 cm od tlmica a 1cm od blatnika.zadok je sice viac dnu ale nevadi ono z vyroby to tak ma byt ja nepotrebujem mat zadnu napravu sirsie ako prednu.ziadne podlozky.papier na zapis dostanem stale od predajcu diskov a v pohode mi to zapisu.ked som mal bmw a riesil som zapis diskov povedal som im nech tam napisu vsecko co sa tam zmesti,mal som tam od bmw dodane pri pouziti diskov R18 a urcitom et nutna uprava lemov blatnikov.a bolo to aj v tp.jasne ze kolesa som take nemal no pri predaji to bol bonus.mal som tam gumy 205 R16 disky boli 8.5J vyzerali ako 225.nic nenatiahnute guma sedela ako ma.zimne plechy som mal tak isto z et zo starsej 5 rady asi e34 aby to nebolo utopene disky boli 8J gumy znova 205.k tomu tak isto aj gumy treba mas stranove a smerove.stranove su hrubsie.a vsetko je to legalna cesta ak ti uz o to ide.
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 08.12.2012 21:49 Zdieľať na Facebook
NO jasné, asi máme na to odlišné názory, ale rozumiem čo chceš povedať.
Ja som tam chcel pôvodne nasoliť disk s ET15 apneu 205/45 R16,to by vyzeralo lepšie a netrebalo by ani podložky, ale zatiaľ som sa rozhodol že budem vychádzať z rozmerov sériových diskov aj pneu, teda 195/50 R15 ET35. keď pustím auto nižšie ukážu sa potom lepšie aj disky a širší disk tomu určite pomôže, samozrejme nejde všetko hneď naraz Inak podložky samé o sebe sú H&R, ale ak je to pre niekoho sedlák tuning neberiem to.
Zatiaľ znížim pružiny a potom sem pridám fotky ak by bol záujem.
a SBF- pružiny na foto sú origo, vzadu sú podložky na rozšírenie nápravy. Na každej strane 22mm.
Ja som tam chcel pôvodne nasoliť disk s ET15 apneu 205/45 R16,to by vyzeralo lepšie a netrebalo by ani podložky, ale zatiaľ som sa rozhodol že budem vychádzať z rozmerov sériových diskov aj pneu, teda 195/50 R15 ET35. keď pustím auto nižšie ukážu sa potom lepšie aj disky a širší disk tomu určite pomôže, samozrejme nejde všetko hneď naraz Inak podložky samé o sebe sú H&R, ale ak je to pre niekoho sedlák tuning neberiem to.
Zatiaľ znížim pružiny a potom sem pridám fotky ak by bol záujem.
a SBF- pružiny na foto sú origo, vzadu sú podložky na rozšírenie nápravy. Na každej strane 22mm.
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 08.12.2012 21:49 Zdieľať na Facebook
Len pre info sem hádžem fotky po úpravách - nové disky a zníženie 35mm obe nápravy.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... fc241248da
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=55947A71
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... fc241248da
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=55947A71
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných